Mag ik even kwijt #106

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door STF »

Pff, ik ga toch zeker niet inbreken, om een paar foto's voor Bee te maken...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Caspar »

http://nos.nl/artikel/348023-brand-in-s ... ndaal.html
Brand in station Voerendaal

In het stationsgebouw in Voerendaal in Zuid-Limburg heeft vanavond een uitslaande brand gewoed. De brandweer had het vuur in het rijksmonument uit 1913 na een uur onder controle. Het station is zwaar beschadigd.
Hoop dat het weer in ere hersteld wordt, vind het erg zonde dat het station is afgebrand daar. Kom er al sinds ik me kan herinneren, toen het loket er nog geopend was. Mijn vader komt er al veel langer; zijn basisschoolmaatje woonde vroeger boven het station. Toen was er zelfs nog een Van Gend en Loos aanwezig op het station.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Goeie kans op, is een stenen gebouw. was een stuk erger gewest als het in houthem St Gerlach geweest was.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Caspar »

Ik hoor trouwens dat in Alkmaar en omgeving net het luchtalarm is afgegaan vanwege een brand... Wat een hoop branden vandaag. :shock:

http://nos.nl/artikel/348050-ontruiming ... -rook.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door STF »

Wel humor dat in 1980 bijna alle stacaravans zo laag stonden als dat exemplaar wat nu binnenkort gesloopt gaat worden; het is vandaag de dag namelijk een van de allerlaagste op het rijtje. Zo te zien zijn het nog steeds dezelfde caravans, alleen wel stiekem hoger gezet tussen 1980 en 2005 (het jaar dat we de camping kochten). Tja in 1993 en 1995 is er exteem hoogwater geweest; stond tot een paar centimeter onder de dakrand van de meeste stacaravans...

Vroeger kon je tenminste nog Esso tanken bij de stacaravan die binnenkort gesloopt gaat worden! :Y
Die rode gordijntjes hangen nog altijd voor de ramen.

Afbeelding
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door deadlock »

Wat rijden er belachelijk veel trams in Leipzig :| tot nu toe nog maar twee stadsbussen gezien en echt honderden trams!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Die Tatra's, Leoliners en Flexity XXL zijn toch veel leuker om te zien :-P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door deadlock »

Bussen kunnen me dan ook echt geen KAK interesseren :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Volgens mij zit er in de Eisenbahnstraße vlakbij de halte Einertstraße (lijn 1 naar Mockau, 1E naar Schönefeld Nord, 3 naar Taucha, 3E naar Sommerfeld en 8 naar Paunsdorf Nord)‎ ook nog een modeltreinenwinkel :)

Het is jammer dat de S1 voor twee jaar wegens werkzaamheden gesloten is, op het laatste stukje naar Grünau kon je nog echt de DDR-sfeer proeven als je in een DDR-dubbeldekker langs alle Plattenbau-flats rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door deadlock »

Ik geloof dat ik alleen vrijdagmiddag op tijd 'vrij' ben.

En sowieso is het niet zo verstandig om daarheen te gaan voor mij ;) *kwijlkwijl*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door ODRAIL »

Zo, mijn werk voor mijn school is ook weer gedaan. Het was minder dan ik gedacht had.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Caspar schreef:Ik hoor trouwens dat in Alkmaar en omgeving net het luchtalarm is afgegaan vanwege een brand... Wat een hoop branden vandaag. :shock:

http://nos.nl/artikel/348050-ontruiming ... -rook.html
Las het op Facebook vanochtend, niks van gemerkt :P. Wel erge brandlucht op de fiets naar Alkmaar.
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door STF »

Ik was net even de aanhanger naar de dealer toe gaan brengen, i.v.m. een probleem met de hef-installatie van de laadbak. Zegt een medewerker achter de balie tegen een monteur; loop jij even naar buiten (de regen in) om het kenteken te noteren!
Ehm is het niet handiger dat ik het zelf even opnoem, stelde ik voor: KY 7729 :lol:
Die baliemedewerker was helemaal verbaasd dat ik het kenteken van de aanhanger uit mijn hoofd wist, pff ik noem zo de kentekens van alle auto's, aanhangers en caravans op die we momenteel hebben of ooit hebben gehad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Suus »

Nu gaat men het statiegeld afschaffen :roll: Hoe moeten goede doelen nu eenvoudig aan hun geld komen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

In de nieuwe Grolsch-commercial zit een shot van de Pimpel-Expres.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag mailtje gehad van NS over het voorval m.b.t. mijn GVB-bedrijfspas:
Vriendelijk bedankt voor uw e-mail. Het spijt mij dat er een discussie plaatsvond tussen u en de controlerende conducteur. Helaas kan ik u over de geldigheid van uw personeelspas niet informeren en moet ik u terug verwijzen naar uw werkgever. Deze zijn bekend met gemaakte afspraken tussen NS en het GVB.

Bij NS is in- en uitchecken, behalve voor houders van een OV-studentenkaart, nog niet verplicht. Ik kan niet aangeven of uw personeelspas een reisrecht voor NS bevat en of er bij het inchecken wel- of geen saldo zal worden ingehouden. Ik adviseer u daarom om hierover contact op te nemen met de afdeling personeelszaken van uw werkgever.
Een mailtje waar ik eigenlijk weinig mee kan. Maar diegene zegt wel 2 dingen waar ik wel iets mee kan, en die heb ik onderstreept.
* Ik heb geen OV-studentenkaart dus inchecken is niet verplicht
* Ik word doorverwezen naar mijn werkgever: dus wat er over deze kwestie op intranet staat is voor mij bepalend. Dus heb ik die ook in mijn telefoon staan...

Voor mij is het dus eigenlijk zo klaar als een klontje :Y .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door webguy »

Opgelost is het echter nog steeds niet. Dit soort dingen moeten gewoon geescaleerd worden... Soms zou je de bureaucratie bij bedrijven zo graag de grond in stampen, de NS is er o.a. erg goed in dingen te laten verzanden en niet op te pakken.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door hauptbahnhof »

Nee dat is idd wel zo. Ik dacht er nog aan om een mailtje terug te sturen met de vraag hoe ik dan kan voorkomen dat HC's met mij (of andere houders van een GVB-bedrijfspas) in discussie gaan...

Maar jah, ik weet niet of dat eigenlijk zin heeft, gezien het nietszeggende antwoord wat ik nu al heb gekregen... :|
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

Helaas kan ik u over de geldigheid van uw personeelspas niet informeren en moet ik u terug verwijzen naar uw werkgever. Deze zijn bekend met gemaakte afspraken tussen NS en het GVB.
Want NS is daar zelf blijkbaar niet mee bekend? :')
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

dat de binnenkant van de Sherloc best interessant is! Zelfs koffie! ^^
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

beter dan de buitenkant :')

Of heeft iemand je kunnen overtuigen dat "inspectation" een bewuste grap is?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Dexter »

hauptbahnhof schreef:Nee dat is idd wel zo. Ik dacht er nog aan om een mailtje terug te sturen met de vraag hoe ik dan kan voorkomen dat HC's met mij (of andere houders van een GVB-bedrijfspas) in discussie gaan...

Maar jah, ik weet niet of dat eigenlijk zin heeft, gezien het nietszeggende antwoord wat ik nu al heb gekregen... :|
Ik ga die discussie zo veel mogelijk uit de weg. In bus, tram en metro zorg ik dat ik altijd saldo op mijn kaart heb staan of losgeld op zak heb om direct een los kaartje te kunnen kopen.

Het is namelijk (vanuit mijn NS-standpunt bezien) zoals ik al zei een voorrecht en geen recht. Op het moment dat je het als een recht gaat zien, gaat eisen dat je meemag of als zo'n discussie uit de hand loopt, dan verpest je het voor je andere collega's. Als je dan in de pen klimt en het aankaart bij het vervoerbedrijf zelf, dan is de kans groot dat men het op een gegeven moment zat wordt en strenger wordt in dit soort zaken. Dan is het snel afgelopen met dit soort voorrechten en zijn er alleen maar verliezers.

In jouw specifieke geval is er sprake van reisrecht en omdat het je hoog zit, begrijp ik je reactie wel, daar niet van. Maar ik zou het verder laten rusten als ik jou was en denken dat die hc met het verkeerde been uit bed is gestapt.
Vallend blad maakt rails glad.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:beter dan de buitenkant :')

Of heeft iemand je kunnen overtuigen dat "inspectation" een bewuste grap is?
Leg uit? Waarom is dat een 'bewuste grap'?
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Fles »

oh het schijnt echt een naam van iets te zijn.

Ben ik toch wel benieuwd waarom die naam, want dat staat dus nergens. En het staat nogal dom op zo'n trein. Alsof iemand "Inspection" probeerde te spellen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #106

Bericht door Thom91 »

Het staat op de zijkant van de trein :-)
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten