[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

Ja leuk ja. Maar in die fucking rimboe van mij dus NUL -o-
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Justin »

Er is er toch eentje in Apeldoorn? :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Geen idee, kom tegenwoordig nog maar zeer zelden in Apeldoorn sinds alle familie die daar woonde overleden is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Justin »

Jawel, hier zo :). Dichtstbijzijnde voor Fles zou dan nog Arnhem of Hengelo worden :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daantje »

Moet patat bij de McD binnen vijf minuten verkocht worden? Dan is dat de reden dat ik telkens nieuwe patat krijg als ik lang op de rest van m'n eten moet wachten. Vroeg me al af waarom dat is. Bij de zaak hier in de buurt krijg ik ook altijd gratis saus enzo als zij vinden dat het lang duurt terwijl ik dat zelf heel erg mee vind vallen :D Bij de KFC vind ik de salades wel lekker. Burger King vind ik irritant omdat het altijd duurder is dan het daar staat dus daar kom ik bijna nooit.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Caspar »

KFC zit vaak bij grote winkelcentra in wat mindere buurten valt me op?

Overigens, bij het programma Keuringsdienst van Waarden hebben ze eens een Kip 20 ontmanteld, en dat was samen niet eens meer vlees dan wat er in 1 normale kipfilet van de supermarkt zit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Daantje schreef:Moet patat bij de McD binnen vijf minuten verkocht worden?
Ja, de timers van de frituur doorlopen een patroon van 8 minuten. Bij de start telt de timer terug vanaf 3:00 tot 0:00. Na 30 seconden gaat het eerste alarm, dan moet de friet geschud worden zodat het niet gaat klonten. Na drie minuten moet de friet eruit. Dan begint de timer bij 5:00 en loopt deze terug tot 0:00, waarna de resterende friet afgeschreven moet worden.

Friet is voor bijna al het personeel het eerste station wat aangeleerd wordt, omdat het ook het meest eenvoudige station is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Justin »

In de jaren dat ik naar Utrecht Centraal pendelde kwam ik regelmatig bij de BK wat halen, maar mijn God, wat een slakken zijn het daar :(. Ook leuk als ze dan bij enorme drukte een kassa (of twee) gaan sluiten :').

Die in Rotterdam bij de koopgoot is het personeel veelal chagrijnig, en die op Amsterdam Centraal kunnen af en toe niet tellen.

De beste vind ik nog die op Schiphol en Amersfoort... en die op Breda, Arnhem, Nijmegen, Enschede en Den Haag Kurhaus kunnen ook wel oké zijn.
'
Kuch, hoe bedoel je fan van BK :') -- nu kom ik er zelden eigenlijk ...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Ik heb bij de Burger King nooit het idee gehad dat men interesse had in de servicetijd of in de kwaliteit van de producten die ze maken.

Ik ben nog wel eens bij McDonald's Sterrenslag met een grillteam in de halve finale blijven steken omdat een gast (eerder terrorist) maar liefst 35 hamburgers in een keer bestelden. Omdat we maar met drie man waren konden we niet overschakelen naar systeem 4 en uiteindelijk liepen de servicetijden zo enorm op dat we werden uitgeschakeld :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Caspar »

In de tijd dat ik nog wel eens bij de BK in Groningen kwam, leek het net de Aldi. Er was 's avonds (rond 22u) altijd 1 kassa open, en als er een trein aankwam uit de Randstad, stonden er zo 10 mensen voor je in de rij. Van Fast-food was dan geen sprake, want doorgaans duurde het een klein kwartiertje voor je aan de beurt was.

Viel me op dat je bij de Mc Donalds op soortgelijke tijdstippen wel binnen 5 minuten met je bestelling weer op straat stond, ongeacht de drukte.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Het is de bedoeling dat uiterlijk binnen 180 seconden nadat je bij de kassa aan de beurt bent de gast weer weg is. Dan moet dus de bestelling zijn opgenomen, de transactie afgerond zijn en de bestelling verzameld zijn. Hoe lager de gemiddelde tijd, hoe beter (medewerkers zien van elke bestelling de klok tikken op de kassa, de gemiddelde tijd staat in de statusbalk van het scherm bij de bin/raam 2)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Caspar »

Geldt dat ook voor de dingen waarbij ze zeggen: Dat komen we zo nog even brengen?
Vaak als je iets besteld wat niet direct op het dienblad gelegd kan worden komen ze aan je tafeltje nog wat na bezorgen. Dan zit er tussen het eerste contact moment en het neerzetten op je tafel echt wel 5 minuten. Telt de klok al die tijd door? Of gaat ie naar de volgende en weer op 0 zodra ik met een incompleet dienblad wegwandel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

In principe is een "hold" niet de bedoeling. De medewerker achter de kassa of bij raam 2 zet de bestelling dan op Hold. Van deze bestelling loopt de klok nog wel door, maar het wordt mogelijk om een volgende bestelling op te nemen of te serven.. Op het moment dat het product dat nagebracht moest worden er is en de medewerker hiermee naar de gast gaat, wordt de bestelling alsnog geserved en stopt de tijd. Dus ja, de tijd blijft lopen als je bestelling er nog niet is. De meeste producten kunnen heel snel gemaakt worden, maar het nabrengen van een hold kost tijd die je soms niet hebt. Dan is het zaak dat de kassamedewerker het even aan een collega vraagt zodat de gast alsnog zijn bestelde producten snel ontvangt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Caspar »

Volgens mij is het tijd dat jij zelf een snackbar/burger restaurant begint. Je weet in ieder geval heel goed hoe je het zo efficiënt mogelijk moet doen met je Mc Do ervaring :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Ik ben een ander geniaal plan aan het uitwerken, en het heeft niets met burgers te maken. Het begint wel met een B, dat wel (A)

Maar in alle opzichten is de manier waarop snelheid en service met elkaar gecombineerd worden bij McDonald's wel een van de meest toonaangevende. Het heeft echter als nadeel dat elke procedure tot in de puntjes wordt geperfectioneerd, het moet er bij het personeel dan ook tot en met ingestampt worden en dat wil nog wel eens moeilijk zijn. Ik had soms collega's die het gewoon niet voor elkaar kregen om fatsoenlijk een station onder de knie te krijgen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door STF »

Ik vind frites dat net gebakken is juist helemaal niet lekker, doe mij maar dat wat al minstens een kwartier geleden uit de frituur is gehaald.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door microshit »

Bij de Mc op Hoog Cathrijne in Utrecht voor eerste Big Tasty in tijden... Maar waarom weigeren ze daar extra bacon op te doen? Lijkt me juist lekker..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Wij verkochten geen extra's omdat het kassasysteem daarvoor geen bedrag in rekening bracht, alleen voor extra saus gebeurde dat.

Sowieso was de kassa wel vaker eens een beetje raar, toen wij de Groenteburger weer terugkregen stond deze nog niet in de kassa en werd hij aangeslagen als Fish'Filet zonder ijs :')

En later vond men het nodig de kassa's te standaardiseren (elk filiaal had een naar eigen inzicht aangepast kassasysteem) en toen was opeens de helft van de knoppen verplaatst :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Bee schreef:
webguy schreef:Ja, ra ra waarom? Kipnuggets zijn hartstikke duur...
Je krijgt er drie kuipjes saus gratis bij!
4 kuipjes saus. Gisteren verkochten we weer minimaal 2 kip 20. Bij ons lopen ze best wel hoor
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

microshit schreef:Bij de Mc op Hoog Cathrijne in Utrecht voor eerste Big Tasty in tijden... Maar waarom weigeren ze daar extra bacon op te doen? Lijkt me juist lekker..
Bij de McDonald's mogen er geen extra producten op een broodje gedaan worden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Caspar »

Michael schreef:
Bee schreef:
webguy schreef:Ja, ra ra waarom? Kipnuggets zijn hartstikke duur...
Je krijgt er drie kuipjes saus gratis bij!
4 kuipjes saus. Gisteren verkochten we weer minimaal 2 kip 20. Bij ons lopen ze best wel hoor
Bij het verkopen van 2 items van een product vind ik niet dat je kan zeggen dat het goed loopt. Hoeveel QP´s verkoop je op een dag, een paar honderd? Of hoeveel Big Mac's, ook een paar honderd? Dan is 2 kip 20 wel erg weinig naar verhouding.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

STF schreef:Ik vind frites dat net gebakken is juist helemaal niet lekker, doe mij maar dat wat al minstens een kwartier geleden uit de frituur is gehaald.
Dan zijn de frietjes steenkoud -o-

De temperatuur van friet daalt best snel na de bereiding, ze worden slap en zompig. Bij goede friet hoor je het kraken, is de binnenkant wat melig en moet je de zoutkristallen kunnen zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door STF »

Hoe kouder de frites is, hoe lekkerder ik het vind.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

STF schreef:Hoe kouder de frites is, hoe lekkerder ik het vind.

Vieze ransbeer :D :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door STF »

???
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten