[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door webguy »

Deze keer wel gerelateerd aan OV...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E142QuEQirw[/youtube]
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Meltrain »

grappig, maar ik vraag me af of ze ook rekening hebben gehouden met de wachtrij bij de McDonalds. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Voor de geïnteresseerden: er is sinds 24 Juli een nieuwe McFlurry. namelijk Twix en die is te krijgen voor de actieprijs van €1,95. Snickers is weer vertrokken uit het assortiment
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Etienne »

En die is best lekker, maar dat waarschijnlijk omdat er in plaats van chocoladesaus, een caramelsaus overheen was gedaan. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Normaal gaat er Marssaus bij. Dat is een chocolade-caramelsaus. Maar ze hadden er dus carameltopping bij gedaan.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door webguy »

Weet niet hoeveel het Team Milkshake Banaan actiecomite heeft toegevoegd, maar hij is iig weer terug :) Paar weken terug wist McDonalds niks over eventuele terugkeer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Die termijnen staan allang vast, ze zijn zelfs vermeld op het POP-materiaal dat voor intern gebruik bedoeld is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door webguy »

Dus bij het introduceren van de Passie-Ananas shake (of wat het ook was) was er al bekend tot wanneer die werd verkocht?

Ze deelden iig wel bonnen uit voor gratis milkshake banaan :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Weet niet hoeveel het Team Milkshake Banaan actiecomite heeft toegevoegd, maar hij is iig weer terug :) Paar weken terug wist McDonalds niks over eventuele terugkeer...
Ik heb me vermaakt met die facebook van hun :P
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

webguy schreef:Weet niet hoeveel het Team Milkshake Banaan actiecomite heeft toegevoegd, maar hij is iig weer terug :) Paar weken terug wist McDonalds niks over eventuele terugkeer...
De milkshake banaan is nog niet terug. Komt binnenkort pas terug. Ik weet geen datum want ik heb er nog geen memo over gelezen. Ik heb trouwens begrepen dat de milkshake mango-passievrucht ook weer terug in het assortiment komt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door webguy »

In Ede was 'ie iig al weer terug...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Joshua »

Igg toen ik nog bij McDonalds Cuijk werkte wist ik altijd heel erg ruim vooraf hoe de acties er uit zagen en wat voor producten er aan kwamen. Echter in Cuijk lag al dat POP materiaal voor intern gebruik op kantoor en zagen wij Crew er eigenlijk niks van. Dus zo zie je dat het per restaurant verschilt of het personeel het wel of niet weet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

POP-materiaal moet gewoon in de crewroom opgehangen worden. Het personeel wordt geacht te weten wat de lopende acties zijn en moeten dat ook paraat hebben in het geval een SOC wordt afgenomen. Op het moment dat het personeel door verkeerd beleid van de managers de acties niet weten en daardoor net niet de 85% halen zit de crewtrainer met de gebakken peren, want het beleid is dat bij een score van minder dan 85% op een SOC de betreffende medewerker een dagdeel extra training krijgt op het station en hij weer het gehele stationsontwikkelingsplan mag doorlopen, met als gevolg dat de crewtrainers met nog meer werk worden opgestapeld. Dat terwijl er met het weinige aantal crewtrainers dat er zijn al het gehele personeelbestand driemaandelijks gecontroleerd moet worden op hun vaardigheden, dat kwam bij ons neer op 60 SOC's per week, dan konden we onzin als nieuwe orientatiës echt niet gebruiken. :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

SOC?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Station Overhoring Checklist, per onderdeel is er een checklist opgesteld die het personeel moet kunnen als ze werken op dat station.

Bij friet gaat het dan bijvoorbeeld om "zout het friet met een draaiende beweging" of "schud de friet op het moment dat de frituur aangeeft dat dit nodig is" en "de medewerker is op de hoogte van de lopende acties" of "de medewerker houdt zich aan de hygieneregels en wast zijn handen elk uur"

Een score lager dan 85% staat gelijk aan een zware onvoldoende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

Wel fijn dat er wekelijks gecheckt wordt of er geen totale mongool werkt dan :') Daar komt het wel een beetje op neer natuurlijk.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Bee schreef:Station Overhoring Checklist, per onderdeel is er een checklist opgesteld die het personeel moet kunnen als ze werken op dat station.
Station Observation check moet het zijn. Heb er van de week nog 1 gemaakt met een score van 78,9
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Thom91 »

Michael schreef:
Bee schreef:Station Overhoring Checklist, per onderdeel is er een checklist opgesteld die het personeel moet kunnen als ze werken op dat station.
Station Observation check moet het zijn. Heb er van de week nog 1 gemaakt met een score van 78,9
Dan heb je volgens Bee een zware onvoldoende :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Wubbo »

Lol, ik krijg onder dit topic nu reclame voor het beginnen van een Burger King :D
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Thom91 schreef:
Michael schreef:
Bee schreef:Station Overhoring Checklist, per onderdeel is er een checklist opgesteld die het personeel moet kunnen als ze werken op dat station.
Station Observation check moet het zijn. Heb er van de week nog 1 gemaakt met een score van 78,9
Dan heb je volgens Bee een zware onvoldoende :mrgreen:
Uhh Ik heb geen zware onvoldoende. Degene bij wie ik de SOC afgenomen heb wel. Van mij worden geen SOC`s gemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Bij mijn opleiding tot crewtrainer kreeg ik eerst onaangekondigde SOC's van alle stations, die ik natuurlijk allemaal met 100% afsloot 8-)

Vervolgens kreeg ik het Crewtrainer SOC, daar scoorde ik eveneens 100% en daarna was ik vrijgesteld van SOC's 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Joshua »

Bee schreef:POP-materiaal moet gewoon in de crewroom opgehangen worden. Het personeel wordt geacht te weten wat de lopende acties zijn en moeten dat ook paraat hebben in het geval een SOC wordt afgenomen. Op het moment dat het personeel door verkeerd beleid van de managers de acties niet weten en daardoor net niet de 85% halen zit de crewtrainer met de gebakken peren, want het beleid is dat bij een score van minder dan 85% op een SOC de betreffende medewerker een dagdeel extra training krijgt op het station en hij weer het gehele stationsontwikkelingsplan mag doorlopen, met als gevolg dat de crewtrainers met nog meer werk worden opgestapeld. Dat terwijl er met het weinige aantal crewtrainers dat er zijn al het gehele personeelbestand driemaandelijks gecontroleerd moet worden op hun vaardigheden, dat kwam bij ons neer op 60 SOC's per week, dan konden we onzin als nieuwe orientatiës echt niet gebruiken. :N
Nou in die McDonalds in NIjmegen waren wel meer dingen niet okay. Geen warme dranken in je drinkpauze omdat je dan te lang weg zou blijven, crew trainers die even de rol van floor manager gingen vervullen op een hele denigrerende manier en dat werd ook nog getolereerd.. Manager die omdat het druk heeft even zondag avond een rooster ophangt wat maandag ochtend in gaat en dan verbaast is dat ik maandag niet op de werkvloer sta omdat ik het hele weekend bij me ouders heb gezeten en toen ik naar de McDonalds belde voor me rooster er niet werd opgenomen. En dan ook nog eisen dat je er binnen een uur staat terwijl de reistijd met OV anderhalf uur is. Of je buiten je beschikbaarheid op contract inroosteren omdat er toevallig kermis in de stad is en de toko langer open blijft. Maar dan wel boos worden als ik netjes aangeef dat ik dan echt niet kan omdat ik examenweek heb. Want ik had het eerder moeten aangeven (wat ik deed 1 dag na dat het rooster gemaakt was, terwijl dat rooster te laat gemaakt was). En als ik dan in de praktijk echt niet kom dan mij ook nog een schuldgevoel aanpraten dat ik al mijn collega's naai en daar maar heel goed moet over na denken omdat ik nog vaker met ze moeten samen werken. En dan heel verbaast zijn als ik om die opmerking weer niet kom en dreigen een advocaat achter me aan te sturen omdat ze nu iemand van 16 jaar na 11 uur 's avonds had moeten laten werken wat eigenlijk niet mocht. En toen ik antwoorden dat ik haar niet dwong extra lang open te blijven voor de kermis mocht ik me ontslag tekenen en zou deze manager er persoonlijk voor zorgen dat ik nooit meer aan de bak zou komen.

Goh dat was weer even mijn McDonalds frustratie die ik blijkbaar nooit meer zal verwerken.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door waldo79 »

En toen ik antwoorden dat ik haar niet dwong extra lang open te blijven voor de kermis mocht ik me ontslag tekenen en zou deze manager er persoonlijk voor zorgen dat ik nooit meer aan de bak zou komen.
Dit is wel heel laag. :neg:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

Ik ruik een cultuur van structurele intimidatie. Misschien maar eens werk van maken bij een Arbeidsinspectie of zo? :?:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

Tenzij ze je natuurlijk een Meer Dan Vorstelijk salaris betalen, dan mag je best een beetje flexibiliteit tonen natuurlijk :Y
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten