[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

Afbeelding Centraal McDonald's topic Afbeelding
Geert schreef:Zeg, wat is dit allemaal voor codetaal?!
Charlois = filiaal in Charlois met wat afwijkingen :P
10:1 = hamburger die 1/10e van een Amerikaanse pound weegt
Patty = het stuk vlees dat op een burger gaat
Rush = drukste periode van de dag tussen 17 en 19
Bijvul = medewerker die keukenvoorraad bijvult

Verklarende woordenlijst:
Bin = warmhoudkabinet voor rundvleesburgers
HACCP = Methode om de voedselveiligheid te kunnen controleren
Afschrijven = Etenswaren die langer dan de gestelde termijn bewaard zijn worden onverkoopbaar verklaard en in een speciale afvalbak gegooid. Van dit eten wordt varkensvoer gemaakt.
Kwaliteitscontrole = Niet-bestaande controle die als geheimtaal voor "ik heb trek, geef mij eten" door managers wordt gebruik.

Afbeelding
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door htm_tram »

HACCP betekent in het Engels: Hazard Analysis and Critical Control Points. Wat je weer kan vertalen naar Gevarenanalyse en kritische controlepunten. HACCP is een lijst met een inventarisatie van verschillende risico punten. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

True :pos: Wel 18+ werk trouwens. Thermometers in Patty steken. :X
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Caspar »

Bij het woord 'Bin' denk ik altijd aan een afvalbak.
Nu is dat eten daar eigenlijk ook afval, dus klopt dat wel weer.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Justin »

Hm, ik ben een klein beetje coulrofobisch (niet zo erg als anderen die ik ken), maar die Ronald is wel een beetje scary :oops:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Geert »

Whahaha, het McDonald's topic :lol: :pos:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Hm, ik ben een klein beetje coulrofobisch (niet zo erg als anderen die ik ken), maar die Ronald is wel een beetje scary :oops:
Coulro-wat? Maar ik ben het wel met je eens, je zou er bijna nachtmerries van krijgen. En Ronald McDonald is een kindervriend ja!
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Via het weblog van de NOS correspondent in Moskou zag ik deze foto op haar Twitter. Dan kan je toch beter een hamburger bij de McDonald's kopen, die wordt tenminste nog door echte mensen bereid, in maximaal 120 seconden :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Thom91 »

Ik zag laatst bij how its made een pizza machine. Zag er echt heel gaaf uit!
Komt wel goed schatje.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Joshua »

Even een vraagje aan nog huidige werknemers. In mijn McDonalds tijd hadden we nog een KVA (Kip Vis Appel) afdeling in de keuken. Dat schijnt tegenwoordig een BOB (geen idee waar het voor staat) te hete. Maar vinden jullie het en verbetering? Of juist totaal niet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Ik werkte bij het eerste restaurant dat overging naar BOP en ik vond het een flinke verbetering.

- De producten in het UHC mochten tien minuten langer bewaard worden, waardoor je minder verspil had en minder bezig was een voorraad op te bouwen dan in de tijd van KVA, waarbij je van elk uur de helft kwijt was met frituren.
- De verticale toaster is veel makkelijker in gebruik dan een horizontale toaster dankzij de hulp van de zwaartekracht.
- We mochten eindelijk weer in het doosje dressen, waardoor de dresstafel minder vies werd. We hadden sowieso geen trays meer nodig bij het station, dus die konden ook niet meer opraken.
- De producten die de gast kreeg waren uiteindelijk verser omdat ze warmer in de HLZ geserveerd werden dan eerst in de bin terwijl de ingrediënten die op kamertemperatuur bewaard werden minder snel verlepten omdat die pas heel kort voor het uitzwaaien van de gast geproduceerd waren (soms een kwestie van seconden).
- De medewerker op het BOP-station mocht dit station niet verlaten en werd dus ook niet opgescheept met allerlei rotklusjes. *O*
- Ik kreeg een nieuw petje bij mijn uitgebreide pettenverzameling.

Het had ook een aantal nadelen:
- De bestelling moest voortaan eerst betaald worden en daarna pas worden verzameld. Als een collega niet snel genoeg naar het betalen ging liep het scherm bij de toaster te snel vol. Daardoor werd het onoverzichtelijk en kwamen bestellingen niet goed meer door. Anderzijds ontstond er ook verwarring bij de broodman die te snel op de knop SERVE drukte terwijl een bestelling juist nog niet was uitgeleverd waarvan hij dacht dat deze het wel was.
- Het geluidsfragment van een hoorn die bij het systeem hoorde was erg irritant, later is dat iets aangepast
- Wij hadden slechts een toegang vanaf de keuken tot de counter, aan de andere kant zat het kantoor. Door de nieuwe UHC's werd de doorgang bij de Bin van de grill naar KVA afgesloten, waardoor medewerkers met een kassalade vanaf het kantoor langs de grill en BOP (kortom, de gehele keuken door) moesten lopen voordat ze bij de counter kwamen. Soms gooide een manager daarom de kassalade naast de bin neer waarna de collega deze voor kon oppakken.

Tenslotte zat er bij ons ook een bug in het systeem: Grillorders voor salades kwamen nog steeds bij de grill uit de printer, terwijl dat natuurlijk bij BOP moest gebeuren.

Verklarende woordenlijst
- BOP - Bridge Ordering Production - Een systeem waarbij eindproducten van de vroegere KVA-afdeling niet meer op voorraad werden gemaakt, maar pas op het moment dat de klant een bestelling plaatst. De productie moest sneller verlopen dan bij KVA waardoor er een snellere toaster geïntroduceerd werd en er een grotere voorraad patty's aangehouden mocht worden. Bij binnenkomst van de bestelling wordt deze getoond op een scherm. Zodra de bestelling getotaliseerd is en alles in de bestelling in productie is genomen mag de medewerker op BOP deze wegdrukken.
- UHC - Warmhoudkabinet voor gefrituurde producten
- KVA - KipVisAppel, de oude benaming voor het station waar de broodjes met gefrituurde producten vandaan kwamen (zoals de McChicken)
- Dressen - Het broodje voorzien van saus en andere ingrediënten
- Dresstafel - Tafel waarop wordt gedresd, voorzien van bunkers met daarin de ingrediënten.
- HLZ - Heated Landing Zone, warmhoudtafel waarop de producten van de BOP-lijn uiteindelijk belanden
- Serve - De bestelling is compleet uitgeserveerd
- Grillorder - Een product die speciaal gemaakt wordt omdat de klant een ingredient niet wenst, bijvoorbeeld geen saus of geen tomaat.
- Grillslip - Briefje waarop staat wat er afwijkend is aan het product. Deze kan aan het doosje worden bevestigd met een SVUG-sticker
- SVUG-sticker - Speciaal voor u gemaakt-sticker
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Jef400 »

Geweldig topic dit. Ik lach me dood. En ik steek er nog van op als ik weer eens op een blauwe maandag de MCD in Cuijk binnenstap.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Fles »

Bee schreef:KVA - KipVisAppel, de oude benaming voor het station waar de broodjes met gefrituurde producten vandaan kwamen (zoals de McChicken)
Appel? Gefrituurd? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Er is mij zeer lange tijd verteld dat er een appeltaartachtig iets was dat werd gefrituurd. Maar wat het was en hoeveel miljoen calorieen daar dan wel niet in zaten is mij niet bekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Gistermiddag was het toch een ellende op het werk. Wij hebben 2 Sundaemachines waarvan 1 gecombineerd is met shake. De kleine machine(alleen Sundae) werkte voor geen meter. het ijs werd maar niet dik. Hetzelfde goldt voor de grote machine(Shake en Sundae). Monteur was gebeld en was onderweg. Gasten hebben echt letterlijk een kwartier moeten wachten op hun ijsjes. Gevolg was dat veel gasten geïrriteerd raakten en hun geld terug wouden en geen ijsjes meer wilden. Toen eenmaal de monteur er was bleek dat er een onderdeel van de machine kapot was en vervangen moet worden. Dat onderdeel moet besteld worden dus de kleine machine is de komende tijd buiten gebruik. De grote machine werkte weer een stuk beter nadat de monteur er aan gesleuteld had. En het ijs werd dus weer dikker. We hebben een paar uur lang geen ijsjes kunnen verkopen waardoor heel veel gasten er flink de pest in hadden
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Justin »

Dexter schreef:
Justin schreef:Hm, ik ben een klein beetje coulrofobisch (niet zo erg als anderen die ik ken), maar die Ronald is wel een beetje scary :oops:
Coulro-wat? Maar ik ben het wel met je eens, je zou er bijna nachtmerries van krijgen. En Ronald McDonald is een kindervriend ja!
Oh, had nog niet gereageerd - coulrofobisch = angst voor clowns ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Joshua »

VOORAL heel erg blij dat ik er niet meer werk. Al had ik wel schatten van collega's bij de McDonalds in Cuijk. Helaas in de stad wat minder.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Caspar »

Omdat in het 'Mag in even kwijt' topic de Euroknaller werd aangehaald, kwam ik op het volgende.
Een paar jaar geleden zei men in de reclame voor de Euroknaller: Altijd6 aanbiedingen voor maar 1 of 2 euro.
Vorig jaar werd dat ineens: Euroknallers: 6 aanbiedingen voor maar 1 of 2 euro.

Bij de eerste vroeg ik me al af of dat ze het begrip Altijd ook echt waar kunnen maken, dat zou namelijk moeten betekenen dat die aanbiedingen voor 1 euro er nog steeds zijn, maar blijkbaar gaat dat niet meer op als een Mc Kroket in de aanbieding al 1,5€ kost. Die dingen kosten normaal toch iets van 1,80€ ofzo? Echte aanbieding vind ik het dan niet, zeker niet wat je er voor krijgt.

Over de woordkeuze in de reclames zal wel goed worden nagedacht door de juristen bij Mc Donalds. Ik denk dat Mc Donalds net zo veel betaalt aan 1 jurist als aan een heel filiaal met minimumloon medewerkers qua budget.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Vroeger wisselde de Euroknallers elke twee maanden maar toen ik er werkte is er op een gegeven moment vanaf gestapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

In de McDonald's waar ik werk kost een McKroket normaal 2,35. In Almere schijnt ie 2,65 te kosten normaal
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daantje »

Prijzen verschillen idd per vestiging (iig van milkshakes en ijshoorntjes). Weet wel dat de Mc Kroket en een gewone hamburger als ze niet in de aanbieding zijn, behoorlijk duurder zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Franchisers hebben bandruimte om hun eigen prijzen vast te stellen. De adviesprijzen gelden alleen voor de vestigingen van McOpCo (beter bekend als het Hoofdkantoor).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Joshua »

Bepaalde prijzen liggen wel vast. Zoals bijvoorbeeld de euroknallers. Met uitzondering van als er een evenement is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door webguy »

Dus de Mac bij de Gelredome heeft altijd duurdere 1.50knallers?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door microshit »

Nou, gooi die 1955 burger maar in de bin, want heb gelezen dat de Big Tasty Bacon terug is :D Zeer binnenkort maar 1 of 2 scoren (of 3...)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten