Mag ik even kwijt #110

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Mag ik even kwijt #110

Bericht door Caspar »

Nog over de site van Hispeed:

Een treinreis met gelijke aankomsttijd in Parijs met dezelfde datum is vanaf Roosendaal nog steeds duurder dan vanaf Dordrecht om maar een rare situatie te noemen. Vanaf Amsterdam centraal is het zelfs nog goedkoper. Hier lijkt dus de ''logica'' te gelden: hoe langer de reis in kilometers, hoe goedkoper je treinkaartje.

Omslagpunt lijkt ergens ter hoogte van Amersfoort/Alkmaar te liggen. Arme Brabanders.

Dit is ook wel een mooi advies:
https://treintickets.nshispeed.nl/d-cob ... &cid=60322
Lekker 6 uren bivakkeren op Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

Die prijzen richting Parijs komen doordat men met de Thalys rekent. Wat de site echter doet is alle tarieven berekenen vanaf een Nederlands Thalys-station. Stations ten zuiden van Rotterdam krijgen dus een reisadvies naar Rotterdam en vanaf daar de Thalys. Terwijl via Antwerpen regelmatig goedkoper is, maar dat kan de site dus niet aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Dit is ook wel een mooi advies:
Tsja, als er geen treinen rijden, rijden er geen treinen. Dat kan je NS HiSpeed moeilijk verwijten, dat is op Hafas net zo.

Als je wat langere internationale reizen plant loop je eigenlijk altijd het risico op dit soort gekut.

Maar hey, halve Roemeen, wat loop JIJ verbaasd te doen hierover? _O- Schiet toch op man :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Die prijzen richting Parijs komen doordat men met de Thalys rekent. Wat de site echter doet is alle tarieven berekenen vanaf een Nederlands Thalys-station. Stations ten zuiden van Rotterdam krijgen dus een reisadvies naar Rotterdam en vanaf daar de Thalys. Terwijl via Antwerpen regelmatig goedkoper is, maar dat kan de site dus niet aan.
Ik vind het vooral apart dat je de reis naar het station van de Thalys nog extra moet betalen.
Voor de Eurostar is het tarief vanaf elk Nederlands station gelijk, dus of je nu in Roosendaal of Roodeschool instapt, maakt geen bal uit (voor exact dezelfde Eurostar dan).
Kan zoiets met de Thalys ook niet?

Vraagje: is dat straks met de Fyra ook zo? Dus moet ik extra betalen voor het stukje Rotterdam Lombardijen - Rotterdam Centraal, alleen maar omdat NS Hispeed te belazerd is om een internationale trein vanuit Dordrecht te laten rijden? :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

Bee schreef:Die prijzen richting Parijs komen doordat men met de Thalys rekent. Wat de site echter doet is alle tarieven berekenen vanaf een Nederlands Thalys-station. Stations ten zuiden van Rotterdam krijgen dus een reisadvies naar Rotterdam en vanaf daar de Thalys. Terwijl via Antwerpen regelmatig goedkoper is, maar dat kan de site dus niet aan.
Wacht is dit echt waar? :shock:

Dus vanaf Roosendaal word je eerder met een boemeltje van een uur naar Rotterdam gestuurd dan via Antwerpen? :')

Godverju wat een verliezers daar zeg. De brutaliteit ook gewoon :') _O- "We hebben een hele snelle trein, maar die is wel lekker vet duur en je bent een uur langer onderweg *O* "

Sterf NS faalspiet
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Caspar »

@Fles, daarom haal ik ook het voorbeeld van Roosendaal aan, Roosendaal ligt immers verder van Rotterdam af dan Dordrecht, dus is een reis Roosendaal- Parijs duurder dan Dordrecht- Parijs, en ongeveer net zo duur als Alkmaar- Parijs. :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Vinny »

Nou echt, wat een probleem weer. Je pakt de auto, rijdt er mee naar Essen, en stapt daar op de trein naar Antwerpen, voor een paar dubbeltjes (de NMBS heeft bizar goedkope binnenlandse treinkaartjes) en pakt daar de Thalys...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Stefan »

Ik ga zelfs vanuit Numansdorp nog met de auto naar Essen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Suus »

44 dubbeltjes kan ik er toch niet meer een paar dubbeltjes noemen (A) En de prijs ontloopt zich niet zoveel met die van Nederland, Naarden-Bussum - Amsterdam Centraal is een vergelijkbare afstand en kost ook 4,40 voor een enkele reis.
Meltrain schreef:Vraagje: is dat straks met de Fyra ook zo? Dus moet ik extra betalen voor het stukje Rotterdam Lombardijen - Rotterdam Centraal, alleen maar omdat NS Hispeed te belazerd is om een internationale trein vanuit Dordrecht te laten rijden? :shock:
Ik vermoed het niet, omdat het tariefsysteem van de Fyra is geïntegreerd met het normale tariefsysteem (er komt alleen nog een toeslag bovenop). De Thalys heeft een eigen tariefsysteem.

Maar het zou zomaar kunnen dat men bij de introductie van de Albatros, wanneer dat ook moge zijn, het tariefsysteem aanpast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door marvinkok »

Straks met de trein naar Amsterdam voor koninginnedag. Zien hoe anders het dit jaar is, nu er geen 538 is en Slam op het Java-eiland staat...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

Ik denk dat het uitgestorven zal zijn in Amsterdam :') :D _O-

:N
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Caspar »

Als de eerste spoorlopers op de sporen verschijnen voordat de grote meute thuis de deur uit gaat, kan je best wel eens gelijk krijgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Daniel »

Bee schreef:
Meltrain schreef:Vraagje: is dat straks met de Fyra ook zo? Dus moet ik extra betalen voor het stukje Rotterdam Lombardijen - Rotterdam Centraal, alleen maar omdat NS Hispeed te belazerd is om een internationale trein vanuit Dordrecht te laten rijden? :shock:
Ik vermoed het niet, omdat het tariefsysteem van de Fyra is geïntegreerd met het normale tariefsysteem (er komt alleen nog een toeslag bovenop)
Ook met het normale tariefsysteem heb je een kaartje Rotterdam Lombardijen - Antwerpen via Rotterdam Centraal nodig als je die route wilt nemen. Wel heb je dan nog het alternatief om via Breda te reizen natuurlijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Als de eerste spoorlopers op de sporen verschijnen voordat de grote meute thuis de deur uit gaat, kan je best wel eens gelijk krijgen.
Dan gaat het treinverkeer plat voordat er iemand naar Asd heeft kunnen komen bedoel je? :)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door AppleMoose »

Dat de kermis in Dieren dit jaar weer eens een leuke kermis is sinds jaren. Meer attracties dan ooit en andere (leukere/betere) opzet dan voorgaande jaren. Je kon het gelijk merken aan de drukte. Vandaag lekker druk, vorigjaar nagenoeg uitgestorven (En dat was op Koninginnedag!). Gelijk ook weer een "lievelings"attractie erbij,
De Disco Dancer / Hully Gully. http://www.youtube.com/watch?v=YVKKZzdD ... re=related Een klassieker in een nieuw jasje en sinds dit jaar weer op de Nederlandse kermissen te bewonderen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Jef400 »

Pffff, Ik heb op het nippertje weten te voorkomen dat ik morgen naar de plaatselijke vrijmarkt moet. :)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Caspar »

Fles schreef:
Caspar schreef:Als de eerste spoorlopers op de sporen verschijnen voordat de grote meute thuis de deur uit gaat, kan je best wel eens gelijk krijgen.
Dan gaat het treinverkeer plat voordat er iemand naar Asd heeft kunnen komen bedoel je? :)
Ja zo ging dat paar jaar geleden ook, als om 11uur de boel stil komt te staan bij Amsterdam, is dat goed voor de horeca omzet in Zaandam :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Daniel »

Voor Beter OV heeft er al weinig vertrouwen in :P Lees maar... "Wegens het grote aantal storingen aan rails, wissels en seinen rond Amsterdam, dient het reizen per trein naar de Koninginnedagfestiviteiten in Amsterdam te worden afgeraden. De kans is groot dat tienduizenden feestgangers 's avonds terechtkomen op een station waar geen treinen rijden, met alle veiligheidsgevolgen van dien."
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

Ik las het ja, Driek is ook op Fok lekker bezig. Ik reageer maar even niet :') Nog effe en de wwereld vergaat helemaal :P
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door hauptbahnhof »

Ik was tot 16:45 aan het werk en daarvoor hebben we al bericht gehad dat Leidseplein en Rembrandtplein tramloos worden. Dus uitgestorven? Dat verwacht ik niet *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door deadlock »

Ik ga de stad maar niet in vanavond. Al dat Ajaciedentuig uit Wezep loopt er ook rond.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

Wat is er zo speciaal aan Wezep? Daar wonen drie kippen en een koolraap :?:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Jef400 »

deadlock schreef:Ik ga de stad maar niet in vanavond. Al dat Ajaciedentuig uit Wezep loopt er ook rond.
Beschrijving F-Side volgens de dikke Van Dale editie 2005.

de agressieve en vandalistische supportersgroep van Ajax
zegt genoeg lijkt mij.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #109

Bericht door Fles »

JeffreyMeijer schreef:zegt genoeg lijkt mij.

Nou mij niet. Er wordt nog geen poging ondernomen om die lui met Wezep in verband te brengen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten