Mag ik even kwijt #110

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

Die poster en die text die ik postte bleek ook gesoept te zijn :)

jammer wel. Zo'n soort campagne zou best tof zijn :pos:

"Mohamed reist met de trein.
Mohamed heeft geen kaartje, want er komt toch nooit een conducteur langs.
Handig nagedacht, Mohamed :pos: "

Gewoon je werk doen als NS-personeel.
Super simple stuff :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Ardan »

Ze doen me wel heel erg denken aan die Belgische dingen..
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Ronald »

Ardan schreef:Ze doen me wel heel erg denken aan die Belgische dingen..
Zoals deze?

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

Ja precies, daar moest ik ook aan denken :Y

En dat is allemaal hartstikke positief benaderd en zo, maar dat werkt gewoon niet. Mensen hebben geen enkel oog meer voor gezag, mensen worden steeds mondiger, daar zou je eens op moeten reageren. Bellen in een stiltecoupé? Prima, 100 euro boete. En dan ook wel zorgen dat je tussen Ut en Amf ZEKER controle treft.

Regels zijn er om een reden. Handhaaf ze. Het is je werk. Niet meer, en niets minder.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door htm_tram »

Vanavond iets minder leuks mee gemaakt... :-(

Ging mee met een Veolia chauffeur, staan we op de buffer van centraal station. Chauffeur zit in zijn stoel en sta tegen de voor raam aan. Tijdens het gesprek zie ik in ooghoek iets naar beneden vallen. Gevolgd door een vreemde dreun/klap. 1 minuut later komt er een blond meisje aanrennen en beweert een lichaam naast het station te zien op de grond. Ik wist gelijk hoelaat het was, kijk om me heen, spring de bus uit en ren naar het einde van get busplatform, der ligt dus een levenloos lichaam... :(

Gelijk 112 gebeld. Al heel spoedig veel politie aanwezig. De chauffeur is de route gaan rijden terwijl ik mee ging met de politie naar het bureau. Het hele verhaal stap voor stap beschreven. Ook een gesprek gehad met slachtoffer hulp. De chauffeur heeft zijn dienst niet uitgereden en is ook naar het bureau gegaan.

Veel gebeurd, veel gepraat en erg heftig, het lijkt zon onwerkelijk... Maandag word ik nog een keer gebeld door slachtoffer hulp. Er schiet van alles door je lichaam. Zo onwerkelijk maar ook zo echt... :s

Kost me echt moeite om naar huis te gaan aangezien ik ook in een hoge toren woon.

Heb me voor morgen maar ziek gemeld, heb geen zin om vrolijk te werken. :(
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

htm_tram schreef: Gevolgd door een vreemde dreun/klap. 1 minuut later komt er een blond meisje aanrennen

Dat was geen minuut, dat was hooguit 2 seconden. Als je verhaal klopt. Sterkte dan. Maar til er niet te zwaar aan okee.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door STF »

Pff komt er dan echt nooit een einde aan de problemen met de grasmaaier... Is dat ding verdorie vijf maanden bij de fabrikant geweest, nou hij heeft het precies vijf uur uitgehouden voordat ie weer defect raakte...
Het is nu deze weken toch al zo lastig om te maaien omdat het vaker regent dan droog is (waardoor het juist extra hard groeit), raakt er uitgerekend een onderdeel defect dat niet op voorraad is bij de dealer.

In principe is de dealer officeel geen aanspreekpunt meer, alles moet tegenwoordig rechtstreeks met de fabrikant maar wat heb je daar aan als die in het buitenland gevestigd is en je met spoed een onderdeel nodig hebt...
Een leenmaaier moet dus ook uit het buitenland komen, maar we hadden een erg hoog stuk op de camping erbij wat echt vandaag gemaaid moest worden, de dealer had nog wel een oud ding staan die we mochten lenen maar had geen tijd om hem vandaag nog te bezorgen (daar hebben ze een klein vrachtwagentje met een oprijplaat voor).
Hij keek eens uit het raam naar onze bestelbus, hmm je hebt een trekhaak he?
Haalden ze van het erf een stokoude aanhanger met een grasmaaier erop:

Afbeelding

Pff zelfs bij 45 km/u (op een 90 km weg) was ik bang dat ie er elk moment af kon sodemieteren, het asfalt is daar niet al te best en die aanhanger met grasmaaier knalden wel zo hevig op en neer...
Toen ik op de camping aankwam viel me oog ineens op de aanhangerbanden; compleet vol scheuren... Ik heb de productiedatum eens opgezocht, pff 14 jaar oud terwijl dat maximaal 6 jaar mag zijn bij een aanhanger.

Vanavond laat weer teruggereden naar de dealer, via een omweg omdat daar beter asfalt ligt, alleen is die route veel steiler; harder dan 40 km/u kwam ik echt niet omhoog, zo'n grasmaaier heeft het gewicht van een kleine personenauto.

We kregen dat kreng trouwens bijna niet meer op die aanhanger gereden; de motor sloeg af, de banden slipten door, m'n vader duwen, ik gas geven, wat een gedoe. Ik begin met de dag een grotere hekel aan grasmaaien te krijgen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Thom91 »

Sterkte htm_tram!
Komt wel goed schatje.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door htm_tram »

Fles en Thom91 bedankt :) probeer iedegeval afleiding te zoeken...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Jef400 »

Sterkte met het verwerken van deze situatie
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Etienne »

..dat het een hele ervaring is om als verkeersregelaar auto's tegen te mogen houden.

Tijdens dodenherdenking werd voor het eerst sinds jaren de hele hoofdroute door het dorp afgesloten om absolute stilte te waarborgen. Één automobilist vond dat kennelijk allemaal niet nodig en is toch door de afzetting heen gegaan, gelukkig stond er verderop nog een collega die hem tegen kon houden. Toen hij hoorde dat hij eventueel een boete kon krijgen voor het "negeren van een stopteken" heeft hij toch de auto maar gekeerd en is weggereden. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Het regelen van nieuwe tickets bij de SJ valt eigenlijk wel mee. Rejsebutik opgezocht in Göteborg, ticket laten zien en ik kreeg een nieuw ticket geboekt.

Ik hoefde niet te betalen ondanks dat het nieuwe ticket duurder was en ik niet meer met de SJ maar met Veolia (Øresundtog) zou reizen. Ze wist de wisselkoers van de SEK tov de Euro niet, en voor het nieuwe ticket werd de normale prijs gerekend in plaats van het kortingstarief zoals ik had voor de X2000.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Caspar »

Ik weet niet of het coulance of Europese regelgeving is in dat geval. Als een trein wordt opgeheven, moet je volgens mij kosteloos met een alternatieve trein op het zelfde traject mee kunnen reizen volgens de Europese regels?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ik weet niet of het coulance of Europese regelgeving is in dat geval. Als een trein wordt opgeheven, moet je volgens mij kosteloos met een alternatieve trein op het zelfde traject mee kunnen reizen volgens de Europese regels?
Ja, op papier misschien wel ja :Y Maar de laatste keer dat er een lege stoel op dat traject vervoerd is was in 1862 of zo :lol: Zo eenvoudig ligt dat niet altijd ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

De treinen tussen Malmö en Kopenhagen zijn alles behalve rustig, terwijl er minstens 4 per uur rijden volgens het Resplus-boek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Ardan »

Wat een TOP-avond in het COC, ik stond als dj, we hadden de tent de hele tijd propvol staan, omzet van 2550, gezellige sfeer, niks te klagen :D
Enige nadeel... ik moet om 13 uur wéér werken, nu op mijn betaalde echte werk..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Kopenhagen wordt trouwens als binnenland gezien door de SJ. De SJ heeft zelfs een loket op Kopenhagen H.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door deadlock »

Bee schreef:De treinen tussen Malmö en Kopenhagen zijn alles behalve rustig, terwijl er minstens 4 per uur rijden volgens het Resplus-boek.
Er rijden er 3 per uur. :13/:33/:53 vertrek in CPH. Saaiste treinreis ter wereld, dat dan weer wel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Echt veel valt er niet te zien. Beton, tunnel, water, beton en tunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Bee schreef:De treinen tussen Malmö en Kopenhagen zijn alles behalve rustig, terwijl er minstens 4 per uur rijden volgens het Resplus-boek.
Er rijden er 3 per uur. :13/:33/:53 vertrek in CPH. Saaiste treinreis ter wereld, dat dan weer wel.
ja de øresuindstog alleen. De X2000 rijdt tegenwoordig ook vanaf Kopenhagen naar Stockholm :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Naast de drie treinen van de Øresund heb je ook nog de Snabbtåg van de SJ en er zijn nog een aantal treinen van Kopenhagen naar Ystad die niet op Malmö C. komen.

Trouwens een voorproefje voor het reisverslag:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Oi1DEUTfQuc[/youtube]
Laatst gewijzigd door Suus op zo 06 mei 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:
Bee schreef:De treinen tussen Malmö en Kopenhagen zijn alles behalve rustig, terwijl er minstens 4 per uur rijden volgens het Resplus-boek.
Er rijden er 3 per uur. :13/:33/:53 vertrek in CPH. Saaiste treinreis ter wereld, dat dan weer wel.
ja de øresuindstog alleen. De X2000 rijdt tegenwoordig ook vanaf Kopenhagen naar Stockholm :)
Ja, twee keer per dag ofzo?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Suus »

Het was:
3x/dag naar Göteborg
2x/dag naar Stockholm
1x/dag naar Växjö

De treinen naar Göteborg zijn per 22 april opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Karl »

Sparpreise Niederlande + Sparpreise Kroatien = binnenkort naar Kroatië en Slovenië, met tussenstops in Köln (halve dag, toch al 3893894 keer geweest) en München (ook al geweest, maar toch anderhalve dag daar).

Iemand nog tips voor deze steden? In de Balkan zijn we drie weken. Ik reis niet alleen, dus niet-OV tips zijn zeker ook welkom.

Daarnaast nog een vraag, zijn IC-treinen in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië reserveringsplichtig? Ik kon helemaal geen reservering maken op de site, voor de treinen naar München wel. Gezien het seizoen en de tijd van de dag wilde ik namelijk zeker een plaats hebben. Ik zag dat je bij Bahn.de wel reserveringen nog los kan kopen, dus misschien later nog eens proberen.
Het is een spectrum.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #110

Bericht door Raymond »

IC's in Oostenrijk zijn niet reserveringsplichtig. Reserveringen zijn wel mogelijk, maar over het algemeen niet heel erg hard nodig.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten