Het grote computertopic! #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Het is gewoon allemaal troep. Nee, geef mij maar mijn macje 8-)

Over Macs gesproken
Afbeelding
8-)

Ja, via een legaal klantenprogramma verkregen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Meh, heb ik liever mn Gen 1 Core i7. Al beginnen dingen na twee, bijna 3 jaar wel te breken, maar heeft met schroefje te maken dat na een maand weg was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Het gaat helemaal niet over de processor, maar om het versienummer van het besturingssysteem (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Dat snap ik, meneer Mountain Lion
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

ESX, n00bs ;)
Afbeelding

Het moet trouwens niet Windows 7 maar Windows 2008R2 staan. Foutje gemaakt bij het selecteren van het besturingssysteem denk ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Meh met VirtualBox en VBoxHeadlessTray heb ik hetzelfde eigenlijk. Ik ontwikkel altijd in Linux in een VM en dmv Shared Folders wordt mn werk uitgewisseld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Geert »

Met Linux als host of als guest? (of beide?)

Ik heb op mijn werklaptop tegenwoordig Linux draaien met VMware workstation voor een Windows 7 VM (aantal applicaties die niet onder Linux draaien) en nog wat VM's voor testdoeleinden. Laptop met 8GB geheugen, dus je merkt het eigenlijk amper als er een paar VM's tegelijk draaien :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Tot nu toe Windows als host. Linux als host heeft niet echt voordelen en tot nu toe te lui om te reformatten en de tijd er in te steken om alles over te zetten.
Ik gebruik een aantal Linux VMs zonder GUI voor ontwikkelwerk ja, die zitten op 512MB, draaien dan prima en heb 4GB host.

Overigens - wel paar Windows VMs van Microsoft voor IE6, 7 en 8. Dat test het makkelijkst.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door ODRAIL »

Hmm, een tante van mij gebruikt weer eens een mailadres voor mijn ouders wat niet bestaat :? . Gelukkig was de mail ook naar mij gestuurd.

Maar even een mailtje terug gestuurd met het juiste mailadres van ouders erin.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Ik ben hier een beetje aan het opruimen en vond zojuist alle reparatiebonnen van mijn vorige moederbord, dat heb ik slechts een halfjaar gehad waarvan het hooguit twee weken bij mij thuis is geweest en de rest van de maanden bij de leverancier en/of de fabrikant.
Pff wat was dat een vreselijk slecht moederbord, er was voortdurend iets aan kapot. Ongeveer net zo betrouwbaar als de grasmaaier. :wink:

MSI 875P NEO-FISR:
Afbeelding

Op de dag van levering bouwde ik het direct in mijn computer; bij het aanzetten van de computer gebeurde helemaal niets, behalve dat de vier LEDjes op de achterzijde een bepaalde storingscode aangaven, die geheel niet in het boekje voorkwam.
Direct teruggestuurd, weken later kwam het nieuwe exemplaar; bij het aanzetten van de computer gaven de vier LEDjes aan dat het geheugen ontbrak, in welk slot je het ook plaatste en welk geheugenbankje je ook erin stak.
Opnieuw teruggestuurd, na lange tijd kwam weer een nieuw exemplaar; twee dagen heeft ie probleemloos gefunctioneerd, toen begon de computer ineens telkens af te slaan als je een USB apparaat aansloot (ongeacht welk apparaat of in welke poort). Windows opnieuw geinstalleerd, maar dat maakte helemaal niets uit. Teruggestuurd, maar de leverancier kon er niks aan ontdekken, dus ik kreeg hem weer retour. Opnieuw ingebouwd en aangezet, ging een paar uur goed en toen kwam hetzelfde USB probleem weer terug.
De leverancier schaamde zich onderhand rot, want het was notabene het duurste moederbord dat hij in het assortiment had. Daardoor vrijwel gratis het allerduurste moederbord dat MSI maar produceerde gekregen, dat draait al acht jaar geheel probleemloos. :pos:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

Hoe kan je in hemelsnaam zoiets blijven pikken. Zowel bij de grasmaaier als bij dit apparaat. Dan eis je toch gelijk een nieuwe? Gevalletje DOA.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Ja in het geval van dat moederbord kreeg ik ook direct een nieuwe, daarna weer een nieuwe, pas bij die USB storing kreeg ik het moederbord doodleuk weer terug omdat ze niks eraan konden ontdekken. Maar die hele serie van dat type moederbord was dus gewoon totaal waardeloos.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Sinds kort zou de ADSL verbinding van 8 naar 10 mb verhoogd moeten zijn volgens de provider, gek genoeg bleef de modem keer op keer in de logfile aangeven dat we op 8 mb draaien. Kijk ik net eens in de handleiding van de modem bij de specificaties: kan dat ding helemaal niet hoger dan 8 mb aan... :oops:
Maar even zien of we nog een andere modem aanschaffen of binnenkort overstappen op glasvezel, het verbaast me ontzettend dat het in een land als Luxemburg, in een klein dorpje als Reisdorf ineens toch mogelijk is... :shock:
Er is hier niet eens aardgas, maar wel glasvezel...

Hoogstwaarschijnlijk zal 30 mb glasvezel wel een lachertje zijn in vergelijking met Nederland, maarja al stukken beter dan wat we nu hebben.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Geert »

In Nederland is 30mbit glasvezel zo'n beetje het instapabonnement geloof ik, maar op veel plekken ligt er nog helemaal geen glasvezel :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

De noodzaak voor glasvezel is op het moment niet zo superhoog, er is nog voldoende ruimte op het kabelnetwerk om de internetsnelheden bijna te vierdubbelen. Bijvoorbeeld Ziggo bied Alles-in-1 Plus Extra aan met 120 Mbit/s internet. Kabelinternet is geschikt tot snelheden tot 400 Mbit/s, dus er is nog een enorme groeipotentie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door erjeebee »

Bee schreef:De noodzaak voor glasvezel is op het moment niet zo superhoog, er is nog voldoende ruimte op het kabelnetwerk om de internetsnelheden bijna te vierdubbelen. Bijvoorbeeld Ziggo bied Alles-in-1 Plus Extra aan met 120 Mbit/s internet. Kabelinternet is geschikt tot snelheden tot 400 Mbit/s, dus er is nog een enorme groeipotentie.
Definieer: noodzaak

De kabelnetten worden gexploiteerd door monopolisten.... als je met de betreffende monopolist problemen hebt... leidend tot buikvol... wat is dan je alternatief?
ADSL?
mwah..

IK ben blij dat er glasvezel is... waarbij ik kan kiezen uit ZES providers in plaats van de ÉÉN kabelprovider.
Mijn Ziggo emmer staat tot aan de rand.. als ze mijn huidige probleem niet voor 15 juni hebben opgelost, dan kunnen ze de kabelboom in en ga ik lekker glasvezelen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

Bee schreef:De noodzaak voor glasvezel is op het moment niet zo superhoog, er is nog voldoende ruimte op het kabelnetwerk om de internetsnelheden bijna te vierdubbelen. Bijvoorbeeld Ziggo bied Alles-in-1 Plus Extra aan met 120 Mbit/s internet. Kabelinternet is geschikt tot snelheden tot 400 Mbit/s, dus er is nog een enorme groeipotentie.
Incorrect. Er is in principe nog ruimte op de kabel om te groeien tot ver in de Gbit-hoogtes. De eurodocsisstandaard gaat tot 240Mbit, niet tot 400. Het wordt trouwens wel weer eens tijd dat Ziggo de boel weer verhoogt want met 12MB/s moet ik nog steeds veel te lang wachten tot een BluRay gekocht is.

En noodzaak is relatief natuurlijk. Ik vind het bijvoorbeeld erg noodzakelijk dat ik thuis glasvezel krijg met symmetrisch 100Mbit of liever nog Gbit.
Laatst gewijzigd door deadlock op di 22 mei 2012, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Sneller internet betekent echter ook minder TV zenders. Aantal TV zenders op kabel is wel beperkt momenteel, en ik weet dat ZIggo bijvoorbeeld en proef doet om met minder frequentie meer te versturen.
Maar je hebt gelijk - er is nog geen "killer app" gevonden voor glasvezel - daarom kunnen stichtingen in Amersfoort bijvoorbeeld gratis diensten aanbieden op het glasvezelnet daar.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Sneller internet betekent echter ook minder TV zenders. Aantal TV zenders op kabel is wel beperkt momenteel, en ik weet dat ZIggo bijvoorbeeld en proef doet om met minder frequentie meer te versturen.
Maar je hebt gelijk - er is nog geen "killer app" gevonden voor glasvezel - daarom kunnen stichtingen in Amersfoort bijvoorbeeld gratis diensten aanbieden op het glasvezelnet daar.
Mja, dat probleem is weer opgelost als we over zouden stappen op DVB-C2 maar dan kan iedereen nieuwe decoders en CI+ modules gaan aanschaffen :p En het is niet per definitie zo, ze krijgen door modulatie en door kunstmatig ruis te creëren en daar weer kanalen in te verstoppen en meer van dat soort technieken steeds meer bandbreedte beschikbaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door Suus »

Zo, de mailbox van mijn domeinnaam maar eens opgeruimd zodat ik wat meer ruimte heb voor de website die ik erop wil zetten :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door STF »

Leverancier-keuze heb je in Luxemburg niet; van bijna alles is maar 1 aanbieder. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Zo, de mailbox van mijn domeinnaam maar eens opgeruimd zodat ik wat meer ruimte heb voor de website die ik erop wil zetten :lol:
hmm ja, nu je het zegt. Ik moet mijn mijn mailbox ook weer eens uitmesten.

Alleen ik heb er de komende week geen tijd voor :? :wink: .
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

Ik heb vandaag bijna 800 regels code geschreven in VB.NET. Geert zou trots op me zijn want het werkt fantastisch (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door webguy »

Niks in VB.NET is geloof ik om trots op te zijn als ik eerlijk ben... Maar als je iets simpels moet scripten in PowerShell ofzo zou het nog wel moeten kunnne...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #7

Bericht door deadlock »

Als je alleen BASIC spreekt en ooit wat in VB6 hebt gedaan en je krijgt het in één dag voor elkaar om te hosselen dat er via LDAP accounts aangemaakt kunnen worden vanuit een applicatie zodat gasten gebruik kunnen maken van Wifi mag je daar best trots op zijn.

En daar moet bij aangetekend dat ik iedere mogelijke error heb getrapt en human readable heb gemaakt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten