Ervaringen met de Treinreiswinkel

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door trolly »

Er is helaas toch wel heel veel ZUCHT aan het boeken van serieuze treinreizen — en helaas niet enkel bij de Treinreissjop.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Suus »

Maar ja, bij vliegtuigen doen ze dan weer niet aan goedkope tarieven voor begeleiders mindervaliden ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door en-es »

Ik heb ze twee keer gebruikt voor een treinvakantie. Britrailpass in 2012 en Interrail in 2017. In beide gevallen ging dat goed.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door trolly »

Suus schreef:Maar ja, bij vliegtuigen doen ze dan weer niet aan goedkope tarieven voor begeleiders mindervaliden ;-)
Desondanks schijnt het concept wel aan te slaan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Aking »

Vroegah, ongeveer toen dit topik geboren werd deed ik zo'n beetje alles bij de TRW, prima communicatie en je kon in jargon en treinnummers boeken. Toen werden mensen overgeplaatst of gingen elders werken en stuurde ik nog eens mailtje dat ik dan en dan zo goedkoop mogelijk naar X wilde, maar niet met urenlange overstappen en als een nachttrein dan een couchette.

Vervolgens kreeg ik dus een advies met urenlange overstappen midden in de nacht, en tegen de tijd dat er fatsoenlijk advies was was de prijs verdubbeld.

Sindsdien doenik het meeste zelf, of bij Bahnagentur Schöneberg of Wasteels in Budapest als het lastigere zaken betreft.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Jultar »

Daar had ik dan juist weer redelijk recent goede ervaring mee:
Ik wist dat er een nachttrein zou moeten rijden van Boekarest naar Boedapest, maar volgens zowel Hafas als de officiële reisplanners van de Roemeense en Hongaarse spoorwegen die ik raadpleegde reed dat ding maar tot de Roemeense grens en niet verder.
Uiteindelijk kwam ik bij, ik geloof, de Tsjechische spoorwegen uit die wel de hele route toonden, maar onder een iets ander treinnummer. Aangezien zowel de Roemeense als de Hongaarse spoorwegen dat ding niet voor de volledige route konden boeken, heb ik de TRW gevraagd op basis van dat treinnummer om de trein te boeken (zij kregen 'm ook niet uit de reisplanner). Dat hebben ze zonder problemen gedaan.
Het was niet direct een verrassing dat ik de enige reiziger in de slaaprijtuigen was die in die nacht de grens overstak :')
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Timon91 »

Laat ik ook maar even een duit in het zakje doen hier :P Mijn eerste ervaringen met TRW (2010, 2011, 2012) waren goed. Bekwame medewerkers die wisten waar ze het over hadden, alle vragen werden duidelijk beantwoord en ik had echt het gevoel dat ze me verder konden helpen. De jaren erna kwam de klad erin en werden er fouten gemaakt, zodat ik een tijdje geen gebruik meer gemaakt heb van ze. Qua fouten heb ik het dan over foutieve tarieven, volhouden dat een boeking voor een trein gesloten is terwijl dat via een andere weg (Bahnagentur Schöneberg) helemaal niet zo bleek te zijn. Meer recentelijk heb ik af en toe nog wel eens geïnformeerd, maar omdat ik altijd het gevoel dat ik zelf meer wist dan degene die ik aan de lijn had heb ik er nooit gebruik van gemaakt.

Dit jaar wilde ik ze nog wel eens een kans geven - dat zoiets als TRW bestaat vind ik op zich heel goed. Een Interrail met wat reserveringen voor "makkelijke" landen, die alleen niet online te boeken zijn. Een toko als TRW is dan wel handig als je geen zin hebt om naar het dichtstbijzijnde Reisezentrum te gaan ;) Tijdens de mailwisseling ging er al het één en ander mis: reisdata werden foutief overgenomen, de 10% herfstkorting van Interrail - waar ze nota bene zelf reclame voor maakten - moest ik zelf naar vragen, tarieven klopten niet helemaal en mijn adres klopte niet. Dat laatste was niet zo gek, want ik woonde nog in het studentenhuis in Enschede toen ik voor het laatst wat bij TRW kocht. Ik had het nieuwe adres weliswaar meteen doorgegeven, maar vooruit. Nadat ik nog twee keer had doorgegeven dat het adres aangepast moest worden kwam de bevestiging "het adres is aangepast". Vervolgens heb ik de tickets betaald, door een tarieffoutje van hun kant hebben ze de administratiekosten weggelaten (netjes!) ter compensatie en toen.... kwamen er geen tickets. Na een weekje maar eens geïnformeerd, en ja hoor - ze waren naar Enschede gestuurd. Dat men niet in staat is om na drie keer een adres doorgeven en bovendien bevestigen dat het is aangepast het ook daadwerkelijk daarheen te sturen vind ik dieptreurig. Een Interrailpas bevat gevoelige informatie (paspoortnummer, land en naam) en daar dient discreet mee omgegaan te worden. Ik had moeite om niet te ontploffen aan de telefoon, zeker met de door TRW geboden oplossing: een brief sturen naar het adres om te vragen de foutief gestuurde tickets terug te sturen :') Echt :') In een studentenhuis met alleen maar buitenlandse studenten heb ik daar bijzonder weinig vertrouwen in, dus ik heb een oud-huisgenoot die nog in Pluskut woont gevraagd om even aan te bellen. Die heeft ze daar uit het oud-papier gevist en naar Arnhem gestuurd. Godzijdank kloppen de tickets. Nou ja, bijna dan, één foutje nog, maar daar fietsen we wel wat omheen :') Stelletje paupers, NOOIT meer Treinreiswinkel voor mij - Bahnagentur Schöneberg is veel deskundiger en bovendien goedkoper en die weten bovendien waar ze het over hebben. Een klacht naar de Autoriteit Persoonsgegevens is onderweg.
Mijn Flickr account.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door huibf »

Maar wat als je nu niemand in Enschede kende?
Ik neem aan dst ze je nieuwe tickets opstuurden?
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Timon91 »

Als ze geen reactie hadden gekregen op hun brief met de vraag of de tickets teruggestuurd konden worden, dan hadden ze dat moeten doen ja. Ze zouden dan immers nog niet de door mij gekochte waren geleverd hebben. Neemt alleen niet weg dat er dan ergens tickets met privacygevoelige informatie blijven liggen.
Mijn Flickr account.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Timon91 »

In navolging van mijn post: ik heb nog een kleine financiële compensatie gehad van TRW, dus de boel is nu afgesloten.
Mijn Flickr account.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten