Ervaringen met de Treinreiswinkel

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door M57 »

M57 komt de Treinreiswinkel nog één, allerlaatste kans geven. In het hol van de leeuw: hun kantoor in Amsterdam. M57 legt uit dat hij bij zijn Interrailkaart nog een reservering nodig heeft voor deze zomer. De NS kan die trein nog niet boeken, maar de Treinreiswinkel had per mail gezegd dat zij dat wel al kunnen.

Puntje komt bij Paaltje. "U heeft uw Interrail gehaald bij de NS? Nee dan maken wij geen reserveringen voor u."

M57 is klaar met de Treinreiswinkel.
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 29 mar 2010, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanpassing op verzoek treinreiswinkel
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Daantje »

Interrail en reserveringen is sowieso vage shit. Bij NSI Rotterdam wisten ze me te vertellen dat ik maar twee reserveringen mocht doen en die tegelijk met het kopen van mijn ticket moest doen. Bij NSI Den Haag Centraal maakte het ze allemaal geen bal uit, hoeveel en wanneer ik wilde reserveren.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Mark »

Hmm de enige keer dat ik internationaal gereserveerd heb, is dat uitstekend en klantvriendelijk verlopen :D (NS HiSpeed Utrecht Centraal)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Caspar »

Heb met Hispeed ook goede ervaringen mbt. Interrail reserveringen. Bij het reserveren van een Roemeense IC (was al blij verrast dat ze die konden boeken!) en Duitse ICE hoefde ik niet eens aan te tonen dat ik een Interrail kaart had gekocht een paar weken eerder.
Wel was het handig dat ik het treinnr alvast had opgeschreven, dat scheelt een hoop snuffelwerk voor de baliemedewerk(st)er.
Ook hoef je volgens mij voor alleen een reservering geen balie toeslag te betalen. (voor mijn interrail kaart overigens ook niet gedaan).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Daantje »

Treinnummers noteren is idd erg handig! Scheelt ook veel verwarring enzo.

En balietoeslag betaal je toch alleen bij kaartjes die je ook uit de automaat had kunnen halen (en zelfs dan niet altijd bij NSI is mijn ervaring)?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door IC3 »

Nou ja, gelukkig zijn er ook mensen die wel positieve ervaringen hebben met de Treinreiswinkel (in Leiden). Ik ben blij dat ze bestaan en tevreden met hun dienstverlening. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Wubbo »

Bij Hispeed betaal je voor ieder kaartje (nouja, voor iedere keer dat je er kaartjes komt kopen) boekingskosten. Onafhankelijk van of het in de automaat zit of niet.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Cookie »

Ik heb mijn Maastricht-promo van 10 euro zonder boekingskosten kunnen kopen bij NS Internationaal in Utrecht... ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Freek »

Ik weet wel dat ik de enige keer dat ik bij NS hispeed was ik ongelukkig geholpen ben. Ik was de enige klant, liep naar de balie, moest ik terug omdat ergens verstopt een automaatje stond om een nummertje te trekken. Ik had het nummertje in de handen, drukt die vrouw op de knop en mijn nummer wordt afgeroepen met de woorden, wie was er dan. Ja wat denk je, ik toch zeker. Vervolgens kon ze mij nog niet eens helpen ook, grom.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door M57 »

Bij de Treinreiswinkel betaal je overigens standaard 10! euro per boeking.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Ruben »

M57 schreef:Bij de Treinreiswinkel betaal je overigens standaard 10! euro per boeking.
Voor dat bedrag mag je toch wel wat meer service verwachten. Neenee, zelfs: voor dat bedrag mag je toch wel verwachten dat ze ongeacht van je Interrail-verkooppunt een reservering voor je willen doen!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door IC3 »

M57 schreef:Bij de Treinreiswinkel betaal je overigens standaard 10! euro per boeking.
Het was altijd 5,- voor 1 persoon, 10,- voor 2 personen. Wellicht is dat dus veranderd?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door M57 »

Het zit iets anders zie ik, €7,50 per persoon. Nog altijd meer dan twee keer zo hoog als NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:Bij Hispeed betaal je voor ieder kaartje (nouja, voor iedere keer dat je er kaartjes komt kopen) boekingskosten. Onafhankelijk van of het in de automaat zit of niet.
off-topic: Dat vind ik eigenlijk toch oneerlijk.
Als je kaartjes ook uit de automaat had kunnen halen, snap ik de toeslag nog wel (al ben ik het er niet mee eens :wink: ).
Maar voor kaartjes die je anders niet kunt kopen, vind ik de balietoeslag onterecht, omdat je niet anders kan. Op deze manier maakt HiSpeed misbruik van haar macht. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Daantje »

In de tijd dat het nog NSI was heb ik nooit een balietoeslag betaald, ook niet als ik gewoon een weekendretour Rotterdam Centraal - Spa ging kopen.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door IC3 »

meltrain schreef:Op deze manier maakt HiSpeed misbruik van haar macht. :(
Eens. Daarom koop ik ook geen kaartjes meer bij NS Hispeed. Ik koop liever bij Deutsche Bahn in Kleve of via het internet. Dat is nog vaak goedkoper ook. Voor België is het loket in Essen of Visé een goede keus.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Geert »

Tijd om dit topic eens omhoog te schoppen. Geen ervaring met de Treinreiswinkel, maar wel de officiële online site van Interrail dit keer :)

Bestellen ging gewoon goed, duidelijke site. Waar het normaal gesproken wel eens misgaat met het juist overnemen van naam/paspoortnummer/landnaam, kun je dat online gewoon zelf invullen, dus als je dat goed doet is er niets aan de hand. Betalen kan met creditcard, Paypal en met iDeal, prima dus. Tickets worden normaal gesproken 4 weken van te voren verstuurd (en als je binnen vier weken voor vertrek bestelt worden ze zo snel mogelijk verstuurd). Tickets worden aangetekend verstuurd. Als je wilt kun je ook kiezen voor een expresse-levering (tegen meerprijs uiteraard), maar aangezien het hoofdkantoor in Utrecht zetelt heb ik maar de standaardlevering gekozen - zal wel goed gaan toch? ;)
Mooiste is nog wel dat je gewoon de normale prijs betaalt voor het ticket. Geen boekingskosten en gratis (aangetekende) verzending.

Er ging overigens iets niet helemaal goed met de order: ik kreeg geen bevestigingsmailtje (wel een bevestiging van de betaling, maar niet van de order zelf). Ik had dat gisteravond naar Interrail gestuurd, en vanmorgen prompt om 9.00 uur een reactie. Kijk, dat is netjes! De order was wel gewoon goed verwerkt en wordt waarschijnlijk vandaag of morgen al geprint.

Ik ben tot nu toe erg tevreden! In ieder geval een stuk sneller en voordeliger van de loketten van Hispeed.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Caspar »

Maar maak je nog reserveringen? Ik vind het vervelend dat je vooral in Midden-Europese landen voor bijna iedere lange afstandstrein een reservering nodig hebt. Het heeft op zich wel zijn charme om dat aan het loket ter plekke met handen en voeten voor elkaar te krijgen, maar je kan nog wel eens onaangenaam verrast zijn als jou trein al dagen van te voren is volgeboekt, en jij daar dan dus een paar uur voor vertrek aan het loket staat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Fles »

Hee, ik kende dit hele topic nog niet. Nou, ik heb ook wel wat te zeggen over de Treinreiswinkel. Ooit wilde ik eens weten wat de kosten zouden zijn voor een ticket van Utrecht naar Budapest. Kreeg ik meteen een factuur thuis, die pas na een brandmailtje en bij hoge uitzondering teruggedraaid kon worden :?

Later begreep ik van iemand die bij de TRW werkt en die op OHIH zat, dat het allemaal een misverstand was en dat ze echt goeie dingen voor je kunnen doen, dus ik gaf het een half jaar later nog een kans. Een retour Luxembourg - Marseille geboekt, heel goedkoop, 70 euro. Daar waren alleen een aantal "schoonheidsfoutjes" aan:

1. ik bleek een ticket Metz - Marseille gekregen te hebben, dus of ik zelf maar even wou zien dat ik van Luxembourg in Metz terecht kwam
2. het was een persoonsgebonden ticket, op naam gesteld van "Mr. R. Treinreiswinkel". Ik heet zo niet :N
3. De hele handel kwam ongeveer 3 dagen voor vertrek thuisgestuurd, dus veel te laat om nog iets te kunnen laten corrigeren.

Nee, geen treinreiswinkel meer voor mij. Nooit meer. :N
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Maar maak je nog reserveringen? Ik vind het vervelend dat je vooral in Midden-Europese landen voor bijna iedere lange afstandstrein een reservering nodig hebt. Het heeft op zich wel zijn charme om dat aan het loket ter plekke met handen en voeten voor elkaar te krijgen, maar je kan nog wel eens onaangenaam verrast zijn als jou trein al dagen van te voren is volgeboekt, en jij daar dan dus een paar uur voor vertrek aan het loket staat.
De reserveringen hadden we een maand geleden al geregeld, deels in Duitsland aan het loket (CNL-ticket) en deels bij Hispeed. Ik moet alleen nog een InterRail hebben dus, als je verder geen reserveringen hebt is dit wel een makkelijke methode :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Hee, ik kende dit hele topic nog niet. Nou, ik heb ook wel wat te zeggen over de Treinreiswinkel. Ooit wilde ik eens weten wat de kosten zouden zijn voor een ticket van Utrecht naar Budapest. Kreeg ik meteen een factuur thuis, die pas na een brandmailtje en bij hoge uitzondering teruggedraaid kon worden :?

Later begreep ik van iemand die bij de TRW werkt en die op OHIH zat, dat het allemaal een misverstand was en dat ze echt goeie dingen voor je kunnen doen, dus ik gaf het een half jaar later nog een kans. Een retour Luxembourg - Marseille geboekt, heel goedkoop, 70 euro. Daar waren alleen een aantal "schoonheidsfoutjes" aan:

1. ik bleek een ticket Metz - Marseille gekregen te hebben, dus of ik zelf maar even wou zien dat ik van Luxembourg in Metz terecht kwam
2. het was een persoonsgebonden ticket, op naam gesteld van "Mr. R. Treinreiswinkel". Ik heet zo niet :N
3. De hele handel kwam ongeveer 3 dagen voor vertrek thuisgestuurd, dus veel te laat om nog iets te kunnen laten corrigeren.

Nee, geen treinreiswinkel meer voor mij. Nooit meer. :N
:D ffs wat een prutsers :D

Nou ik heb niet deze ervaringen alleen maar dat ik bij de treinreiswinkel heb moeten boeken omdat ik specifiek een stoel bij ons in het hok van de DB Nachtzug nodig had en dat ging goed. Maar wel voor 10,- meer dan via de DB.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door henrivanderweijden »

Topic heeft een paar jaar liggen slapen maar ik maak m even wakker:
De TRW prutst nog steeds.
Vorig jaar werd er een regio swiss pass (Willem Tell pass) aangeboden voor een bepaalde prijs via Happy Rail. Ik m besteld voor die prijs, betaald voor die prijs, krijg ik een mail dat ie zo'n 70 eu duurder was. Ik gebeld dat ik het hier niet mee eens was. Ja sorry , was een foutje, ik kon kiezen geen pas en geld terug of bijbetalen. Uiteindelijk heb ik met de ACM gedreigd en toen kwam het voorstel ,met excuses (toen pas) , of we het verschil dan 50/50 konden delen. Ben ik maar mee accoord gegaan.

Dit jaar in februari de reis naar de Shetland eilanden geboekt met de afwijking daarbij dat ik met IC Brussel naar Brussel wilde, met EST 9149 naar London en met de Caladonian Highland Sleeper naar Inverness incl Loch Ness reservering. Dag later bevestiging binnen met daarin foute trein vermelding. Terug mailen en het werd rechtgezet.
Twee weken voor vertrek komt het reispakket binnen met daarin:
Een interrail ticket met een verkeerde geboortedatum.
Een Thalys reservering (€20,---, geld is nog niet teruggestort) die ik niet wilde.
EST 9157 geboekt terwijl ik EST 9149 wilde.
GEEN reserveringen voor de ferry's in Schotland.
GEEN voucher voor Loch Ness.
Met ze gebeld, meneer mailt u maar. Ik gemaild en ik kreeg nieuwe/vergeten tickets toegestuurd.
Eind goed, al goed zou je denken. Maar nee.
Ik vertrek naar Brussel, wil ik daar inchecken voor de EST wordt mijn reservering niet geaccepteerd. Er was niet gereserveerd voor de trein die op mijn ticket stond. Ik weer TRW bellen, oow sorry meneer, we hebben het verkeerde ticket geannuleerd, we mailen een nieuwe, voor EST 9157 .......
Kon ik nog in London snel van St Pancras naar Euston en heel rap even douchen in de Virgin lounge omdat ik nu maar 5 kwartier ipv 3 uur.
De rest ging goed maar zo ga je niet prettig op reis. Je boekt een reis om relax op vakantie te gaan en niet om constant stress te hebben of iets wel klopt.
Ik was van plan om komende winter met TRW naar Lapland te gaan maar daar ga ik nog ernstig over nadenken....
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Jultar »

Tja, waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt. Ik heb in de afgelopen 10 jaar behoorlijk vaak dingen bij de treinreiswinkel geboekt, van losse tickets tot hun rondreisvakantie Japan, en dat was allemaal prima in orde. Hooguit dat ik een enkele keer nog even zelf een andere zitplaats regelde, maar voor de rest heb ik nooit echte fouten door hun toedoen meegemaakt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Z2N »

Ook ik heb vaak genoeg de treinreiswinkel gebruikt, en ook dat ging altijd goed. De successcore is daarmee beter dan de baliemedewerkers van NSI of de SNCF. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Ervaringen met de Treinreiswinkel

Bericht door Suus »

Je komt bijna automatisch bij de Treinreiswinkel uit als je begeleiderstarief wil op treinen die verder gaan dan Duitsland of Parijs. Helaas hebben ze laatst bij een mede-forumlid waar dat begeleiderstarief van toepassing was een zooitje gemaakt van een boekingssuggestie voor een treinreis naar Schotland, die gaat nu vliegen...

Sowieso begeleiderstarieven op internationale treinreizen is altijd gedoe, want nooit online te regelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 32 gasten