Ervaringen met de Treinreiswinkel

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
trolly

Re: Ervaringen met de Treinreiswinkel

Berichtdoor trolly » Wo 17 Jul 2019, 15:36

Er is helaas toch wel heel veel ZUCHT aan het boeken van serieuze treinreizen — en helaas niet enkel bij de Treinreissjop.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Suus

Berichtdoor Suus » Wo 17 Jul 2019, 15:49

Maar ja, bij vliegtuigen doen ze dan weer niet aan goedkope tarieven voor begeleiders mindervaliden ;-)
Rame à l'approche

en-es

Berichtdoor en-es » Wo 17 Jul 2019, 16:48

Ik heb ze twee keer gebruikt voor een treinvakantie. Britrailpass in 2012 en Interrail in 2017. In beide gevallen ging dat goed.

trolly

Berichtdoor trolly » Wo 17 Jul 2019, 19:10

Suus schreef:Maar ja, bij vliegtuigen doen ze dan weer niet aan goedkope tarieven voor begeleiders mindervaliden ;-)

Desondanks schijnt het concept wel aan te slaan.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Aking

Berichtdoor Aking » Wo 17 Jul 2019, 19:21

Vroegah, ongeveer toen dit topik geboren werd deed ik zo'n beetje alles bij de TRW, prima communicatie en je kon in jargon en treinnummers boeken. Toen werden mensen overgeplaatst of gingen elders werken en stuurde ik nog eens mailtje dat ik dan en dan zo goedkoop mogelijk naar X wilde, maar niet met urenlange overstappen en als een nachttrein dan een couchette.

Vervolgens kreeg ik dus een advies met urenlange overstappen midden in de nacht, en tegen de tijd dat er fatsoenlijk advies was was de prijs verdubbeld.

Sindsdien doenik het meeste zelf, of bij Bahnagentur Schöneberg of Wasteels in Budapest als het lastigere zaken betreft.
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Jultar

Berichtdoor Jultar » Do 18 Jul 2019, 10:53

Daar had ik dan juist weer redelijk recent goede ervaring mee:
Ik wist dat er een nachttrein zou moeten rijden van Boekarest naar Boedapest, maar volgens zowel Hafas als de officiële reisplanners van de Roemeense en Hongaarse spoorwegen die ik raadpleegde reed dat ding maar tot de Roemeense grens en niet verder.
Uiteindelijk kwam ik bij, ik geloof, de Tsjechische spoorwegen uit die wel de hele route toonden, maar onder een iets ander treinnummer. Aangezien zowel de Roemeense als de Hongaarse spoorwegen dat ding niet voor de volledige route konden boeken, heb ik de TRW gevraagd op basis van dat treinnummer om de trein te boeken (zij kregen 'm ook niet uit de reisplanner). Dat hebben ze zonder problemen gedaan.
Het was niet direct een verrassing dat ik de enige reiziger in de slaaprijtuigen was die in die nacht de grens overstak :')

Terug naar “OV Ontmoetingspunt”