Mag ik even kwijt #114

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:Net seconds from disaster over het "Paddington Rail disaster" zitten kijken. Heftig gevolg van een STS was dat zeg.
Inderdaad een heftig gevolg. Al zijn er wel wat opvallende zaken: Er was geen flankbeveiliging in de beveiliging opgenomen en kennelijk heeft de machinist niet alleen een rood sein gemist maar ook twee maal daarvoor de seinbeelden geel en dubbel-geel gemist. (Die geven instructie om de snelheid te begrenzen tot 25 mph.) Die AWS doet wat bij gele, dubbel gele en rode seinen. Ondanks dat ging de machinist van de STS-trein toch weer accelereren ná op die knop te hebben gedrukt wat erg vreemd is. (Op de knop drukken hoeft immers alleen bij een rood sein of een remopdracht).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door deadlock »

Jongons het is tijd voor een pilsje op een terrasssssssss :D *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door hauptbahnhof »

Pilsje? Jilz of cocktailtje ook goed?

(wishfull thinking! Ook vanavond moeten de trammetjes gereden worden).
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door mijack1985 »

deadlock schreef:Jongons het is tijd voor een pilsje op een terrasssssssss :D *O*
een buitengewoon goed idee, neem er vanavond eentje :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Jef400 »

Het is FANTASTISCH zwemweer heb ik in het zwembad van Goch-Kessel mogen ervaren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Justin »

Damn it. En dan moet ik vanuit werk vlug 90 minuten klussen voor ik weer van de Bijlmer naar Zwijndrecht afreis... Schiet nu al in de stress... Moet misschien maar mensen inhuren voor klussen en verhuizen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daantje »

Als je je planning laat weten, kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Ben volgend weekend (4/5 aug) in de buurt geloof ik.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Justin »

Thanks ,zal ik doen. Maar geheel stofvrij is het dan niet. Volgende week verwacht ik de vloer namelijk. Tot die tijd is het veel egaliseren, vegen en verven :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Geert »

Je weet ons ook te vinden he ;)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Jef400 »

Mijn eerste spots gehad deze week vandaag. Op de fiets van het huis waar ik verblijf naar de plaatselijke bakker een Lint van de NordWestBahn en op de hoek bij dezelfde spoorweg overgang een stadsbus van de Stadtwerke Goch.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Geert schreef:Je weet ons ook te vinden he ;)
Volgens mij zijn we al gevonden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Justin »

Hahaha ja dat sprong me ineens te binnen =P. Veel heb ik niet kunnen doen in die 90 minuten dan behalve veel vegen en een baan behang snijden...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door deadlock »

hauptbahnhof schreef:Pilsje? Jilz of cocktailtje ook goed?

(wishfull thinking! Ook vanavond moeten de trammetjes gereden worden).
Allemaal gehad en ik wil nu terug naar de stad want het was zo leuk :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Zoals Nelly Furtado ooit zong: "All Good Things Come To An End" :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door deadlock »

Bee ik zit met m'n huisgenootje door oude foto's heen te bladeren en jij komt opeens voorbij :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door STF »

Pff wat was het gisteren weer een drama om de weg op te komen bij het verlaten van de vuilstort... Soms heb je wekenlang geluk en kun je direct of binnen korte tijd de weg oprijden (zonder invoegstrook een 90 km weg op, waar de meesten nog 100 à 110 km/u rijden ook...). Gisteren was het echter wel heel erg, had ik uitgerekend een keer de aanhanger erachter hangen (komt misschien drie keer per jaar voor), komt er echt geen enkel moment dat de weg even vrij is. Zonder aanhanger wacht ik dan maximaal vijf minuten af, daarna keer ik om en rij via een boerenlandweggetje (wit bord met rode rand aan het begin) via vreselijk slecht asfalt al slingerend door de velden naar Diekirch. Aangezien een van die bochten niet haalbaar is met een aanhanger erachter heb je in zo'n geval geen keus en zul je dus echt net zo lang moeten wachten tot je die 90 km weg op kunt rijden. Op een gegeven moment kwam er van links even niets en van rechts een lesauto, die rijden over het algemeen te langzaam of hooguit de maximum toegestane snelheid.
Het is dat deze auto geen toerenteller heeft, maar anders had ie vast en zeker tegen het rode gebied aan gestaan, die aanhanger is zelfs leeg nog ruim 500 kilo zwaar en de weg loopt daar enigzins omhoog, dus om zo vlug mogelijk op snelheid te komen pas bij 40 km/u naar zijn tweede versnelling doorgeschakelt, ik heb die auto zelden zo zien roken en horen ronken.
Onderhand beginnen ze ook in dit land overal nutteloze rotondes, in en uitvoegstroken, verkeerslichten e.d. aan te leggen maar daar bij de vuilstort is helemaal niets... Ik blijf het absurd vinden want juist daar komen allemaal auto's met aanhanger, busjes, kleine vrachtauto's e.d. vandaan, die trekken allemaal wat trager op dan een sportauto.

Waardeloze verkeerssituatie daar... :neg:

Niet dat CFL bussen ooit bij de vuilstort weg hoeven te rijden, maar vind toch wel prachtig dat de 15 meter Mercedes Integro's met het wagennummer 100 t/m 104 met wielslip kunnen optrekken. :lol: Wat hebben die een vermogen zeg, bij de steilste bergen die dit land kent moet je zelfs nog gas terugnemen, als je met die wagens volgas omhoog blijft rijden, ga je tot ver boven de snelheidslimiet.
Tja daar ligt dan ook de allerzwaarste motor die leverbaar is voor de Integro in, tevens staat het vermogen in het motor-maganagement volledig vrijgegeven, de automaat schakelt niet eens terug bij het omhoog rijden van een heuvel, gewoon in zijn zesde versnelling omhoog. Als zo'n wagen op de allerlaatste rit van Luxemburg-stad naar Echternach zit, kun je ruim 20 minuten te vroeg op het eindpunt aankomen. Pff, probeer dat maar eens met een MAN Lion's Classic, waar ze er ook een aantal van hebben rondrijden, lukt je niet...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door webguy »

Justin schreef:Damn it. En dan moet ik vanuit werk vlug 90 minuten klussen voor ik weer van de Bijlmer naar Zwijndrecht afreis... Schiet nu al in de stress... Moet misschien maar mensen inhuren voor klussen en verhuizen...
Ken je probleem - ik moet ook gewoon werken maar mn vriendin en d'r opa zijn aan het klussen. Gaat opzich goed, maar vanaf een afstand dat proberen in goede banen te leiden is nog best lastig - helemaal als mensen geen focus hebben. Maar ja, we komen er wel...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Cookie »

Ook museumspoorlijnen hebben last van de warmte:

Oude spoorbrug heeft verkoeling nodig

VEENDAM
- Is het eindelijk mooi weer en schiet de temperatuur omhoog, is het weer niet goed. Gisteren moest de brandweer van Veendam er aan te pas komen om de brug uit 1909 van geklonken staal af te koelen. Het metaal zette in de felle zon uit.

Volledig bericht op http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... ling-nodig
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door marvinkok »

Zow, weer terug van 12 dagen kamperen in Drenthe. De wasmachine draait al weer.
Vanochtend ook mijn vriendin maar evenop de trein richting Schiphol gezet, die kan elk moment aankomen op Gatwick voor een weekje Londen, inclusief bezoek aan de OS (Volleybal en Hockey (met NL)) en 2 avonden Holland Heineken House. Zometeen de planning maar eens bellen of er nog wat te werken valt...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Ronald »

Zo, nog één dagje werken en dan vakantie *O* .
Eerst twee weken Terschelling en dan nog een paar dagen Thüringen per trein verkennen.

Zin in :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Justin »

Zo, het behangen is gelukt. Ff mn neef opgetrommeld en samen tot mooie dingen gekomen =)! Nu in de Fyra naar Rtd en dan naar Ddr ,ben eigenlijk kneiter moe =(. Maar dit scheelt alweer wat werk =)!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Geert »

Nice!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door webguy »

Ik heb gisteren ook maar eindelijk eens wat gedaan... Plafonnetje en een muur gewit. Mag vriendinlief nog even een witte en een paarse muur doen, en dan nog even het laminaat afmaken maandag
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Justin »

Oeh, gaat het lekker bij jou webguy? Moet je nog erg veel doen?

Moet hier nog 2 slaapkamers en een woonkamer en de gang nog verven. Daarna laminaat volgende week. Plafonds hoef ik niet zo te doen gelukkig...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door webguy »

Plafond viel hier ook wel mee, maar aangezien we veel nicotineaanslag vonden toch maar gedaan.
We moeten nog twee muurtjes dus, en ongeveer 30 m2 laminaat... Denk dat het vandaag en maandag wel af komt, tenminste, hoop het.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten