Mag ik even kwijt #114

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:Morgen mag ik na 2 weken vakantie weer beginnen met werken. Gelukkig een niet zo lang dienstje. 3,5 uur. Ze belden me alweer op of ik sluit kon draaien morgen. Heb een keer nee gezegd. Moet dinsdag vroeg mijn bed uit.
Moet morgen en donderdagochtend werken en dindag en woendag gaan praten over (vrijwilligers)werk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Thüringen is leuk. Er is nog veel spoorromantiek (half-vervallen stationtjes met DDR-relicten en spoorlijnen met armseinen enzo), al is in veel gevallen het materieel wel vernieuwd. Maar er rijden nog steeds Oost-Duitse dubbeldekkers en Halberstädters rond. Bovendien heeft Thüringen relatief veel tramsteden: Gotha, Erfurt, Gera, Jena en Nordhausen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:Zo ik meld me hier ook maar weer eens een keertje... Veel te lang geleden alweer :shock:
Welkom terug :wink: .

Fijne vakantie / reizen gehad?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:
Fles schreef:gesausd.
Gesaust.
Nee. Echt niet :P
Sauzen eet je, sausen is een werkwoord. Onze Taal heeft hier in 2010 eens een artikel aan gewijd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

In de lijst met varianten in het Groene Boekje krijgt de variant met een Z de duidelijke voorkeur boven de variant met een S, echter worden beide varianten goedgekeurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Zo ik meld me hier ook maar weer eens een keertje... Veel te lang geleden alweer :shock:

Een paar reisjes verder en een tig aantal foto's verder...
Even een korte impressie van afgelopen 2 maanden:
Ik ben ook weer van de partij na een drukke periode met veel reizen en werken! 8-)

@Caspar: Haha, op de onderste twee na allemaal foto's die ik heb genomen. :D Ben je nu niet blij dat ik soms net een Japanner ben? :lol: Ik vul je even aan met nog wat foto's van andere tripjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals gezegd, de reisverslagen volgen nog!
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Ardan »

Welkom terug heren, we begonnen jullie al te missen! Vooral in het blundertopic :lol:

Ik droomde vannacht dat ik in Amsterdam zat.. waar het Centraal Station onherkenbaar was verbouwd: de perronkappen van Arnhem Centraal en nog de grote kap van Liège-Guillemins eroverheen, zag er wel heel mooi uit! Ook waren er nog wat metrolijnen uit de grond gestampt. Daarna zat ik in Londen, niet voor de Spelen overigens. Was een erg mooie stad, hoewel ik er in het echt nog niet ben geweest (staat wel op de to-do-lijst!).
Ik ging daar ook met de metro, vanaf eindstation 'Westchapel' met de blauwe lijn 2 of de oranje lijn 7 één station zuidwaarts waar ik richting het oosten wilde overstappen. Ik kreeg het echter aan de stok met een zakkenroller die mijn camera probeerde te jatten. Tijdens het gevecht vielen we beiden op het spoor, waar ik hem met zijn hoofd tegen de derde rail drukte... wel gek, normaal droom ik nooit zo gewelddadig.
Die metro's zagen er wel heel mooi uit, wit met bordeauxrode biezen, gloednieuw met de kop van de Flexity Brussel.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Mijn onderbuurman is eindelijk begonnen met het opruimen van zijn balkon. Het begon de laatste dagen steeds meer te stinken door de warmte en het trok ook een hele lading duiven aan (die hier normaal nooit zaten :X ). Alleen de Misselijkmakende Modderpan en het Schimmelende Schapenvelletje liggen er nog steeds...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Klaasje »

Jij hebt iets met vogels geloof ik... :lol:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Karl »

Rare vogel...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Jij hebt iets met vogels geloof ik... :lol:
Het komt vast door mijn achternaam, ze denken zeker dat ik ze wil plukken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Wubbo »

Zwitserland! :D
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Thom91 »

15 jarig meisje dat goud wint, bizar!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Vinny »

Tja, minderjarigen mogen meedoen aan de spelen, dus waarom niet?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Klaasje »

Ze zal het wel verdiend hebben.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door STF »

Blijft toch een hele gekke storing bij een van onze auto's; zo'n 2 à 3 keer per jaar gaat tijdens de rit zomaar een alarmtoon af, vanmiddag dus ook weer. PLING PLONG PLING PLONG...
Deze toon kan volgens de handleiding uitsluitend in combinatie met een brandend dashboardlampje in werking treden: portier open tijdens het rijden, handrem erop tijdens het rijden, remoliepeil te laag, gordel niet om, etc. Het dashboard blijft gewoon donker en na enige seconden stopt de alarmtoon vanzelf weer. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Grmbl, het product dat ik het meest kocht bij de Ap to Go is uit het assortiment gehaald, namelijk het halve litertje magere melk :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door ODRAIL »

Pffft ... sommige mensen zijn echt hardleers :shock: :? . En dat zijn juist de mensen waarvan je het niet verwacht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door STF »

Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt: twee kampeerders wilden perse met mij mee naar de vuilstort. Ze hadden het daar reuze naar hun zin. :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Vinny »

Ja, dat zou ik ook zijn als ik op die manier gratis aan grasmaaimachineonderdelen zou komen :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Ardan »

Vinny schreef:grasmaaimachineonderdelen
Ik krijg spontaan zin in een spelletje woordfeut :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door AppleMoose »

Gister tijdens een dagje treinen, de NS Bingo kunnen spelen:

1. Vertraging door defecte trein
2. Opgeheven trein door die vertraging
3. Meerdere onbekende vertragingen.
4. Machinist reed station Tilburg Reeshof voorbij (niet dat ik daar er uit wilde)
5. Door gewijzigde vertrekspoor van de trein naar Vlissingen, die uiteindelijk toch van het oorspronkelijke vertrekspoor vertrok, de trein gemist.
6. Norse HC's
7. Mensen op het spoor bij Rotterdam Lombardeije, waardoor de Fyra vertraging opliep.
8. Trein vertrok van een ander spoor, zonder dat het omgeroepen werd, door oplettendheid nog net kunnen halen. Wel vertraging door een vertraagde internationale trein, goederentrein die er nog voorlangs moest en nog een NS trein voor een andere richting die voor ging.

Prijs: Vertraging van 2,5 uur :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Michael »

Ik heb maar even mijn bureau opgeruimd. Wat hoognodig was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Daniel »

Mwoh, gemeenten zijn gewoon veel voorzichtiger geworden na de vele kritieken op wat er in Utrecht gebeurd is.

De echte komkommerramp van deze zomer is eerder nog de veiligheid van de chemische industrie waarover momenteel zo'n beetje dagelijks wel wat in de krant staat. Daar zijn de media pas echt iets aan het opblazen (figuurlijk dan he :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten