Mag ik even kwijt #115

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Mag ik even kwijt #115

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:En ook nog een andere mooie net... m´n telefoon ging over dus ik neem ´m op, blijft dat ding gewoon door rinkelen :lol:
Zoiets had een collega van mij vandaag ook. Hij had zijn telefoon al aan zijn oor, toen hij tot de conclusie kwam dat hij wel op het knopje moest drukken om op te nemen... :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door STF »

Goh je bent hier bij de computerwinkel in Echternach wel erg snel vaste klant... Vanmiddag stapte ik daar binnen en werd ditmaal niet door een gewone medewerker maar door de eigenaar of bedrijfsleider geholpen, tijdens het afrekenen merkte ik tegen hem op dat ik het wel een beetje vreemd vond dat dit artikel ineens dertig euro duurder is dan toen ik het tien dagen geleden zag staan. Was het toen soms in de aanbieding ofzo?
AHA JE BENT VASTE KLANT BIJ ONS, HOOR IK! DE INKOOPPRIJS IS HELAAS GESTEGEN, MAAR JIJ KRIJGT 26 EURO KORTING!
(En nee, dertig euro goedkoper kon niet, want dan zouden ze het met verlies verkopen, ik keek met hem mee op het kassascherm en linksonderin stond de inkoopprijs vermeld.)

Ik snap echt niet waarom zo'n man direct een artikel tegen de inkooprijs aan me gaat verkopen, omdat ik alleen maar eventjes verbaasd opmerkte dat het laatst goedkoper was.

Dit was overigens mijn derde aankoop bij die winkel in vijf jaar tijd, dus ik loop de deur echt bij ze plat...
Ik sta in de winter wel vaak langere tijd voor hun etalage, dat wel. Maar dat heeft een hele andere reden: een buschauffeur die ik goed ken, durft het niet aan om me vanaf de bus-stalling al mee te nemen op leeg materieel ritten, dus stap ik drie straten verderop in, bij die computerwinkel voor de deur.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Geert »

Ach, mooi van geprofiteerd toch ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Justin »

Mag ik even kwijt... Dat ik niet meer terug naar Nederland wil =P?. Heb het weer onwijs naar m'n zin hier in Londen. Lekker slenteren, wedstrijden kijken, atleten ontmoeten (dankzij gymverleden van mn zus kennen we samen zowat de halve gymwereld). Heel leuk sfeertje hangt er.

Ik ben blij dat ik dit heb gedaan. Als ik poen heb voor Rio doe ik het zeker weer.

Ohja, marvin: ik ben naar de souvenirshop gegaan bij John Lewis in Oxford Street - drukte viel mee, prijzen zijn wel euhm... Prijzig, maar dat heb je met de Spelen denk ik (een pinnetje voor 6 pond bijv). T-shirts redelijk goedkoop voor 20£ maar irritant dat je alleen maar maat campingtent nog over hebt steeds =_=.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Suus »

Als het in Londen afgelopen is, is die sfeer ook weer zo verdwenen vrees ik :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Geert »

Als het tijdens de Paralympics nog maar gezellig is, want dan ga ik naar Londen (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #114

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Als het in Londen afgelopen is, is die sfeer ook weer zo verdwenen vrees ik :')
Spelen of geen Spelen: London heeft altijd sfeer. *O* 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Michael »

Ik kom net dit artikel tegen op Omroep Brabant: http://www.omroepbrabant.nl/?news/17877 ... hoven.aspx

Ieder zijn ding. Maar in een supermarkt trouwen vind ik wel erg opmerkelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Kunnen ze gelijk deze overheerlijke amandeltaart uit de vriezer halen. Ik zag hem van de week staan, ik wist helemaal niet dat ze die ook bij de Ap hadden :D

Afbeelding

@Mel: Maar dan is de sfeer toch anders denk ik.

Trouwens, mijn collega had gisteren ook een leuke: Je hebt tegenwoordig overal Olympische spelen voor:
Normale spelen voor topsporters
Paralympics voor gehandicapte topsporters
Gaylympics voor homoseksuele topsporters
Youth Olympics voor topsportende tieners
En de Tour de France voor dopinggebruikende topsporters :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Meltrain »

Bij de Jumbo hebben we die taart ook hoor. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Ik kom zelden bij de Jumbo, het is daar zo duur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Meltrain »

Duurder dan de AH?
Je weet dat als je exact hetzelfde product voor een lagere vaste prijs bij een andere supermarkt in dezelfde plaats ziet, je het product gratis krijgt bij Jumbo? Dan zou de Jumbo dus niet duurder kunnen zijn dan de AH.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daantje »

Als je normaalgesproken vooral Euroshopper/huismerk koopt kan de Jumbo wel duurder uitpakken dan de AH omdat de Jumbo lang niet overal een huismerkproduct van heeft en je dan dus toch moet kiezen voor een A-merkproduct.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Dat dus: Jumbo heeft minder huismerkproducten en euromerkproducten en regelmatig zijn die huismerkproducten en discounterproducten duurder dan die van de Ap. Ook is de kwaliteit van sommige producten voor mijn gevoel minder dan die van de Ap. Last but not least heeft mijn lokale Ap XL op alle fronten een groter assortiment dan de Jumbo, ik grijp dus minder snel mis en kan meer variëren.

Van de week stond er nog een groot bord naast de uien dat de Ap maar liefst 400 euroshopperproducten zou hebben, ik kan mij niet voorstellen dat de Jumbo er ook zoveel heeft. Bijvoorbeeld van de week nog een fles ES olijfolie van 1 liter van 3,64 met 10% jokerkorting kunnen kopen (dus 3,28), lukt echt niet bij de Jumbo :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Chauf21 »

De manier waarop AH omgaat met kortingen etc. gaat me steeds minder aanstaan. Je hebt iedere keer weer andere vormen van aanbiedingen, waardoor je bij de kassa alsnog meer betaalt dan je verwacht. Nu ook weer met die Jokers: ik moest even snel iets halen, maar had die stickers niet bij me. Korting kreeg ik ook niet van de kassameid, dus dan voel je je weer belazerd. Maar ook als je de Bonus-folder wel constant in je broekzak hebt, moet je blijven opletten. Soms geldt een aanbieding voor alle producten in die categorie, soms alleen voor bepaalde hoeveelheden of subcategorieën en in andere gevallen geldt de korting alleen bij de aanschaf van meerdere producten. Dan heb ik liever een winkel waar de prijzen alvast aangepast zijn en je geen verrassingen bij de kassa hebt.

Bovendien is de klantvriendelijkheid bij mijn AH om de hoek ver te zoeken en heb ik iets te vaak producten over datum te pakken. Dus ik ben blij dat er onlangs een Jumbo is geopend bij mij ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Er zijn twee dingen belangrijk: Wat er in het oranje blokje staat en het zinnetje alle combinaties mogelijk. In Appie kan je exact zien welke producten onder de aanbieding vallen.

Bij de kassa kan je ook direct zien of je aan alle acties meedoet:
Er verschijnen groene vinkjes als je bonuskaart en airmilespas gescand zijn, afgeprijsde producten hebben een icoontje van een sticker en bij jokerproducten verschijnt er een Joker voor het product. Op de kassabon zijn afgeprijsde producten een sterretje en jokers een hekje en daar is de prijs al naar de nieuwe situatie aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daniel »

Als je al een app nodig hebt om te weten waarvoor de aanbieding geldt dan is er toch iets mis met de duidelijkheid hoor ;-)

Goed, het is dan ook weer niet optimaal bij de Plus hier die soms een aangepaste prijs op de bon zet en soms een sterretje voor het product en de korting onderaan verrekend, maar je krijgt tenminste altijd de korting zonder pasje of stickers plakken. En het staat tenminste duidelijk op het schap wat de aanbieding is (grote kortingen zijn daarnaast ook in speciale actieschappen te vinden)

Daarnaast zijn alle AHs hier in de buurt van buurtsuperformaat waar als ik er na het werk kom veel al op is, niet bepaald aantrekkelijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Er zijn deze week alleen al 40 soorten snoep, 60 soorten Italiaanse producten, 34 wijnen en meer dan 200 haarproducten in de aanbieding. Geen wonder dat niet elk product een kaartje heeft maar er algemene bordjes zijn :lol:

Een paar maanden geleden waren alle tapasdingen in de aanbieding, toen kreeg je dit
Afbeelding
Werkt ook niet echt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daniel »

Nee, daar zou je dan gewoon een bordje met iets "alle tapas 40% korting" verwachten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Fles »

Ik laai gewoon alles in waar ik zin in heb, ga me niet druk maken om die paar dubbeltjes :)

Ben wel dankbaar dat ik er tegenwoordig over KAN denken trouwens. ik weet ook wat het is om slapeloze nachten te hebben om een huurachterstand :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Ik laai gewoon alles in waar ik zin in heb, ga me niet druk maken om die paar dubbeltjes :)
Heb je gelijk in ook, wat eten betreft is het bij mij ook slechts mooi meegenomen als wat ik wil eten in de aanbieding blijkt. Kortingen van soms 7 cent, tja wat is daar de moeite eigenlijk van.

Hooguit met de wat duurdere dingen let ik erop, met dingen als koffiepads, wasmiddel en dergelijke is het meestal wel de moeite waard om wat in te slaan. Vooral omdat ik er dan vaak zo lang mee doe dat tegen de tijd dat het op is het wel weer in de aanbieding is :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Shampoo en deodorant zijn zo vaak in de aanbieding dat je gek bent als je het koopt terwijl het niet in de aanbieding is. :Y

Andere dingen die vaak in de aanbieding zijn: Coca Cola (koop ik niet meer), Amstel/Heineken/Grolsch (ik koop Euroshopper) en vaatwasmiddel (koop ik zelden).

En dan heb je altijd nog dingen die in de aanbieding zijn de week nadat ik ze gekocht heb. Gelukkig kan je bij de Ap nu al op zaterdag zien wat er in de aanbieding is, zodat ik in het weekend aankopen naar volgende week kan doorschuiven :Y

En ja, ik vind het leuk als er een groot kortingsbedrag op de bon staat. Maandag had ik 9 euro korting, was 21 euro kwijt :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Vinny »

Het kassameisje van mijn Albert Heijn scant zelfs een bonuskaart van de zaak als de klant die niet bij zich heeft. Naast het feit dat je nooit lang in de rij hoeft te staan een goede reden om er te komen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Fles »

Daniel schreef:
Fles schreef:Ik laai gewoon alles in waar ik zin in heb, ga me niet druk maken om die paar dubbeltjes :)
Heb je gelijk in ook, wat eten betreft is het bij mij ook slechts mooi meegenomen als wat ik wil eten in de aanbieding blijkt. Kortingen van soms 7 cent, tja wat is daar de moeite eigenlijk van.
De Edah (wie weet dat nog?) waar ik vroegah werkte presteerde het weleens om dingen af te prijzen van 82 VOOR NU TIJDELIJK STUNT SLECHTS MAAR 83 cent!

:')

U leest het goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

De Edah in Boskoop draaide zo slecht dat ze niet eens in aanmerking kwamen voor de verbouwing naar Konmar toentertijd en de winkel is toen ook verkocht aan Aldi, die er meteen een recordomzet scoorde omdat er in Alphen toentertijd geen enkele discounter was. In Alphen kwam dat pas met jaren later toen de Aldi een illegale winkel opende op een industrieterrein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten