Mag ik even kwijt #115

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Geert »

Prima geslapen vannacht, maar wel met alle ramen open en zonder dekens :)

Vanmiddag lekker naar Scheveningen geweest. De bus op de heenweg (23) was uiteraard bomvol, en de chauffeur had de kachel aangezet omdat dat blijkbaar de enige manier was om een motorstoring te onderdrukken. Het water was des te lekkerder na 20 zweterige minuten :)
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door hauptbahnhof »

Men zegt da we in een tijdperk leven waar je telefoon kwijtraken erger is dan ontmaagd worden. Nou geloof me... Dit deed enorm veel pijn. Maar dankzij de snorder die de bus ging achtervolgen heb ik "my precious" terug... Dat heb je met korte broeken met kleine zakken :|
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door marvinkok »

Is dus gewoon iemand die het afgelopen weekend op ons balkon is geklommen, er 2 kratten bier en een overjarige fles sinas vnaf gejat heeft :evil:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Jef400 »

:lol:

Voor de rest ga ik morgen met TLP een rondje Noord-Holland doen met de Buzzer. Ook is leuk om door die hoek met het OV te komen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Klaasje »

Ik vraag me wel eens af of men een treindienst Utrecht-Rotterdam-Breda via de HSL wel eens heeft onderzocht als alternatief voor de spoorlijn Utrecht-Breda.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Daniel »

Ligt er een beetje aan wat men voor reistijd via die nieuwe lijn in gedachten heeft of dat een alternatief is. In de huidige situatie is via Den Bosch reizen sneller dan een reis met de s900 en NoordOost, mede door de overstap van 17 minuten in Rotterdam.
Maar met een stationnementje van 2 minuten zou je dus in het 900-pad naar Rotterdam kunnen rijden en dan als s2800 verder. Dan ben je in minder dan een uur van Breda naar Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door reisthijs »

Voor die nieuwe lijn had men een reistijd van 30 tot 40 minuten in gedachten. Dat is dus veel sneller dan via Rotterdam.

Een Fyra via Rotterdam zou er minstens 55 minuten over doen, en dat is maar een minuut of 5 sneller dan wanneer je een IC Utrecht-Den Bosch-Breda zou laten rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

De koffieautomaat is alweer leeg. Het blijkt dat twee zakken koffiebonen niet genoeg zijn om deze boekenbunker een week van koffie te kunnen voorzien -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Morgen nog steeds geen koffie, Maas is nog altijd niet langsgeweest voor nieuwe koffie -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door webguy »

Dat hadden wij nou een week lang met Internet. Uitermate vervelend... Toch maar weer thermos eigen koffie meenemen?

Maar eh, ik ben weer terug uit Parijs. Eerste keer Thalys (of Thales zoals het in het NL-s wordt uitgesproken aan boord) en eerste keer Parijse metro (oh, en natuurlijk eerste keer getrouwd op city trip ;) ). Veel gezien, veel geslenterd door Parijs, lekker gegeten en lekker vakantie gevierd. Dat Thalys met 300km/u is voor herhaling vatbaar - beetje jammer dat je tussen Brussel en NL'se grens zo sukkelt (45 min van Brussel naar Antwerpen) op 3:15 is best veel.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Etienne »

Vanmiddag toen ik vanaf het RandstadRailstation naar de fietsenstalling liep, lag op m'n bagagedrager een portemonnee met pasjes en alles er nog in, minus het geld wat er in zat. Op Facebook was de persoon niet te vinden van wie deze was, in het telefoonboek bleek wel iemand met die achternaam te staan, maar dat was een achterneef. Deze heeft dus mijn nummer genoteerd en is vervolgens het slachtoffer gaan bellen.

De vader van het slachtoffer belde mij zojuist en het bleek dus dat de portemonnee van het slachtoffer gerold was op weg naar z'n werk. Dus deze vader komt de portemonnee zometeen ophalen. :)

Eerlijke mensen bestaan nog (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door STF »

De zitmaaier is weer stuk, ging gewoon al veel te lang goed natuurlijk (iets van 2.5 maand geen enkele storing meer gehad). De schakelaar die signaleert of de grasopvangbak open of dicht is, ligt in onderdelen uit elkaar (de kleine onderdeeltjes zullen ergens in het gras liggen) dus de messen kunnen nu niet meer ingeschakeld worden omdat de opvangbak zogenaamd continue geopend is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Etienne schreef:Eerlijke mensen bestaan nog (A)
Ik heb wel eens een portemonnee gevonden met alles erin inclusief geld op metrostation Verrijn Stuartweg, toen heb ik die weggebracht naar de afdeling gevonden voorwerpen van het GVB, mocht het afgeven op het toenmalige kantoor op de Wibautstraat :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Meltrain »

mb90 had vijf jaar geleden ook eens zijn portemonnee in de trein laten liggen tijdens een tour. Gelukkig kwam hij er precies achter toen we in Utrecht aankwamen, dus kon hij zijn gegevens achterlaten bij de NS servicebalie.
Toen we een paar uur later in Arnhem waren, belde hij nog eens met de afdeling Gevonden Voorwerpen van NS en toen bleek dat zijn portemonnee gevonden was en hij hem in Utrecht kon ophalen. We zijn toen snel (via een kleine omweg) naar Utrecht gegaan, alwaar mb90 zijn portemonnee terugkreeg, inclusief al het geld wat erin zat, al was dat geld tijdelijk wel bewaard in een geldlade. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door STF »

Vanmiddag waren we opweg naar de vuilstort, rijden door Diekirch; Oostenrijkse camper voor ons met 25 km/u, pff wat een flutsnelheid. Aan het einde van de bebouwde kom begon hij gelukkig harder te rijden maar dat bleek zich ook slechts te beperken tot 40 km/u. Het gaat daar heuvelopwaarts en met slechts 40 km/u rijdt dat niet prettig met de aanhanger vol afval aan de trekhaak (tweede versnelling is te laag, derde versnelling te hoog). Maargoed ik weet dat je al vrij snel een extra baan erbij krijgt en op dat punt gaat de 90 km weg ook over op een 110 km weg, dus maar even geduldig afwachten tot dat punt he. Toen we bij het begin van die extra baan aankwamen schakelde ik direct de richtingaanwijzer naar links in en reed volgas die baan op, duikt ineens die 40 km/u rijdende camper voor ons... :shock: Hij bleef honderden meters op de linkerbaan rijden met 40 km/u, ik heb het halve land bij elkaar getoeterd en telkens met grootlicht geknipperd, die halvegare bleef als een slak linksrijden... Rechts inhalen mag niet, maar de twee auto's die ik al vanuit Diekirch achter me had, gingen als vrij snel rechts er voorbij. Bij het eerst volgende boerenlandweggetje aan de linkerkant van de weg, sloeg die camper af, waar je helemaal niet in mag en hij ook vast niet moest zijn. Uiteraard ging dat afslaan helemaal stapvoets, nog maar een keer de toeter van de bestelbus extra lang door het dal laten galmen.

Ik ben echt niet iemand die bij elk foutje van een mede-weggebruiker direct begint te toeteren e.d. maar dit sloeg echt helemaal nergens meer op, op een 110 km weg zonder enige reden continue links rijden met 40 km/u.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door webguy »

Oud artikel dat ik vandaag tegenkwam over duitse nep bushaltes bij verzorgingstehuizen tegen alzheimerspatienten die weglopen.
Doen we in nederland denk ik ook - wordt de buslijn gewoon opgeheven *bus*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Ardan »

Wel heel slim bedacht! :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft men volgens mij om die reden in Ede het bushokje voor de Gelderhorst laten staan toen de bushalte werd verplaatst naar de andere kant van de rotonde bij Winkelcentrum Stadspoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Het vervolg van de deurbelsoap: De afspraak van aanstaande maandag is verplaatst naar aanstaande donderdag omdat het hoogstwaarschijnlijk een kapotte kabel in de muur zit :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Mikos »

webguy schreef:Oud artikel dat ik vandaag tegenkwam over duitse nep bushaltes bij verzorgingstehuizen tegen alzheimerspatienten die weglopen.
Op de gesloten afdeling van het verzorgingshuis hier om de hoek is ook een volledige bushalte nagebouwd ergens in de hoek. Die mensen mochten vrij rondlopen door de cirkelvormige gang van het gebouw en kwamen dan halverwege een bushalte tegen. Ideaal voor dat soort mensen! :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Wubbo »

Hele discussie over frietsaus afgesplitst naar het centrale McDonalds-topic
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Ik heb nieuwe schoenen gekocht, want van mijn vorige paar begint bij de linkerschoen de binnenzool te scheuren na het vele lopen en fietsen en aangezien mijn nieuwe schoenen van leer zijn wil ik ze graag inspuiten met zo'n spul dat helpt tegen waterdichtheid. Alleen doe ik dat het liefste buiten omdat het spul nogal stinkt alleen elke keer als ik met mijn schoenen in de hand het balkon oploopt begint het spontaan te regenen, dat is mij nu al vier keer overkomen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Thom91 »

Mompelt iets met buienradar :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Suus »

Geloof ik ook niet helemaal, want die zegt dat het al twee uur niet geregend heeft :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #115

Bericht door Wubbo »

Ah, dus daarom regent het de hele tijd :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten