Mag ik even kwijt #119

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Caspar »

Ik heb Dexter een tripje naar Vilnius gegeven voor zijn verjaardag, hopelijk ligt er sneeuw begin december in die contreien.

Dexter geeft mij ook een stedentripje gegeven voor mijn verjaardag, en ik zat er aan te denken om misschien naar Fès/Fez of Marrakesh in Marokko te gaan. Ben nog nooit in een Afrikaans land geweest, en het lijkt me erg boeiend daar. Is er héééél toevallig iemand hier op het forum in een van deze steden geweest?

De spoorwegen aldaar zien er nog best modern uit als ik zo rondsnuffel.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

De breaks zien er in ieder geval schoner uit dan in België zelf :P
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Caspar »

Ja ik zag intussen ook dat die daar rijden... :shock:
Misschien krijg je daar wel een zware lijf-straf als je het in je hoofd haalt om een trein te bekladden?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Fles »

In Marokko hebben ze het prima voor elkaar hoor qua treinen. Alles heeft daar airco en zo. In Algerije is het een heel stuk beroerder heb ik gehoord :') Toch lijkt me dat Vilnius nog cooler. Maar dat is waarschijnlijk of de heen- of de terugreis met een knakenvlieger? :?:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Caspar »

Klopt :wink:

Ook in Algerije hebben ze een hoop moderne treinen trouwens...:
Afbeelding

Afbeelding

Alleen trekt me dat land dan weer niet echt. Verbaast me trouwens dat ze in Noord Afrika gemiddeld moderner mat hebben rijden dan in Oost-Europa :shock:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door webguy »

Zijn die treinen in Algerije niet afgedankte IC4 uit Denemarken? Er is er ook eentje naar Libië gegaan als cadeau van Berlusconi
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Caspar »

Voor zover ik dat zie, kan ik 3 bakken zien, of staat IC4 niet voor 4 bakken?

Edit, ze zijn gebouwd door CAF.
Laatst gewijzigd door Caspar op za 20 okt 2012, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

Nee, die bovenste trein is van CAF, die het model ook aan de RENFE heeft geleverd.

Zover ik weet zijn is men in Denemarken nog steeds van plan die IC4-stellen in te zetten maar heeft men tegelijkertijd al besloten niet meer in te zetten op lange afstanden met dieseltreinen maar op het grootschalig elektrificeren van het spoornet. Uit berekeningen blijkt namelijk dat het vanaf het jaar 2022 goedkoper is om een elektrische trein een kilometer te laten rijden dan om een dieseltrein een kilometer te laten rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Caspar »

Loopt een meid door het winkelcentrum hier onder me:
K*nkerop man, ik ben er nu helemaal klaar mee. Je moet me gvd. niet zo voor schut zetten. (jank geluiden) Echt fl*kker op man, ik wil dit niet.
Dat is wat ik hoorde terwijl de deur en ramen dicht zijn.
Ga ik op het balkon staan, zie ik dat er ook een jongen naast loopt, die op gedempte toon wat tegen haar zegt. (onverstaanbaar)

Ik wilde eigenlijk roepen: Je zet je zelf voor schut dom wicht :oops:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door deadlock »

Pfff. Zwaar leven heb ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Pfff. Zwaar leven heb ik.

:D Vast wel :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Ardan »

I love my job :D Ook al is het dan vrijwillig (maar toch gratis drank erbij) :)
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Dexter »

@Ardan: Hey Mr. DJ! 8-)

@Caspar: Ik krijg meteen zin om naar Marokko af te reizen!

Het lijkt me erg avontuurlijk treinen daar:

Afbeelding

Ze hebben naast materieel dat gebaseerd is op Frans en Belgisch mat, ook het nodige overgenomen van de SNCF, daar zijn dus de ronkende lijndiesels gebleven:

Afbeelding

En ze hebben ook net als in Kroatië enorme grote bakbeesten:

Afbeelding

Ik heb er zin in! Wanneer gaan we? :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Ardan »

Wel respect, zonet twee dames van een jaar of 40-50 die Smack my bitch up van The Prodigy aanvroegen :D En de rest van de zaal ging gewoon mee rampestampen :D
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:Pfff. Zwaar leven heb ik.

:D Vast wel :')
Het was dan ook niet geheel serieus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Justin »

Hoera, vanaf morgen weer normaal internet in m'n nieuwe woning. Kan ik eindelijk m'n reisverslagje over treinen in Indonesië posten ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Klaasje »

Zijn er hier misschien mensen die morgen naar de tweede kamervergadering over het winterweer van het spoor gaan? (16 - 19 uur) Ik zit een beetje te twijfelen of ik daar heen zal gaan.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door webguy »

De livestream vorige keer was erg slecht... Verder begreep ik dat het vooral ging over wat er wel/niet geheim was van het interne NS/Prorail rapport.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Klaasje »

Hier wat meer info. Het gaat hierbij niet zozeer over de openbaarheid van het rapport maar dat rapport wordt wel besproken. De tweede kamerleden hebben dat rapport zelf mogen bekijken. Aangezien tweede kamerleden in zo'n vergadering meestal wat beter op de inhoud ingaan dan bij een proefballonnetje in de media kan het inhoudelijk, ook voor kenners, best interessant worden.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Bart »

De NS heeft een handjevol demo's van de nieuwe kaartautomaat online gezet. De Nederlandse kaartautomaten waren een verademing vergeleken bij de logge dingen in Duitsland, laat staan België. Er worden twee zinloze stappen toegevoegd.

Stel dat je een kaartje wilt kopen, dan moet je eerst aanklikken dat je geen ov-chipkaart hebt. Blijkbaar mag je niet eens papieren kaartjes kopen als je wel een ov-chipkaart hebt. Daarna moet je aanklikken 'ik wil geen ov-chipkaart kopen, ik wil een papieren kaartje kopen'. En dan kom je eindelijk bij het oude scherm van de kaartautomaat.

Tevens blijkt uit de demo's dat kaartjes voor de Fyra naar België niet via de kaartautomaat worden verkocht. Deze zijn alleen online te koop; dit staat als opmerking bij de knop 'naar België / Frankrijk'.

Het is geen verbetering... ook niet voor chipkaartreizigers. Zowel in de oude als in de nieuwe situatie moet je je chipkaart voor het roze vlakje houden en dan schakelt de automaat naar chipkaartmodus. Er is nul tijdswinst vergeleken met nu en als je een papieren kaartje wilt kopen kost het je meer tijd. Dit is dus puur pesterij.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Fles »

http://www.splashtours.nl/

Dat lijkt me nou leuk om eens te doen als OVNL-zoveel-jarig-bestaan-feestje. Wel een beetje prijzig misschien, maar wel vet leuk denk ik :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door webguy »

Bart schreef:Tevens blijkt uit de demo's dat kaartjes voor de Fyra naar België niet via de kaartautomaat worden verkocht. Deze zijn alleen online te koop; dit staat als opmerking bij de knop 'naar België / Frankrijk'.
Dit is inderdaad jammer - het is technisch natuurlijk best mogelijk, maar NS Reizigers doet kaarautomaten, en de Fyra licht dus niet direct in hen belang. Hierbij zal wel meespelen dat het aantal kaartautomaten zal afnemen komende jaren omdat er veel meer per OVC wordt gereisd. Een nieuwere generatie automaten kan ook misschien goedkoper/efficienter zijn.
NS Hispeed is verder bezig met een tweede verkoopkanaal / uitbreiding van online.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

NS Hispeed is bezig het kopen van kaartjes moeilijker te maken, ook in Eindhoven, Groningen en Maastricht heeft men het internationale loket gesloten ondertussen. Alleen stations waar hun luxe internationale treinen stoppen hebben nu nog een loket.

En de website van NS Hispeed is pure bagger, dat weten ze zelf ook maar ze durven het niet toe te geven. Volgens mij moet er gewoon eens een goedkope internationale treinkaartjesboer opstaan die het aandurft om de internationale trein fatsoenlijk te promoten.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 22 okt 2012, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door webguy »

Staat natuurlijk slecht als de woordvoerder dat zegt... Slecht nieuws blijft jaren plakken, goed nieuws wordt genegeerd. Net zoals de NS/Prorail ook geen persbericht heeft uitgeschreven dat de laatste flapperborden nu weg zijn - morgen valt er eentje om en dan hoor je er nooit het einde van.

Maar een klein vogeltje heeft me verteld dat er een programma van aanpassingen in het leven is geroep nav o.a. Kassa geloof ik. Wat, wanneer, etc weet ik niet, maar er wordt wel aan gewerkt. Ben benieuwd, want de verkoopflow is erg slecht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Vinny »

Bee schreef:NS Hispeed is bezig het kopen van kaartjes moeilijker te maken, ook in Eindhoven, Groningen en Maastricht heeft men het internationale loket gesloten ondertussen. Alleen stations waar hun luxe internationale treinen stoppen hebben nu nog een loket.

En de website van NS Hispeed is pure bagger, dat weten ze zelf ook maar ze durven het niet toe te geven. Volgens mij moet er gewoon eens een goedkope internationale treinkaartjesboer opstaan die het aandurft om de internationale trein fatsoenlijk te promoten.
Ik ben serieus aan het overwegen om een reisbureau voor treinreizigers te gaan beginnen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten