Mag ik even kwijt #120

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Caspar »

Qua vervoer, samenwerking en binding vind ik Schermer nog wel bij Alkmaar passen, maar Beemster, Zeevang etc eerder bij Purmerend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

Zaanstad haalt de 100.000 niet, dus daar kan je mooi Oostzaan, Landsmeer (zit nu trouwens in een gigantische politieke crisis) en Wormerveer aan toevoegen

@Meltrain: je kan beter Uithoorn en Aalsmeer bij Amstelveen voegen, die zijn veel meer op Amstelveen gericht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Cookie »

Voor de gebruikers die hier het Duits machtig zijn en wat meer willen weten over de techniek achter de Duitse beveiliging: een college bij de TU Darmstadt, gevonden op YouTube. Zowel klassieke beveiliging als moderne beveiliging wordt besproken.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xwaKYZfgY8k[/youtube]
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Vinny »

Afbeelding
Dit lijkt me nou een aardig idee van de "Gemeenten nieuwe stijl" *O*



:wink:

(en oh ja: provincies kun je als zelfstandige bestuurslaag dan wel gewoon afschaffen)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Fles »

Je vindt het niet erg als "Oldenzaal" helemaal niet in de gemeente "Oldenzaal" ligt? :?:

EN die "achterhoek-rivierenland" is ook te debiel voor woorden :N

En al de rest eigenlijk ook wel :') Ik hap weer :X
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Wubbo »

Wat voor een gedrocht van een gemeente krijg je dan met de Waddeneilanden? Zelfs die eilanden samen halen nooit 100.000 inwoners. Of je moet alle toeristen meetellen. En besturen van een eiland is echt wel wat anders dan van een willekeurige plattelandsgemeente in Friesland, Groningen of Drenthe.

Het wordt een beetje fuseren om het fuseren zo. Laten we het land vooral in drie lagen opbouwen:

1) De laag waar de gemiddelde burger wat mee heeft. Dat is meestal wijkniveau of iets groter, om de problemen van het niveau Tokkies, hondenpoep en speeltuintjes op te pakken. Dat is het niveau wat dicht bij de burger staat
2) De laag waar regionaal georienteerde beslissingen worden genomen. Ruimtelijke ordening, uitvoering van uitkeringen, etc. De laag waar je als burger komt als het moet, en die schaalvoordelen haalt
3) Het landsbestuur, voor de rest

Wat heb ik, als inwoner van Tytsjerksteradiel, te zoeken in een gemeente van >100.000 inwoners? Niks. Dat geeft op zijn minst het gevoel dat het bestuur ver van de burgers af staat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Wat heb ik, als inwoner van Tytsjerksteradiel, te zoeken in een gemeente van >100.000 inwoners? Niks. Dat geeft op zijn minst het gevoel dat het bestuur ver van de burgers af staat.
Tsja, net als met die paar gehandicapten en die lage pinautomaten: We kunnen niet OVERAL rekening mee gaan houden. Niemand vraagt jou om in Tytsjerksteradiel te gaan wonen :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

Eigenlijk is het motto van het kabinet afschuwelijk voor mijn familie, wat heb je nog aan veermannen als je overal bruggen bouwt :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Fles »

:D

Sailin hoooom akrasss die oosjunnn *O*
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Bluearrow »

Mochten ze in het zuiden des lands nog een nieuwe naam willen: Limbabwe :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Justin »

Had zondag op maandag slechts 45 minuten geslapen, was gisterenavond daardoor om 20:15 naar bed gegaan, en pas om 7:15 uit bed gestapt vanmorgen... en NOG ben ik megamoe... ik weet niet meer wat het is :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Dagren »

Als je 11 uur hebt geslapen is het ook niet zo raar dat je moe bent. Te lang slapen is ook niet goed. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

Ik wordt kierewiet van mijn deurbel.

Ik ben natuurlijk een maand bezig geweest met monteurs om hem te repareren en sindsdien deed hij het ook. Vorige week had ik plotseling een monteur aan de deur staat die mijn deurbel kwam repareren, maar dat was niet nodig want hij deed het gewoon. Vanochtend kwam de pakketbezorger en toen deed de deurbel het niet :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door marvinkok »

Wordt helemaal mesjogge van mijn telefoon...
Belt de planning voor werk, gaat ie opnieuw opstarten nog voor ik kan opnemen, bel je terug is er al iemand gevonden..
Van de week start ie zichzelf opnieuw op midden in de nacht, dus 's ochtends weer niet bereikbaar voor de planning :N
Daarnaast heb ik barsten in mijn scherm, is de accu echt bagger aan het worden en wordt voor sommige apps en dingen de SD-kaart niet herkent...

Wordt tijd voor wat anders, zit zelf te denken aan de Galaxy S Advance. Abbonnement loopt binnenkort af, en dan haal ik me een SIM-only, ben ik uiteindelijk goedkoper uit :)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Jef400 »

Een voormalig klasgenoot van mij heeft zijn rentree ( heeft op een school in Zaanstad gezeten ) opgeluisterd met een boete voor Zwartrijden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Thom91 »

Ik snap bovenstaande niet..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door ODRAIL »

Dan ben je niet de enige. Ik snap het ook niet :? .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Daantje »

Justin schreef:Had zondag op maandag slechts 45 minuten geslapen, was gisterenavond daardoor om 20:15 naar bed gegaan, en pas om 7:15 uit bed gestapt vanmorgen... en NOG ben ik megamoe... ik weet niet meer wat het is :').
Ik ben na een nacht weinig slaap vaak pas de dag erna heel erg moe, ongeacht hoelang ik die tussenliggende nacht slaap maar teveel slapen kan idd ook.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Ik wordt kierewiet van mijn deurbel.

Ik ben natuurlijk een maand bezig geweest met monteurs om hem te repareren en sindsdien deed hij het ook. Vorige week had ik plotseling een monteur aan de deur staat die mijn deurbel kwam repareren, maar dat was niet nodig want hij deed het gewoon. Vanochtend kwam de pakketbezorger en toen deed de deurbel het niet :|
Is het geen vocht probleem?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Jef400 »

KM46 schreef:Dan ben je niet de enige. Ik snap het ook niet :? .
Jongen van school, eerst naar een college in Zaanstad gegaan en nu weer terug bij ons in Amsterdam-West. Heeft zijn rentree bij ons opgeluisterd met een boete voor zwartrijden in de metro.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door htm_tram »

Snap het nog steeds niet... :?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door AppleMoose »

Die jongen zat eerst bij jeffrey op school, is toen naar andere school gegaan, en is dus nu weer terug naar zijn eerste school, en heeft zijn rentree opgefleurd met een bon voor zwartrijden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Ardan »

Sorry, maar zelfs IK snapte het nog bij het eerste bericht..
Groetjes trouwens vanuit mijn nieuwe onderkomen :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door AppleMoose »

Groetjes terug dan maar? :wink:

Fijn voor je dat je weer een eigen stekkie hebt. :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Dagren »

Bee schreef:Eigenlijk is het motto van het kabinet afschuwelijk voor mijn familie, wat heb je nog aan veermannen als je overal bruggen bouwt :N
Ho ho! Niet bruggen bouwen, bruggen slaan. Dus met een beetje mazzel zorgt dit voor meer werk voor je familie. ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten