Het Grote Blundertopic #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Daantje »

Oh, welke brief heb je geschreven dan? Ik heb er wel een aantal gelezen vandaag maar niet allemaal en ook niet op de namen gelet :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Een of andere Samuel had gisteren deze brief naar de metro gestuurd
Waarom is de zorg zo duur?
De hele discussie over de geloofwaardigheid van Rutte vind ik oninteressant. Deze regering moet eens gaan kijken waaróm de zorg zo duur is. Ik stel voor dat we gaan kijken naar de mogelijkheden van coöperatief eigendom van lokale zorgverzekeraars. Dan kan je zelf zien wie jouw geld opmaakt en zelfs langsgaan als je je afvraagt of diegene wel die zorg nodig heeft. Sociale controle werkt veel beter dan een vrije markt.
SAMUEL VERBURG
Dat is natuurlijk van de ratten besnuffeld. Stel, en dit is hypothetisch, dat ik mij laat behandelen voor een SOA, dan kan zo'n meneer dat dus zien en ook even langsgaan omdat hij het niet vertrouwt. Bye-bye privacy. Dus die meneer moest even van wat repliek gediend worden.
Welke behandelingen ik onderga is mijn zaak
Het voorstel lezende van Samuel Verburg (Metro 6 november) vraag ik mij serieus af of deze man wel eens van privacy heeft gehoord? Welke medische behandelingen ik onderga en hoeveel dat kost is mijn zaak en ik heb geen behoefte aan wildvreemde medeverzekerden die bij mij langskomen om vragen te stellen over het nut ervan. Dat maak ik zelf wel uit.
BAS VEERMAN
Natuurlijk enigszin gechargeerd want dan leest zo'n brievenrubriek ook lekker weg :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daantje »

Die eerste brief heb ik wel gelezen, die van jouw niet. Overigens vond ik dat er ook een kern van waarheid in de brief van Samuel zit (dat er gekeken moet worden waarom de zorg zo duur is) want als ik zie wat er bij ons op het werk allemaal aan geld verspild wordt aan onzinnige dingen. Bezuinigen in de zorg kan echt ook zonder dat het over de rug van de patiënt hoeft. Dáár moet eens naar gekeken worden. Overigens is het ziekenhuis in Vlaardingen (Vlietland) al gedeeltelijk gefinancierd door DSW.

Ik zit er idd niet op te wachten dat anderen mij be/veroordelen op zorgkosten. Ik krijg medicijnen die 1500 euro per maand kosten maar ik vraag er ook niet om dat ik dat nodig heb en dat die medicijnen zo duur zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daniel »

Helemaal eens met dat kijken waarom de zorg zo duur is. Ik heb me een paar jaar terug er ook al behoorlijk over verbaasd dat een consult van maarliefst 10 minuten op de poli KNO een rekening van, schrik niet, 300 euro opleverde :o (Dat jaar wel voor 't eerst ooit meer zorg "verbruikt" dan er onder het eigen risico van de basisverzekering valt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Geert »

Alleen kijken helpt zo weinig... Sommige vormen van zorg zou je eigenlijk niet moeten vergoeden om de zorg als geheel enigszins betaalbaar te houden, maar dat ligt politiek zo gevoelig dat politici er liever niet al te veel aan doen. Daardoor zijn de zorgkosten de afgelopen jaren de pan uitgerezen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

Bee, je hapt lekker makkelijk. En je doet het niet optimaal ook :N Kijk maar:
Bee schreef:Welke medische behandelingen ik onderga en hoeveel dat kost is mijn zaak
Prima, betaal het maar zelf ook dan.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Karl »

Geert schreef:Alleen kijken helpt zo weinig... Sommige vormen van zorg zou je eigenlijk niet moeten vergoeden om de zorg als geheel enigszins betaalbaar te houden, maar dat ligt politiek zo gevoelig dat politici er liever niet al te veel aan doen. Daardoor zijn de zorgkosten de afgelopen jaren de pan uitgerezen.
Dan kom je vast aan dingen zoals: waarom moet er aan een rollator worden bijgedragen, als je daardoor wel kosten voor een fiets uitspaart? Waarom moeten chronisch zieken vergoedingen krijgen via de zorgverzekering; je bent toch verzekerd voor iets onverwachts? Laat dat dan uit een fonds betaald worden. Met een inbraakverzekering krijg je korting als je goed hang- en sluitwerk op de ramen hebt zitten, waarom krijg je dat niet als je elke dag naar je werk fietst ipv de leasebak neemt? Overal zitten haken en ogen aan...
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door tsov »

Geert schreef:Daardoor zijn de zorgkosten de afgelopen jaren de pan uitgerezen.
En dan hoor je gisteren in al die verkiezingsprogramma's over Amerika, waar Obamacare natuurlijk een groot issue is, dat de zorgkosten daar 18% van het BNP zijn :!: Wij zitten rond de 9% en vinden dat al opzienbarend hoog. Dit om het even in perspectief te zetten hoor, het neemt niet weg dat er wel iets dient te gebeuren hier in Nederland.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Geert »

Maar hoeveel van die zorgkosten worden (werden) in de VS gedragen via de overheid? In de discussies over de zorgkosten in Nederland gaat het vooral om de zorg waar de overheid aan meebetaalt (basispakket etc.). Aanvullende verzekeringen die kostendekkend zijn dragen ook bij aan het totaal zorguitgaven t.o.v. BNP maar lijken me minder bezwaarlijk voor de samenleving.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

tsov schreef:Amerika, waar Obamacare natuurlijk een groot issue is, dat de zorgkosten daar 18% van het BNP zijn :!:
Geloof ik niet eens. Dan blijft er maar 82 % over voor defensie oorlog :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Ik was vanmiddag bij de supermarkt en de man voor me liep weg zonder zijn boodschappen in te pakken en mee te nemen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Wat ik nu weer in het lokale nieuwsblad lees:
Amsterdam ziet wel wat in Diemen
DIEMEN - “We zien eigenlijk alleen wel wat in de annexatie van Diemen.” Dat stelde wethouder Stadig van Amsterdam zaterdag in Het Parool. Veel plaatsen rond Amsterdam denken (noodgedwongen) aan schaalvergroting. De krant concludeerde dat de gemeenten liever bij elkaar schuiven dan een aansluiting met Amsterdam zoeken. Wethouder Stadig verwacht geen uitbreiding van Amsterdam, op één uitzondering na: Diemen. Dat is omdat Diemen al zo’n beetje in Amsterdam ligt. Diemen zelf ziet zo’n annexatie helemaal niet zitten.
Daar heeft meneer Stadig helemaal niets over te zeggen, want die man is al minstens zes jaar geen wethouder meer :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door tsov »

Lokale-sufferdjeskwaliteit dus :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door STF »

Een buschauffeuse en de vrouw van een buschauffeur waren tijdens de busrit met elkaar in gesprek:

Mijn man heeft overal pijn van de lange werkdagen, uur na uur maar achter het stuur stil zitten, heeft u daar ook last van?
Ja, ik barst van de pijn in mijn schouder, ik ga daarom bij het eindpunt in mijn pauze direct naar een massage-salon toe.
...
......
.........

Zo ging dat gesprek nog een heel tijdje verder, terwijl ik al vanaf de tweede regel (over die schouderpijn en massage) telkens vreselijk in de lach schoot, want ik dacht echt dat die buschauffeuse die vrouw vreselijk in de maling zat te nemen.

Komen we op het eindpunt aan, waar de bus 75 minuten blijft staan, liep die buschauffeuse echt naar een massage-salon, die daar om de hoek bleek te zijn... Ik schaamde me ineens dood, dat ik zo had zitten lachen. :oops:
Later maar even mijn excuses aangeboden, uitgelegd dat ik echt dacht dat het om een grap ging.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Justin »

Elke maandag en vrijdag reis ik vanuit werk naar Amsterdam Amstel om bij de sportschool te trainen. Ik heb van mijn werk standaard een trajectabo Bijlmer-Geldermalsen, dus dat betekent dat ik vaak een los kaartje Bijlmer-Amstel moet kopen. Anticiperend hierop, heb ik een batch aan ongedateerde kaartjes ingeslagen.

Vandaag had ik alleen niet door dat ik een reeds gestempeld kaartje door de stempelautomaat haalde -- en daar kwam ik pas bij controle op Ut-Asa achter :o. Oeps! Ik uitleggen aan de conducteur dat dat per ongeluk was gegaan, liet hem m'n niet-gestempelde kaartjes maar zien, in combinatie met mijn abonnement. "Vooruit, bromde de HC" en stempelde een niet-gestempeld kaartje maar af...

Fieow.... gebeurt me anders ook nooit :O.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Ardan »

Dat is mij ook wel eens overkomen, dat ik er in de trein pas achterkwam.. geen controle gehad toen, maar sindsdien flikker ik mijn gebruikte kaartjes meteen weg. Tenzij hij declareerbaar is op het Werk natuurlijk :P
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Justin »

Ja ik vergeet dat soort dingen wel eens. Aantal dingen moet ik namelijk declareren bij m'n werk... dit dan weer niet natuurlijk :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Milco »

Op de site van de NS staat onder het kopje 'Met de trein naar evenementen' de intocht van Sinterklaas in Roermond.
Deze pagina ziet er qua tekst zo uit, en let vooral even op de laatste regel... :lol:

De intocht van Sinterklaas
17 november 2012

Aanstaande zaterdag is in Roermond de landelijke intocht van Sinterklaas en zijn pieten. Om 12.00 uur komt hij aan met de Pakjesboot. Vooraf zijn er diverse optredens van o.a. Ernst en Bobbie. Rond het middaguur start de Sint met zijn rondtour door de binnenstad. Kijk op de website van de organisatie voor een compleet overzicht van het programma.

Met de trein naar dit evenement in Roermond
Roermond is prima te bereiken met de trein. Er rijden die dag extra lange treinen naar Roermond.

Uw reis voorbereiden
Plan uw reis met de NS Reisplanner en kijk vlak voor vertrek nogmaals voor het meest actuele reisadvies. Onderweg kunt u de tijden checken via m.ns.nl.


Zie ook:
intocht Sinterklaas Dordrecht 2011
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door STF »

Vanmiddag had een buschauffeuse ook wel een leuke actie; ze parkeerde de bus langs een halte, schakelde automaat naar N, trok handrem erop en draaide contactsleutel naar uit.
Huh wat is die nou van plan dacht ik, want we waren eerder aan de late dan de vroege kant. Bleek ze gisteren dienst 8 te hebben gehad die om die tijd op dat punt vijf minuten tijd moet afwachten, maar vandaag had ze dienst 44 die structureel te laat is dus tijd afwachten zou nergens op slaan. Na een paar seconde drong de fout tot haar door en startte snel de motor weer. :lol:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Ronald »

Milco1995 schreef:Op de site van de NS staat onder het kopje 'Met de trein naar evenementen' de intocht van Sinterklaas in Roermond.
Deze pagina ziet er qua tekst zo uit, en let vooral even op de laatste regel... :lol:

De intocht van Sinterklaas
17 november 2012

Aanstaande zaterdag is in Roermond de landelijke intocht van Sinterklaas en zijn pieten. Om 12.00 uur komt hij aan met de Pakjesboot. Vooraf zijn er diverse optredens van o.a. Ernst en Bobbie. Rond het middaguur start de Sint met zijn rondtour door de binnenstad. Kijk op de website van de organisatie voor een compleet overzicht van het programma.

Met de trein naar dit evenement in Roermond
Roermond is prima te bereiken met de trein. Er rijden die dag extra lange treinen naar Roermond.

Uw reis voorbereiden
Plan uw reis met de NS Reisplanner en kijk vlak voor vertrek nogmaals voor het meest actuele reisadvies. Onderweg kunt u de tijden checken via m.ns.nl.


Zie ook:
intocht Sinterklaas Dordrecht 2011
De werkzaamheden zijn wel keurig uitgesteld tot 18.00 uur zie ik. Wat zijn ze daar trouwens aan het doen? De "Limburglijn" ligt er de laatste tijd ieder weekend uit...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Klaasje »

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Thom91 »

Ronald schreef:
Milco1995 schreef:Op de site van de NS staat onder het kopje 'Met de trein naar evenementen' de intocht van Sinterklaas in Roermond.
Deze pagina ziet er qua tekst zo uit, en let vooral even op de laatste regel... :lol:

De intocht van Sinterklaas
17 november 2012

Aanstaande zaterdag is in Roermond de landelijke intocht van Sinterklaas en zijn pieten. Om 12.00 uur komt hij aan met de Pakjesboot. Vooraf zijn er diverse optredens van o.a. Ernst en Bobbie. Rond het middaguur start de Sint met zijn rondtour door de binnenstad. Kijk op de website van de organisatie voor een compleet overzicht van het programma.

Met de trein naar dit evenement in Roermond
Roermond is prima te bereiken met de trein. Er rijden die dag extra lange treinen naar Roermond.

Uw reis voorbereiden
Plan uw reis met de NS Reisplanner en kijk vlak voor vertrek nogmaals voor het meest actuele reisadvies. Onderweg kunt u de tijden checken via m.ns.nl.


Zie ook:
intocht Sinterklaas Dordrecht 2011
De werkzaamheden zijn wel keurig uitgesteld tot 18.00 uur zie ik. Wat zijn ze daar trouwens aan het doen? De "Limburglijn" ligt er de laatste tijd ieder weekend uit...
Aldus de nieuwe ProRail blog:
Ze hebben alle weekend buitendienststellingen in overleg met overheden vervoerders verplaatst naar einde van het jaar. Dit vanwege de floriade en grote bezoekersstroom daar naar toe. ;)
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

floriade? Is het daar nu tijd voor ja? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Die is nu afgelopen, dus nu kunnen ze elk weekend aan het spoor werken in Limburg :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Aan deze foto die ik afgelopen dinsdagochtend eindelijk heb kunnen maken is nog een hoop geblunder vooraf gegaan.
Afbeelding

De eerste blunder is gemaakt door de organisatie achter de OV-Fiets. In september had ik op Foursquare genoeg check-ins gedaan op bepaalde stations om een waardebon voor een gratis OV-Fietsabonnement voor één jaar plus twee gratis ritten te mogen ontvangen. Toen ik mij met deze code aanmeldde kreeg ik echter gewoon een rekening en het geld werd ook nog van mijn rekening afgeschreven. Dat heb ik terug laten draaien waardoor ik deze week een creditfactuur kreeg van de OV-Fiets waarmee ze geld naar mij overmaken :')

De tweede blunder begon op het station van Heerenveen. Ik begaf mij naar de fietsenwinkel waar ik direct bij aankomst een automatische stalling met OV-fiets verhuur aantrof. Ik scande mijn OV, doorliep het proces en kreeg een sleutel uit de kluis. Met deze sleutel moest ik dan naar een paal om de deur te openen. De paal gaf echter aan dat ik een ongeldige pas had. De eigenaar van de naastgelegen fietsenwinkel adviseerde mij de praatpaal die er stond te gebruiken. De medewerkster die ik aan de lijn kreeg dacht echter dat in in Maarssen stond (hoe kan je dat in godsnaam verwarren met Heerenveen) en kreeg geen verbinding met de stalling. Na twee keer brak ze ook nog eens de verbinding, waarna die man van de fietsenwinkel mij vertelde dat je ook gewoon een fiets in de winkel kon huren. Had dat dan even zeven minuten eerder gezegd, dan had ik al dat geklooi ook niet gehad :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 141 gasten