Mag ik even kwijt #121

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Geert »

Fles schreef:Oh joh, ik dacht minstens dat er wat aan de hand was :')

Weleens in Dortmund-Sölde geweest? Nee zeker. Anders had je hier niet zo'n drama van lopen maken :P
Ik ben het wel eens met Bee, voor Nederlandse begrippen ligt het perron van Diemen Zuid er slecht bij (been there, done that). Ik vond zelf vooral het feit dat de blindegeleidelijn abrupt ophoudt een halve meter na de laatste traptrede vreemd. Natuurlijk is het perron op andere plaatsen ter wereld nog slechter, maar waarom zou je zo'n verpauperd Duits perron als maatstaf nemen?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Neem jij lekker perfectie als maatstaf en ga dan kankeren over ALLES wat daar van afwijkt? Kan hoor, is een keuze.

Maar er is een verschil tussen "perfect" en "goed genoeg". Dat wat Bee post vind ik best binnen "goed genoeg" vallen. Ik noem je zo 200 stations in België op die er slechter aan toe zijn, of 200 in Duitsland of 200 in Frankrijk. Je KUNT natuurlijk kiezen om OVERAL een probleem van te maken. Wordt je leven daar makkelijker van? Nee. Boeit het iemand anders wat? Ook niet. Waarom zou je dat dus doen? :?:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Geert »

Tja, Diemen Zuid valt - zoals ik al schreef - vooral op doordat het voor Nederlandse begrippen slecht scoort, maar het is relatief. Ik ben het met je eens dat er in het buitenland enorm veel perrons te vinden zijn die er slechter aan toe zijn.

Aan de andere kant - stuur een schilder langs met wat witte verf en leg wat blindegeleidelijnen aan en de grootste problemen zijn opgelost?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Nou inderdaad. Als één wit lijntje kennelijk alles is, waar hebben we het over?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Thom91 »

Hooooooooop spamtopics.. :(
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door deadlock »

Dit is geen spammen. Dit gaat best langzaam. Spamtopics gaan met een dag dicht hooguit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Er zijn Chinezen actief die een hoop kleine stukjes vlees verspreiden die in grote hoeveelheid het forum vervuilen, zo beter?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Michael »

En weer een spamtopic erbij. Heb hem gelijk maar effe gemeld. gaat hard vandaag.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Klaasje »

Zou de wiskundige formule van spammen over spam spam^2 zijn?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Jef400 »

:lol:

Voor de rest wil ik kwijt dat het Vernieuwde Stedelijk Museum in Amsterdam behoorlijk boring is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Daniel »

Sinds kort heb ik 'n klein statiefje en dat moest natuurlijk even uitgeprobeert worden. Vanavond was daarvoor een mooie gelegenheid, al werd het door diverse vertragingen en daardoor krappe overstaps een paar kilometer westelijker dan oorspronkelijk de bedoeling dat ik dat deed. Desondanks, best 'n geslaagde poging volgens mij...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Caspar »

Mooie foto, zou Connexxion er niet geïnteresseerd in zijn? Lijkt me wel eentje die ze kunnen gebruiken op een flyer of iets dergelijks. :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door STF »

Zitten bij die bussen de koplampen (dimlicht) onderaan ofzo? Wat zit er dan boven? Grootlicht en mistlicht?
Indien ja; vreemde indeling...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Ik zie trouwens dat de Amba's een apart knipperlichtje hebben op de zijkanten, bij de Citea's knipperen alle lampjes op de zijkant als de bus naar links of naar rechts gaat. Ziet er heel stoer uit 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik zie trouwens dat de Amba's een apart knipperlichtje hebben op de zijkanten, bij de Citea's knipperen alle lampjes op de zijkant als de bus naar links of naar rechts gaat. Ziet er heel stoer uit 8-)
Wat je hier op de zijkant ziet zijn reflectoren, geen lampjes :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Milco »

Mooie foto! :pos:
En dan kan de tekst op het bestemmingsdisplay scrollen, gebruiken ze dat niet... "Driebrgn-Zeist" :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Milco1995 schreef:Mooie foto! :pos:
En dan kan de tekst op het bestemmingsdisplay scrollen, gebruiken ze dat niet... "Driebrgn-Zeist" :roll:
Scrollen is kut.

Sta je op je bus te wachten

Zie je in de verte "iets onleesbaars"

komt de bus tot op 250 meter, zie je "STATION NS" (okee lekker zinnig :N )

Raast de bus op 20 meter je neus voorbij "VIA GORSSEL"

en als hij al 200 meter voorbij is mag je aannemen dat er "Zutphen" staat. Oh, die bus had je wel willen hebben :Y
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door STF »

Fles schreef:Wat je hier op de zijkant ziet zijn reflectoren, geen lampjes :P
Het zijn zowel reflectoren als lampjes, bij sommige bussen (zoals deze op de foto) is dat gecombineerd en bij andere weer naast elkaar gemonteerd.
Bee schreef:Ik zie trouwens dat de Amba's een apart knipperlichtje hebben op de zijkanten, bij de Citea's knipperen alle lampjes op de zijkant als de bus naar links of naar rechts gaat. Ziet er heel stoer uit 8-)
Buschauffeurs vinden dat vreselijk in het donker, omdat je door die hele rij knipperende lampjes nauwelijks meer wat in je spiegel ziet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Het volgende zou verboden moeten worden op bestemmingsdisplays van bussen:
- Knipperende bestemmingen
- Scrollende bestemmingen
- Via's zonder plaatsnaam, tenzij het een stadsbus is
- Reclameboodschappen (ook daar heeft Connexxion zich in het verleden aan schuldig gemaakt)
Dat is allemaal niet klantvriendelijk en to-the-point: werkt niet dus weg ermee.

Het volgende zou meer gestimuleerd moeten worden:
- Bestemmingen niet op twee zijdes maar op drie of vier zijdes van de bus
- Station/Busstation voor de plaatsnaam, je spreekt het ook zo uit dus waarom het niet zo lezen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door STF »

Het beste systeem vind ik nog dat de eindbestemming continue op de bovenste regel van het display staat, terwijl op de onderste regel elke paar seconden een andere via bestemming springt. In Luxemburg doen ze dat vaak op die manier.

101 Nergensland
via Kabouterdorp

101 Nergensland
via Teletubiewereld

101 Nergensland
via Kabouterdorp

etc. etc.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Bluearrow »

Caspar schreef:De dakloze man hier beneden gaat wel met de tijd mee, hij was net namelijk met een smartphone aan het bellen. :roll:
Hee, dat kom mij bekend voor. De verkoper van de 'daklozenkrant', die ik regelmatig hier bij het winkelcentrum zie staan heeft ook een smartphone en ik zie 'm ook nog wel eens fietsen, ik mag zeggen, zijn fiets is van een behoorlijk duur model. Hoe kan dat toch?
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door STF »

Zo ik ben al wakker, op dit (voor mij) vroege tijdstip van de dag. Ja ik dacht, laat ik eens wat eerder eruit komen, dan heb je nog wat aan je dag want je weet nooit of er iemand om 10.30 uur zal aanbellen om startkabels te komen lenen... :neg:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door marvinkok »

STF schreef:Zitten bij die bussen de koplampen (dimlicht) onderaan ofzo? Wat zit er dan boven? Grootlicht en mistlicht?
Indien ja; vreemde indeling...
De lichten in de bumper zijn in principe grootlicht met een stadslichtje er bij in. De twee lampen er boven zijn allebei dimlicht, mocht er een defect zijn kun je schakelen naar de andere serie. Als de bus uit staat maar de verlichting nog aan is, blijven de markeringslichtjes op de zijkant branden en ook het stadspitje in de bumpers. In het donker op een foto lijkt het dan net dimlicht.

Overigens wordt er blijkbaar ook wel eens gespeeld met de indeling, want in Twente rijden Amba's met dimlichten in de bumper en een serie dimlicht en grootlicht erboven...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Het volgende zou verboden moeten worden op bestemmingsdisplays van bussen:
- Knipperende bestemmingen
- Scrollende bestemmingen
- Via's zonder plaatsnaam, tenzij het een stadsbus is
- Reclameboodschappen (ook daar heeft Connexxion zich in het verleden aan schuldig gemaakt)
Dat is allemaal niet klantvriendelijk en to-the-point: werkt niet dus weg ermee.

Het volgende zou meer gestimuleerd moeten worden:
- Bestemmingen niet op twee zijdes maar op drie of vier zijdes van de bus
- Station/Busstation voor de plaatsnaam, je spreekt het ook zo uit dus waarom het niet zo lezen?
Tja, maar juist dat volledig vermelden met "Station" of "Busstation" erbij zorgt ervoor dat je scrollende bestemmingen gaat krijgen. Zo'n LED-display is immers weliswaar handig, maar zorgt ook dat je niet veel kleiner in lettertype kunt dan wat er op m'n foto te zien is.
Wat mij betreft was er vrij weinig mis met zoals men het vroeger op de filmrollen deed: gewoon plaatsnaam groot erop en eventueel klein een wijknaam erbij. Maakt het ook makkelijker op de kaart terug te vinden waar de bus heen gaat. Nu moet je bv. op zoek naar "Vianen Eendrachtsweg" wat vrij weinig zegt als je er niet bekend bent. Dan heb je meer aan "Vianen De Hagen", de naam van dat industriegebied kom je gewoon op een kaart tegen zodat je niet eerst nog naar de straat moet gaan zoeken. Om nog maar te zwijgen over bussen die hun eindpunt op dezelfde halte hebben maar er op een totaal verschillende manier naartoe rijden, daar zeggen wijknamen ook meer dan de straatnaam van het eindpunt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Jef400 »

Je bedoeld Nergenshuizerveld via Leeghuizen Daniel?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 79 gasten