Mag ik even kwijt #125

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Vinny »

: Ze moeten eens stoppen met kinderen fokken in Afrika,
Als mensen niet naar de Paus (of andere geestelijke leiders) luisteren maar hun gezond verstand laten gebruiken dan gaan ze wel condooms gebruiken, ongewenste zwangerschappen beeindigen, en aan geboorteplanning doen. Maar dat "mag niet" van sommige toonaangevende opinieleiders... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Kinderen zijn in Afrika wat voor ons pensioengeld is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door deadlock »

Mijn huisgenoot vertelde om 11:00 dat vanmiddag zijn hele familie hier komt koffiedrinken en toastjes eten. Godverdomme dat had 'ie wel wat eerder mogen zeggen. Ik was al een half uurtje bezig met de boel aan kant maken maar in plaats van twee dagen had ik nu vier uur. Het is gelukt, alles is toonbaar, detailwerk komt morgen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Mijn huisgenoot vertelde om 11:00 dat vanmiddag zijn hele familie hier komt koffiedrinken en toastjes eten. Godverdomme dat had 'ie wel wat eerder mogen zeggen. Ik was al een half uurtje bezig met de boel aan kant maken maar in plaats van twee dagen had ik nu vier uur. Het is gelukt, alles is toonbaar, detailwerk komt morgen.
:D

Jij gaat JOUW rotzooi aan kant schuiven omdat HIJ mensen wenst te ontvangen? :D _O-

Laat ze lekker de gifkikkereczeem krijgen man *O*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door deadlock »

Het is de rotzooi van ons allemaal en het was hier niet alleen rommelig maar gewoon smerig en daar wilde ik al vanaf.

Waarom zit ik me eigenlijk te verantwoorden :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Omdat je heel stiekem toch een klein hartje van goud hebt? (A)


:wink: :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Het is de rotzooi van ons allemaal en het was hier niet alleen rommelig maar gewoon smerig en daar wilde ik al vanaf.
Dat is een betere reden :Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Omdat je heel stiekem toch een klein hartje van goud hebt? (A)


:wink: :P
Nee hoor ik ben gewoon een verrotte klootzak ;)

Nee als er ouders/vrienden enzo over de vloer komen van mij helpen mijn huisgenoten ook de boel fatsoeneren en dat werkt twee kanten op.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Nee als er ouders/vrienden enzo over de vloer komen van mij helpen mijn huisgenoten ook de boel fatsoeneren en dat werkt twee kanten op.
:D Dan heb je hem zeker wel even de krampen gescholden dat ie er zo laat mee kwam, voordat je stevig aan de slag ging :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door deadlock »

Fles schreef::D Dan heb je hem zeker wel even de krampen gescholden dat ie er zo laat mee kwam, voordat je stevig aan de slag ging :D
Zeker weten :D Helemaal omdat ik nog geen nieuwe emmers en dweil had gehaald omdat ik dacht ah joh, dat komt donderdag of vrijdag wel :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door VIRM »

Geen idee of dit het goede topic is, maargoed...

Vanmiddag reed ik over de A1 vanuit Amsterdam richting het oosten (in de bijrijderstoel uiteraard :mrgreen:). Mijn vader, die op dat moment achter het stuur zat, zag op een gegeven ogenblik een hond op de vluchtstrook lopen. Ik heb hierop met mijn mobiel de politie gebeld om dit door te geven (sowieso is het een gevaar voor het verkeer en voor de hond zelf).
Nu ben ik even nieuwsgierig: hoe werkt het als je belt? Je krijgt eerst iemand aan de lijn die vraagt of je politie/ambulance/brandweer wil en die kort wil horen waar eht is (en in dit geval letterlijk 'welke plaats of snelweg?', dus ik neem aan dat ze ongeveer kunnen zien waar je bent), waarop je wordt doorverbonden zodat je je verhaal weer kunt doen aan persoon nummer 2. Is nummer 1 dan het KLPD en nummer 2 de regionale politie?
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

Nee natuurlijk niet. De eerste is niet het KLPD als ie eerst vraagt of je de brandweer of de ambulance wilt spreken :X

Sowieso, 112 bellen voor een hond op de vluchtstrook ben je wel lekker bij je hoofd of zo :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Daniel »

Als je mobiel belt kom je wel degelijk bij de meldkamer van het KLPD in Driebergen terecht hoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door STF »

In Luxemburg zijn het vreemd genoeg gescheiden nummers, dus toen de politie hier laatst eens met spoed langs moest komen, kreeg ik bij het bellen van 113 ook direct de politie aan de lijn.
Geen idee of je ze je hier eenvoudig en snel kunnen doorschakelen als je 112 belt, terwijl je de politie nodig hebt.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door VIRM »

@Daniel: ik had al zo'n vermoeden... Maar waar wordt je dan mee doorverbonden?

@Fles: ik zat zelf ook even te twijfelen of het een 112 of 0900-8844 geval was. Maar moet je eens voorstellen wat er zou kunnen gebeuren mocht zo'n hond echt de rijbaan opgaan (automobilist schrikt, wijkt naar links uit... BOEM!). Het was tamelijk druk op de A1.
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

ik zou 8844 bellen iig :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Geert »

Fles schreef:Sowieso, 112 bellen voor een hond op de vluchtstrook ben je wel lekker bij je hoofd of zo :X
Ja, 8844 bellen en dan 10 minuten in de wacht hangen. :') 112 is hier toch prima voor?

Volgens mij krijg je wanneer je 112 belt met je mobiel de KLPD-centrale in Driebergen aan de lijn en die vragen inderdaad eerst welke hulpdienst je nodig hebt om je vervolgens met de regionale centrale door te verbinden. Wanneer je met een vaste lijn belt krijg je wel meteen de regionale centrale aan de lijn. De regionale centrale regelt daarna dat er een ambulance/politieauto/brandweerploeg etc. aan het werk wordt gezet.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Raymond »

Bij het KLPD hebben ze bovendien een kort lijntje met de Verkeerscentrale van Rijkswaterstaat, zodat eventueel met de matrixborden de snelheid van het verkeer verlaagd kan worden. Met het 0900-nummer gaat dat niet gelijk lukken.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Caspar »

Fles schreef:Nee natuurlijk niet. De eerste is niet het KLPD als ie eerst vraagt of je de brandweer of de ambulance wilt spreken :X

Sowieso, 112 bellen voor een hond op de vluchtstrook ben je wel lekker bij je hoofd of zo :X
Moet je eens proberen in Roemenië :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door find_your_spot »

Voor iedereen die 0900 8844 te duur vindt. (Valt buiten je bel bundel + kosten mobiele telefoon)

Kun je beter 0343 57 8844 in je mobiel zetten.
For Your Railroad Adventures
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Freek »

Als je 09008844 belt met je mobiel kom je terecht bij de regiopolitie nadat je eerst de plaatsnaam 2x hebt moeten inspreken. Maar KLPD gaat weer over de snelwegen, wat zou je dan moeten inspreken?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Niet altijd, ik heb een paar maanden geleden 8844 gebeld en ik werd meteen doorverbonden met de Politie AA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Gertjan »

Vorige maand met mn diensttelefoon 112 moeten bellen voor iemand die snel medische hulp nodig had... vraag ik naar KLPD afdeling Rail (spoorwegpolitie), verbinden ze me door met de jongens van verkeer... gezien de haast niet eerst lopen zoeken naar het directe nummer van de spoorwegpolitie.
Vervolgens later via het niet urgente nummer teruggebeld naar de spoorwegpolitie om meer informatie over het slachtoffer te geven (iets met overdosis pillen en we waren erachter wat er geslikt was). Zegt die agent "ja, dat doorschakelsysteem werkt soms niet zoals het moet zijn maar we hebben de melding doorgekregen en politie en ambu zijn onderweg. Dank voor de info we gaan het doorgeven aan de mensen die onderweg zijn."

Of ergens 3 jaar terug toen een reiziger in de trein ook 112 ging bellen toen ik in de trein bezig was met iemand met een toeval. Die werd ook doorgeschakeld naar de spoorwegpolitie, maar dat snapte die reiziger niet en die bleef maar roepen dat hij geen politie moest hebben maar een ambulance. (Alle meldingen voor treinverkeer verloopt via KLPD Rail)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

Gertjan schreef:(Alle meldingen voor treinverkeer verloopt via KLPD Rail)
Dat moet dan even aangepast worden he :) Want dat is niet goed zo :N
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 61 gasten