Naja.. Laat ik het anders zeggen: Er kan heel veel beter als er meer met gezond verstand in plaats van regeltjes gewerkt wordt. Regulier spreekt Arco daar erg ongezouten over. Nu met meer nuance dan anders maar wel met veel kritiek. De kern staat echter wel, veel kan beter of goedkoper. Daar ben ik het mee eens. Het probleem is denk ik een beetje de grote mond van Arco. Daardoor nemen bepaalde mensen hem niet serieus mede omdat op het moment dat die mond wordt opgezet de argumenten een beetje naar de achtergrond verdwijnen terwijl dat misschien erg goede argumenten zijn.Wubbo schreef:Ik heb het gelezen maar kan er niet veel mee. Ik vind het zo een onsamenhangend verhaal waar ik niet veel meer uit haal dan 'alles is kut'. Maar misschien is dat precies wat Arco bedoelt ;-)deadlock schreef:Heeft iemand dit al gelezen? http://ptadc.nl/OVM-15_artikel_Arco_Sierts_7-2-2013.pdf
Even vetgedrukt want belangrijk. Ik denk dat Fles er blij van wordt.
Mag ik even kwijt #130
Re: Mag ik even kwijt #130
Re: Mag ik even kwijt #130
Je kan heel lang semantisch gaan discussieren over het feit of ik wel of geen drogreden gebruik. Het punt blijft staan dat deze meneer op de een of andere manier geen voet tussen de deur krijgt. In het artikel wordt wel veel kritiek wordt geuit op NS/ProRail maar de interviewer geen aanstalten maakt om de geinterviewde erop te wijzen dat het mogelijk ook aan hem kan liggen dat hij niet wordt gehoord als hij kritische opmerkingen maakt. Het is geen slecht interview omdat we duidelijk wordt wat meneer vindt maar het is geen kritisch interview: de geinterviewde kan leeglopen en wordt niet aan de tand gevoeld waarom er niets van zijn ideeën terechtkomt.deadlock schreef:[..]
Dit is dezelfde drogreden maar dan anders geformuleerd, denk je dat ik hem nu wel accepteer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #130
Per 23 Februari krijgen wij eindelijk nieuwe werkkleding. Dat werd tijd ook. De nieuwe kleding is een stuk netter.
Re: Mag ik even kwijt #130
Die capaciteit is volgens mij al gerealiseerd voor een toename van het aantal treinen in de toekomst. Momenteel rijden er nog evenveel treinen als voor de uitbreiding met perrons 10 en 11.deadlock schreef:Ligt het trouwens aan mij of heeft Arnhem best wel veel perroncapaciteit naar Nederlandse maatstaven?
Re: Mag ik even kwijt #130
ETMET inderdaad, waarbij 2 treinen per uur uit Utrecht gaan keren te Arnhem.
Komt wel goed schatje.
Re: Mag ik even kwijt #130
Vandaag dus uitvaart gehad. Tjonge, blijft toch altijd wel slikken zeg, zeker wanneer iemand zo jong in het leven stond. Kreeg er een flinke brok in mijn keel van. Maar verder: het was wel mooi en waardig - je gaat toch altijd wel nadenken bij zulke gebeurtenissen... ben "blij" opdat ik de mogelijkheid had om zo afscheid te nemen van iemand die ik al vanaf toen hij 4 jaar was
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Mag ik even kwijt #130
Ik ken de organisatie ProRail ook wel een beetje (ik heb er twee jaar gewerkt) en mijn observatie is vooral dat het een politieke organisatie is. Besluiten worden genomen in een soort ondoordringbaar proces van overleggen voeren en tot een consensus proberen te komen. Nou zou dat theoretisch anders kunnen, maar in de praktijk niet. Je zit namelijk enerzijds met een systeem dat al sinds de jaren '60 gegroeid is en niet zomaar overboord gezet kan worden. Je kunt niet morgen besluiten om maar even 160 te gaan rijden. En ERMTS invoeren is ook een zaak van lange adem en niet iets dat "volgend jaar" gereed kan zijn. Een heel ander punt is natuurlijk dat de maatschappij soms ook tegengestelde dingen kan vragen. De NS gaat eindelijk sneller rijden tussen twee steden, en gelijk staat er een roeptoeter langs de zijlijn mét politieke macht die het onaanvaardbaar vind dat zijn station voortaan wordt overgeslagen. Ook het opheffen van de 10 minst gebruikte stations van Nederland is bijna onmogelijk, hoewel dat de attractiviteit van het treinproduct wel ten goede kan komen.Bee schreef:Om meteen maar met een persoonlijke aanval te komen is ook niet nodig, zo werkt een discussie niet.
In het artikel staan vooral heel veel ideeën die de beste man heeft bedacht en/of voorgesteld maar hij kan duidelijk niet aangeven hoe hij deze ideeën bij de NS, ProRail of de politiek aan de man moet brengen. Daaruit blijkt dat er dus een stukje van de puzzel mist en dan krijg je artikelen als dit waarin de man als visionair wordt geschetst maar waarvan eigenlijk niets terechtkomt omdat hij het stukje machtspolitiek niet onder de knie heeft. Dat maakt het een stukje een verbitterd verhaal van een man die het wel snapt maar niets voor elkaar krijgt.
Hij zegt wel "je moet de organisaties pakken op hun zwakke punt", maar als dat zou werken zouden meer van zijn ideeën verder zijn gekomen dan de tekentafel, of niet soms? Uit het verhaal blijkt eerder dat de door hem toegepaste strategie vooral zorgt voor krampbewegingen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mag ik even kwijt #130
Ook wel een keer een leuk idee trouwens: Zwolle was altijd al het station met de meeste buurstations van NL (6) maar heeft er inmiddels 7. Waarom dan niet al die 7 uitvalsrichtingen op 1 dag bezoeken *O* Gewoon, omdat het kan O+
Re: Mag ik even kwijt #130
Dat is toch vrij makkelijk te doen lijkt me?Fles schreef:Ook wel een keer een leuk idee trouwens: Zwolle was altijd al het station met de meeste buurstations van NL (6) maar heeft er inmiddels 7. Waarom dan niet al die 7 uitvalsrichtingen op 1 dag bezoeken *O* Gewoon, omdat het kan O+
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mag ik even kwijt #130
Ja precies, maar wel een leuk dagje, gewoon :)deadlock schreef:Dat is toch vrij makkelijk te doen lijkt me?Fles schreef:Ook wel een keer een leuk idee trouwens: Zwolle was altijd al het station met de meeste buurstations van NL (6) maar heeft er inmiddels 7. Waarom dan niet al die 7 uitvalsrichtingen op 1 dag bezoeken *O* Gewoon, omdat het kan O+
Re: Mag ik even kwijt #130
Het zijn er in Zwolle al eerder eens zeven geweest toen de spoorlijn Apeldoorn - Zwolle nog in dienst was :)
Voor de rest was zes ook al vrij uniek, ik kan er in België slechts één vinden, al zou de aangekondigde investeringsstop in Brugge-Sint-Pieters er wel voor kunnen zorgen dat er een tweede bijkomt
Voor de rest was zes ook al vrij uniek, ik kan er in België slechts één vinden, al zou de aangekondigde investeringsstop in Brugge-Sint-Pieters er wel voor kunnen zorgen dat er een tweede bijkomt
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #130
Leuven heeft er 6 ja.
Brugge en Brugge st Pieters hebben er allebei 4, dat is ook wel bijzonder :) en als Brugge St Pieters gesloten wordt krijgt Brugge er inderdaad ook 6.
Brugge en Brugge st Pieters hebben er allebei 4, dat is ook wel bijzonder :) en als Brugge St Pieters gesloten wordt krijgt Brugge er inderdaad ook 6.
Re: Mag ik even kwijt #130
Mag je dat wel tellen? In Zwolle stopte de trein naar Apeldoorn op het stationsplein ;)Bee schreef:Het zijn er in Zwolle al eerder eens zeven geweest toen de spoorlijn Apeldoorn - Zwolle nog in dienst was :)
Voor de rest was zes ook al vrij uniek, ik kan er in België slechts één vinden, al zou de aangekondigde investeringsstop in Brugge-Sint-Pieters er wel voor kunnen zorgen dat er een tweede bijkomt
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mag ik even kwijt #130
Utrecht heeft er ook zes als je de maliebaan meerekent.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #130
Maliebaan telt natuurlijk niet, d'r is geenenkele route vanaf Utrecht C. waarop dat het eerstvolgende station is.
Wel kan je het tot de bijzondere situaties rekenen: Utrecht C. heeft er dus 5 en buurstation Overvecht ook nog vier. En doortellend kom je dan tot een leuk reeksje waarbij Hollandsche Rading er 3 heeft en Hilversum Sportpark twee
Wel kan je het tot de bijzondere situaties rekenen: Utrecht C. heeft er dus 5 en buurstation Overvecht ook nog vier. En doortellend kom je dan tot een leuk reeksje waarbij Hollandsche Rading er 3 heeft en Hilversum Sportpark twee
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt #130
De reeks Hilversum - Baarn - Amersfoort - Hoevelaken is ook leuk, allemaal achter elkaar met drie of meer buurstations. Al is Hoevelaken natuurlijk wel slecht geweest voor de score van Amersfoort
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #130
Jullie zitten ook lekker te Dijkstra-en zeg Bouw eens een routeplanner...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #130
@Bee: die reeks kan je ook nog doortrekken, Apeldoorn heeft immers ook drie buurstations. Voor de opening van Apeldoorn Osseveld en Twello liep dat nog door tot aan Deventer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt #130
Gisterenmiddag liep er een vrouw in bikini langs bij mij beneden, zojuist komt dezelfde vrouw weer langs, nu wel normaal gekleed maar nu achteruitlopend :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #130
In de kennissenkring van mijn ouders zijn er het afgelopen jaar ook een aantal mensen overleden. Allemaal tussen de 65 en 70 jaar oud. Niet echt een leeftijd om al te gaan :? .Justin schreef:Vandaag dus uitvaart gehad. Tjonge, blijft toch altijd wel slikken zeg, zeker wanneer iemand zo jong in het leven stond. Kreeg er een flinke brok in mijn keel van. Maar verder: het was wel mooi en waardig - je gaat toch altijd wel nadenken bij zulke gebeurtenissen... ben "blij" opdat ik de mogelijkheid had om zo afscheid te nemen van iemand die ik al vanaf toen hij 4 jaar was
Re: Mag ik even kwijt #130
Nee. Hoevelaken en Apeldoorn zijn geen buurstations van elkaar dus Amersfoort heeft er nog steeds 5Bee schreef:De reeks Hilversum - Baarn - Amersfoort - Hoevelaken is ook leuk, allemaal achter elkaar met drie of meer buurstations. Al is Hoevelaken natuurlijk wel slecht geweest voor de score van Amersfoort
Re: Mag ik even kwijt #130
Even een vraag:
Wat wordt er precies vertaan onder een buurtstation?
Wat wordt er precies vertaan onder een buurtstation?
Re: Mag ik even kwijt #130
Misschien loop jij met je vooruit lopen wel heel raar ;)Bee schreef:Gisterenmiddag liep er een vrouw in bikini langs bij mij beneden, zojuist komt dezelfde vrouw weer langs, nu wel normaal gekleed maar nu achteruitlopend :?
Er even vanuit gaande dat jij vooruit loopt :D
Komt wel goed schatje.
Re: Mag ik even kwijt #130
Bee toch! Had je vanmorgen niet gemerkt dat je achteruit liep toen je uit je bed stapte?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Mag ik even kwijt #130
Bee raakt helemaal van de leg als hij een vrouw in een bikini zietStéphane schreef:Bee toch! Had je vanmorgen niet gemerkt dat je achteruit liep toen je uit je bed stapte?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 172 gasten