Mag ik even kwijt #133

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:De twaalf originele eurolanden heb ik compleet, aan de rest ben ik nooit begonnen.
Hier zijn alle eurolanden en San Marino compleet. Het was oorspronkelijk bij mij ook niet de bedoeling van het verzamelen. Maarja van het een komt (ook in dit geval) het ander :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Stéphane schreef:Inderdaad, net nog eens nagekeken op Railtime.

Oja, heeft er al eens iemand dit document bekeken? Dat is het inversteringsplan van de NMBS vanaf dit jaar tot 2025. Het ziet er wel erg ambitieus uit moet ik zeggen..
Ik ben niet onder de indruk. Er wordt wat geblaat over dat er nu echt ECTS moet komen maar vervolgens komt men met voorstellen om bijvoorbeeld 150 locomotieven een op een te vervangen. Ik mis bij de NMBS een gebrek aan visie om de dienstregeling echt radicaal te verbeteren en na te denken waar men heen wil met het materieelpark. Want tegen 2025 zal je toch echt nagedacht moeten hebben over het vervangen van zowel de vierledige, de break, de M4-rijtuigen als even de sprinters die dan allemaal 30-40 jaar in dienst zijn :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door STF »

Levensgevaarlijk die Duitse bejaarden...
Afbeelding

Tijdens een wandeling door een klein Duits dorpje kwamen we dat bord ineens tegen. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

tsja, zo staan er honderden in Duitsland. En nogeens duizenden met "Schule". Big deal :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

Afbeelding

_O-
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door STF »

Je hebt van die dagen, pff dan lijk je wel uitsluitend de grootste en meeste tegenliggers te krijgen op de smalste weggetjes...

-Bij het Duitse dorp Kordel een vrachtwagen met bomen als tegenligger, dat weggetje is ongeveer 2,75 meter breed en bermen zijn er nauwelijks (aan de ene kant een vangrail waar de spoorbaan achter ligt en aan de andere kant bos); millimeterwerk om langs elkaar te komen.
-In het dorpje Gisterklaus geen tegenligger maar de bocht is er zo scherp dat een bestelbus het alleen voor en achteruit stekend red (een van de weinige dorpen in Luxemburg waar geen bus komt, de reden lijkt me duidelijk).
-Bij het dorpje Rodenhof twee auto's en een enorm breed landbouwvoertuig tegelijkertijd tegemoet komend, het weggetje is 2,50 meter breed met aan de linkerkant een diepe greppel en aan de rechterkant een boerenveld dat enorm schuin afloopt; ik ben met volle snelheid een heel stuk over dat veld gaan rijden (rammelen), om te voorkomen dat de auto vast zou komen te zitten.
-Bij het dorpje Kalkesbach een vrachtwagen tegemoet waar het weggetje 2,5 meter breed is en links aan de bomen grenst en rechts aan een (momenteel) half ondergelopen veld, toen wist ik het even niet meer; er is daar kilometers lang geen zijweg of breder stuk weg dus ik kan wel achteruit gaan rijden maar na 10 minuten trekt de motorkoeling dat niet meer als je maar eindeloos achteruit blijft rijden en binnen die tijd ben ik niet bij een zijweg. Toch dat half ondergelopen veld maar in gereden in de hoop dat de auto nog los zou komen, wat inderdaad ternauwernood lukte.

Dat alles binnen twee uur tijd, pff normaal gesproken kom je op smalle wegen 9 op de 10 keer überhaubt niemand tegen, of hooguit een gewone auto die nog wel enigszins te passeren valt.

En ja, het zijn allemaal wegen waar je gewoon in mag, niet van die wegen waar een wit bord met rode rand staat ofzo.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Justin »

Question:

Bestaat er een (wiskundige) term wat slaat op het absoluut maken van getallen? Ik ben het even kwijt... lijkt me niet dat het "absoluteren" is, en normaliseren lijkt mij ook niet goed...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door webguy »

Dat heet de "absolute waarde", engels inderdaad "absolute value": http://nl.wikipedia.org/wiki/Absolute_waarde
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Justin »

Yes, I know, maar hoe heet dit proces precies (c.q. "het absoluut maken van getallen") ? :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

proces? Het is een functie. Geen "proces". Bier brouwen is een "proces". Iets waarin gaandeweg van alles gebeurt.

Als in

"De liefde, de liefde",
zo sprak de meesteres,
"is niet alleen een rubber-
maar ook een leerproces."


(hey, beter goed gejat dan slecht verzonnen ;) )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk naar aanleiding van een aantal klachten over station Diemen Zuid heeft ProRail maar besloten drastische maatregelen te nemen, het hele station wordt met sporen en al afgebroken :mrgreen:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Geert »

Justin schreef:Question:

Bestaat er een (wiskundige) term wat slaat op het absoluut maken van getallen? Ik ben het even kwijt... lijkt me niet dat het "absoluteren" is, en normaliseren lijkt mij ook niet goed...
Absolute waarde berekenen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door webguy »

Of absolute waarde nemen van ...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Justin »

Ik maak er maar wat van... ik kan moeilijk in een presentatie abs(x) neer zetten ofzo :').

Tjonge, is meer dan 5 jaar geleden dat ik met wiskunde bezig was. Dat ik destijds aan de lopende band tussen de 9 en 10 haalde, is nu ook onbegrijpelijk. Maar ja, als je het niet bijhoudt, vergeet je het toch wel weer, zo blijkt... -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Cookie »

Modulus van x kan misschien ook nog?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Klaasje »

Justin schreef:Ik maak er maar wat van... ik kan moeilijk in een presentatie abs(x) neer zetten ofzo :').

Tjonge, is meer dan 5 jaar geleden dat ik met wiskunde bezig was. Dat ik destijds aan de lopende band tussen de 9 en 10 haalde, is nu ook onbegrijpelijk. Maar ja, als je het niet bijhoudt, vergeet je het toch wel weer, zo blijkt... -o-
x^2^(1/2) *O*
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Klaasje »

4444 *O*
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

Spammer.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door deadlock »

Ik ben vanochtend met 9 buitenlanders 6km dwars door het centrum van Groningen gefietst, van het hotel naar de campus en manmanman wat een gezellige chaos is dat. Af en toe achteruit schreeuwen dat ze geen voorrang hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Toeristen op MacBikes, een grote ellende. :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

Fietsen door de stad Groningen kostte mij meer aandacht dan fietsen door Amsterdam. Weet niet waar dat door komt in mijn beleving. Ik denk sowieso dat de Groningen meer fietsen heeft per km2?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Vinny »

Ik dénk dat het te maken heeft met de structuur van de stad. In Amsterdam kun je op een aantal assen behoorlijk doorfietsen - in Groningen moet je dwars door de binnenstad je route delen met het overige verkeer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Ik heb zojuist een nieuw fototoestelletje besteld. Opnieuw van Sony, maar dit type gebruikt een batterij type N, dus mijn oude batterijen type G zijn nu "overtollig". Toevallig iemand hier die een Sony Cybershot heeft die een batterij type G gebruikt en de mijne voor een redelijke prijs wil overkopen?

Edit, gaat dus om dit type batterij:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

@ Bee: Je hebt PM.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

Nog maar 49642 minuten _O_
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten