Mag ik even kwijt #134

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Drie spoorvervoerders, twee metronetwerken, in totaal 35 perrons. Van de 3,6 miljoen reizigers is alleen de Keio Main Line al verantwoordelijk voor 750.000 reizigers. Vergeleken met die cijfers is het bij ons echt peanuts.
Laatst gewijzigd door Suus op di 05 mar 2013, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

En hoeveel wordt er daar uitgeflikkerd als er 3 tot 5 cm sneeuw verwacht wordt?

Oh nee wacht. Dat is "anders". Dat "mogen we niet vergelijken" :')
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Drie spoorvervoerders, twee metronetwerken, in totaal 35 perrons. Van de 3,6 miljoen reizigers isalleen al de Keio Main Line al verantwoordelijk voor 750.000 reizigers. Vergeleken met die cijfers is het bij ons echt peanuts.
Die lijn rijdt geloof ik meer dan zestig keer per uur in de spits. (Op een viersporig baanvak) Daarbij geldt vervolgens een bezettingsgraad van boven de 200%. Men probeert het wel fatsoenlijk weg te krijgen maar dat lukt gewoon niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Vertrektijden van de Keio Main Line op Shinjuku: http://www.keio.co.jp/english/shinjuku/timetable.html
Een deel van de treinen rijdt via de Keio New Main Line vanuit het metronet, dus dit is misschien maar een derde tot de helft van de treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

5:41 pas de eerste? En om 0:30 is het al afgelopen? -o-

Hebben ze geen nachtnet daar??
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Heel apart, maar ik kan eigenlijk geen lijnen vinden die 's nachts doorrijden. Zou je toch wel verwachten in zo'n gigantische stad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Klaasje »

Het klopt wel. Door de intensieve benutting van het spoor is er veel onderhoud nodig en is er overdag te weinig ruimte om veel onderhoud te doen (dat doen ze ook gewoon tussen de treinenloop door met een snelheidsbeperking) en daarom wordt er veel 's nachts gewerkt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

In Japan is het normaal als je 's nachts op straat in slaap valt. ;)
Komt wel goed schatje.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Gertjan »

Spooronderhoud ofzo? Daar heb je ook tijd voor nodig, anders vraag je gewoon om infrastoringen. Iets wat ze daar niet willen hebben.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

Ik zag toevallig net dit grafiekje;

http://www.incont.ro/infografice/cel-ma ... larii.html
Kan iemand mij uitleggen waarom een buschauffeur in Luxemburg bijna 3x zo veel verdient per jaar vergeleken een Amsterdammer? Verder is het ook opvallend dat buschauffeur daar een van de best bataalde banen is...?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

STF heeft daar veel invloed..
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

Of heeft misschien een tijdje geleden eens dit grafiekje bekeken, en dacht, als ik maar genoeg aan blijf pappen met de chauffeuses, dan hoef ik niet de rest van mijn leven op een grasmaaier op een camping door te brengen?

Verder zag ik net dit treintje langskomen:
Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

Stoomtram hoorn Medemblik?
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

Ja bij Wognum. Er werd wat heen en weer gerangeerd daar toen ik er toevallig langskwam.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Ik zag toevallig net dit grafiekje;

http://www.incont.ro/infografice/cel-ma ... larii.html
Kan iemand mij uitleggen waarom een buschauffeur in Luxemburg bijna 3x zo veel verdient per jaar vergeleken een Amsterdammer? Verder is het ook opvallend dat buschauffeur daar een van de best bataalde banen is...?
In Luxemburg is het gemiddelde inkomen rond de €80.000 op jaarbasis. Go figure.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

Toch springt de buschauffeur eruit :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Vandaag meegedaan een "proefbezoek" van de visitatiecommissie aan mijn opleiding. Het is niet de echte commissie, maar een aantal mensen samengesteld van diverse afdelingen van de UvA om ons zo enigszins op het echte bezoek van de visitatiecommissie te kunnen voorbereiden. Eigenlijk is het een stukje schone schijn zo natuurlijk, maar je wil aan de andere kant toch niet hebben dat je opleiding niet door de accreditatie komt en wordt geschrapt. Vrijdag is er dan nog een voorlichting over de echte visitatie die over twee weken op dinsdag zal plaatsvinden.

En aangezien ik volgende week dinsdag bij een niet nader te noemen bekend bedrijf in Utrecht een stagegesprek heb, heb ik de hele maand wel iets op dinsdag te doen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Ik wacht op het moment dat men in de grootstedelijke regio Amsterdam mannetjes met witte handschoenen gaat inhuren om de treinen te vullen :X :')
Op diverse RER stations in Parijs staan ze al, maar dan zonder handschoenen. Op baklengte afstand van elkaar staan SNCF/RATP medewerkers klaar op het perron, om als er een RER binnenkomt, de reizigers te helpen het instap proces te versnellen.
Vooral veel Allez-allez geroep, geen duwen vooralsnog :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Vandaag meegedaan een "proefbezoek" van de visitatiecommissie aan mijn opleiding. Het is niet de echte commissie, maar een aantal mensen samengesteld van diverse afdelingen van de UvA om ons zo enigszins op het echte bezoek van de visitatiecommissie te kunnen voorbereiden. Eigenlijk is het een stukje schone schijn zo natuurlijk, maar je wil aan de andere kant toch niet hebben dat je opleiding niet door de accreditatie komt en wordt geschrapt. Vrijdag is er dan nog een voorlichting over de echte visitatie die over twee weken op dinsdag zal plaatsvinden.

En aangezien ik volgende week dinsdag bij een niet nader te noemen bekend bedrijf in Utrecht een stagegesprek heb, heb ik de hele maand wel iets op dinsdag te doen :P
Ga je weer een vervolgopleiding doen, dat je stage moet lopen?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

Manchester United - Real Madrid. Pils Check; Voedsel Check ik ben er klaar voor. 1000e wedstrijd voor Giggs. Knalpartij!
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door STF »

Caspar schreef: Kan iemand mij uitleggen waarom een buschauffeur in Luxemburg bijna 3x zo veel verdient per jaar vergeleken een Amsterdammer? Verder is het ook opvallend dat buschauffeur daar een van de best bataalde banen is...?
De chauffeurs die ik ken verdienen echt niet veel, zo'n 2000 euro per maand en daar kun je in Luxemburg maar net van rondkomen gezien de hoge kosten aan huur of hypotheek voor je woning.
Een van de chauffeurs heeft laatst een ongeluk met de auto gehad, nou elk dubbeltje moest worden omgekeerd om een nieuwe auto te kunnen kopen...

CFL is een staatsbedrijf die zowel bus als trein vervoer kent, daar verdien je als buschauffeur inderdaad goud geld maar bij alle andere vervoersbedrijven in Luxemburg die niet in handen van de staat zijn, pff daar is het salaris echt niet bijzonder te noemen.
Laatst gewijzigd door STF op di 05 mar 2013, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Ga je weer een vervolgopleiding doen, dat je stage moet lopen?
Nee, ik wil de stage gebruiken als casestudy voor mijn masterthesis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Manchester United - Real Madrid. Pils Check; Voedsel Check ik ben er klaar voor. 1000e wedstrijd voor Giggs. Knalpartij!
Mwoa.

Beetje matige partij. En opgeboerde zalmsmaaklucht is ook niet zo tof.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

Vindt het wel aardig, jammer dat er geen goals vallen.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

RAMOOSSSSSSS!!!!
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten