Mag ik even kwijt #135

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door deadlock »

Pijn aan je scheenbeen ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door marvinkok »

Toch wel gaaf dat er weer even gevlogen wordt op Twente, al is het maar vanwege de militaire oefening die morgen eindigt...
Elke dag minimaal een vlucht met een Hercules voor bevoorrading, met wat Apaches erbij voor beveiliging.. Jammer genoeg de "invasie van het vliegveld" door Luchtmobiel gemist, maar heb het wel vaker gezien op de Open Dagen.

Kan me de F-16's nog herinneren van toen ik net in Enschede kwam wonen, maar mooiste moment was toch een Hercules die druk aan het oefenen was met doorstarts. Erg mooi te zien vanaf de 10e etage van de Horsttoren op de UT, vloog vrijwel recht erop af om dan een scherpe draai te maken...

Maar na morgen wordt het weer stil, tot heel misschien eind 2014 er weer commercieel gevlogen wordt...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik dacht dat de vliegbasis Twente gesloten was :? ?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Fles »

ik zag gisteravond nog een complete militaire trein door Deventer heen karren, met tanks en shovels en pantserwagens en brugdelen erop en zo :)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door marvinkok »

Dat zijn mooie treintjes om te zien :Y Richting Duitsland of Amersfoort? Ga ik even mijn insiders (pa en broertje) vragen of die er wat mee te maken hadden :P

En Twente is inderdaad gesloten, het is niet eens meer terrein van Defensie, maar van de gemeente Enschede die het weer in beheer heeft gegeven aan Area Development Twente (ADT). Maar dit terrein ligt mooi in de buurt van de eenheden (Luchtmobiel is gestationeerd in Schaarsbergen, bij Arnhem) dus dat scheelt weer een hoop transportkosten. Mijn broertje heeft binnenkort oefening in Tsjechië en transport alleen kost al iets van 3 miljoen...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Z2N »

Bericht van de dag: SNCF vraagt Parijse bedrijven om de werkroosters aan te passen. Reden: in de spits zitten de treinen tot 200% van de theoretische capaciteit vol. :X Vive les Transiliens!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Michael »

Vandaag examen gehad. Voorlopig cijfer 6,1. Maar het moet nog een keer nagekeken worden en dan weet ik het definitief. Het zou eigenlijk vandaag voor de 2e keer nagekeken worden maar degene die dat zou doen kreeg autopech dus nou wordt het dinsdag nagekeken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Hmm, ik dacht dat de vliegbasis Twente gesloten was :? ?
Toch wel gaaf dat er weer EVEN gevlogen wordt.....


Begrijpend lezen. Moeluk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Fles »

marvinkok schreef:Dat zijn mooie treintjes om te zien :Y Richting Duitsland of Amersfoort? Ga ik even mijn insiders (pa en broertje) vragen of die er wat mee te maken hadden :P

Oooooooost'n :Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door deadlock »

Oh kak, het alarm moet er nog op. RENNEN DUS DOEI!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Michael »

Blegh. Ben ik net 4 dagen vrij geweest. Moet ik morgenochtend om 6.00 weer beginnen. Afijn, bijna vakantie. Nog een maandje wachten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door ODRAIL »

Heb je dan weer van die lange dagen?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Thom91 »

Gaan we nog 5 jaar OVinNL vieren met bier en bier?
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Michael »

KM46 schreef:Heb je dan weer van die lange dagen?
Nope. Morgen maar tot 14.00. 8 uurtjes dus.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Bericht van de dag: SNCF vraagt Parijse bedrijven om de werkroosters aan te passen. Reden: in de spits zitten de treinen tot 200% van de theoretische capaciteit vol. :X Vive les Transiliens!
Dat is een probleem dat overal ter wereld speelt, en in landen met een traditionele stadsindeling - zoals Parijs - met een duidelijke binnenstad waar het werk gecentreerd is en een behoorlijke hoeveelheid buitenwijken, voorsteden en plattelandssteden van waaruit een grote forensenstroom richting de centrale stad bestaat nog veel meer. In Nederland is de werkgelegenheid de laatste jaren eveneens gesuburbaniseerd hoewel dat natuurlijk nog veel meer kan. Dit helpt. Hierdoor wordt ook de tegenspitsrichting drukker en dat geeft een betere verspreiding van reizigers en dus een doelmatiger inzet van materieel. Uiteindelijk moet je denk ik als maatschappij de vraag stellen of het wel zin heeft. Waarom moet iedereen persé om 09:00 overal tegelijkertijd zijn? Spreiding in tijd en plaats is iets dat vanuit de planologie al 10 jaar geleden werd geroepen om congestie op de weg en in het openbaar vervoer tegen te gaan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Suus »

Maargoed, je moet wel beseffen dat de regio Parijs ongeveer net zo groot is als de provincie Utrecht maar een economie heeft die groter is dan die van heel Nederland. Zelfs als je de werkgelegenheid over de gehele regio verdeeld zal je niet ontkomen aan congestieproblemen.

Daarnaast heeft Parijs nog een probleem, en dat is er dat heel weinig echte verbindingen zijn die de centrale stad mijden. Parijs heeft nu drie ringwegen maar geen ringspoorlijn zoals Berlijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Klaasje »

Er komt een Ring-RER!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Suus »

Zelfs een e-ticket van 1,30 voor Essen - Roosendaal Grens online kopen bij NS Hispeed wordt weer een drama, hun betaalsysteem pakt wel mijn geld via iDeal maar stuurt mij vervolgens niet meer terug naar NS Hispeed :evil: :neg:

Edit: NS Hispeed geeft nu aan dat de betaling mislukt is maar Mijn ING geeft aan dat ik wel betaald heb. Nu kan je zeggen: het is slechts 1,30, maar dit is een principiële zaak voor mij, hun site is brakker dan een studentenhuis op zondagochtend en dat zullen ze weten ook :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door webguy »

Met de mobiele app? :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Thom91 »

Klaasje schreef:Er komt een Ring-RER!
RER <3
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Suus »

@webguy: Ik zie inderdaad dat er nu een iOS-app is, maar die verkoopt alleen tickets naar Antwerpen, Brussel en Parijs. Geen enkele verbetering t.o.v. de mobiele site dus :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Meltrain »

Was weer een mooie uitvoering van The Passion. :D (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Daantje »

Ik vond het erg gaaf!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:Was weer een mooie uitvoering van The Passion. :D (A)
wattes?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #135

Bericht door Meltrain »

The Passion
Een groot openlucht spektakel over de laatste dag van Jezus (voor de kruisiging) wat sinds 2011 jaarlijks op Witte Donderdag wordt gespeeld.
In 2011 was het in Gouda, in 2012 in Rotterdam en dit jaar in Den Haag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten