Mag ik even kwijt #135

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Mag ik even kwijt #135

Bericht door ODRAIL »

Ach, toen ik bij een overheidinstelling werkte was in twee jaar tijd mijn mailadres maarliefst vier keer gewijzigd :shock: :? :wink: . Dat was tussen 1996 en 1998.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Justin »

Bij een andere instelling die ik ken, hebben werknemers gewoon achternaam@bedrijf.nl, studenten hebben <achternaam><studentnummer>@bedrijf.nl

leuk al die nummers... maar ach, UU heeft ook aliassen, voor zover ik me kon herinneren... 1111111@soliscom.uu.nl was hetzelfde als voorletters.achternaam@students.uu.nl volgens mij

Verder... ik kan niet wachten totdat Linkin Park weer een concert geeft in Europa... en dan niet verkapt een nummer op een festival, maar gewoon de hele mikmak... was gespeculeerd dat ze op 6 juli in Antwerpen zouden zijn, maar ik zie er niks van terug...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Daniel »

Ik zal het hier maar niet over de IT op mijn werk gaan hebben, daar kan ik een topic mee vullen :P Man, mobiel internet via GPRS is zo af en toe nog sneller dan de internet/netwerk-verbinding daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Meltrain »

Op de TU gaat het als volgt:
Studenten: voorletter1.voorletter2.achternaam@student.tudelft.nl
Medewerkers: voorletter1.voorletter2.achternaam@tudelft.nl
(Mocht je meer of minder voorletters hebben, dan staan alle voorletters van je naam in het e-mail adres.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door STF »

Ik heb op nagenoeg alle forums en accounts de gebruikersnaam "frankst" wat de gebruikersnaam is die ik ooit op school kreeg toegewezen. Iedereen heeft daar zijn volledige voornaam + eerste twee letters van de achternaam als gebruikersnaam, bij gebruikersnamen die dan precies hetzelfde zouden zijn worden de achternamen net zo lang gemaakt tot er geen conflict meer is. In zeldzame gevallen dat de voor en achternaam precies hetzelfde is, zal men waarschijnlijk ook wel met getallen werken.

Ooit was het mijn bedoeling om bij elk nieuw (forum)account te kiezen voor STF, uiteindelijk heb ik die uitsluitend hier op dit forum in gebruik want vrijwel nergens worden gebruikersnamen van slechts drie letters toegestaan.

Dat is trouwens ook weleens lastig met een account aanmaken bij buitenlandse webshops; Luxemburgse telefoonnummers zijn slechts zes cijfers lang, in andere landen is dat op zijn minst acht. Verder is het landnummer van Luxemburg vijf cijfers wat doorgaans vier is, pff altijd weer gezeur met die registratieformulieren van webshops dat het telefoonnummer niet kan kloppen. In dat soort gevallen vul ik onze postcode + telefoonnummer in, klopt er wel niks meer van maar is precies de juiste lengte en als je niets invult of allemaal nullen krijg je meestal een foutmelding.

Hoe vaak we trouwens wel niet mailtjes van kampeerders krijgen die willen reserveren en ons al dagen achtereen hebben geprobeerd te bellen om het uiteindelijk dan maar per mail te proberen, tja je moet wel een vijf cijferig landnummer intoetsen en er niet zelf vier cijfers van maken, zoals ze dus vaak doen. Op de website en in campinggidsen staat toch duidelijk 00352 en niet 0352...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door deadlock »

Luxemburg heeft een driecijferige landcode... Die 00 hoort normaliter als + geschreven te worden omdat het per land kan verschillen hoe er naar het buitenland gebeld moet worden. Hier is dat inderdaad 00 maar in sommige landen moet het via een operator en vallen de nullen weg. 99 komt ook voor of 100.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Karl »

Valt de 0 van het netnummer wel altijd weg? en is die er altijd?

In NL is nummer bijvoorbeeld 010 1234567, dat wordt vanuit 't buitenland +31 10 1234567; hoe zit dat elders?

Ik heb een tijdje een Argentijns nummer gehad, wat een drama is dat. In Argentinië dacht men bij het opzetten van het netwerk dat het mobiel bellen toch nooit iets zou worden en daarom hebben mobiele telefoonnummers ook provinciecodes. Het telefoonnummer bestaat daar uit een landcode (optioneel, vanuit het buitenland) - provinciecode - netnummer - abonneenummer. Waarbij gebruik van de provinciecode wisselt en ook invloed heeft op het netnummer, één of twee cijfers weglaten. Sommige provincies hebben twee soorten provinciecodes ivm dubbelingen, zoals Buenos Aires. Provinciecodes kunnen ook in lengte wisselen.

Als ik daar een Nederlandse vergelijking mee maak: je kan in Amsterdam zijn en een Amsterdams mobielnummer hebben, maar je kan ook in Rotterdam zijn en een Amsterdams mobielnummer hebben, dan moet je dus op een andere manier bellen, want je mobiel is buiten de provincie. Daarnaast werkt bellen van Amsterdamse naar Amsterdamse nummers ook anders dan van Amsterdamse naar Rotterdamse nummers. Laat staan wanneer je met een Amsterdamse telefoon wilt bellen, terwijl je in Utrecht bent naar een Rotterdamse telefoon die in Groningen is. :')
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Valt de 0 van het netnummer wel altijd weg? en is die er altijd?
In ieder geval in Amerika lijkt die 0 aan het begin van het netnummer er niet te zijn. Daar valt ook niks weg dus als je uit het buitenland belt, d´r komt alleen +1 voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door deadlock »

Karl schreef:Valt de 0 van het netnummer wel altijd weg? en is die er altijd?

In NL is nummer bijvoorbeeld 010 1234567, dat wordt vanuit 't buitenland +31 10 1234567; hoe zit dat elders?
Dat verschilt. In Denemarken heb je geen nul voor het netnummer bijvoorbeeld. Naar Duitsland en België valt de nul wel weg. Over het algemeen is het zo dat, indien er nummers weggelaten moeten worden bij internationaal bellen, deze tussen haakjes staan.
Als ik daar een Nederlandse vergelijking mee maak: je kan in Amsterdam zijn en een Amsterdams mobielnummer hebben, maar je kan ook in Rotterdam zijn en een Amsterdams mobielnummer hebben, dan moet je dus op een andere manier bellen, want je mobiel is buiten de provincie. Daarnaast werkt bellen van Amsterdamse naar Amsterdamse nummers ook anders dan van Amsterdamse naar Rotterdamse nummers. Laat staan wanneer je met een Amsterdamse telefoon wilt bellen, terwijl je in Utrecht bent naar een Rotterdamse telefoon die in Groningen is. :')
Lol, fantastische constructies :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door webguy »

Dat is in de VS ook zo hoor - daar kan je aan een telefoonnummer niet zien of het mobiel is of niet, want het is een net nummer. Maar je betaalt dan ook voor binnenkomende gesprekken op je mobiele telefoon.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Fles »

Justin schreef:Bij een andere instelling die ik ken, hebben werknemers gewoon achternaam@bedrijf.nl, studenten hebben <achternaam><studentnummer>@bedrijf.nl

leuk al die nummers... maar ach, UU heeft ook aliassen, voor zover ik me kon herinneren... 1111111@soliscom.uu.nl was hetzelfde als voorletters.achternaam@students.uu.nl volgens mij
Soliscom ja :') Ik heb voor Letteren en Rechten die migratie meegemaakt in 2008, man wat een marteling :')

Maar als je gewoon meteen iets unieks pakt hoef je helemaal niet met rare prefixes aan de gang. Wat zeg ik? Niet eens met emaildomeinen :P Dus gewoon <burgerservicenummer>@nederland.nl _O_
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Suus »

Ik geloof dat er in Amsterdam plannen zijn om voor elke woning en bedrijf een <straatnaam><huisnummer>@adres.amsterdam aan te maken en voortaan op deze manier digitaal te communiceren in plaats van met brieven. De gemeente heeft in ieder geval .amsterdam aangevraagd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door webguy »

Klinkt als een goeie manier om spam te creëren als je de BAG hebt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Fles »

Bee schreef:De gemeente heeft in ieder geval .amsterdam aangevraagd.
Als Top Level Domain ja? Dat lijkt me een prijzig verhaal :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Suus »

Men heeft een constructie opgezet waarbij de gemeente een bankgarantie van 50.000 tot 70.000 euro aan een bedrijf geeft. Dat bedrijf neemt dan de kosten op zich en krijgt dan een x-aantal jaar het alleenrecht voor de uitbating van de TLD, het moet dan wel royalties afstaan aan de gemeente. Daarnaast heeft de gemeente een verplichting om 40.000 euro per jaar aan promotie van de TLD te besteden voor maximaal 5 jaar. Dus ja, er zijn wel kosten maar gezien de kosten voor zo'n TLD blijft deze voor Amsterdam vrij beperkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Dat is in de VS ook zo hoor - daar kan je aan een telefoonnummer niet zien of het mobiel is of niet, want het is een net nummer. Maar je betaalt dan ook voor binnenkomende gesprekken op je mobiele telefoon.
Niet altijd en niet bij iedere provider.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Als Top Level Domain ja? Dat lijkt me een prijzig verhaal :X
Ach, wat is prijzig. Volgens mij is het een van de weinige dingen waar je gewoon aan kan terugverdienen als je het goed aanpakt. Maar het is dus wel Amsterdam en ik heb hier nog een rapportje liggen over wat er precies mis is bij de afdelingen ICT van de gemeente en het GVB :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ik geloof dat er in Amsterdam plannen zijn om voor elke woning en bedrijf een <straatnaam><huisnummer>@adres.amsterdam aan te maken en voortaan op deze manier digitaal te communiceren in plaats van met brieven. De gemeente heeft in ieder geval .amsterdam aangevraagd.
Makkelijk te misbruiken lijkt me. En hoe lezen bewoners deze mail uit? Wordt het doorgestuurd naar je eigen mail? Log je in op http://webmail.amsterdam/ ? ...
Bee schreef:Men heeft een constructie opgezet waarbij de gemeente een bankgarantie van 50.000 tot 70.000 euro aan een bedrijf geeft. Dat bedrijf neemt dan de kosten op zich en krijgt dan een x-aantal jaar het alleenrecht voor de uitbating van de TLD, het moet dan wel royalties afstaan aan de gemeente. Daarnaast heeft de gemeente een verplichting om 40.000 euro per jaar aan promotie van de TLD te besteden voor maximaal 5 jaar. Dus ja, er zijn wel kosten maar gezien de kosten voor zo'n TLD blijft deze voor Amsterdam vrij beperkt.
Hoe dan ook blijft het geldverspilling. Men kan ook gewoon adres.amsterdam.nl gebruiken en dan hoeft er helemaal geen geld aan promotie besteed te worden. :N
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door STF »

Karl schreef:Valt de 0 van het netnummer wel altijd weg? en is die er altijd?
In Luxemburg is geen netnummer dus weglaten van nullen kan hier niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door deadlock »

STF schreef:
Karl schreef:Valt de 0 van het netnummer wel altijd weg? en is die er altijd?
In Luxemburg is geen netnummer dus weglaten van nullen kan hier niet.
In Luxemburg zijn wél netnummers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_ ... Luxembourg
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door STF »

Ja in die zin wel dat iedereen in een dorp/stad/regio een telefoonnummer heeft dat met dezelfde twee cijfers begint maar dat bedoelde ik niet echt. In Nederland hoef je die drie tot vier cijfers extra niet voor het nummer te draaien als je binnen hetzelfde dorp/stad gaat bellen, daar buiten wel. In Luxemburg nooit, of je nou naar de buren belt of naar de uiterste hoek van Luxemburg, je hoeft er nooit wat voor te draaien.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Michael »

Wat een sensatie vanochtend. Er was voor de deur van het werk een voetganger aangereden door een bus. Sommige mensen gingen een hamburger halen en er vrolijk naar staan kijken terwijl ze een hamburger aan het eten waren.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Ronald »

Dat snap ik inderdaad ook niet. Een hamburger eten op de vroege morgen :N .
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door deadlock »

Lekker man. Ongelukje erbij. Goeie start van de dag :lol:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #134

Bericht door Michael »

Ik ook niet. Ik werk daar dan wel, maar om 10.00 ga ik echt nog geen hamburgers eten.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten