Mag ik even kwijt #137

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door ODRAIL »

Het viel me nu ineens op, dus dacht ik dat deze ook nieuw was. Maar dat is dus niet zo.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door STF »

Nou het heeft zo'n beetje een maand geduurd maar vandaag is eindelijk de nieuwe dynamo voor de zitmaaier geleverd hoor, gaat om precies hetzelfde model en type; blijkt er gek genoeg niets overeen te komen, bevestigingspunten niet, stekkers niet, etc. Hij zit er nu wel in (na wat aanpassingen aan de bevestiging en de stekkers) maar de storingslamp dat er geen laadstroom is blijft branden omdat bij de oude dynamo de + aansluiting voor het storingslampje onderbroken werd op het moment dat de accu lading krijgt en bij de nieuwe dynamo de onderbreking juist op de - aansluiting zit. Storingslampjes die een gloeilampje hebben zouden dan evengoed gewoon uit gaan, maar alle storingslampjes bij de zitmaaier zijn LED, die blijven ook zonder - aansluiting branden. Binnenkort dus maar eens de bedrading aanpassen.

We zitten er over te denken om deze zitmaaier per ongeveer 2015 maar in te ruilen, garantietermijn komt binnenkort te vervallen en dan is het een dure jongen met al die defecten en dure onderdelen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door ODRAIL »

Warom wachten tot 2015? Dan zit je nog twee jaar met dat ding.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door AppleMoose »

Als je toch nog garantie hebt, dan zou ik dat ding nu maar terugsturen en het aanschafgeld terugeisen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Ik was vannacht na het werken in 10 minuten thuis in plaats van de gebruikelijke 30 minuten. Dat is nou het voordeel als je met de auto bent en het 's nachts rustig is.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door STF »

KM46 schreef:Waarom wachten tot 2015? Dan zit je nog twee jaar met dat ding.
Eerder is er geen geld om een nieuwe te kopen, kan best zijn dat het pas per 2016 of 2017 gaat gebeuren. :wink:
Ronaldussen schreef:Als je toch nog garantie hebt, dan zou ik dat ding nu maar terugsturen en het aanschafgeld terugeisen.
Ja dat kun je dus echt vergeten, dat heeft iedereen (wij, dealer, importeur) tot in den treuren geprobeerd, daarom is de zitmaaier dus uiteindelijk drie maanden bij de fabrikant geweest om daar het grasveld rond de fabriek te maaien zodat ze konden kijken of ie dermate slecht was dat ie omgeruild kon/moest worden. Ze gingen toen akkoord met omruilen van de machine, maar aangezien wij er al enige tijd mee gemaaid hadden, zat er een verschil van 6000 euro tussen de waarde van een nieuwe en de restwaarde van de onze... We konden dan een goedkoper model krijgen of 6000 euro bijbetalen, ja laat maar zitten dan...
De dealer is uit woede gestopt met het verkopen van dat merk.
Nee bij die fabrikant bereik je helemaal niets, echt niets, is verspilde moeite.

En voordat er iemand over een rechtsbijstandverzekering e.d. gaat beginnen; iedereen in Luxemburg mag een rechtsbijstandverzekering afsluiten, maar GEEN campingbeheerders.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door deadlock »

Dan had ik alsnog een advocaat in de arm genomen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door webguy »

STF schreef:En voordat er iemand over een rechtsbijstandverzekering e.d. gaat beginnen; iedereen in Luxemburg mag een rechtsbijstandverzekering afsluiten, maar GEEN campingbeheerders.
Is het wettelijk zo of vinden verzekeraars het te risicovol en dus ben je onverzekerbaar.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door STF »

De reden dat ze je niet willen verzekeren is dat er te vaak aanspraak op zou worden gedaan i.v.m. niet betalende kampeerders (met name jaarplaatsen).
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Klaasje »

Maar dan zou je zeggen dat ze zoiets van de dekking uit kunnen sluiten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Maar dan zou je zeggen dat ze zoiets van de dekking uit kunnen sluiten.
Inderdaad. En een gerechtelijke procedure voor de jaarplaatsen komt voor rekening van de kampeerder als je dat via een incasso/gerechtsdeurwaarder zou doen lijkt me toch?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Suus »

Ik zou de rechtsbijstandsverzekeraars aanklagen dat ze discrimineren. 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Klaasje »

Alsof je geboren wordt als campingbeheerder en je daar niets aan kan veranderen.. Dat is natuurlijk niet zo Bee.. :wink:
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Stéphane »

De markt is waarschijnlijk te klein in Luxembourg om aparte polissen aan te bieden voor campings zoals je bv. ook een verhuurders(bijstands)verzekering hebt.

Oja, is het sinds kort zo dat er intekstreclame op het forum staat of heb ik de ene of de andere spamplugin binnengehaald?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Jef400 »

Ben bang dat je een plugin binnen gehaald heb.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Daniel »

Stéphane schreef:De markt is waarschijnlijk te klein in Luxembourg om aparte polissen aan te bieden voor campings zoals je bv. ook een verhuurders(bijstands)verzekering hebt.
Je hoeft er toch geen aparte polis voor aan te bieden, uitsluiten in de voorwaarden van de normale polis lijkt me al te volstaan.

@deadlock: gerechtelijke kosten bij een incassoprocedure i.v.m. wanbetaling komen inderdaad ten laste van de wanbetaler. Maar wel mits diegene wordt veroordeeld tot betaling natuurlijk, als je de zaak verliest betaal je 'm gewoon zelf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Geert »

Stéphane schreef:Oja, is het sinds kort zo dat er intekstreclame op het forum staat of heb ik de ene of de andere spamplugin binnengehaald?
We hebben geen nieuwe soorten advertenties, dus ik zou je pc eens goed checken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door ODRAIL »

Goed, Nederland heeft eindelijk weer eens de finale van het songfestival gehaald. Maar dan krijgen we gelijk weer een rel over versprekingen en juryleden :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Suus »

In Sassenheim blijken ze op het smalle strookje land tussen de snelweg en spoorbaan een McDonald's gebouwd te hebben. Dat moet het ideale restaurant zijn voor Michael om te werken, je kan van achter de counter zo bussen en treinen spotten :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Als ik in Breda Centrum achter de counter sta kan ik ook bussen kijken :D
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Karl »

Ik ben gevraagd om voor iemand een online ticket te kopen bij onze Oosterburen (bahn.de) ivm het niet in bezit hebben van een creditcard. Een tijdje terug moest degene die met het ticket aan het reizen was ook de creditcard bij zich hebben/in bezit hebben, maar daar kan ik nu niets meer over vinden. Weet iemand of dat is afgeschaft? Dan zou ik met mijn creditcard een ticket kunnen kopen voor Pietje en Pietje het onlineticket geven.

Op de site Bahn.de zie ik wel dat je in moet loggen om een ticket voor iemand anders te kopen, dat is geen probleem.

Edit, aanvulling. Ik lees wel:
Wichtig ist, dass Sie Ihre persönliche, bei der Buchung verwendete Identifizierungskarte - auch wenn diese zwischenzeitlich abgelaufen sein sollte - im Zug mitführen. Buchen Sie für eine andere Person, hat dieser Reisende seine, bei der Buchung angegebene, persönliche Identifizierungskarte vorzuzeigen.
Een tijdje terug was het probleem dus dat dit wel kon, maar alleen als je met lastschrift betaalde en dan kan niet als je in Nederland woont.
Het is een spectrum.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door hauptbahnhof »

Ik boek meestal mijn kaartjes via bahn.de met creditcard van een vriend van me. Volgens mij is het belangrijk dat je aangeeft wat je als identificatiemiddel aangeeft. Aangezien ik niet altijd met die vriend reis, geef ik altijd mijn ID-kaart als identificatiemiddel op.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Ik voel een overplaatsing naar een ander restaurant aankomen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door ODRAIL »

Loopt het niet zo lekker meer of zo?
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Het gaat wel goed maar ik word nu steeds bij een ander restaurant ingeroosterd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten