Het grote computertopic! #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

En ook als er per ongeluk iets verkeerd gegaan is bij een levering wordt het zonder probleem opgelost bij Informatique.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Ik begin me af te vragen of die harde schijf laatst eigenlijk wel defect was (SMART STATUS BAD, BACKUP AND REPLACE), heb na ongeveer 2,5 week wachten een nieuwe gekregen van de computerzaak maar deze vertoont ongeveer dezelfde problemen van regelmatig wegvallen e.d. Geeft overigens geen SMART meldingen aan.
De eerste schijf was van Toshiba de vervanger is van Seagate en ik heb ook al een andere SATA datakabel geprobeerd.

SATA poort op het moederbord niet in orde? Er zit geen vrije meer op maar zou eens schijven van poort om kunnen wisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst.

Overigens is die Toshiba schijf een beetje zoek geraakt begreep ik, ze hadden het vermoeden dat ie bij een computerzaak in Bitburg lag maar daar wist men er ook niets van af, werd er gezegd.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Nieuwe computer

Bericht door Gideon »

Wat raden jullie aan als systeem eisen?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Klaasje »

STF schreef:Ik begin me af te vragen of die harde schijf laatst eigenlijk wel defect was (SMART STATUS BAD, BACKUP AND REPLACE), heb na ongeveer 2,5 week wachten een nieuwe gekregen van de computerzaak maar deze vertoont ongeveer dezelfde problemen van regelmatig wegvallen e.d. Geeft overigens geen SMART meldingen aan.
De eerste schijf was van Toshiba de vervanger is van Seagate en ik heb ook al een andere SATA datakabel geprobeerd.

SATA poort op het moederbord niet in orde? Er zit geen vrije meer op maar zou eens schijven van poort om kunnen wisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst.
Het klinkt alsof de voedingslijn niet goed is. Als je schijf uitvalt tijdens het schrijven is de kans ook groot dat de SMART-status negatief beïnvloed wordt. Je moet dus even kijken of je voeding voldoende vermogen kan leveren, de spanning stabiel is en of de voedingskabels goed zitten aangesloten.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Nieuwe computer

Bericht door microshit »

Gideon schreef:Wat raden jullie aan als systeem eisen?
Minstens een i5 als processor, 6GB RAM (meer kan nooit kwaad), nVidia videokaart uit de 700 serie, SSD (aangevuld met traditionele HDD), lekker ruime behuizing (voorbeelden Corsair 300 of 500), moederbord bijvoorbeeld van MSI, Asus of Gigabyte, voeding minstens 500W (Seasonic en Corsair zijn hier de grote namen).
Denk dat je dan een lekker eind in de goede richting zit :) Als het je enige systeem is raad ik toch ook wel een DVD (of Blu-ray) speler aan en een kaartlezer.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

6GB? Geheugen kost geen klap, 2x4GB maar dan een moederbord met 4 sloten zodat je er nog meer in kan gooien als het nodig is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Even een vraagje: heeft er hier iemand soms ervaringen met het programma Webcreator?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Software die zich verkoopt als "zonder verborgen contracten en kosten" vind ik altijd een beetje verdacht :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Hoe bedoel je dit?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Dat staat op hun website: Nu 89 euro zonder verborgen contract en kosten :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik ook gelezen ja :wink: . Maar dat kan iedereen op zijn site zetten over zijn product.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Zo vanmiddag het programma Web Creator 6 aangeschaft. Ben nu aan het puzzelen hoe het werkt. Alle begin is moeilijk.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Zo we hebben weer internet, geen idee voor hoe lang want dit was al de 15e storing vandaag. De voorgaande keren duurden hooguit vijf minuten maar nu was het bijna twee uur lang.
Het wil de hele week al niet echt, regelmatig een paar minuten storing. Soms werkt de telefoon dan nog wel maar vaak genoeg ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Eergisteren bericht gekregen van de provider dat er een onderdeel vervangen was in hun apparatuur, dat na tien dagen extreem veel korte en enkele lange internetstoringen alles weer goed zou moeten werken. Dus ik zeg vanavond tegen een kampeerder; ja we hebben onderhand al twee dagen internetverbinding zonder storing! Nog geen seconde later zat heel Reisdorf zonder elektriciteit, tja dan ligt de internetverbinding er alsnog weer uit. :lol:
Heel die elektriciteitsstoring duurde maar een paar seconden trouwens, echter ben je zo 5 tot 10 minuten verder eer dat de telefoon en internetverbinding weer werkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Vanochtend zag ik vanachter de prullenbak een oranje licht in plaats van groen, en inderdaad was het lampje van mijn Airport oranje en aan het knipperen, dus had ik het vermoeden dat 's nachts het internet kapot was gegaan. De bevestiging kwam net per e-mail binnen: er is inderdaad een internetstoring thuis :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Edwin »

Iemand enige idee waarom ik, als ik via Firefox 23.0.1 bij Connexxion naar een dienstregeling kijk en er staat Let op: op deze lijn is sprake van storing. Meer informatie>> zoals bij: Lijn 327 en klik op Meer informatie, onder Bijzonderheden dan niks zie, terwijl ik wel alle informatie in IE 8.0.6001.18702IC zie?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Gekko123 »

Dat is simpelweg vanwege het feit dat ze bij Connexxion hun site gemaakt hebben om goed te werken met Internet Explorer en hebben de werking met andere browsers links laten liggen.

Een andere optie die ik kan bedenken is dat bij Internet Explorer je wel Javascript runde, terwijl je dit bij Firefox uit had gezet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Klaasje »

In Chrome werkt het gewoon goed.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Merkwaardig dat er in niet al te extreem oude computers (6 tot 7 jaar) toch zulk ouderwets geheugen kan zitten; vandaag kwam ik even bij een kennis kijken wat er precies voor geheugen in die computer zit want i.v.m. de installatie van Windows 7 moet er wat extra bij. Ik had verwacht dat er DDR2 geheugen in zou zitten, nou nee hoor zit DDR1 in...
Nou ja, is gelukkig nog gewoon te koop.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Klaasje schreef:
STF schreef:Ik begin me af te vragen of die harde schijf laatst eigenlijk wel defect was (SMART STATUS BAD, BACKUP AND REPLACE), heb na ongeveer 2,5 week wachten een nieuwe gekregen van de computerzaak maar deze vertoont ongeveer dezelfde problemen van regelmatig wegvallen e.d. Geeft overigens geen SMART meldingen aan.
De eerste schijf was van Toshiba de vervanger is van Seagate en ik heb ook al een andere SATA datakabel geprobeerd.

SATA poort op het moederbord niet in orde? Er zit geen vrije meer op maar zou eens schijven van poort om kunnen wisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst.
Het klinkt alsof de voedingslijn niet goed is. Als je schijf uitvalt tijdens het schrijven is de kans ook groot dat de SMART-status negatief beïnvloed wordt. Je moet dus even kijken of je voeding voldoende vermogen kan leveren, de spanning stabiel is en of de voedingskabels goed zitten aangesloten.
Probleem is inmiddels opgelost; draadbreuk net voor de SATA voedingsstekker, daardoor maakte de harde schijf af en toe wel contact maar meestal niet.

Nu heb ik hier echter een jonge laptop van iemand staan waarbij het een beetje onduidelijk is of de harde schijf nou wel of niet defect is. Een paar dagen geleden startte Windows 7 ineens niet meer op, bleef eindeloos op het Windows logo hangen. De dag ervoor was hij al extreem traag, werd er bij gezegd.
Systeemherstel leverde niets op, dan maar fabrieksherstel. Nou goed, alles draaide weer; ineens beeld weg...
Na een herstart die laptop nog urenlang van alles en nog wat laten doen maar geen problemen meer gezien.
Er zit in de BIOS echt een ontzettend uitgebreid diagnoseprogramma, die geeft aan dat de harde schijf mogelijk defect is.
Laat ik met een ander programma de harde schijf grondig testen, komt ie er als goed uit.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Maf dat ineens diverse computers en laptops van mijn vrienden en kennissen er soft of hardware-matig mee op houden, ik krijg zelden een computer en drie laptops in een week tijd binnen gebracht waar iets aan mankeert.
Een van die laptops is dermate oud dat het onderdeel er nauwelijks nog voor leverbaar is, maar hij moet echt nog minstens vier jaar mee werd er bij gezegd. Hoeveel laptops bestaan er die een leeftijd van ongeveer 15 jaar halen???

Tuurlijk heeft het wel voordelen om een hele oude laptop te hebben, die van mij heb ik dit voorjaar op een leeftijd van 11 jaar weggedaan (werkte eigenlijk nog prima, op wat kleine minder belangrijke probleempjes na); de laatste twee jaar liet ik dat ding geregeld rustig onbeheerd op het campingveld staat als ik iets met de WIFI apparatuur aan het testen of instellen was, ook diverse malen gehad dat het tijdens zo'n klusje zachtjes begon te regenen, nou was niet bang dat ie gestolen zou worden of stuk van de regen zou gaan, had toch een restwaarde van nul komma nul.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Even een vraag:

Half april 2013 is de site "openbaarvervoerinboskoop" offline gegaan. Vlak hiervoor heb ik van deze site een aantal foto's gehaald die te maken hebben met het station van Papekop en tramlijntje tussen Papekop en Oudewater.

Nu is mijn vraag mag ik deze gebruiken op mijn eigen site?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Zet je er toch bij: Bron: Openbaarvervoerinboskoop.nl

Heb je iig je bron vermeldt, ondanks dat deze offline is.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Zo'n idee had ik ook al, maar ik heb ook een boek inbezit genaamd "Treinen trams en stations rondom Gouda en Gouderak" uitgeven door de historische vereeniging van Gouderak waar deze foto's ook instaan. En in dit boek staat weer geen bronvermelding of wat ook van deze foto's.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Het gaat erom wat jouw bron is en die dus vermelden.
En ze zullen je echt niet direct strafrechtelijk vervolgen hoor..
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten