Mag ik even kwijt #138

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door webguy »

Het schijnt dat ze het glazen dak met kalk gaan verven, maar de 3e verdieping is sowieso erg warm
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Freek »

Is op te lossen door niet op de derde te komen ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Datum dat ze de inschrijving ontvangen telt toch? Volgens mij kan je nieteens een ingangsdatum aangeven, bij mij kruiste het daardoor nog met de uitschrijving van de vorige bewoners.
Kreeg daardoor nog een brief dat ik er met 3 personen zou gaan wonen, maar gelukkig wel een belastingaanslag voor een éénpersoonshuishouden.
De soap gaat verder, want ik kreeg zojuist een brief van de gemeente Delft dat ze mijn inschrijving niet kunnen verwerken omdat ik *een medebewoner* opgaf als verhuurder, terwijl bij hen een andere eigenaar of gebruiker bekend is.

Dat is echt een fout van de gemeente, want DUWO is de verhuurder en ik heb van *een medebewoner* schriftelijke toestemming gekregen om daar te wonen (en een kopie van zijn huurcontract en identiteitsbewijs meegezonden), aangezien ik in onderhuur ben en geen eigen huurcontract heb met de DUWO. Ik heb wel een contract opgesteld met de persoon van wie ik de kamer onderhuur, maar helaas is zij vergeten om een kopie van haar identiteitsbewijs en huurcontract te maken.
Wat een bureaucratische ellende is dit....
Langsgaan bij de gemeente kan alleen op afspraak en de eerstvolgende mogelijkheid is pas maandag...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Suus »

Freek schreef:
Bee schreef:Vooral de kantine van het gebouw waar ik werk is niet te harden, dat is door het glazen dak een enorme broeikas.
Achterin in de schaduw is het nog wel te doen. Gisteren was het dan wel mooi weer, maar niet knettertje warm toch is die kantine dan al een broeikas.
"Onze" koffieautomaat is samen met een loungehoek op het balkon en dat zit letterlijk boven de kantine, dus tenzij ik de hele dag geen water of koffie drink kan ik een bezoek aan die broeikas niet vermijden.
Was het euvel gisteren bij dezelfde toiletgroep als waar je eerder een foto van plaatste.
Nee, dat was een verdieping hoger, al was de geur in het trappenhuis goed te ruiken. Wij hebben de hele dag gewoon stromend water en koffie gehad. Soms heeft het voordelen op een lagere verdieping te zitten :mrgreen:
webguy schreef:Het schijnt dat ze het glazen dak met kalk gaan verven, maar de 3e verdieping is sowieso erg warm
Gaat niet lang meer duren denk ik, ze waren vandaag bezig met een hogedrukspuit de ramen te wassen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door waldo79 »

@Meltrain:
Gemeenten zijn niet happig op onderverhuur :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Suus »

Als je schriftelijke toestemming hebt van de woco zou het geen probleem moeten zijn. Studentenwoco's hebben over het algemeen ook regelingen voor studenten die een half jaar op uitwisseling gaan, zodat je niet een half jaar huur voor een lege ruimte betaalt of bij terugkomst geen woning meer hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Freek »

Bee schreef:
Freek schreef:
Was het euvel gisteren bij dezelfde toiletgroep als waar je eerder een foto van plaatste.
Nee, dat was een verdieping hoger, al was de geur in het trappenhuis goed te ruiken. Wij hebben de hele dag gewoon stromend water en koffie gehad. Soms heeft het voordelen op een lagere verdieping te zitten :mrgreen:
Ik zou de hele dag op de bewuste verdieping zijn, omdat het niet harden was maar een andere locatie gezocht. Waaronder de broeikas. Voor de niet ingewijden, bij een toiletgroep was het riool gebroken/overstroomd. De gang stond over een lengte van ongeveer een metertje of 8 onder water. De stank was zelfs zo erg dat de schoonmakers met maskers op het water aan het opzuigen waren.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Geert »

Woco? Wat is dat nou weer voor gedrocht van een afkorting? (Ja, ik kan de betekenis wel raden maar het ziet er niet uit...)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Daniel »

Ik kreeg vanmorgen ineens een berichtje van de receptie op de Office communicator, of ik aanwezig was. Nou, ja dus, anders was ik daar niet groen geweest :P
Kennelijk een bijzondere storing geweest want ik stond niet in het systeem als in het gebouw aanwezig zijnde. Inklokken kan ik echter niet vergeten, want dan kom ik überhaupt niet verder dan het halletje achter de voordeur (deur opent met pas).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Na het werk trof ik een bekende chauffeur die mij naar Terheijden zou brengen. Uiteindelijk maar even meegegaan naar Fijnaart. Hij moest leeg terug en toen heeft ie mij even thuis voor de deur afgezet. Heb ook nog een gratis dagkaartje gehad. Daarvan heb ik er nu 12 in mijn verzameling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Suus »

Geert schreef:Woco? Wat is dat nou weer voor gedrocht van een afkorting? (Ja, ik kan de betekenis wel raden maar het ziet er niet uit...)
Het is een zeer effi afko die voor een grote besparing in het aantal toboaanslagen zorgt. Crisis he :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Daniel »

Ze kunnen echt niet tellen bij de broodafdeling van de Plus in Amersfoort. In de afgelopen 2 weken allereerst al twee keer een zak afbakbroodjes gehad die erg voordelig was: in de aanbieding met ruim 33% korting en de eerste keer met 9 en de tweede keer met 10 stuks i.p.v. de 8 die erin horen te zitten.
En daarnaast van de week nog een zak roomboterpuntjes van 10 stuks gekocht waar er 12 in blijken te zitten. Gebeurt wel erg vaak om het toeval te laten zijn, zeker gezien ik steeds gewoon een willekeurige zak gepakt heb en niet aan het zoeken geweest ben naar eentje waar meer in zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door isadora »

Mag ik even kwijt: over mijn nek van al die vreselijke, maar ook echt vreselijke, verkortingen/afkortingen.
Ik blijf maar even een tijdje weg. :neg:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Als je schriftelijke toestemming hebt van de woco zou het geen probleem moeten zijn. Studentenwoco's hebben over het algemeen ook regelingen voor studenten die een half jaar op uitwisseling gaan, zodat je niet een half jaar huur voor een lege ruimte betaalt of bij terugkomst geen woning meer hebt.
Ook met het aanvragen van toestemming van de DUWO (de woco in Delft :P ) was ze een beetje laat omdat het last-minute geregeld is. Ik ga er echter vanuit dat dat nu zo onderhand wel verwerkt is.
Maar goed, k was dus gisteren even langs gegaan bij de DUWO en daar zei men dat ik niet :P met het huurcontract van huisgenoot B kan aankomen als ik de kamer huur van (en zelf een contract heb met) A. Ik heb dus echt een kopie van het huurcontract van A nodig en helaas ligt dat in een kast waar alleen zij een sleutel van heeft.
Nu kan de DUWO mij wel een kopie van haar huurcontract geven, maar alleen als zij daar (per mail) toestemming voor geeft. Ik heb haar al een mail, SMS en Whatsapp gestuurd, dus nu maar hopen dat ze het leest en iets kan sturen....

Als mijn inschrijving in Delft niet lukt, krijg ik ook geen uiwonende studiefinanciering en kost me dit straks minstens 3 x €180 = €540.... :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Suus »

isadora schreef:Mag ik even kwijt: over mijn nek van al die vreselijke, maar ook echt vreselijke, verkortingen/afkortingen.
Ik blijf maar even een tijdje weg. :neg:
Het was maar een dolletje, ik ben niet zo paarsebroeker die de hele dag in afkortingen communiceert :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag na lange tijd mijn hobby weer uitgeoefend.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Meltrain »

Bussen fotograferen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Michael »

Helemaal goed.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door Thom91 »

isadora schreef:Mag ik even kwijt: over mijn nek van al die vreselijke, maar ook echt vreselijke, verkortingen/afkortingen.
Ik blijf maar even een tijdje weg. :neg:
Ach gossie..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Suus »

Blijkbaar het jaarlijkse bloedneuzenseizoen weer begonnen. En dat terwijl het vandaag niet schrikbarend warm was ofzo :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door STF »

Elke keer als ik door het park van Luxemburg-stad loop, vraag ik me bij een bepaald grasveld af hoe ze het in vredesnaam maaien want het is groot en reuze steil, een loop of zitmaaier kan echt niet en met en grastrimmer/bosmaaier zou je een hele week bezig zijn. Toch ziet het er altijd netjes gemaaid uit:
Afbeelding

Kom ik er vanmiddag weer eens langs gelopen, is er net een gemeentearbeider bezig met een grasmaaier die je via een afstandsbediening bestuurt... Raadsel dus ook weer opgelost!
Afbeelding
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #137

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Ik kreeg vanmorgen ineens een berichtje van de receptie op de Office communicator, of ik aanwezig was. Nou, ja dus, anders was ik daar niet groen geweest :P
Kennelijk een bijzondere storing geweest want ik stond niet in het systeem als in het gebouw aanwezig zijnde. Inklokken kan ik echter niet vergeten, want dan kom ik überhaupt niet verder dan het halletje achter de voordeur (deur opent met pas).
Een deur openen met een pas is absoluut niet hetzelfde als inklokken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Klaasje »

Bij een bedrijf waar ik eerder werkte werkte dat wel zo. Dan moest je uitklokken bij de receptie.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Klaasje »

STF schreef:Kom ik er vanmiddag weer eens langs gelopen, is er net een gemeentearbeider bezig met een grasmaaier die je via een afstandsbediening bestuurt...
Niet wat voor jullie?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Bij een bedrijf waar ik eerder werkte werkte dat wel zo. Dan moest je uitklokken bij de receptie.
Ja en toch ook nee.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten