Mag ik even kwijt #139

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Mag ik even kwijt #139

Bericht door Justin »

Volgens mij niet - was n.a.v. de slechte start gevraagd of het niet ook offline based gemaakt kon worden. Volgens EA kon dat niet, het was specifiek online based.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door ODRAIL »

Jammer dat er alleen een online versie is. Als er ook een offline versie komt (zoals de vorige versie's) dat vind ik het wel een overweging om het spel te kopen. Maar het het zo blijft ben ik niet van plan om het spel aan te schaffen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Thom91 »

Er komt geen offline versie. Er worden vrij veel berekeningen gemaakt op de servers van Maxis zelf die niet verplaatst kunnen worden naar een standalone cliënt.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Thom91 »

Karl schreef:Het is dat ik geen Twitter gebruik, maar soms jeukt het zo om te mengen in discussies met NS.
Lalage: @ns_online is 't mogelijk dat de trein op Utrecht CS naar Amersfoort-Zwolle wat minder ver weg stopt op perron 11? voor betere verspreiding

NS online: Utrecht is een heel druk knooppunt, dus 1 kleine wijziging heeft veel effect, kan dit niet voor je in orde maken helaas ^MO

Lalage: @NS_online wel gek dat het soms wel kan en soms niet... blijkbaar
Wat heeft dat met het toepassen van de blauw lamp te maken? Net of er in Utrecht nog a- en b-fases zijn; alle wissels worden juist verwijderd.
Bakborden neerzetten en het is opgelost.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door ODRAIL »

Daar zat ik ook aan te denken. Maarja dat schijnt moeilijk te zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Geert »

Bee schreef:Het is meer dat ik mij de afgelopen weken hele vreemde situaties heb zien ontstaan door e-mail.

Zo is er een heel belangrijk document, laten we het BELANGRIJK noemen. Dit document wordt één keer per jaar samengesteld en wordt daarna alleen nog gewijzigd door de bevoegd persoon. Het versienummer bevat daarnaast altijd het jaartal. Toevallig plofte er vorige week een e-mail in de brievenbus of wij versie 1.1 van BELANGRIJK konden plaatsen op SharePoint. De mail kwam niet van de eigenaar van het document dus nee, maar nog vreemder vonden we het versienummer.

Wat bleek, iemand had de originele versie van BELANGRIJK genomen, het aanpast aan zijn behoeften, is het rond gaan sturen en een paar e-mails later waarbij de halve afdeling het al in gebruik had genomen kwam het bij ons terecht. :X
Dat is geen probleem van e-mail, dat is een probleem van slecht organiseren en mensen die niet bevoegd zijn maar wat aan laten rommelen. E-mail niet meer gebruiken had dit probleem niet opgelost.

(En alternatieven als Sharepoint e.d. zijn ook te misbruiken, maar dan op andere manieren...)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Jammer dat er alleen een online versie is. Als er ook een offline versie komt (zoals de vorige versie's) dat vind ik het wel een overweging om het spel te kopen. Maar het het zo blijft ben ik niet van plan om het spel aan te schaffen.
Waarom? Moet je nog inbellen met een 56k-modem?
Geert schreef:Dat is geen probleem van e-mail, dat is een probleem van slecht organiseren en mensen die niet bevoegd zijn maar wat aan laten rommelen. E-mail niet meer gebruiken had dit probleem niet opgelost.
Zolang je e-mail hebt, heb je geen controle wat er allemaal aan aangepaste versies worden verspreid waar je geen inzicht in hebt. Pas als je een centrale plek hebt waarvan je altijd kan zeggen dat het de laatste versie heeft kan je duidelijk maken dat bestanden via e-mail worden verspreid (en dat zou niet meer moeten gebeuren) onbetrouwbaar is. Nu kan ik dat niet zeggen omdat er nog steeds informatie losgepeuterd moet worden voor de centrale plek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Geert »

Bee schreef:
Geert schreef:Dat is geen probleem van e-mail, dat is een probleem van slecht organiseren en mensen die niet bevoegd zijn maar wat aan laten rommelen. E-mail niet meer gebruiken had dit probleem niet opgelost.
Zolang je e-mail hebt, heb je geen controle wat er allemaal aan aangepaste versies worden verspreid waar je geen inzicht in hebt. Pas als je een centrale plek hebt waarvan je altijd kan zeggen dat het de laatste versie heeft kan je duidelijk maken dat bestanden via e-mail worden verspreid (en dat zou niet meer moeten gebeuren) onbetrouwbaar is. Nu kan ik dat niet zeggen omdat er nog steeds informatie losgepeuterd moet worden voor de centrale plek.
Prima, maar dan is die centrale plek dus een versiebeheersysteem voor belangrijke bestanden die binnen een organisatie gebruikt moeten worden (en waarvan het dus ook belangrijk is dat iedereen met dezelfde versie werkt).Dat is inderdaad handig. Maar als zo'n systeem al bestaat of in gebruik wordt genomen, moet aan iedereen duidelijk gemaakt worden dat die plek leidend is en er dus niet allerlei losse versies rondgestuurd moeten worden (niet per mail, niet per usb-stick, niet op netwerkshares, ...)

Maar dit alles neemt wat mij betreft niet weg dat e-mail nog steeds een handig communicatiemiddel is voor allerlei soorten communicatie. Elk communicatiemiddel is wel te misbruiken: in een centraal systeem wil je ook niet een overload aan informatie creëren, en Facebook gebruik je niet voor werkberichten, enzovoorts. Maar ik vind het een beetje raar om op basis van één observatie te verklaren dat e-mail in zijn geheel niet deugt als communicatiemedium.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Suus »

Ik heb het nog niet over cc-escalatie (management meenemen in cc'tjes om dingen gedaan te krijgen), kettingmails waarbij je geacht wordt een reactie te geven op een discussie die je niet kan zien of schot-hagel mail waarbij iemand naar tien personen een mail stuurt maar je niet ziet of iemand al antwoord heeft gegeven zodat je het tijdrovende beantwoorden kan skippen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Geert »

Tja, allemaal zaken die af te leren zijn met een goede mail-etiquette, zeker als het om interne mail gaat. Je verwacht dat een ander systeem niet verkeerd gebruikt zal worden zonder enige vorm van opvoeding?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Suus »

Het zijn wel dingen die je met een ander systeem beter kan voorkomen. In een discussieomgeving kan je de hele discussie terugvolgen en zien of er al antwoorden zijn gegeven, bij e-mail zal dat altijd in het luchtledige blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Daniel »

Wat heeft dat met het toepassen van de blauw lamp te maken? Net of er in Utrecht nog a- en b-fases zijn; alle wissels worden juist verwijderd.
Men vergeet die lamp weleens aan te zetten danwel op de juiste plek te zetten. Al staat een 10-bakstrein juist ideaal voor de reizigersverdeling als de lamp op de plek voor 7 bakken staat (door de vele toegangen daar ontstaat op de a-fase een nette verdeling, ver de b-zijde op staat nooit iemand)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het zijn wel dingen die je met een ander systeem beter kan voorkomen. In een discussieomgeving kan je de hele discussie terugvolgen en zien of er al antwoorden zijn gegeven, bij e-mail zal dat altijd in het luchtledige blijven.
Ik heb bij diverse organisaties wel eens geroepen dat een forumstructuur (voor mij) een ideale manier van communicatie is.

Nou dat is vechten tegen de bierkaai.

Maar het is natuurlijk ook persoonlijk. Ik spendeer veel meer uren in mijn vrije tijd op internet op diverse fora dan op facebook en e-mail... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Daniel »

Tja, zoals in de reacties hierboven wel blijkt zijn de puntjes die Bee aanstipt niet persé het gevolg van email, maar eerder van de manier waarop een organisatie het gebruikt.
Belangrijke documenten die iedereen gebruikt moet je sowieso niet gaan rondmailen, die horen gewoon ergens op een server te staan waar degenen die het nodig hebben bij kunnen. D´r zijn hier op m´n werk ook genoeg van dat soort documenten, maar daarvan staat gewoon een PDF op de server (zodat iedereen erbij kan) en heeft alleen degene die het moet bijwerken de beschikking over het origineel.

En of een mail naar meerdere personen sturen die allen actie moeten ondernemen naar aanleiding ervan fout is hangt net af van wat de inhoud van de mail is. Kan ook gewoon efficient zijn, zo had ik hier bv. laatst zo´n mail over wat monsters voor klanten: voor mij de info dat ik ze kon maken, voor logistiek dat ze de verzending moesten voorbereiden en voor sales en marketing ter info dat de monsters eraan zitten te komen. Dat kan je ook wel naar iedereen afzonderlijk sturen, maar aangezien de bijlage voor meerderen relevant was is het een stuk efficiënter om gewoon één mail naar veel personen te sturen. Zolang maar duidelijk is van wie welke actie verwacht wordt, maar da´s hier doorgaans wel redelijk duidelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Thom91 »

Ja mij ook wel. 'haaaai, daniel hier, je monstertjes worden over drie dagen op de bus gedaan hoor schat. Hoe was je weekend trouwens? Mijne was echt weer te leuk.' :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Er komt geen offline versie. Er worden vrij veel berekeningen gemaakt op de servers van Maxis zelf die niet verplaatst kunnen worden naar een standalone cliënt.
Dat zuigt EA dus uit z'n duim en blijkt helemaal niet zo te zijn. In de jaren '90 zijn er spellen uitgekomen met betere pathfinders en AI.

Als dit tenminste over SimCity 5 gaat. En er zijn dus al mensen die het in debugmode offline aan de praat hebben gekregen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Michael »

Pff. Het is nu al een sauna op mijn kamer. Dat zal morgen nog veel erger zijn.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Klaasje »

Het uitgebreide station Rai is een belediging van de architect van de bestaande perronkap:
Afbeelding
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door tsov »

Niet heel fraai nee... Dat hadden ze beter op kunnen lossen zoals in Lelystad, dus de bestaande structuur doortrekken. Maarja, dat was vast te duur/ingewikkeld/ouderwets/simpel.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Klaasje »

Al verzin je er iets goedkopers tussen. Als je glazen kappen als buitenrand in stand houdt smoelt dat gewoon beter en zijn reizigers goed afgeschermd van de A10-herrie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door JWM »

Het uitgebreide station Rai is een belediging van de architect van de bestaande perronkap:
Dat doet het metroperron al...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Suus »

Het metroperron ligt niet direct naast het treinperron van RAI, dit perron wel. Waar ik voor vrees is dat het geluid van de A10 tegen de dichte overkapping van station RAI aanbotst waardoor de geluidsoverlast op dit nieuwe perron nog veel erger wordt dan het nu op Zuid al is... -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:Het uitgebreide station Rai is een belediging van de architect van de bestaande perronkap:
Nou mocht die architect ook wel beledigd worden zo te zien. Op zijn minst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Suus »

Qua wachtcomfort behoort het tot de beste stations van Nederland. Je staat er altijd droog, uit de wind en uit het lawaai.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #138

Bericht door Vinny »

Schiphol-Plaza (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten