Mag ik even kwijt #140

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door ODRAIL »

Passen de reisproducten niet meer op een kaart?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daniel »

Passen zullen ze vast wel, maar ik ben een van de proefpersonen van NS voor TrajectVrij en dat testproduct krijg je dus op een nieuwe chipkaart. M'n busabonnement staat echter op de chipkaart die tegelijk m'n nog onverchipte Jaartrajectkaart is en om dat nou alleen voor de periode dat die test is dat abonnement (en het saldo) weer over te laten zetten en daarna weer terug...

Ben toch al gewend de kaart fysiek in de hand te nemen bij het in- en uitchecken, dus een potentieel probleem door twee chipkaarten in een portemonnee heb ik niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Tochjo »

Omdat ik een trajectabonnement heb dat tot en met augustus geldig is, viel ik helaas niet in de doelgroep van die test. Jammer, want twee maanden gratis reizen buiten mijn traject leek me niet onaardig 8-)

Ben benieuwd hoe het bevalt. Zelf zou ik graag reizen op saldo (of op factuur), maar ik vrees dat de overstap naar Traject Vrij straks wel beperkingen gaat opleveren, zoals op minder tijden met korting buiten je traject reizen. Ik hoop eigenlijk nog op een overgangsregeling à la Voordeelurenabonnement, dus dat bestaande reizigers dat voordeel behouden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Suus »

Je kan sowieso een prijsstijging verwachten, omdat het reizen op factuur een hele grote backend noodzakelijk maakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daniel »

Als proefdeelnemer mag je er nog niet echt iets over naar buiten brengen, maar de prijsstijging valt mee. In MijnNS krijg je ook het aanvraagproces te zien en in mijn geval is het 40 euro op jaarbasis duurder, maar voor sommige reizen zou het juist goedkoper worden stelt men.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Suus »

Op de site van Locov staat gewoon een adviesaanvraag ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Tochjo »

Hm, inmiddels heb ik daar het advies gevonden, maar de adviesaanvraag zelf niet. Ik moet zeggen dat ik die prijsverhoging vrij treurig vind. Opnieuw wordt dus de OV-chipkaart aangegrepen om reizigers op kosten te jagen. En ja, dat reizen op rekening heeft natuurlijk ook zijn voordelen, maar omdat je als reiziger straks geen keuze hebt, gaat iedereen meer betalen. En die vernieuwde voordeeluren gaan dus ook voor Traject Vrij gelden, tenzij het Locov dat nog wat kan afzwakken.

Ik ben ietsje minder enthousiast geworden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door webguy »

Maar het voordeel van het hele reizen op rekening is dat je net als in London met de metro altijd het laagste tarief betaald op het NS net uit de combinatie van je abonnement en kortingen?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Tochjo »

Dat kan ik nu met papieren kaartjes toch zelf ook wel uitzoeken? Zulke gekke reizen maak ik ook weer niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daniel »

Tochjo schreef:Ik moet zeggen dat ik die prijsverhoging vrij treurig vind. Opnieuw wordt dus de OV-chipkaart aangegrepen om reizigers op kosten te jagen.
Het is weer zo´n "gemiddeld wordt het niet duurder" geval. Want er zouden dus ook trajecten goedkoper moeten worden, de vraag is alleen welke dat dan zijn.
Tochjo schreef:Dat kan ik nu met papieren kaartjes toch zelf ook wel uitzoeken? Zulke gekke reizen maak ik ook weer niet.
Je hoeft ook niet heel gekke reizen te maken om er voordeel uit te hebben: heb je bv. een abonnement Amsterdam Centraal - Hilversum en wil je een keer Amsterdam Centraal - Utrecht reizen, dan mag je gewoon rechtstreeks reizen maar wordt alleen Hilversum - Utrecht in rekening gebracht. (Al moet ik zeggen dat er nog nooit een HC moeilijk gedaan heeft over de combi abo Amf - Ut met kaartje Ut - Ledn terwijl ik toen via Schiphol Amf - Ledn bereisde)

Waar ik zelf wel een kritische reactie op heb gegeven is hoe men met daluren/spits omgaat als je in de spits over je abonnementstraject reist en dan in één keer door reist naar een bestemming daarbuiten. Dat is iets wat nu nog goedkoper met papieren kaartjes kan, maar eigenlijk gelijk aan wat je met de nieuwe kortingsproducten hebt. Met als verschil dat het me bij reizen op rekening toch makkelijker mogelijk te maken moet zijn omdat niet de apparatuur zelf hoeft te bepalen welk tarief er berekend wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:Het is weer zo´n "gemiddeld wordt het niet duurder" geval. Want er zouden dus ook trajecten goedkoper moeten worden, de vraag is alleen welke dat dan zijn.
In het advies van het LOCOV staat dat "verreweg de meeste mensen meer geld moeten gaan betalen voor dit abonnement". Dat kán natuurlijk altijd nog op zo'n manier dat het gemiddeld niet duurder wordt, maar ik zou daar wel eens een onderbouwing van willen zien.
Daniel schreef:Je hoeft ook niet heel gekke reizen te maken om er voordeel uit te hebben: heb je bv. een abonnement Amsterdam Centraal - Hilversum en wil je een keer Amsterdam Centraal - Utrecht reizen, dan mag je gewoon rechtstreeks reizen maar wordt alleen Hilversum - Utrecht in rekening gebracht. (Al moet ik zeggen dat er nog nooit een HC moeilijk gedaan heeft over de combi abo Amf - Ut met kaartje Ut - Ledn terwijl ik toen via Schiphol Amf - Ledn bereisde)
Dat kan inderdaad wel handig zijn, maar ik geloof niet dat dit op mijn traject (Utt-Cl) voordelen gaat bieden.
Daniel schreef:Waar ik zelf wel een kritische reactie op heb gegeven is hoe men met daluren/spits omgaat als je in de spits over je abonnementstraject reist en dan in één keer door reist naar een bestemming daarbuiten. Dat is iets wat nu nog goedkoper met papieren kaartjes kan, maar eigenlijk gelijk aan wat je met de nieuwe kortingsproducten hebt. Met als verschil dat het me bij reizen op rekening toch makkelijker mogelijk te maken moet zijn omdat niet de apparatuur zelf hoeft te bepalen welk tarief er berekend wordt.
Tijdstip van inchecken zal wel bepalend zijn. Ik denk niet dat ze iets ingewikkelds gaan optuigen waarbij dan een deel van de reis vol tarief (of vrij) en een deel van de reis met korting wordt berekend.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Aking »

Dat ik eergister naar het schijnt een best zeldzaam fenomeen heb meegemaakt:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Z2N »

Zugausfall bei der SBB? :shock:

Oh, en laat me raden: dit is Brig?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Aking »

Jup en Jup, Anderhalf uur vertraging gehad, De laatste keer dat ik dat in Nederland heb gehad is n aardige tijd terug :')
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Freek »

Tochjo schreef:
Daniel schreef:Het is weer zo´n "gemiddeld wordt het niet duurder" geval. Want er zouden dus ook trajecten goedkoper moeten worden, de vraag is alleen welke dat dan zijn.
In het advies van het LOCOV staat dat "verreweg de meeste mensen meer geld moeten gaan betalen voor dit abonnement". Dat kán natuurlijk altijd nog op zo'n manier dat het gemiddeld niet duurder wordt, maar ik zou daar wel eens een onderbouwing van willen zien.
Meer dan de helft van de jaartrajectkaarthouders gaat meer betalen. Of dat het geval is, hangt af van de afstand van de trajectkaart. Een tariefsverhoging door reizen op rekening lijkt me te rechtvaardigen, je krijgt immers meer (in dit geval gemak) voor een hogere prijs. Dat er gelijktijdig ook een middagspits wordt ingevoerd moet weer prijsverlagend werken. Wat dat betreft is het LOCOV-advies duidelijk. Overigens mogen we ook blij zijn dat er een traject vrij komt, dat was eerder niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Zugausfall bei der SBB? :shock:

Oh, en laat me raden: dit is Brig?
ze zijn nog in schock door het treinongeval van een paar dagen geleden... Ik ben in ieder geval blij dat Zürich HB op de CTA bak staat :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door STF »

Vanavond voor sleepdienst kunnen spelen; de auto van kampeerders was een stuk verderop in het land stilgevallen, 55 km op sleep gehad naar een garagebedrijf hier in de omgeving.
Altijd afwisselend, het werk als campingbeheerder... :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Aking »

Dat ik voor de verandering weer eens onderweg ben naar Budapest :D
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door webguy »

De Sziget Express was gisteren weer onderweg ja, naar Kaldenkirchen volgens de borden. Hoop voor ze dat ze Budapest halen ;)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Michael »

Ik ben zo gaar als het maar zijn kan. En dan moet ik zometeen nog even een dienst van 10 uur draaien.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door huibf »

Daniel schreef:Als proefdeelnemer mag je er nog niet echt iets over naar buiten brengen, maar de prijsstijging valt mee. In MijnNS krijg je ook het aanvraagproces te zien en in mijn geval is het 40 euro op jaarbasis duurder, maar voor sommige reizen zou het juist goedkoper worden stelt men.
Er wordt voor je jaarkaart een maandbedrag genoemd. Nu is het zo dat de jaarprijs 10x dit bedrag is. Maar ik kan nergens lezen dat dat nu ook zo is. Dus is het dan gewoon 12x ?
Laatst gewijzigd door huibf op ma 26 aug 2013, 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Z2N »

... dat ik net heb uitgerekend dat ik in juli meer dan 1500 kilometer voor de lol per trein heb afgelegd! *O* En dan moet ik nog op vakantie.. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daniel »

@huibf: ik kreeg na inloggen in MijnNS te zien dat ik een TrajectVrij besteld had, dat deze bestelling verwerkt was en het bedrag (werd ook vermeld) binnenkort zou worden afgeschreven. Afschrijven hebben ze voor de proef natuurlijk niet gedaan, maar de kaart inmiddels in gebruik met gewoon dezelfde foto als op m'n huidige abonnement.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door huibf »

Daniel schreef:@huibf: ik kreeg na inloggen in MijnNS te zien dat ik een TrajectVrij besteld had, dat deze bestelling verwerkt was en het bedrag (werd ook vermeld) binnenkort zou worden afgeschreven. Afschrijven hebben ze voor de proef natuurlijk niet gedaan, maar de kaart inmiddels in gebruik met gewoon dezelfde foto als op m'n huidige abonnement.
Jij hebt je kaart alwel binnen dus een geen database problemen? Ik vindt dat vreemd. Ik heb een kaart van NS en een van TLS beide met pasfoto en gegevens.
Als ik mijn kaart heb zal ik dus ook e.e.a kunnen zien op mijn NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #140

Bericht door Daniel »

Nouja met de gegevens zal wel wat mis gegaan zijn want op de brief met de kaart had ik zoals eerder al eens geschreven een extra voorletter gekregen. Maar die niet kloppende persoonsgegevens was bekend stond in de recente mail met het logboek.
Net de eerste controle buiten het traject gehad, ging prima :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten