Mag ik even kwijt #141

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door tsov »

Zelfde hier inderdaad...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Michael »

Mijn weekend zit er weer op. Vandaag lekker rustig aan beginnen met een dienstje van 16:00 tot 19:30
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door marlies »

tsov schreef:Zelfde hier inderdaad...
Om die reden had ik dus tot die datum gewacht met het bestellen van Dal Voordeel (je weet tenslotte maar nooit...). Ik had alleen niet in de smiezen dat er op die kortingscode een verloopdatum zat. Maar goed, da's wel m'n eigen schuld.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Freek »

Blijft wel dat het niet netjes is van NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Ardan »

Blijft leuk, landschapjes bouwen op de trainsimulator :)
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door dylanwild94 »

Ardan schreef:Blijft leuk, landschapjes bouwen op de trainsimulator :)
Afbeelding
hoe kan die e-loc nou rijden op een spoor zonder bovenleiding :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Ardan »

It's magic fantastic! :shock:
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Michael »

Ik heb weer weekend. Morgen overdag waarschijnlijk naar het fruitcorso in Tiel en 's avonds lekker feesten in het uitgaansgebied van Breda.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Stéphane »

Welke trainsimulator gebruik je daarvoor?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Ardan »

Trainz 2010 van Auran.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Fles »

Ik moet maandag ook weer werken!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Z2N »

Mag ik melden dat sommige Almeerse buschauffeurs echt asociaal zijn? Toen ik vanmiddag met mijn camera in de hand langs een busbaan liep (echter niet eens in de aanstalte om een foto te maken) kreeg ik als groet van een CXX-buschauffeur een middelvinger! :shock: Niet gezellig, dus er is een klacht richting Connexxion gestuurd.. :x
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Michael »

Veolia is trouwens wel snel met de klachtenafhandeling. afgelopen weekend restitutieverzoek ingediend. Woensdag reactie en gisteren het geld al teruggestort :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door webguy »

Heb sterk het vermoeden dat het allemaal automatisch gaat tegenwoordig met een check in de backoffice achteraf.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door bjorn keith »

Trainz, daar ben ik een poos terug in begonnen om station Groningen na te bouwen. Eigenlijk al een hele poos niks meer aangedaan. :(

Hier een screentje van Groningen. Deze had ik nog staan, je ziet niet echt heel veel van Groningen maar voor het idee.

Afbeelding
Trainz, ICM vertrekt van Groningen by NSM Bjorn, on Flickr
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Fles »

Z2N schreef:Mag ik melden dat sommige Almeerse buschauffeurs echt asociaal zijn? Toen ik vanmiddag met mijn camera in de hand langs een busbaan liep (echter niet eens in de aanstalte om een foto te maken) kreeg ik als groet van een CXX-buschauffeur een middelvinger! :shock: Niet gezellig, dus er is een klacht richting Connexxion gestuurd.. :x
95 % van de buschauffeurs zijn sowieso achterlijke gasdebielen. Maar ja, wat wil je ook als je ziet tegen wat voor salaris die lui gewerfd worden. Bij GVU begon je een paar jaar geleden voor 1300 euro bruto per maand geloof ik, voor 36 uur per week. Tsja, dan krijg je de gootbagger uit het putje van de drekgoot van de arbeidsmarkt. EIgenlijk heel logisch :)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door marlies »

Niet alleen dat, het moet ook allemaal op uitzendbasis nu. Dus je weet ook dat je er over een paar jaar waarschijnlijk uitligt. Of overmorgen, als dat toevallig even beter uitkomt omdat er een lijn geschrapt wordt.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door dennistd »

Fles schreef:
Z2N schreef:Mag ik melden dat sommige Almeerse buschauffeurs echt asociaal zijn? Toen ik vanmiddag met mijn camera in de hand langs een busbaan liep (echter niet eens in de aanstalte om een foto te maken) kreeg ik als groet van een CXX-buschauffeur een middelvinger! :shock: Niet gezellig, dus er is een klacht richting Connexxion gestuurd.. :x
95 % van de buschauffeurs zijn sowieso achterlijke gasdebielen. Maar ja, wat wil je ook als je ziet tegen wat voor salaris die lui gewerfd worden. Bij GVU begon je een paar jaar geleden voor 1300 euro bruto per maand geloof ik, voor 36 uur per week. Tsja, dan krijg je de gootbagger uit het putje van de drekgoot van de arbeidsmarkt. EIgenlijk heel logisch :)
Het verdient echt wel een stuk beter dan 1300 bruto per maand (300 bruto per week) voor 36 uur. Bruto basisloon is al iets van 12 euro per uur (432 euro per week dan), en daar komen alle toeslagen (ik noem een 30% voor avonden en zaterdag, gebroken dienst-toeslag van 15 euro per keer) nog bij.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Meltrain »

Bij het programma Kanniewaarzijn (Nederland 1) was net een item over station Eygelshoven Markt.
Eerst was er alleen een DB-automaat, nu ontbreekt (nog steeds) een CICO en over een paar jaar wordt het station vermoedelijk gesloten wegens de IC Eindhoven - Aachen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:Bij het programma Kanniewaarzijn (Nederland 1) was net een item over station Eygelshoven Markt.
Eerst was er alleen een DB-automaat, nu ontbreekt (nog steeds) een CICO en over een paar jaar wordt het station vermoedelijk gesloten wegens de IC Eindhoven - Aachen.
Ho wacht. Er is nu een stoptrein. Er komt een IC. Station gaat dicht. Wait, whut?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Meltrain »

Ze willen een directe IC Eindhoven - Aachen, maar om deze te versnellen, zou deze nergens meer moeten stoppen tussen Heerlen en de grens*, waardoor Eygelshoven Markt zijn enige treinverbinding kwijtraakt. Dit zal in elk geval niet eerder plaatsvinden dan DRGL 2016.

* Ik heb dit bericht uit OdR 2013-9. Of die IC wel in Landgraaf zou blijven stoppen, werd mij niet geheel duidelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Thom91 »

Maar er staat toch nergens dat de sprinter dan geschrapt wordt?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Z2N »

Het idee was dat de IC de sprinter vervangt, maar dat duurt nog even.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:Maar er staat toch nergens dat de sprinter dan geschrapt wordt?
Dat is al vrijwel zeker. Om toch iets van een regionale lijn naar Aachen te houden denkt men er daarom aan een spoorlijn vanaf Kerkrade Centrum via bedrijventerrein Avantis naar Aachen West te bouwen/reactiveren. Dat zou zelfs kunnen zonder ProRail door de infrastructuur in beheer van EVS te laten geven, het bedrijf dat ook de spoorlijnen Herzogenrath - Stolberg en de dallijn van Eschweiler bezit en in beheer heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #141

Bericht door Ronald »

Dan plan is volgens mij al enigszins van de baan. Ik heb begrepen dat in ieder geval van Nederlandse kant de 9 miljoen die voor die lijn gereserveerd was te besteden aan de intercity Heerlen-Aachen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten