Mag ik even kwijt #142

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door hauptbahnhof »

Het is idd omdat we meer dagen moeten werken dan in de winter. Er wordt minder gereden, maar de percentage dat er minder gereden wordt is minder dan het personeel wat er niet is.
In de winter werkten we 67 dagen over 16 weken als fulltimer, in de zomer is dat 62 maar dat komt omdat er 3 weken eruit zijn voor vakantie. Mochten die 3 weken doorgewerkt worden (omdat de vakantie naar buiten de zomer is verplaatst, dan komen daar nog 15 dagen bij = 77 dagen). Het nare is ook dat je vaak in het zomerrooster 4 dagen werken, 1 dag vrij, 4 avonden werken hebt. En dat is superzwaar!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Aking »

Dat de open dag/expositie/railshow in Luxemburg best grappig was :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Wubbo »

hauptbahnhof schreef:Het is idd omdat we meer dagen moeten werken dan in de winter. Er wordt minder gereden, maar de percentage dat er minder gereden wordt is minder dan het personeel wat er niet is.
In de winter werkten we 67 dagen over 16 weken als fulltimer, in de zomer is dat 62 maar dat komt omdat er 3 weken eruit zijn voor vakantie. Mochten die 3 weken doorgewerkt worden (omdat de vakantie naar buiten de zomer is verplaatst, dan komen daar nog 15 dagen bij = 77 dagen). Het nare is ook dat je vaak in het zomerrooster 4 dagen werken, 1 dag vrij, 4 avonden werken hebt. En dat is superzwaar!
67 dagen in 16 weken is ongeveer 4 1/5e dag in de week, dat is natuurlijk wel weinig (ook in onregelmatige dienst en uitgaande van een werkweek van 36 uur = gemiddeld 4,5 dag per week). 62 in 13 weken is weer vrij veel (dan heb je zo'n 4 3/4e dienst per week). Maar als de reflex van iedereen dan is dat ze maar vrije dagen gaan nemen om dat te compenseren bereik je natuurlijk niets. Je zou eigenlijk naar een ander systeem moeten, waarbij te denken is aan part-timers die meer willen werken in de zomer, het flexibel inzetten van personeel en het iets verlengen van diensten (elke dag een half uurtje langer werken is waarschijnlijk minder zwaar dan eens per 3 weken een dienst extra, maar heeft ongeveer hetzelfde effect). Maar ik kan natuurlijk niet beoordelen wat het GVB daar al aan doet en of deze opties zouden kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Vinny »

Tja ik ben neergestreken in een provincie waarin in de zomer behoorlijk meer werkgelegenheid is dan in de winter. In de grote steden speelt dat seizoenseffect minder en dus gaan mensen het liefst toch in de hoogzomermaanden weg.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door hauptbahnhof »

Het is idd zo dat de zomer de winter moet compenseren. Daarom werk je in de zomer gemiddeld meer dan 36 uur en in de winter minder.
Het is een stuk lastiger dan je denkt. Vooral omdat je natuurlijk niet zomaar zegt dat je de diensten een half uur langer maakt. Moet het wel gewoon zo uitkomen met de omlopen. En een langere betaalde pauze heb je ook niks aan.
Parttimers klagen nu al dat ze veel meer uren draaien dan hun contracturen;
flexibel inzetten van personeel? wat moet ik me daarbij voorstellen? In het rooster is rekening gehouden met rij en rusttijden en daar kan niet zomaar van af geweken worden.

Op zich is er geen wezenlijk verschil tussen de diensten in de zomer en die in de winter. De hele vroege diensten blijven redelijk korte diensten en de dagdiensten redelijk lange, uitzonderingen daar gelaten. Maar je kunt dus moeilijk alle diensten 8:45 lang maken.

Overigens vrij nemen gaat niet zomaar. Je hebt natuurlijk maar een beperkt aantal gegarandeerde verlofplekken per dag per vestiging (8 ongeveer). En die kunnen 9 maanden van te voren aangevraagd worden. Daar wordt rekening mee gehouden. Daarnaast zijn er mogelijkheden tot dienstruil met collega's maar ook met zichzelf. Dus een dag ergens vrij en dan terugwerken op een dag dat je nodig bent. Zo proberen ze wel de gaten te vullen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Schippers volledig achter donorspot

Bericht door Ennes »

Machinisten zijn woedend over het filmpje, waarin een triatleet een spoorwegovergang oversteekt terwijl de bomen al dicht gaan. De spot lijkt dergelijk gedrag aan te moedigen, zegt vakbond FNV Spoor, terwijl het erg gevaarlijk is.

KLIK

Ik vind het ook een volledig ondoordacht spotje wat ook behoorlijk indruist tegen de campagne van ProRail om gevaarlijk gedrag rondom het spoor tegen te gaan, daarnaast voor met name machinisten, maar ook voor nabestaanden van slachtoffers van ongevallen op overwegen zeer confronterend.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

De reactie van minister Schippers vind ik ook erg stuitend...
Over boter op je hoofd gesproken :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Michael »

Zometeen gezellig een avondje naar de kermis in Breda. Hoop alleen dat het droog blijft.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Vinny »

Ronaldussen schreef:De reactie van minister Schippers vind ik ook erg stuitend...
Over boter op je hoofd gesproken :roll:
Lang niet altijd met je eens, maar deze keer sluit ik me volmondig bij je aan :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Aking »

Dat ik in der loop der jaren best wat tickets heb verreisd 8-)

Afbeelding
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Karl »

Ronaldussen schreef:De reactie van minister Schippers vind ik ook erg stuitend...
Over boter op je hoofd gesproken :roll:
Voor degenen die onder een steen leven, wat was die reactie dan? Of bedoel je wat er in het nos.nl berichtje staat?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Geert »

De minister zag het probleem niet zo in dat spotje, inderdaad wat ongeveer in het NOS-berichtje staat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Suus »

Er is donderdag een spoedzitting van de Reclame Code Commissie vanwege de commercial.

Overigens: ben je nog niet geregistreerd als donor of wil je juist niet dat je organen gedoneerd worden, maak dat dan in ieder geval kenbaar via www.jaofnee.nl, want dat blijft natuurlijk als een huis staan natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Geert »

Yep! Al sinds 2007 als donor geregistreerd :Y
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Michael »

Ik ben sinds 2009 als donor geregistreerd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Thom91 »

Aking schreef:Dat ik in der loop der jaren best wat tickets heb verreisd 8-)

Afbeelding
Ik slechts een plastic pasje..
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Aking »

Andere tickets niet bewaard of niet gehad?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Thom91 »

A4tjes ga ik niet bewaren. Reis binnenlands volledig op OVC.
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Aking »

En in het buitenland dus nog niet geweest? of enkel met homeprint tickets?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Thom91 »

Homeprint of via QR op smartphone ;)

Heb nog wel de 'chipkaart' van de metro van New York.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door deadlock »

De magneetkaart bedoel je. Die heb ik aan een neger gegeven :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Aking »

Njah qua chipdingen heb ik wat linksboven ligt, en ik heb nog de Akbil uit istanbul (die staat niet op de foto), maar dat is zo'n ding:

Afbeelding
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Michael »

Vrijdag ga ik een bezoekje brengen aan Busworld in Kortrijk. Ben benieuwd. Eerste keer dat ik daar heen ga.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door Thom91 »

Mijn leven stond even stil toen bleek dat WhatsApp er uit lag vanavond..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #142

Bericht door AppleMoose »

Niets van gemerkt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten