Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Tot mijn verbazing is er vanmiddag en een klein deel van de avond hier in Rotterdam Nesselande wat regen gevallen. Dit was echter niet voorspeldt gisteren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Ik weet niet welke voorspellingen jij hebt gezien, maar er was toch echt voor het eind van de middag regen voorzien. En ik ben blij dat het is gevallen, want dinsdag is Rotterdam-West op een kort buitje na vrijwel overgeslagen.

Dat Valkenburg aan de Geul nu weer is overstroomd, tja :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Suus schreef: do 22 jun 2023, 21:57 ...dinsdag is Rotterdam-West op een kort buitje na vrijwel overgeslagen.
Terwijl er in Barendrecht diezelfde dag wel 59 mm is gevallen met ondergelopen straten. Blijft bijzonder hoe plaatselijk deze buien zijn.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2850
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

JordiBrabant schreef: do 22 jun 2023, 13:13 Is de voorzichtigheid in RLP niet ook een les uit de overstromingen twee jaar geleden?
Ja, maar toen is de regen verdeeld over twee dagen doorgaans in grote hoeveelheden gevallen en nu was al vooraf bekend dat het niet langer dan ongeveer een halve dag zou duren. Dus niet te vergelijken.

Overigens konde ik hier sinds gisteren avond ruim 800 liter water in mijn vaten opvangen, dus genoeg um weer enkele weken de tuin te gieten! :Y
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door JordiBrabant »

Dat de voorspelling minder was moge allemaal waar zijn, en bleek dat uiteindelijk ook. Maar bedenk ook dat ondanks de zeer kleine kans er toch iets was gebeurd, iedereen met een machts- danwel aanzichtspositie het veld zou moeten ruimen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door dennistd »

In Twente heeft het gisteren de hele avond flink doorgeregend. Sowieso wateroverlast in Hengelo op de Deurningerstraat en de Enschedesestraat waar de bus tijdelijk niet langs kon. Totaal 51,5mm volgens buienradar....
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door April064 »

In Oudewater en Gouda heeft het ook tussen 16:00 en 20:00 de hele tijd geregend gisteren. Inderdaad heel plaatselijk die buien dan.
zij/haar/hen/hun
umbusko
Donateur
Berichten: 5322
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Hier in Berlijn heeft het de hele nacht en vandaag de hele dag behoorlijk geregend. En natuurlijk moest ik me net vandaag de hele dag door die regen verplaatsen. :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2850
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

De gevolgen van de bosbranden in Canada zullen de volgende dagen ook bij ons in Europa aankomen: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/156 ... eurt-nodig
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Zo blij met dit Nederlandse zomerweer. Het is al een paar dagen 20-25 graden, af en toe een beetje regen. *O* Fijner dan die extremen. Ik
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Hier is nog iemand die echt blij is met dit Nederlandse zomerweer. Vooral ook 's nachts. Heb zelfs mijn winter dekbed weer op mijn bed liggen.

Maar ja ... zoals het weer in Nederland gaat beginnen de weerdiensten wel weer te ouwehoeren dat het volgend weekend wel weer iets warmer gaat worden. Hopelijk komt dit niet uit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Wubbo »

Ik zag iemand fietsen met iets wat leek op een winterjas (met de rits dicht uiteraard) en handschoenen. Dat vond ik dan wel weer wat overdreven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Sowieso kwam ik vandaag opvallend veel mensen met truien én jassen aan, zo koud was het nu ook weer niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik heb gisteravond de balkondeur dicht gedaan omdat ik het koud vond maar op zich is het nog prima Hollands zomerweer
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Hier binnen vind ik het ook wel redelijk fris maar het is goed toeven met mijn raam open. Kamertemperatuur is gedaald naar 24 graden. Nu kan ik nog profiteren door goed te luchten, want komend weekend wordt het weer snikheet en dan gaat het hier binnen ook snel met de temperatuur.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

🗣
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Frank93 »

In Noord-Holland is er er ook een NL alert uit gegaan met advies om binnen te blijven. De bussen van Connexxion en volgens mij ook EBS rijden tot nader bericht niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8858
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

In Haarlem is een e-Citea beschadigd door stormschade: https://twitter.com/RikReporter/status/ ... 7160492032
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

ArrivaBas schreef: wo 05 jul 2023, 10:34 In Haarlem is een e-Citea beschadigd
Voor dit forum niet van belang, maar ook in Haarlem:

Afbeelding
Bron

Maar goed: gelukkig geen bus.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8858
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Het verbaast mij overigens dat de chauffeur van de in Haarlem getroffen bus volgens de berichtgeving niet zwaargewond is of zo. Recht boven de chauffeursstoel is het hele dak naar beneden gekomen inclusief de elektrische installaties en de lijnfilm. Dan moet er wel een zware tak op die bus (e-Citea 7666 voor de nummertjesfreaks) terechtgekomen zijn...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door dennistd »

Ik denk dat het aan een kant losgebroken is en daarom naar beneden gekomen. De tak zelf lijkt niet heel ver in de bus gekomen te zijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8858
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

De bliksem sloeg net op een krappe 100 meter van mijn huis in bij een boom. :shock:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door AppleMoose »

Dat zal een beste klap gegeven hebben :Y

Hier rommelt het al sinds een uur of twee, maar het zet niet echt door. Buien- en onweerradar geven niet aan dat er iets echt in de buurt zit. Wolken worden nu wel wat grijzer en het begint wat meer te waaien. Tussen vijf en zes wordt wel wat gespetter verwacht, maar veel is het niet. We zullen wel zien wat het wordt. Zolang er geen grote hagelstenen uit de lucht komen en de bliksem niet inslaat, vind ik het wel best :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

Hier zijn het echt luide knallen, net nog een harde knal die ik zelden heb meegemaakt. Verder plenste het goed door. Maar de hagelstenen waren dan nergens te bekennen en de wind viel ook wel mee.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2850
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Temperatuur binnen een half uur om 12 graden gedaald, nu zijn het nog lekkere 22 graden en dat terwijl de onweersbuien ons niet geraakt hebben. :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 96 gasten