Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bemined
Berichten: 5949
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Bemined »

Het regende hier net zo hard dat er een kletsnatte vogel via het bovenraam naar binnen wilde komen om de schuilen. Er zat alleen een hor voor...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Hier eerst veel gerommel en onweer en net een flinke bui. Het was al flink afgekoeld maar nu wel weer vochtiger.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door en-es »

Zojuist een flinke regenbui met onweer gestart in Baarn.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door AppleMoose »

Ik zag de bui afdrijven richting Doetinchem en de grens met Duitsland. Hier hebben we net een staartje van die bui meegepikt, stelde allemaal niet zoveel voor. De koelte is wel lekker en ik hoop dat het windje nog ff blijft, zodat mijn huis lekker afkoelt *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Hier in Amersfoort werd het ook in korte tijd zo'n 10 graden koeler, maar de regen stelde nou niet heel veel voor. Het heeft welgeteld een kwartiertje hard geregend, maar van onweer was amper sprake.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Hier viel het helemaal mee, ondanks de weerman vrijwel alle waarschuwingen gaf die er zijn behalve voor ijzel en sneeuwbanken..... :X
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Gebruikersnaam »

In Ede zijn we er ook goed vanaf gekomen. Wat gerommel en een kwartiertje regen. Gelukkig is het nu wel een stuk koeler *O*
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: zo 09 jul 2023, 16:32 Temperatuur binnen een half uur om 12 graden gedaald, nu zijn het nog lekkere 22 graden en dat terwijl de onweersbuien ons niet geraakt hebben. :D
Hier dook de temperatuur ook ineens flink omlaag:
Afbeelding

Eerst hele harde wind en gerommel, daarna harde regen en onweer. Al met al nog geen uur geduurd....
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door VIRM »

Heerlijk: onweer en regen, en de temperatuur kelderde in een kwartier tijd met iets van twaalf graden.
Beul van de blindegeleidelijn
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ZO6176 »

In Eindhoven 5 druppels, geen wind en klein beetje gerommeld. Net een collega in Weert gespot omdat Bospop was geannuleerd. Helemaal niks daar
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

AppleMoose schreef: zo 09 jul 2023, 16:24 Dat zal een beste klap gegeven hebben :Y
Dat is niet misschien. De (uiteraard zichtbare) bliksemschicht gaf een ongekend felle lichtflits en een behoorlijke klap die nog heel lang nagalmde naarmate die verder weg rolde. Mijn hond reageerde niet echt op het onweer dat verderop was, maar sloeg wel aan op de twee ontladingen die wat dichterbij waren. Dat kon ik twee verdiepingen hoger goed horen. Hoewel onweer in mijn regio op zich relatief vaak voorkomt, gebeurt het nog niet eens jaarlijks dat de bliksem zo dicht bij komt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Hier heeft het maximaal een kwartiertje geregend, nogal een anticlimax zo.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Voor wie de wisselvalligheid van het Nederlandse weer zat is, maar niet naar Zuid-Europa wil, adviseer ik voor dit weekend een bezoekje aan Bakersfield in Californië (VS). Daar staat voor deze zondag 48 graden Celsius op de planning, en elders in de San Joaquin-vallei kan de thermometer mogelijk de 50 graden aantikken (Windy, Yahoo).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Ik had mijn beddengoed buiten te drogen gehangen, maar kennelijk zit ik net in dat ene buitje boven Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door umbusko »

Er kwam hier net een fikse regenbui uit de lucht. Zo fiks dat er vanuit het niets opeens midden in de supermarkt een douche uit het plafond losbarstte, 3 meter van mij vandaan, vol op de koelbakken, en er inmiddels een nieuw zoetwatermeer is ontstaan. :shock: :mrgreen:
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

En heb je dan ook gezwommen? (A)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Anne »

umbusko schreef: ma 24 jul 2023, 20:19 Er kwam hier net een fikse regenbui uit de lucht. Zo fiks dat er vanuit het niets opeens midden in de supermarkt een douche uit het plafond losbarstte, 3 meter van mij vandaan, vol op de koelbakken, en er inmiddels een nieuw zoetwatermeer is ontstaan. :shock: :mrgreen:
Zit je zeker in Berlin (en niet in Maastricht). Restaurantje waar ik zat had wel van de serre het dakzeil en alle ramen dicht gedaan maar de regen stroomde, mede door de direct daarbij opgestoken storm, door alle kieren naar binnen. Een van de aanwezige gasten was net voor het losbarste naar buiten gegaan en kwam vijf minuten later als een verzopen kat weer naar binnen.
Op de BVG halte info staat ook dat je vanwege het noodweer bij tram en bus rekening moet houden met vertraging, rituitval en omleidingen. Nadeel van zulke algemene info is dat je er verder niets mee kan. Maar “mijn” M6 reed gelukkig op tijd en de route.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Wat hebben we een heerlijke zomer, aangename temperaturen, af en toe een buitje, niks meer aan veranderen. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Normaal mag het van mij wel wat warmer maar nadat ik op ongeveer de laatste echt warme dag een zware astma aanval gehad heb waar ik nog steeds van aan het herstellen ben, vind ik het wel fijn dat het wat koeler is.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Kalil Nieuw »

De zomer dit jaar is best wel ontspoord en op verschillende manieren. Nu dus de koele manier. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door waldo79 »

Ontspoord is wel een groot woord, een koelere en natte periode in de zomer komt vaker voor. 2 jaar geleden heeft het zelfs geleid tot overstromingen in Limburg en aangrenzende delen van België en Duitsland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Het is dit jaar in ons land weertechnisch gezien een vrij normale zomer. Ja ... alleen de temperatuur blijft af en toe een beetje achter.

Maar ik heb dit weer liever dan dat warme tot (snik) hete weer van de afgelopen vier zomers.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op wo 26 jul 2023, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door April064 »

Ik heb ook geen problemen met de achterblijvende temperaturen, 20 graden is perfect.

Alleen werd ik vanochtend wel opgeschrikt door hevige onweer rond 07:45. De bui bleef ook tot 8:30 hangen, met 2 inslagen die wel erg dichtbij kwamen.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door marvinkok »

Toch bijzonder, Code Geel en alle socials vol met wateroverlast en ondergelopen tunnels, en wij zitten weg te zweten bij de bbq op onze Drentse camping _O-
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door DDietzen »

Hier in Japan en Korea zwemmen we ook weg, maar dan in ons zweet. Wekenlang is het hier overdag 33-39 graden, en 's nachts komt het kwik ook niet lager dan 25. De zon schijnt ondertussen volop :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 185 gasten