Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Mijn paraplu was gisteren en vandaag kleddernat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Hier in Rotterdam Nesselande is het momenteel droog.

Gisteren had ik mijn paraplu wel meegenomen maar gelukkig had ik hem niet nodig gehad.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Suus schreef:Het zijn dit soort dagen dat de uitvinder van de paraplu wordt vereerd.
Daar de uitvinder geen ander spoor dan de paraplu zelf heeft achtergelaten lijkt me dat je je devotie zou kunnen richten op een belangrijk promotor van het object, Jonas Hanway.
Wikipedia schreef:Hanway was the first male Londoner, it is said, to carry an umbrella
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Ik heb geen paraplu bij me, kan het ding in ieder geval niet nat worden.

Veghel: droog, bewolkt en soms wat spetters.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Hier in Rotterdam Nesselande was het vanmiddag gelukkig ook droog gebleven. Kon ik mooi mijn nieuwe orthopedische schoenen uittesten tijdens een wandeling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

trolly schreef:
Suus schreef:Het zijn dit soort dagen dat de uitvinder van de paraplu wordt vereerd.
Daar de uitvinder geen ander spoor dan de paraplu zelf heeft achtergelaten lijkt me dat je je devotie zou kunnen richten op een belangrijk promotor van het object, Jonas Hanway.
Wikipedia schreef:Hanway was the first male Londoner, it is said, to carry an umbrella
Wel een beetje vreemd dat omdat dhr. Hanway als man een paraplu droeg, hij meteen heel veel eer krijgt voor het brengen van de paraplu naar het westen. Terwijl vrouwen in dezelfde stad al veel langer paraplu's gebruikten en in archeologische opgravingen lijken aan te geven dat China al drie eeuwen voor onze jaartelling paraplu's gebruikte. Ik zelf zou iemand anders zoeken om mijn devotie op te richten. Wie weet ik nog niet, maar aangezien mijn paraplu vanavond opnieuw kleddernat was, zal het zeker nog een keer gebeuren :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Ik dacht na vanochtend op kantoor aangekomen te zijn dat het meenemen van de paraplu een vergissing was, maar toch niet. Want alle pannetjes worden weer nat, en zo ook mijn plu. En ik niet :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Gaan we deze week een orkaan meemaken in Europa? Het kan namelijk gebeuren dat de Azoren een flinke klap gaan krijgen van orkaan Lorenzo. Deze orkaan is nu die kant op aan het bewegen, en is nu een orkaan van categorie 5, met windsnelheden van 255 km/h. Die snelheden zullen naar verwachting dinsdagavond, als de storm de Portugeese eilandengroep bereikt, niet meer hebben, maar een zeer serieus risico gaat de orkaan wel vormen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door waldo79 »

Een orkaan komt soms voor, maar niet van dat geweld zoals op de Cariben.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Nou, die Lorenzo is verworden tot een flatus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door mb90 »

Er zou 5 minuten geleden een pot met goud gestaan moeten hebben bij het Marconiplein in Rotterdam, maar ik heb hem helaas niet gevonden...

Afbeelding
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Mooie kiek. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Mooi plaatje :pos: :wink: .

In Rotterdam was het vanmiddag slalommen tussen de buien door. Ik ben gelukkig niet nat geworden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen vrijdag was het in Rotterdam gelukkig wel weer grotendeels droog :pos: :wink: . Al moest ik wel twee ik in een winkel even wachten tot de bui over was.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Meltrain »

In Amsterdam kon ik donderdag ook een regenboog fotograferen:
Afbeelding

Vandaag was één van de twee ingrediënten voor een regenboog onzichtbaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Met reflectie, schitterend. 8-)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Afbeelding

Er staan in West-Brabant geen koeien meer buiten, maar anders zou het halvekoeienweer zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

En als die koeien nou liggen?

Is het dan helekoeienweer of nog steeds halvekoeienweer? De vraag is dus niet of er in West-Brabant nog koeien buiten staan — dat lijkt me duidelijk — maar of er wellicht niet toch een enkele koe links of rechts buiten ligt, en zich geholpen door de laaghangende nevel onttrekt aan onze waarneming...

#stealthvee
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Overal in West-Brabant is het een beetje mistig buiten de steden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

trolly schreef:En als die koeien nou liggen?

Is het dan helekoeienweer of nog steeds halvekoeienweer? De vraag is dus niet of er in West-Brabant nog koeien buiten staan — dat lijkt me duidelijk — maar of er wellicht niet toch een enkele koe links of rechts buiten ligt, en zich geholpen door de laaghangende nevel onttrekt aan onze waarneming...

#stealthvee
Koeien staan niet buiten als er ‘s nachts kans is op vorst. Als er nu koeien buiten staan moeten dat ontsnapte koeien of wilde koeien zijn. Maar volgens mij is Hermien tegenwoordig in een rusthuis voor seniorenkoeien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

ArrivaBas schreef:Overal in West-Brabant is het een beetje mistig buiten de steden.
Lijkt me voor iedereen een wenselijke situatie kortom.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

Suus schreef:
trolly schreef:En als die koeien nou liggen?

Is het dan helekoeienweer of nog steeds halvekoeienweer? De vraag is dus niet of er in West-Brabant nog koeien buiten staan — dat lijkt me duidelijk — maar of er wellicht niet toch een enkele koe links of rechts buiten ligt, en zich geholpen door de laaghangende nevel onttrekt aan onze waarneming...

#stealthvee
Koeien staan niet buiten als er ‘s nachts kans is op vorst. Als er nu koeien buiten staan moeten dat ontsnapte koeien of wilde koeien zijn. Maar volgens mij is Hermien tegenwoordig in een rusthuis voor seniorenkoeien.
Dat is in ieder geval de officiële lezing :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door JordiBrabant »

Suus schreef: Koeien staan niet buiten als er ‘s nachts kans is op vorst. Als er nu koeien buiten staan moeten dat ontsnapte koeien of wilde koeien zijn. Maar volgens mij is Hermien tegenwoordig in een rusthuis voor seniorenkoeien.
Naar mijn weten staan de rode Schotse allesgrazers nog gewoon buiten op Staatsbosbeheergrond. Zelfs op West-Brabantse grond (Dorst). Ik kan wel bevestigen tijdens een dagje thuisstudie dat het ook in een van de grootste dorpen goed mistig is.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

2020 gaat echt onzichtbaar beginnen: in Alphen is het in een half uurtje tijd van goed zicht naar dichte mist gegaan. Nou was ik gelukkig al niet zo van het vuurwerk, maar het is dit jaar echt weggegooid geld om siervuurwerk af te steken. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

:Y

#geenkoeienweer
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten