Mag ik even kwijt #143

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ardan »

Ik kan niet slapen bij telkens veranderende geluiden zoals geklets, maar juist wel bij regelmatige geluiden. Een flinke regenbui buiten vind ik juist wel fijn. En ik heb dus ook een klok uitgezocht met tikkende secondewijzer. Soms moet alleen even de batterij eruit want ik krijg wel eens vrienden logeren die dat getik dus juist vreselijk irritant vinden. Verder woon ik langs het spoor maar als ik ga slapen rijden er toch geen treinen meer.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Daniel »

Tja, langs het spoor... als de PON-trein hier langs komt ben ik ook wakker ja, mede doordat die hier vlak achter de bocht door gaat. Net als door kerkklokken trouwens, maargoed, dan moet ik maar niet om 10 uur nog in m'n bed liggen op zondag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door AppleMoose »

Ik ben dan ook blij dat de kerken in mijn buurt al enige jaren buiten dienst zijn, zodat ik zondagmorgen gewoon kan uitslapen. :D
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Maargoed, ik kan dus ook niet slapen in een doodstille stiltecoupé in de trein en juist wel als er constant geroezemoes is...
Ik vind jullie erg grappig. Geroezemoes is één ding maar je moet hier 100m van de snelweg heel hard praten tegen elkaar anders kan je elkaar echt niet verstaan. En dat is dan rond een uur of 23:00, overdag heeft het geen zin om tegen elkaar te praten. Het is echt niet te vergelijken met Nederland. Als je in de auto zit hoor je het nog. Het asfalt/beton/asfaltbeton maakt gewoon ongelofelijk veel herrie en dan heb ik het nog niet eens over de veel grotere en bredere banden (in Europa hoor je bij een auto die minder dan 60km/uur rijdt de banden harder dan de motor) en de gigantische 8 liter motoren die er in auto's zitten.

Geen wonder dat al die gebouwen hier zo'n beetje luchtdicht zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Thom91 »

De moter hoor je sowieso bijna niet, je hoort altijd het contact tussen band en asfalt.
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Michael »

Pff. heb vanavond samen met mijn ex sluit op het werk. Ze loopt nu al op Facebook te klagen dat ze flink moe is. Dat wordt vanavond een hoop gezeik aanhoren. Als het te erg wordt maak er gewoon melding van bij het hoger management. Heb ik laatst ook gedaan. Toen heeft ze een gesprek gehad maar het heeft niks geholpen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door julsteren »

Sterkte Michael :(
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Justin »

In het begin kon ik ook niet zo slapen van het lawaai hier in de Bijlmer ghetto, maar nu valt het best mee. Tenzij enkele indioten beneden om 2:00 's nachts besluiten hun subwoofer te laten horen... of vechtende/krijsende/catfight in het café.... dan word ik wel wakker... Oh en eigenlijk ook van de vliegtuigen hierboven...

Hum, als ik nu zo mijn tekst lees, slaap ik blijkbaar erg licht... :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door dylanwild94 »

en waarschijnlijk ook niet :P
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ardan »

Een pasverbroken relatie is al kut genoeg van zichzelf, maar al helemaal als je erachter komt dat je gewoon gedumpt bent voor een ander.
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Justin »

That sucks yeah :\
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door marlies »

Dat is een kutgevoel ja :(
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door AppleMoose »

Dat is kut voor je Ardan :S
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Michael »

Werd gisteravond op het werk helemaal verrot gescholden door een gast omdat ik een briefje van 100 euro niet aannam. Er staat toch echt duidelijk bij de deur aangegeven dat we briefjes van 100 en hoger niet aannemen. Als het om een groot bedrag gaat willen we een briefje van 100 nog wel eens aannemen. maar dit ging om een bedrag van 3,75. Dan nemen we hem dus echt niet aan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Suus »

Sowieso, hoe kom je nu gemakkelijk aan een briefje van 100? Echt wijdverspreid zijn die niet volgens mij. Het briefje van 200 heb ik in mijn leven slechts een keer gezien en het briefje van 500 nog nooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Michael »

Ik dacht dat die briefjes van 100 gewoon uit de geldautomaat komen als je meer dan 100 euro opneemt. Maar dat weet ik niet zeker.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door deadlock »

Michael schreef:Ik dacht dat die briefjes van 100 gewoon uit de geldautomaat komen als je meer dan 100 euro opneemt. Maar dat weet ik niet zeker.
Briefjes van 100,- komen niet uit de geldautomaat in Nederland. Wel in Denemarken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door deadlock »

En nee dan krijg je geen 100 DKK maar 100 EUR voordat iemand daar over begint te zuchten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Geert »

Volgens mij krijg je dan gewoon een stapeltje van 50. Ik moest een tijd geleden een paar keer een groot bedrag opnemen bij een pinautomaat (om daarna meteen weer bij een andere bank te storten :')) en toen kreeg ik alleen maar 50'jes.

Edit: wat deadlock zegt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door marlies »

deadlock schreef:
Michael schreef:Ik dacht dat die briefjes van 100 gewoon uit de geldautomaat komen als je meer dan 100 euro opneemt. Maar dat weet ik niet zeker.
Briefjes van 100,- komen niet uit de geldautomaat in Nederland. Wel in Denemarken.
Bij de geldautomaten die binnen in een bankfiliaal staan weer wel. In ieder geval bij de ABN en volgens mij ook bij ING.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ardan »

Ik heb ooit eens bij een buitenautomaat een honderdje eruit gefrummeld gekregen. Weet niet meer van welke bank dat was. Gelukkig zijn er nog wel een paar supermarkten die ze accepteren :)
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door JWM »

Volgensmij is dat het geval bij automaten die binnen in het bankkantoor zelf staan.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Stéphane »

Hier in België kan je gewoon kiezen welke biljetten je wilt.
Kan dat bij jullie niet?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door marlies »

Ja, maar doorgaans kun je dus niet voor biljetten groter dan 50 euro kiezen. Elektronisch betalen is in Nederland ook wel veel meer de norm dan in België heb ik het idee. Het aantal mensen dat regelmatig dusdanig grote bedragen bedragen opneemt dat biljetten van 100 euro handig zijn zal vrij klein zijn.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door JWM »

Ligt ook weer aan de bank, bij de ING bijvoorbeeld kan je geen biljetten kiezen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten