Het Grote Blundertopic #13

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Ardan »

Berlijn is opperste gaafheid :D :Y
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Ronald »

Tsja, ik wilde er eigenlijk met de jaarwisseling heen, maar de hotels zijn al een beetje vol zeg maar -o-
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Jef400 »

Geweldige actie van me gisteren. Niet uitkijkend met blote voeten de kattenschijt ingestapt. Toch blij dat onze douche van zijn standaard af kan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Joshua »

Thom91 schreef:
deadlock schreef:Waar ga je heen, Thom91?
Berlijn, erg toffe stad schijnt. Is geen blunder overigens. Dat hierboven wel :')
Naar Berlijn gaan is absoluut geen blunder. Het is een stad met zoveel diversiteit. Of je er nou treintjes gaat spotten, shoppen, uitgaan, cultuur bewonderen, enz. Ga zo maar heel lang door, het kan er allemaal.

Alhoewel in mijn reis er naar toe ik wel in blunder maakte in Krefeld door op het station op z'n Nederlands een kaasbroodje te bestellen. Dit was zo erg omdat ik altijd loop te zeiken over Duitsers in de Kiosk die bij mij altijd op z'n Duits een kaasbroodje bestellen en ik me er aan irriteer dat ze het niet eens in het Engels proberen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Suus »

Ik was even vergeten dat als je een nieuwe simkaart hebt dat de ING je dan voor 48 uur afsluit van de TAN-codes. En dat terwijl ik geld wil overmaken -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door tsov »

Werkt je mobiele app nog niet op je nieuwe toestel?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Ik was even vergeten dat als je een nieuwe simkaart hebt dat de ING je dan voor 48 uur afsluit van de TAN-codes. En dat terwijl ik geld wil overmaken -o-
Daar kwam ik dus net ook achter toen ik zojuist een nieuwe simkaart had geactiveerd. Ik moest een nieuwe aanvragen omdat ik nog een "grote" had en m'n nieuwe telefoon een microsim nodig heeft. Maar ik wist dat dus ook niet van die blokkade, dus ook maar eventjes 48 uur wachten :|
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door webguy »

tsov schreef:Werkt je mobiele app nog niet op je nieuwe toestel?
Weet de app niet perongeluk ook je SIM kaart nummer waardoor 'ie blokkeert? (alhoewel, daar zit een privacy aspect aan). Zo ja, dan heb je weer een TAN code nodig om de app te activeren.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door tsov »

Ik weet uit ervaring dat de ING-app ook werkt met een buitenlandse simkaart, dus daar kijkt hij blijkbaar niet naar.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Ronald »

Met de Mobiel Bankieren App moet het gewoon kunnen inderdaad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Suus »

Ronald schreef:
Bee schreef:Ik was even vergeten dat als je een nieuwe simkaart hebt dat de ING je dan voor 48 uur afsluit van de TAN-codes. En dat terwijl ik geld wil overmaken -o-
Daar kwam ik dus net ook achter toen ik zojuist een nieuwe simkaart had geactiveerd. Ik moest een nieuwe aanvragen omdat ik nog een "grote" had en m'n nieuwe telefoon een microsim nodig heeft. Maar ik wist dat dus ook niet van die blokkade, dus ook maar eventjes 48 uur wachten :|
Ik had het moeten kunnen weten, in 2011 kreeg ik er direct nadat ik van normale simkaart naar microsim ging een SMS van de ING erover, maar ik ging vandaag over van microsim naar nanosim en toen kreeg ik hem niet :|
webguy schreef:
tsov schreef:Werkt je mobiele app nog niet op je nieuwe toestel?
Weet de app niet perongeluk ook je SIM kaart nummer waardoor 'ie blokkeert? (alhoewel, daar zit een privacy aspect aan). Zo ja, dan heb je weer een TAN code nodig om de app te activeren.
Bij een nieuw toestel moet je mobiel bankieren opnieuw instellen. Nadat je al je gegevens hebt ingevuld moet je naar Mijn ING en daar dan een code aanvragen om de app te activeren, maar daarvoor moet je wel een TAN-code invullen. En eenmaal raden wat er afgesloten is: de mobiele TAN-codes :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door webguy »

Nieuw toestel had je nog niet gemeld - alleen dat het nieuwe simkaart was :)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door tsov »

Ohja, die stap was ik even vergeten ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Suus »

Echt een andere reden om een nieuwe simkaart te nemen dan een nieuw toestel is er toch niet, in de meeste gevallen kan je gewoon een simkaart verhuizen van a naar b, maar bij Apple worden ze om de twee jaar kleiner :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Geert »

Nieuwe provider of vervanging van een defecte kaart anders.
Vind het wel een redelijk bizar beleid van ING. Ja, het is op zich een aardige beveiliging, maar het zou wel fijn zijn als die op te heffen was via een andere weg. En anders moet ING misschien ook maar eens een echt beveiligingstoken verstrekken aan haar klanten net als ABN en Rabo...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door STF »

Ik heb een heel goed geheugen maar dan vooral voor onbenullige dingen, zodra het iets belangrijks is zoals geld dat ik iemand geleend heb, lijk ik het wel acuut te vergeten:

Vanmiddag stapte een vrouw de bus in die met 50 euro een twee-uurskaartje wilde kopen (2 euro), de buschauffeuse had niet genoeg wisselgeld, of ik haar misschien even 15 euro kon lenen? Ja hoor mij best.
Ruim een uur later had die buschauffeuse pauze, ja ik ga even geld voor je halen Frank!
GELD??? Hoezo?
Ja ik heb toch een uur geleden 15 euro van je geleend!
Oja, dat is waar...

Komt ze nog geen vijf minuten later terug met het geld, was ik het al weer half vergeten... Pff...
Dat kampeerder 30742 tijdens het Pinksterweekend van 2009 een extra vorkje bij zijn bakje frites wilde hebben, zou ik bij wijze van spreken nu nog altijd weten...

Gelukkig leen ik alleen geld aan eerlijke mensen... :wink:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Justin »

Je lijkt mij wel ;).

In het weekend van week 23 in 1991... blablablabla... Maar na 3 seconden ingecheckt te hebben, alweer vergeten dat je ingecheckt hebt... 8-) :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Berlijn, erg toffe stad schijnt. Is geen blunder overigens. Dat hierboven wel :')
Vetheid :D Ik ga ook met kerst, misschien meeten voor een pintje?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Meltrain »

Justin schreef:Maar na 3 seconden ingecheckt te hebben, alweer vergeten dat je ingecheckt hebt... 8-) :lol:
Dat heb ik zo vaak. Ik check dan gedachteloos in en vergeet vervolgens altijd dat ik ingecheckt ben (uiteraard alleen op stations zonder poortjes).
Gelukkig kun je het altijd checken op de kaartautomaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:
Thom91 schreef:Berlijn, erg toffe stad schijnt. Is geen blunder overigens. Dat hierboven wel :')
Vetheid :D Ik ga ook met kerst, misschien meeten voor een pintje?
Ik heb de 140 v. 11:02 vanaf Asd naar Berlin Hbf :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Suus »

Wat betreft de TAN-codes, kreeg vandaag wél een SMS-je dat ik ze weer kan gebruiken, met excuses erbij. Dat deden ze in 2012 nog niet, excuses aanbieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Michael »

Ik was vanmiddag met een maat van mij in Rotterdam. Bestel bij de Febo een milkshake banaan voor mijn maat en een shake Pistache voor mezelf. Toen ik de shake ophad vroeg mijn maat of ie goed smaakte. Ik: ja hoor. Mijn maat weer: je hebt zojuist mijn shake opgedronken want ik heb Pistache. Ik had dus helemaal niet door dat ik een bananenshake aan het drinken was
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Suus »

Ik heb vanavond mijn hand verbrand toen ik een schnitzel die in een pan lag wilde omdraaien maar het vet alle kanten op spetterde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:
deadlock schreef:
Thom91 schreef:Berlijn, erg toffe stad schijnt. Is geen blunder overigens. Dat hierboven wel :')
Vetheid :D Ik ga ook met kerst, misschien meeten voor een pintje?
Ik heb de 140 v. 11:02 vanaf Asd naar Berlin Hbf :)
Wut :| Ik ook :| maar ik kom er pas bij in Dv.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Thom91 »

Dat meent ie! Ik ga mijn reisgezelschap even inlichten dat ik gezellig aangeschoten in Berlijn ga aankomen.
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten