Mag ik even kwijt #144

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #144

Bericht door Suus »

De 430 heeft het maar twee maanden volgehouden in dienst, daarna zijn ze allemaal buiten dienst geplaatst omdat de enorme hoeveelheid deurstoringen dagelijks voor een verstoorde dienst in de S-Bahntunnel van Stuttgart zorgden en dat kan je daar niet echt gebruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ardan »

Ik had inderdaad ergens wel iets gelezen ja, hij is er al best lang maar wordt nog steeds niet ingezet. De getrokken treinen met x-wagens zullen dus ook nog wel een tijdje blijven in het Ruhrgebied. Zo af en toe schijnen er trouwens nog wel 420'ers naartoe te komen om de lijnen die ermee rijden te versterken.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Suus »

Nou, het einde van de 420 wordt best wel grappig. De 420 is oorspronkelijk ontworpen voor München, reed daar ook voor het eerst en het was ook de eerste stad waar ze weer uit dienst gingen, namelijk in 2014. Als lijn A vanaf Dachau naar Altomünster geëlektrificeerd is, ergens volgend jaar, komen daar de afgedankte 420'ers uit Stuttgart weer terug in dienst totdat in 2017 de gehele S-Bahn München aanbesteed wordt en er nieuw materieel besteld kan worden. Op dit moment rijden op lijn A 628's van DB Südostbayernbahn (inclusief personeel van dit bedrijf) die daarvoor worden ingehuurd door DB Regio S-Bahn München.

In NRW gaat ook geschoven worden. Eerst zouden er daar ook 430's komen, maar omdat de aanbesteding van lijn S5/S8 is gewonnen met treinstellen van de serie 1440 (variant van de 440: Coradia Continental maar met nieuw front om aan de botsnormen te voldoen) schuiven de vrijgekomen treinstellen type 422 op naar de diensten die nu nog met de X-wagens worden gereden. Daarnaast worden er nog wat 423's rondom Keulen vrijgemaakt door de 422's. De vrijgekomen 423's worden dan naar Stuttgart gestuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Michael »

Vandaag nog effe werken tot een uur of 4:30 en dan kan ik voor het eerst deze week een keer lekker uitslapen. Ik voel me op dit moment best wel uitgeput en dan heb ik nog niet eens zoveel gewerkt afgelopen week.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Jef400 »

...dat ik woensdag bij de kaakchirurg op bezoek ga, en dat mijn verstandskies moet worden getrokken
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ardan »

Succes! Niet bang wezen, het valt reuze mee allemaal :) De verdovingsprik is het pijnlijkste :lol:
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ronald »

Nou, het ligt er een beetje aan. Bij mij waren het de onderkiezen en daar zijn ze per stuk drie kwartier mee aan het hakken en boren geweest. Dat wat niet zo'n pretje -o- .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ardan »

Zo lang ja? Ik stond met 20 minuten weer buiten. Maar laatst moesten er wat meer kiezen uit, dat duurde wel even wat langer. Zeven in één keer eruit gejast. Drie maanden later weer zes aan de andere kant. Maar ook dat viel achteraf reuze mee.
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ronald »

Ze zaten behoorlijk diep en het schijnt dat onderkiezen altijd vaster zitten dan bovenkiezen. De twee deden ze trouwens niet tegelijk, daar zat ook een aantal weken tussen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ardan »

Klopt, bij mij moesten toen ook de beide onderste eruit. Die zaten er schuin in, en moesten eruit omdat ze anders de rest zouden wegdrukken bij het doorkomen. Hoe zat dat bij jou?
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ronald »

Zelfde verhaal. Ze moesten eruit vóórdat ze door zouden komen omdat anders de rest in de verdrukking zou komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Suus »

De Albert Heijn to Go op Amsterdam Amstel is van vrijdag 22 november 19:00 tot zaterdag 30 november 13:00 gesloten :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Daniel »

@verstandskiezen: Ik heb hier fraaie horizontale, zowel boven als onder... Ben zelf toch meer van lekker laten zitten zolang ik er geen last van heb (heb de foto's gezien en ze zitten ook nog vlak op de zenuw), al is me ooit wel geadviseerd er door de kaakchirurg naar te laten kijken of die het aandurft er iets mee te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door marlies »

Een van mijn verstandskiezen is toevallig gisteren gevuld, ging gelukkig pijnloos (verdoving *O* ) maar het was wel even een uitdaging aldus de tandarts. Als het niet was gelukt om 't gat (een gaatje kon je het niet meer noemen...) te vullen had 'ie getrokken moeten worden dus ik was zowaar blij met het geboor ;)
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door mijack1985 »

Stukje geschiedenis vandaag. Precies 50 jaar geleden werd John F Kennendy vermoord. Door Lee Harvey Oswald volgens de Warren Commission met zijn " magic bullet" die een paar bochten maakte en Kennedy en zijn gouveneur raakte. :-?
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door STF »

Ik heb alle drie mijn verstandskiezen nog (de vierde is er simpelweg niet), zowel mijn vorige als mijn huidige tandarts wilden/willen die verstandskiezen er uit halen maar gezien het feit dat ze keurig recht staan, er net voldoende plaats in de kaak is en ik ze prima kan poetsen en flossen zie ik niet in waarom ze er uit zouden moeten...
Mijn vader heeft ze ook nog allemaal.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:De Albert Heijn to Go op Amsterdam Amstel is van vrijdag 22 november 19:00 tot zaterdag 30 november 13:00 gesloten :idea:
Waarom dat?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Suus »

Verbouwing volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Thom91 »

Oeh, wordt het ook zo'n fancy winkel met felle groene en roze kleuren enzo? Hippe zelfscan kassa's en dat het allemaal net leuk lijkt enzo?
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Jef400 »

Zon ding is er toch ook bij Amsterdam-Zuid
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Michael »

Vandaag nog effe werken van 19:00 tot 5:30 daarna 3 dagen vrij. Dan weer 2 dagen werken en dan weer 4 dagen vrij. Wat een luxe leventje heb ik eigenlijk zeg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Suus »

Valt wel mee volgens mij, want als je tot half zes werkt kan je de gehele zondag wel vergeten natuurlijk -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door marlies »

Ik zou het niet trekken, ik ben toch echt meer een 9-6 iemand :P
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Michael »

Bee schreef:Valt wel mee volgens mij, want als je tot half zes werkt kan je de gehele zondag wel vergeten natuurlijk -o-
Dat is wel waar. Maar vaak ben ik toch wel op tijd wakker. Ik ben vrijwel altijd rond 12 uur wakker. Vanochten lag ik ook om 7:00 op bed en ik was rond 12:00 alweer wakker.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Michael »

Ow ja, afgelopen nacht rond 2:30 kwam er een groepje lastige jongeren binnen. Ze bleven heel de tijd vervelend doen en op een gegeven moment zaten ze in de bovenlobby te blowen. Toen is de politie gebeld en ze zeiden dat ze een wagen zouden sturen. Maar die is nooit gekomen. Net zoals 2 weken geleden toen er een vechtpartij was zouden ze ook komen maar toen waren ze ook niet gekomen. Volgens mij heeft het gewoon geen zin om uberhaupt de politie te bellen als er iets is want ze komen toch niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten