Mooie buslijnen in Nederland

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Ronald »

Rijden daar nog steeds ProCity's op?
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Globetrotter »

Lijn 81 Haarlem Station NS - Zandvoort Busstation
Vanaf Bloemendaal is het erg mooi met duinen, bossen, zich op de zee, enzovoort.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Jef400 »

Ronald schreef:Rijden daar nog steeds ProCity's op?
Dat weet ik niet. Volgens de wiki niet meer. Ik heb hem ooit nog eens met een Den Oudsten gedaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Maurice Hooikammer »

Varieert, van een Procity in de daluren tot een amba in de spits. Ook zag ik op een enkele ochtendrit zelfs een gelede citaro rijden, maar die zijn nu naar Texel.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door cassie127 »

161 Deventer - Zwolle hoor ik wel een van buschauffeurs dat ze dat mooie route vinden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door SLToilet »

Lijn 142 Tilburg Centraal Station - Best Station NS is ook best mooi, net als de eerder genoemde lijn 143. Hier wat minder bossen, maar ook veel open landschappen van de Kempen en in de heenrichting natuurlijk ook de krappe straten van Hilvarenbeek. Lekker in de avondzon in een lege bus tussen Hilvarenbeek en Oirschot op een warme zomeravond is genieten. Alleen jammer dat hij niet meer rijdt in het weekeinde en ook na 18:30 al niet meer. Maar in de vakanties rijdt hij nog wel (wat zeker handig is gezien Brabant de definitie van vakantie sinds de nieuwe concessie flink heeft uitgerekt). En hij is zeker niet verkeerd, al krijg je vanaf Oirschot wel weer te maken met industriegebieden die je bij 143 geheel niet ziet (de reden waarom 143 net iets mooier is, maar die staat hier al op). En in Best zijn er weer buurtbussen die je wederom meevoeren door het prachtige landschap.
Of je kan terug met lijn 141, die ook weer langs het industrie en langs hoogspanningsmasten voert, maar waar er weer kilometers weiland ligt, de dorpjes Spoordonk en Moergestel, een klooster en een klein kanaalbruggetje en een klein straatje die je weer in de hectiek van Tilburg brengen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Karl »

Lijn 141 langs 'een klooster'? Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeve huisvest brouwerij Koningshoeve van de orde der trappisten. Proost!
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door SLToilet »

En ik heb weer een mooie lijn gezien: Lijn 4 Maastricht, Waldeckpark - Academisch Ziekenhuis, maar dan vooral de lus in het centrum: gewoon prachtig :) . Smalle straatjes, de Markt, het Vrijthof, de villawijk ten zuiden van het centrum en ook de parken daartussen met eeuwenoude stadsmuren. Voor de rest is het een 'gewone' stadsbus (Volvo 7700 van Veolia), 2x per uur.

De andere kant op naar het Academisch Ziekenhuis is wat minder overweldigend.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Globetrotter »

Ik ben vandaag meegeweest met Lijn 55 Heerlen Station - Gulpen Busstation. Limburg op z'n mooist! Ik kan hem iedereen aanraden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door ArrivaBas »

Lijn 102 Apeldoorn - Amersfoort lijkt mij ook een gave, voornamelijk tot aan Garderen vanuit Apeldoorn zijn het erg veel gave bossen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Daniel »

Niet alleen de bossen zijn fraai, ook het stukje net ten oosten van Hoevelaken is dat op die lijn. Heeft me ooit wel versteld zien staan hoe dicht op de stedelijke omgeving je daar opeens in piepkleine dorpjes langs smalle weggetjes terecht komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Chrysa »

Lijn 102 is ook vanaf Amersfoort hoor, alhoewel het eigenlijk pas bij Hoevelaken begint dan.

Vandaag lijn 73 Gorinchem - Leerdam gedaan, leuk lijntje, maar wel erg smalle wegen allemaal, toch een beetje eng als de chauffeur een zware rechtervoet heeft... :oops: Bus was ook lekker stampvol, was te verwachten met die irisbusjes natuurlijk...
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Niet alleen de bossen zijn fraai, ook het stukje net ten oosten van Hoevelaken is dat op die lijn. Heeft me ooit wel versteld zien staan hoe dicht op de stedelijke omgeving je daar opeens in piepkleine dorpjes langs smalle weggetjes terecht komt.
Ja, dat is wel een leuk stukje van de lijn. Zie je ook een beetje polder nog.

Op zich is dat stuk vanaf Wittenberg naar Apeldoorn best wel somber. met al dat bos, vind ik dan. .. Al is het hoogte verschil na de Rabbit Hill wel weer leuk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten