Mooie buslijnen in Nederland

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Door een lesverschuiving is er morgen een gat van 4,25 uur ontstaan in mijn lesrooster (1015-1430), iemand tips voor mooie buslijnen in de regio Arnhem?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door BrengMe »

Even nadenken, lijn 51/52 en lijn 91/231 zijn wel mooie lijnen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Lijn 52 heb ik wel eens gedaan, lijn 91/231 nog niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door waldo79 »

Het grootste deel van de rit rijden die lijnen over de snelweg. ..
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Meltrain »

Lijn 2 vind ik wel mooi en dan aan het eindpunt overstappen op lijn 9.
Met lijn 9 tot het eindpunt en dan op de terugweg helemaal door tot Arnhem CS.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door BrengMe »

Da's ook een mooie ja :D Lijn 36 is overigens ook mooi, rijdt tussen Arnhem en Driel over de dijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Suus »

Ik ga het topic even afstoffen en ik ga ook nog eens iets plaatsen wat niet in overeenstemming is met de topictitel, maar ik wil lijn 13 van De Lijn Oost-Vlaanderen tussen Geraardsbergen en Zottegem nomineren. Het grootste deel van de route loopt over smalle wegen van betonplaten door een heuvelachtig landschap waar tegenliggers in de berm moeten als de bus eraan komt. En wat voor een bus, een 14 jaar oude afgeragde Van Hool met een hoge vloer, een chauffeur met een flinke snor en de Vlaamse Radio 2 loeihard door de bus met klassiekers als Purple Rain. Ik heb zelden zo genoten van een busrit als van dit ritje vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Michael 1988 »

Het is niet direct de hele lijn zelf, maar na vandaag wil ik buurtbuslijn 204 Schijndel - Best nomineren en dan vooral het stuk tussen Liempde en Olland. Je komt hier namelijk langs mooie natuur (De Geelders en De Dommel) en je komt langs oude vergane glorie. En dan bedoel ik natuurlijk het Duitse Lijntje, dat op dat stuk toch nog mooi begaanbaar is. Als je met een paar man gaat trouwens en je stapt uit bij Station Liempde, kun je met een spoorfiets een stukje over het spoor fietsen. Wel even toestemming vragen aan de bewoners van het station en netjes terugleveren natuurlijk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Meltrain »

O, hebben ze daar ook al een spoorfiets? :)
Ik kende alleen die bij Groesbeek eigenlijk (hoe zou dat nou toch komen? :mrgreen: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Michael 1988 »

Meltrain schreef:O, hebben ze daar ook al een spoorfiets? :)
Ja en nee. Heb net de foto teruggekeken en je moet echt met een paar man daar naar toe gaan. Of toevallig een fietsenmaker kennen. Je kunt dat ding alleen duwen :(. Maar er hebben wel andere spoorfietsen over het spoor gereden. Maar ik weet niet of die er nog zijn. Want volgens ProRail mag dat niet. Wat ik vreemd vind, want het spoor is niet meer in gebruik, maar het spoort wel de gemeentes misschien aan om het beter te onderhouden.

Campings 't Skonste Plekske in Schijndel biedt de fietsen in ieder geval aan. Als ik de foto van de camping bekijk kun je er ook mee over land gaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Meltrain »

Ik heb even de site van die camping bezocht en daar staat dat de spoorfietsen er niet meer zijn omdat het spoor onbegaanbaar is geworden (onkruid enzo). :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Michael 1988 »

Dan heb ik verkeerd gelezen. Maar over het onkruid klopt wel. Het schoonste stuk was vanaf Liempde tot Boxtel (Keulsebaan).
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Globetrotter »

Vier lijnen die wat mij betreft niet mogen ontbreken lijnen op de lijst:

Lijn 46 Tiel Station - Nieuwegein Stadscentrum
Lijn 59 Hilversum Station Hilversum - Zeist Busstation
Lijn 121 Wijk en Aalburg Kromme Nol - Gorinchem Station
[wiki]Lijn 135 's-Hertogenbosch Station - Wijk en Aalburg Kromme Nol[/wiki]
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Jef400 »

Lijn 121 tussen Purmerend en Wormerveer is ook wel de moeite waard. Komend door smalle dorpjes als Neck en Jisp over smalle dijkjes rijdende. Alleen de delen in Wormer(veer) en Purmerend zijn niet zo interessant.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door dylanwild94 »

Lijn 84 is ook een mooie lijn tussen de hoek(wijk) en de akkers(wijk) in Spijkenisse.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Bakpapier »

Ik vond de bus Leiden - Zoetermeer eigenlijk nog wel een verrassend mooie route rijden. Het gebied tussen deze twee grote steden is namelijk nog volledig landelijk, molentjes, weilandjes en zo, en in Leiden rijdt deze momenteel een mooie route over de Hooigracht-Langegracht (dit is wel een tijdelijke situatie maar die duurt nog wel even).

Ook alles in de omgeving van Alphen vind ik erg mooi (behalve het lelijke Alphen zelf natuurlijk).

Diverse tramroutes in Amsterdam zijn ook erg mooi als je deze stad nog niet zo goed kent, zeker voor buitenlanders leuk.

Verder zul je op de Veluwe wel mooie buslijnen kunnen vinden denk ik.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door MdJ »

Ik ben gisteren opmerkelijk verast door lijn 40 (Delft-Rotterdam). Vooral halverwege; bij het dorpje De Zwerth :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Bakpapier »

De Zweth.

Het groene hart is best wel mooi hoor, juist ook omdat het kunstmatig 'leeg' wordt gehouden. Wat lelijk is zijn die half-verstedelijkte plekken. Leidschendam-Voorschoten-Leiden, of de bollenstreek (behalve in de lente natuurlijk), of het westland, of berkel en rodenrijs en zo, dat is lelijk. Maar als je gewoon stad hebt (zoetermeer) en daaromheen leeggehouden landschap (stompwijk en zo) dan is dat best mooi.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Maurice Hooikammer »

Ho ho, Leiden lelijk noemen gaat echt serieus te ver!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Suus »

Leiden is een saaie kraak-noch-smaak stad. Nee, dan Alphen aan den Rijn, dat is echt de parel van Zuid-Holland. En hun station is natuurlijk een mooie buiging naar de Schone van Boskoop :Y

Dit in reactie op ongefundeerde opmerkingen van dhr. Bakpapier
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Maurice Hooikammer »

De binnenstad van Leiden vind ik een van de mooiere van het land. Veel grachten, grachtenpanden, monumentale kerken en gebouwen. Zodra je buiten de gracht komt wordt het minder, dat geef ik toe. Maar lelijk vind ik de stad absoluut niet.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Leiden is een saaie kraak-noch-smaak stad. Nee, dan Alphen aan den Rijn, dat is echt de parel van Zuid-Holland. En hun station is natuurlijk een mooie buiging naar de Schone van Boskoop :Y

Dit in reactie op ongefundeerde opmerkingen van dhr. Bakpapier
Aha, ik zag pas toen op 'citeer' drukte de kleine lettertjes *O*
Komt wel goed schatje.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Bakpapier »

Maurice Hooikammer schreef:Ho ho, Leiden lelijk noemen gaat echt serieus te ver!
Ik noem LEiden ook niet lelijk, het is één van de mooiste steden van NEderland. Maar de corridor die ik noemde (leidschendam-voorschoten-leiden zuidwest) is wel lelijk.

Tekst en begrip en zo.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Bakpapier »

Bee, over smaak valt niet te twisten. 'Ongefundeerde opmerkingen': hoe wil je een opmerking of over iets mooi is 'funderen' dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mooie buslijnen in Nederland

Bericht door Suus »

Over smaak valt wel degelijk te twisten, we doen het in dit topic en er worden magazines en websites mee volgeschreven :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten