Mag ik even kwijt #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Mag ik even kwijt #4

Bericht door Wubbo »

Kom je daar eigenlijk niet voor in aanmerking, short-stay kamers?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Justin »

Niet dat ik weet. Ik heb mijn plannen voor 2009 maar bijgesteld. Ik doe op de UU in periode 1 vak, en dan gelijk in periode 2-3 m'n bachelorthesis (mag het uitsmeren over een semester), en dan werken ipv nog meer losse vakken volgen. En ondertussen zoeken naar een huisje om te samenwonen :).

Maar goed,

vandaag naar Maastricht... nadat ik uit Zeist ben :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Geert »

Mag ik even kwijt... dat ik me na gisteravond zo prettig voel! :D
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door mb90 »

Mag ik even kwijt... dat ik vandaag geheel gratis naar de testvluchten van de Red Bull Air Race in Rotterdam heb gekeken en dat terwijl je zaterdag en zondag voor de race die vrijwel hetzelfde is, tussen de 15 en 25 euro moet betalen. 8-) Het was erg mooi om te zien.

De vorige keer in Rotterdam was ik er ook bij, maar toen bekeek ik het vanaf een flat vlakbij de Nieuwe Maas op de 9e verdieping. Nu bekeek ik het echt langs het water en dat is toch nog mooier.

Een filmpje voor de geinteresseerden:
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=Vgvz1aGBL0E[/youtube]
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door ODRAIL »

Vandaag in het Utrechts Archief (lees spoorweg archief) wezen snuffelen, heb alles kunnen vinden wat ik zocht.

Groet, R :) nald
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Mag ik even kwijt... dat ik me na gisteravond zo prettig voel! :D
Hoezo, geslaagd ofzo

Groet, R :?: nald
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daantje »

Ik ga zaterdag of zondag Red Bull Air race kijken vanaf de 22e etage van het Erasmus MC 8-) Helemaal gratis :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Geert »

KM46 schreef:Hoezo, geslaagd ofzo

Groet, R :?: nald
Nee, iets anders. Iets persoonlijks, verder ;-)

Die vliegtuigjes waren vanaf mijn werk ook goed te zien, af en toe leek het wel alsof ze neerstortten achter de Euromast, maar 20 seconden later vlogen ze dan toch weer de lucht in :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Jurjen »

Geert schreef: Nee, iets anders. Iets persoonlijks, verder ;-)
Ha, 't jong heeft sex gehad. ;-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daantje »

Vandaag diploma-uitreiking van m'n klasgenootjes :) Als ik een studievertraging gehad had, was ik nu ook afgestudeerd geweest :) Maar eigenlijk vind ik het allemaal wel prima zo :)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Cookie »

Daantje schreef:Als ik een studievertraging gehad had, was ik nu ook afgestudeerd geweest :) Maar eigenlijk vind ik het allemaal wel prima zo :)
Gevalletje 'g' vergeten? :P Of ben je al afgestudeerd? :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Geert »

Jurjen schreef:Ha, 't jong heeft sex gehad. ;-)
Dát was niet de reden :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Aking »

ja... dat zou k ook zeggen :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daantje »

Trein-O-Fiel schreef:
Daantje schreef:Als ik een studievertraging gehad had, was ik nu ook afgestudeerd geweest :) Maar eigenlijk vind ik het allemaal wel prima zo :)
Gevalletje 'g' vergeten? :P Of ben je al afgestudeerd? :)
Lettertje vergeten idd. Ik hoop eind oktober af te studeren.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Dubbele P »

KM46 schreef:Vandaag in het Utrechts Archief (lees spoorweg archief) wezen snuffelen, heb alles kunnen vinden wat ik zocht.

Groet, R :) nald
Wat is alles? :) Ik ben er ook twee of drie keer geweest om emplacementstekeningen uit te printen. Ze hebben daar best veel, maar niet alles staat even handig in hun zoeksysteem.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Karl »

Dat zoeksysteem kunnen ze nog een boel aan verbeteren inderdaad. Nadat ik door had hoe één en ander daar in elkaar zat heb ik gewoon alles opgevraagd wat ik dacht nodig te hebben en het niet-interessante maar weer gelijk retour gestuurd. Voordat mensen dan beginnen dat het dan niet voor anderen beschikbaar is: er zat toen bijna niemand.
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Dubbele P »

Ik zocht thuis steeds alvast de archiefnummers op internet op, zodat ik dat daar niet meer hoefde te doen. Bij de emplacementtekeningen staan sommige stations gewoon niet in het archief, waaruit je dus in eerste instantie zou concluderen dat ze die niet hebben. Wanneer je echter verder gaat klikken, bijvoorbeeld bij een station langs dezelfde lijn, ontdek je dat ze meestal ook de tekeningen van hele lijnen hebben en daar zit dan ook gewoon de emplacementtekening bij. Vreemd en onhandig dat het zoeksysteem dit dan niet rechtstreeks kan vinden.
Daarnaast duurt het even voordat je het apparaat om die microfiches te bekijken en te printen een beetje onder de knie hebt. Ook moet je wel eens een pagina twee of drie keer printen, voordat je hem op de juiste licht-/donkerheid hebt. Dat is natuurlijk iets dat niet te voorzien is, dus dat even terzijde.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Jurjen »

Vanaf week 34 mogen Reiziger Ddrs en andere mensen die vaker op Dordrecht komen zich verheugen op de komst van een AH to go. ;-)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door M57 »

Wat gaat je toko in Alkmaar vroeg dicht trouwens :?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Jurjen »

M57 schreef:Wat gaat je toko in Alkmaar vroeg dicht trouwens :?
21:30. Valt nog wel mee. ;-) Ik noem... Sittard (20:00), Haarlem, Maastricht, Lelylaan, Sloterdijk (21:00 allemaal). Ik ben wel mijn collega's aan het proberen te overtuigen dat we tot 22:00 open moeten blijven. Half 10, is net niks. XD
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daantje »

Whoehoe ik heb vakantie :cool: Na vier en halve maand meer dan fulltime werken is dat echt onwijs welkom al voelt het nog wel heel raar en onwennig :p

En misschien heb ik resultaten voor een paper :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door Daniel »

Jurjen schreef:Vanaf week 34 mogen Reiziger Ddrs en andere mensen die vaker op Dordrecht komen zich verheugen op de komst van een AH to go. ;-)
Aah, gaat 'ie dan open... dat de nieuwe bestemming voor de restauratie in Dordrecht een AH to go was geworden was ik inmiddels al wel achter (de immense posters met dat ze personeel zoeken zijn niet over 't hoofd te zien :P )

In ieder geval een welkome aanvulling op de Kiosk en C'est du Pain waar je vooral niet heen moet gaan als je na 14.00 uur honger hebt... dan hebben ze zo goed als niks meer :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door ODRAIL »

Dubbele P schreef:Wat is alles? :) Ik ben er ook twee of drie keer geweest om emplacementstekeningen uit te printen. Ze hebben daar best veel, maar niet alles staat even handig in hun zoeksysteem.
Dat alles is informatie over Station Papekop (gemeente Oudewater) en Stopplaats Hekendorp (ook gemeente Oudewater, Beide waren gelegen tussen Woerden en Gouda) op te zoeken. De archiefnummers had ik thuis al opgezocht via het internet. Er kwam meer boven water dan ik verwacht had.

Oja voor ik het vergeet te vertellen, met de informatie ga ik een stukje maken op mijn site.


Groet, R :wink: nald
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door JeePee »

Zo eerste werkweek bij Qbuzz zit er ook op. Nog een paar daagjes op station Zl werken en dan is het alleen nog maar bij Qbuzz aan het werk en heb ik eens weekenden vrij. Das (vakantie uitgezonderd) al gauw een jaar of 5 geleden schat ik zo :)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #3

Bericht door IC3 »

Jurjen schreef:Vanaf week 34 mogen Reiziger Ddrs en andere mensen die vaker op Dordrecht komen zich verheugen op de komst van een AH to go. ;-)
Maar daarvoor sluit de restauratie. Erg jammer wanneer je je trein gemist hebt en bijna een uur moet wachten. Bij AH to go wordt je gewoon veel te snel geholpen, sta je binnen een minuut weer buiten. :evil: Dat wil ik dan juist net niet! :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten