Het grote computertopic! #13

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Welk punt probeer je nu te maken?
Dat mijn bullshitmeter weer eens afgaat als je probeert te praten over dingen waar je overduidelijk geen verstand van hebt en toch pretendeert dat te hebben. Wat wil je precies zeggen dan met je "1295243943584835478347 verschillende modellen"? Nou kom op dan, je hebt er vast een volledig logische verklaring voor. Ik kan je vertellen dat er van de Galaxy S4 17 verschillende modellen zijn geproduceerd, dat zijn er minder dan van de iPhone 5. Wát wil je daar dan mee zeggen? Dat jij met je inferieure smaak voor crapware wél het beste hebt aangeschaft?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Nee, want dat bedoel ik niet.

Ik bedoel dat je de Galaxy Core, Galaxy S5, Galaxy Note 3 Neo, Galaxy Grand Neo, Galaxy Win Pro, Galaxy J, Galaxy S Duos 2, Galaxy Trend Plus, Galaxy Grand 2, Galaxy Star Pro, Galaxy Express 2, Galaxy Round, Galaxy Trend Lite, Galaxy Light, Galaxy Core Plus, Galaxy Ace 3, Galaxy Mega, Galaxy Fame, Galaxy Xcover2 etcetera etcetera hebt waardoor het bos wel heel erg veel bomen heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

deadlock schreef: 112 bellen is provideronafhankelijk dus het zou beter moeten gaan dan bellen opzich ;)
Ja dat klopt maar Luxemburg bulkt nou niet bepaald van de telefoonproviders; voorheen altijd twee en sinds kort een derde. Ik kan me nog goed herinneren dat tot volgens mij drie jaar geleden een dorp in het noorden van Luxemburg met veel horeca/toerisme (twee hotels en een grote camping) totaal geen ontvangst had, beide providers niet.
Daar is inmiddels een zendmast geplaatst, tot grote vreugde van alle toeristen want die moesten telkens een steile slingerweg zo'n 2,5 kilometer omhoog rijden om ontvangst te krijgen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Nee, want dat bedoel ik niet.

Ik bedoel dat je de Galaxy Core, Galaxy S5, Galaxy Note 3 Neo, Galaxy Grand Neo, Galaxy Win Pro, Galaxy J, Galaxy S Duos 2, Galaxy Trend Plus, Galaxy Grand 2, Galaxy Star Pro, Galaxy Express 2, Galaxy Round, Galaxy Trend Lite, Galaxy Light, Galaxy Core Plus, Galaxy Ace 3, Galaxy Mega, Galaxy Fame, Galaxy Xcover2 etcetera etcetera hebt waardoor het bos wel heel erg veel bomen heeft.
Er zijn maar twee vijfs. Een S5 en een model uit 2010.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Geert »

deadlock schreef:grijze Koreaanse import en het is verboden die te verkopen via winkels.
Waarom zou een winkel die niet mogen verkopen? (Behalve dan dat Samsung het niet leuk vindt, maar goed, dat is wat anders natuurlijk.)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Hainje »

grijze import klinkt als 'van de vrachtwagen gevallen'. :P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Voor de Android-gebruikers. De beste mailapp ooit gemaakt is nu ook verkrijgbaar op Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... mailboxapp

Ik heb begin vorig jaar lang in de wacht gestaan (en dan had ik nog een priority code) maar kan sindsdien niet meer zonder. De enige reden waarom ik Gmail nog niet de deur heb uitgedaan is deze geniale app.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Geert »

Hainje schreef:grijze import klinkt als 'van de vrachtwagen gevallen'. :P
Haha, ja, maar wat de fabrikanten er mee bedoelen is dat je dus iets uit (bijvoorbeeld) Polen importeert om in NL te gebruiken, terwijl je de voordelige Poolse prijs betaalt. Uiteraard heb je dan (zeker binnen de EU) gewoon garantie e.d., maar fabrikanten proberen dat op allerlei manieren te frustreren en ze noemen het dan ook 'grijze import' om te doen alsof het een verboden vorm van importeren is. Wat niet zo is, zolang je er maar belasting over betaalt en het product an sich niet verboden is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Hainje »

Oh dan is mijn telefoontje ook grijze import. :X

(woon in Tilburg, maar gekocht in Turnhout, voor de helft van het geld!)
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

Overigens speelt vooral Samsung erg met de specs tussen regios - die in de VS heeft andere processor dan Europa, en ze hebben ook al eens wat gedaan met scherm types die anders waren. De MediaMarkts en andere winkels kopen veelal centraal in geloof ik, en vaak is het dan waar ze de beste prijs vinden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Geert schreef:
deadlock schreef:grijze Koreaanse import en het is verboden die te verkopen via winkels.
Waarom zou een winkel die niet mogen verkopen? (Behalve dan dat Samsung het niet leuk vindt, maar goed, dat is wat anders natuurlijk.)
Winkels willen hun vingers daar niet aan branden omdat in rechtszaken bijna nooit gelijk krijgen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Haha, ja, maar wat de fabrikanten er mee bedoelen is dat je dus iets uit (bijvoorbeeld) Polen importeert om in NL te gebruiken, terwijl je de voordelige Poolse prijs betaalt. Uiteraard heb je dan (zeker binnen de EU) gewoon garantie e.d., maar fabrikanten proberen dat op allerlei manieren te frustreren en ze noemen het dan ook 'grijze import' om te doen alsof het een verboden vorm van importeren is. Wat niet zo is, zolang je er maar belasting over betaalt en het product an sich niet verboden is.
Nou jah, binnen de EU speelt dit probleem niet natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Voor de Android-gebruikers. De beste mailapp ooit gemaakt is nu ook verkrijgbaar op Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... mailboxapp

Ik heb begin vorig jaar lang in de wacht gestaan (en dan had ik nog een priority code) maar kan sindsdien niet meer zonder. De enige reden waarom ik Gmail nog niet de deur heb uitgedaan is deze geniale app.
Nutteloze app want geen Exchange-ondersteuning.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Fles »

Kijk, NU snap ik het WEL. Onvoorstelbaar eigenlijk dat zoiets kan.

Afbeelding
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

En het is ook van concept naar realiteit gegaan - je kan met genoeg requests de private key achterhalen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Oh Apple, wat maken jullie toch geweldige software :D

Voorlopig maar even een wifi-netwerkje met een Sitecomding opgezet en dus moest ik op mijn Mac het wachtwoord voor het nieuwe netwerk opgeven. Daarna dacht ik ook mijn telefoon voor het netwerk in te moeten stellen, maar dankzij iCloud was dat al gebeurd *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

Is met Android niet anders hoor..
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Oh Apple, wat maken jullie toch geweldige software :D

Voorlopig maar even een wifi-netwerkje met een Sitecomding opgezet en dus moest ik op mijn Mac het wachtwoord voor het nieuwe netwerk opgeven. Daarna dacht ik ook mijn telefoon voor het netwerk in te moeten stellen, maar dankzij iCloud was dat al gebeurd *O*
Je kan je Airport toch gewoon in bridged mode zetten en dan in een lan poort van je sitecom drukken?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Is met Android niet anders hoor..
Dus jouw telefoon weet het netwerkwachtwoord van een nieuw netwerk als je daar met je laptop al bent geweest? Lijkt mij sterk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door baladid »

deadlock schreef:
Thom91 schreef:Is met Android niet anders hoor..
Dus jouw telefoon weet het netwerkwachtwoord van een nieuw netwerk als je daar met je laptop al bent geweest? Lijkt mij sterk.
Nee, maar alle andere Androidapparaten wel.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

deadlock schreef:
Bee schreef:Oh Apple, wat maken jullie toch geweldige software :D

Voorlopig maar even een wifi-netwerkje met een Sitecomding opgezet en dus moest ik op mijn Mac het wachtwoord voor het nieuwe netwerk opgeven. Daarna dacht ik ook mijn telefoon voor het netwerk in te moeten stellen, maar dankzij iCloud was dat al gebeurd *O*
Je kan je Airport toch gewoon in bridged mode zetten en dan in een lan poort van je sitecom drukken?
Dan heb ik nog een extra stopcontact nodig voor iets wat op het moment toch geen toegevoegde waarde heeft, zo groot is mijn huis ook weer niet. De AirPort ligt tijdelijk bij mijn ouders en als ik ga verhuizen gaat de Sitecom naar mijn ouders en gaat de AirPort naar mijn nieuwe huisje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:
Thom91 schreef:Is met Android niet anders hoor..
Dus jouw telefoon weet het netwerkwachtwoord van een nieuw netwerk als je daar met je laptop al bent geweest? Lijkt mij sterk.
Nope, maar ik heb dan ook bewust geen Android laptop.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Voor de liefhebbers en de mensen die het aandurven, er is nu een openbaar Beta-programma van OS X 10.9.3 Mavericks. Dit is te vinden op https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/welcome
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

Sinds de grote update voor Windows 8.1 die enkele dagen geleden uitgebracht is zijn de "WiFi-instellingen" weer terug, die er bij 8.0 gewoon in zaten maar bij 8.1 spoorloos verdwenen waren.
Ik vond het ook al zo'n vreemde stap van Microsoft om zoiets er uit te halen, waarschijnlijk betrof het geen bewuste keus maar een slome fout. :wink:

Met "WiFi-instellingen" bedoel ik dat als je met de rechtermuisknop op een WiFi netwerk klikt je de volgende mogelijkheden te zien krijgt:
-Geschat dataverbruik weergeven
-Als verbinding met datalimiet instellen
-Dit netwerk niet onthouden
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Ardan »

Verhip ja
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten