Het grote computertopic! #13

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door tsov »

Iemand ervaring met Huawei? Ik mag pas vanaf half april overstappen, maar zit nu al om me heen te kijken. Heb nu een HTC Miltvuur, maar heb daar een enorme afkeer voor ontwikkeld in de afgelopen twee jaar :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Z2N »

Accu van mijn Huawei Ascend P6 is van tijd tot tijd snel leeg, en verder heeft de Android-versie van mijn telefoon geen lijst van Apps, wat ik af en toe zwaar onhandig vindt. Verder bevalt hij wel! :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

De nieuwe website van Google Maps zuigt. Ik kan nergens meer mijn kaarten terugvinden :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

Die komt op Apple wat later? Ik gebruik het al maanden.
Of was Apple Maps de weg kwijt en kon die Google Maps niet vinden? :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Niet de app, de website. Men heeft alles weggehaald op de kaart na, maar nu kan ik niet meer bij mijn zelfgemaakte kaarten :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Karl »

Als je in de zoekbalk klikt, dan krijg je toch een 'knopje' 'MIJN AANGEPASTE KAARTEN' en daar staan, nouja, je raad het al, je aangepaste kaarten onder... Of is er nu weer iets anders en loop ik weer achter?
Laatst gewijzigd door Karl op do 27 feb 2014, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

"Mijn plaatsen" in het radertje rechtsonder.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Hmm, ik wordt er nog steeds niet echt vrolijk van, want als ik mijn "klassieke" kaarten wil openen dan moet ik allerlei schermen doorworstelen omdat Google mijn kaarten wil converteren. Ik vind het allemaal maar niets :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

Het lijkt wel Jut en Jul die hun bestanden nu opeens moeten delen in een DMS ipv in een grote map zetten met cryptische bestandsnamen te zetten ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Die mensen konden niet eens hun eigen zooi vinden, hoe moet mij het dan lukken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Stefan »

Oh, dan ben ik toch niet de enige die de nieuwe website van Maps helemaal niks vind.. :lol:

Overigens, gisteren was m'n iMac binnen gekomen.. Ik was Windows inmiddels een beeeeetje zat en het kwam financieel gezien een beetje uit nu. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Daantje »

Ik hoor iedereen klagen maar voor mij ziet Google Maps er niet anders uit dan eerst :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Het is een beetje wisselvallig. De laatste weken kwam ik als ik links volgde op de nieuwe site uit, maar als ik het adres inklopte bij de oude site, maar gisteren opeens ook op de nieuwe site. Blijkt gelukkig wel uit te zetten met een link onder het vraagtekenknopje onderaan.

Voor kaarten maken is ook al een tijdje een nieuwe site maar ik gebruik de oude omgeving nog, bij de nieuwe omgeving kan ik in Safari de kaart niet meer met mijn pijltjestoetsen verschuiven als ik een lijn inteken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

Ik begrijp echt helemaal niets van de logica bij WiFi producten van het merk EnGenius; ik ben bezig met de aanleg van WiFi voor de gasten van een bungalowpark, de ene access-point van EnGenius heeft een "ground" aansluiting en resetknop op het POE kastje (power over ethernet), de ander weer niet, de volgende weer wel, etc.
Verder hanteren ze ook twee verschillende soorten montagemateriaal; kan een hele grote "slangenklem" zijn om de access-point aan een paal/mast te monteren maar kunnen ook twee tie-wraps zijn...

Erg onlogisch en kan ik weer een keer extra naar de bouwmarkt rijden voor grote "slangenklemmen" want ik heb niet zoveel vertrouwen in access-points met tie-wraps monteren, meestal breken die dingen na drie jaar in het zonlicht stuk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Voor de experimentelen onder ons heeft NS een speciale versie van de reisplanner op proef: http://www.ns.nl/freetext-reisplanner/

Deze werkt net zoals al heel veel kalenders op computer en smartphone, je typt je wensen in als een lopende zin en de reisplanner probeert uit je vraag een zinnig reisadvies af te leiden. Bijvoorbeeld:

Overmorgen van Oss naar Den Bosch om twee uur.
Zondagmiddag van Amstel naar Ede.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Daniel »

De introtekst klopt al niet, met de reisadviezen gaat het best aardig...

Ik lees o.a. dit:
Er kunnen dus nog geen bussen of trams in het reisadvies worden opgenomen.
Voer ik vervolgens in "morgenmiddag van Utrecht Centraal naar Prinses Julianaplein in Amersfoort" dan krijg ik er keurig een advies uit met lijn 8 vanaf station Amersfoort :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door waldo79 »

Het is dan ook een bèta versie ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Daniel »

Tja, maar als men stelt dat er nog geen bussen in opgenomen zijn dan is het toch wel apart dat er een advies met een bus uitkomt nietwaar? Daar maakt het niet voor uit of er het een beta is of niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

Volgens mij was dit een gevalletje "niet gevraagd, toch gebouwd"... Tekst klopt dan in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Ik vind het wel een fijne manier van werken. Ik heb het ook in Fantastical en in een stuk doortypen is toch een stuk makkelijker dan al die velden doortappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

Zo, inmiddels hebben bijna alle huisjes op dat bungalowpark WiFi ontvangst, waar ik al wat weken bezig ben met de aanleg daar van.
Vier huisjes liggen ongunstig; achter veel obstakels (bomen en andere huisjes) waardoor daar niet tot nauwelijks ontvangst is, daar bleef maar een mogelijkheid over; netwerkkabels naar toe leggen... De ene sleuf (voor twee huisjes) graaf ik, de andere sleuf (voor de andere twee huisjes) graaft een vriendin van me.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

Overigens zijn je klanten uiteindelijk met netwerkkabels meer tevreden - wat je ook doet levert dat een betere verbinding op dan met lange wifi links.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Daantje »

Maar daar kan je niets mee met je telefoon dan?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

Aan het einde van de netwerkkabel komt dan wel weer een Wifi hotspot neem ik aan. STF gebruikt op andere locaties echter wifi om lange afstanden te overbruggen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Daantje »

Okee (y)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 gasten