Het grote computertopic! #13

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door ODRAIL »

Even een vraag:

Als ik Internet Explorer update naar een nieuwe versie worden dan de instellingen en ook de invoegtoepassingen automatische ook meegenomen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Indien compatibel wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door ODRAIL »

Ja oke. Dat dacht ik wel, maar het gaat hierbij om een aantal invoegtoepassingen van de virusscanner en die worden niet meegenomen. Iemand enig idee hoe ik deze weer aan de praat krijg?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

Heb je vast niet nodig, maar anders even je virusscanner opnieuw installeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Over het algemeen is mijn advies zo min mogelijk tot geen invoegtoepassingen te gebruiken, juist deze zijn vaak gevoelig voor kwaadaardige bedoelingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Over het algemeen is mijn advies zo min mogelijk tot geen invoegtoepassingen te gebruiken, juist deze zijn vaak gevoelig voor kwaadaardige bedoelingen.
Onzin.

Invoegtoepassingen van je virusscanner? Kan dat ding niet gewoon het geheugen en het file system in de gaten houden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door ODRAIL »

Niet nodig? Deze functie's worden er toch niet voor niets ingebouwd?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Jawel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door ODRAIL »

@ deadlock: Kun je dit nader verklaren / uitleggen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:@ deadlock: Kun je dit nader verklaren / uitleggen?
Ja, maar je zou het niet snappen dus ik ga daar geen moeite in stoppen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door ODRAIL »

Dit snap ik heus wel hoor (desnoods stuur je me maar een pm) :wink: . Dus kom maar op met die uitleg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

Het zal ongetwijfeld bestaan uit links naar Engelstalige pagina's, zal het niet makkelijker maken ;)
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Het zal ongetwijfeld bestaan uit links naar Engelstalige pagina's, zal het niet makkelijker maken ;)
Ongetwijfeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

Het hele WiFi gebeuren bij dat bungalowpark draaide de eerste weken eigenlijk probleemloos maar deze week heeft het er op de een of andere manier niet zo'n zin in...
Zeer zelden komt het weleens voor dat een router of access-point zichzelf terug naar de fabrieksinstellingen zet maar wat afgelopen weekend gebeurde vond ik wel heel frappant; tot mijn verbazing stonden na de overgang van winter op zomertijd twee access-points beide ineens op de fabrieksinstellingen...
Verder konden men op een ander deel van het netwerk sinds maandag met Mac besturingssystemen niet meer op internet komen, de verbinding kwam gewoon tot stand inclusief kloppend IP-adres maar de browser gaf aan dat er geen internetverbinding beschikbaar was. Vandaag diezelfde storing alleen dan deze keer met Windows besturingssystemen.
Met Android als besturingssysteem tot op heden geen vuiltje aan de lucht...
Ik heb geen idee in welke richting ik moet zoeken??? Het enige wat ik telkens doe is een client-bridge herstarten en vervolgens werkt het internet weer bij alle besturingssystemen.

Op de camping heb ik zoiets nog nooit meegemaakt, het hele WiFi netwerk voor de kampeerders draait echt probleemloos. Wij hebben precies dezelfde apparatuur, juist omdat het zo goed bevalt heb ik dat ook voor het bungalowpark gekozen.

Ik ga in elk geval morgen even contact opnemen met de fabrikant, ze hebben een goede helpdesk maar dit zijn wel heel erg rare storingen, ben benieuwd of ze daar een zinnig antwoord op hebben.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

Klinkt touch beetje DHCP achtig. Waar je ook op moet letten is het aantal computers - sommige routers gaan bij 25+ connecties de mist in. Tegenwoordig heeft iedereen 3 devices (laptop, telefoon, tablet, etc), dan zit je daar snel aan. Een goeie router is dan het geld wel waard.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Heeft iemand hier ervaring met de Apple Airport stations? Ik heb een Extreme en als ik via Wifi connected ben dan kan ik de buitenwereld alleen nog pingen maar ik heb verder geen internet meer als ik een VM in bridged mode in VMware Workstation aan heb staan. Terug naar NAT en het probleem is gelijk over. Als ik connect met een ander access point of ik steek de kabel erin dan is het probleem over. De kabel gaat eerst naar een switch die weer verbonden is met de Airport trouwens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Ik weet niet hoe het op Windows zit, maar de medewerkers van Apple Care adviseren voor de Mac om versie 5.x.x van de Airport Utility te gebruiken om hem te configureren in plaats van de huidige versie 6.x.x (ik geloof dat ik nu 6.3.1 heb). Bij versie zes heeft men de helft van de configuratieopties eruit gehaald om het programma gebruikersvriendelijker te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Zojuist geverifieerd dat het via kabel direct in de Airport ook niet werkt. Zolang er een ander device tussenzit gaat het dus goed. Dat zou trouwens ook nog een combinatie kunnen zijn met VMware, toen de server nog de router was en er VMware ESX op stond moest ik een nieuw, €300,- kostend moederbord kopen om een speciale hardwarefeature te kunnen gebruiken waarmee ik netwerkkaarten direct aan VM's kon toewijzen, anders gaf de DHCP-server van Ziggo je geen IP-adres.

Utility-versie is 5.6.1 hier.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

webguy schreef:Klinkt touch beetje DHCP achtig. Waar je ook op moet letten is het aantal computers - sommige routers gaan bij 25+ connecties de mist in. Tegenwoordig heeft iedereen 3 devices (laptop, telefoon, tablet, etc), dan zit je daar snel aan. Een goeie router is dan het geld wel waard.
Er hangt een behoorlijk dure en geavanceerde router van Fritz!Box voor, lijkt mij sterk dat ie een paar gebruikers niet aan kan, deze week zijn er volgens mij acht bungalows bezet, waarvan men bij drie bungalows sowieso al geen gebruik van WiFi maakt.
Ik tel 's avonds zo rond de tien IP-adressen en MAC-adressen in het overzicht van de router, overdag hooguit vijf.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

Dure en geavanceerde Fritz!Boxen bestaan niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

Vanaf welk bedrag en welke mogelijkheden is bij jou dan iets duur en geavanceerd?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

Moet het van Cisco, Juniper ofzo zijn - die maken solide spul. Qua consumentenmetken komen Linksys en Zyxel er redelijk vanaf. Het verschil tussen consument en professionele routers is vaak groot.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door deadlock »

STF schreef:Vanaf welk bedrag en welke mogelijkheden is bij jou dan iets duur en geavanceerd?
Het bedrag is niet zo relevant.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar HP, wij hebben er enkele 100'en. Cisco is meer dan twee keer zo duur en je krijgt 5% extra functionaliteit bij slechtere support. Dat is dus voor mij een no go. Maar euh, een Apple Airport Extreme is geavanceerder en heeft krachtiger hardware dan welke Fritz!Box dan ook. Jammer dat de software zo beperkt is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door STF »

webguy schreef:Moet het van Cisco, Juniper ofzo zijn - die maken solide spul. Qua consumentenmetken komen Linksys en Zyxel er redelijk vanaf. Het verschil tussen consument en professionele routers is vaak groot.
Ik heb het natuurlijk niet over routers voor de zakelijke markt, dat heb je thuis of bij zo'n kleinschalige bungalowpark of camping nou niet bepaald nodig. Als je bijvoorbeeld ziet dat er in het hoogseizoen op de camping hooguit zes gebruikers tegelijkertijd online zijn... :wink:
Met apparatuur van Linksys heb ik zeer slechte ervaringen, aan Zyxel apparatuur mankeert ook altijd wel wat, is mijn ervaring. Met Netgear nog nooit problemen gehad, zodoende koop ik tegenwoordig vrijwel uitsluitend nog dat merk.

Cisco en Juniper heb ik geen ervaring mee, nog nooit een apparaat van gehad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten