Disruptieve gebruiker

Alle mededelingen over OVNL
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Daniel »

De belangrijkste tip: blijven melden zodat we binnen het beheer ook op de hoogte blijven (wij kunnen ook niet alles zien immers).
De pagina "Zwolle Busstation" is inmiddels weer verwijderd trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Edwin »

ovgek wijzigt allerlei dingen die Milco weer terugdraait omdat ze niet kloppen...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Etienne »

Hij is hier al meermaals op aangesproken, maar hij blijft dus doorgaan! Mijn inziens zou een waarschuwing + ban nu wel op z'n plaats zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door deadlock »

Wijzigt hij het van 3-5 naar 5-3 of voegt hij ook nog iets nuttigs toe? Want als het het eerste is dan is het een disruptieve gebruiker en anders is het gewoon een autist die het niet helemaal snapt en kan ik me echt niet voorstellen dat je je er druk over maakt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Wubbo »

Die discussie over hoe je de frequentie noteert is van eind 2011/begin 2012 en nu dus niet het probleem. En wijzigingen van gebruikers bekijken en terugdraaien is best een klus, waarvan ik blij ben dat zo veel Wiki-gebruikers er scherp op zijn en het dus ongedaan maken. We willen tenslotte geen onjuiste informatie op de Wiki.

Sinds het aanspreken begin begin 2012 heeft deze gebruiker zo te zien heel veel wijzigingen gedaan. Ik heb het niet helemaal gevolgd, kan iemand me bijpraten? Is het steeds onjuiste informatie die wordt toegevoegd? Ik zie dat een aantal van zijn wijzigingen ook goed zijn (tenminste, ik zie een aantal pagina's waarvan hij de laatste bewerking heeft gedaan), dus kennelijk kan hij het wel.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Milco »

Ovgek voegt diverse dingen toe of past ze aan die niet kloppen: frequenties die onjuist zijn maar ook het materieel klopt lang niet altijd. Ik heb net weer wat dingen van hem teruggedraaid met mededelingen in de bewerkingssamenvatting erbij én een bericht op zijn overlegpagina. Ben benieuwd of en wanneer hij het leest!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Daniel »

Let wel goed op voordat je iets terugdraait omdat het een bewerking door OV-gek is, lijn 172 rijdt bv. tussen 5 en 6 uur 's ochtends wel degelijk 2x/uur (tussen Kudelstaart en Aalsmeer). En feitelijk klopt de dalfrequentie op die pagina ook niet: de 2-6x/uur van OV-gek was fout, maar de 6x/uur die er staat ook gezien er zoals de introtekst al vermeldt slechts 3x/uur naar Kudelstaart wordt doorgereden (dus moet het 3-6x/uur zijn).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Milco »

Voor spits en dal stond er al '3-6x/uur' volgens mij en ovgek wijzigde dat in '2-6x/uur'.

Edit: bij dal stond er oorspronkelijk inderdaad '6x/uur'; dat heb ik nu goed gezet. Dat was dus ook mijn fout dat ik dat niet gezien had.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Meltrain »

Wnoo1 was een beetje aan het klooien. Ik heb het inmiddels teruggedraaid, maar zo te zien heeft hij al vaker vreemde dingen uitgehaald op de Wiki.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Meltrain »

Ik wil graag Kenan3073 melden.
Hij bedoelt het ongetwijfeld goed, maar hij zit enorm te klooien. Zo is ineens een voormalige lijn 38 in Rotterdam compleet verdwenen. :?
(Ja, ook ik maak fouten op de Wiki, maar ik herstel ze dan wel gelijk.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Chauf21 »

Ik heb de paginatitel weer rechtgezet. Kenan3073 heeft een tijdelijke ban gekregen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door fogeltje »

Dank voor de actie. Ik ga hem aanspreken.
"Een touringcar is geen bus"
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Maurice Hooikammer »

Ik ben zelf bezig om de ontbrekende busseries van afbeeldingen te voorzien en enkele gewenste pagina's te creëren. Ik hoop niet dat ik nu tot de 'disruptieve gebruikers' behoor...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Hainje »

Je bent een bekende gebruiker en we weten wel van welke gebieden je de meeste kennis hebt, dus het zal zo'n vaart niet lopen. :P
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door fogeltje »

Ben maar niet bang Maurice. Kenan heeft na afloop van ban weer bewerkingen gedaan. Zou iemand met kennis van regio dat willen controleren? Ook ben ik er niet gecharmeerd van dat hij verder bewerkt zonder eerst even op zijn overleg te reageren. Ik dat dat ik vanavond een mailtje probeer.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Hainje »

Sinds een paar dagen ben ik ook bezig om wikipagina's te maken en heb hierop ook al een paar reacties gehad op mijn overlegpagina. Echter is het mij totaal niet duidelijk hoe ik hier op moet reageren. Het zal mij niets verbazen als menig van vandalisme beschuldigd gebruiker ook niet weet hoe te reageren. Daarom wil ik voorstellen dat mensen die weten hoe je moet reageren op die pagina's een duidelijk stappenplan te schrijven of de 'vandalen' gewoon via de PM te benaderen.

De wil om te reageren is er vast wel, maar het kunnen is een ander verhaal.
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door huibe »

Reageren kun je net als alle wikipagina's gewoon doen door op de knop bewerken te drukken. ;-)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Zou iemand met kennis van regio dat willen controleren?
Al gedaan. :wink:
Tot nu toe klopt alles (al vergaat hij bij de nieuwe lijnen die hij toevoegde wel de frequenties en geschiedenis te controleren cq. aan te passen, dus dat heb ik maar gedaan).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:Sinds een paar dagen ben ik ook bezig om wikipagina's te maken en heb hierop ook al een paar reacties gehad op mijn overlegpagina. Echter is het mij totaal niet duidelijk hoe ik hier op moet reageren. Het zal mij niets verbazen als menig van vandalisme beschuldigd gebruiker ook niet weet hoe te reageren. Daarom wil ik voorstellen dat mensen die weten hoe je moet reageren op die pagina's een duidelijk stappenplan te schrijven of de 'vandalen' gewoon via de PM te benaderen.

De wil om te reageren is er vast wel, maar het kunnen is een ander verhaal.
Daar heb ik ook al aan zitten denken, vandaar dat ik het ook een keer met een mailtje wil proberen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Meltrain »

Kenan3073 blijft bezig.... :(
Hij bedoelt het allemaal wel goed, maar hij doet dingen half waardoor het mij straks meer werk kost om al zijn pogingen te verbeteren dan wanneer ik alles zelf had gedaan. Ik vraag daarom een verbod voor Kenan3073 om nog aan pagina's van de RET te werken totdat ik alle wijzigingen heb doorgevoerd (rond 14 december).
Helaas heb ik wel zijn overlegpagina nogal verpest doordat ik nu op een iPad zit te werken (en daarom ook verder geen pagina's aanpas).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Etienne »

Zou een wiki-beheerder wellicht forumlid "Dingez" tot de orde willen roepen. Meneer heeft al praktisch alle buslijnen aangemaakt die van start gaan per a.s. december, weliswaar met de parameter |toekomst; maar hij heeft bij de huidige buslijnen al een einddatum en opvolger toegevoegd. Dat laatste gaat mij, zo'n 6,5 maand voor ingangsdatum, wel een beetje ver om aan te vullen. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Frank »

Het punt hierboven is opgepakt. Nieuwe lijnpagina's toevoegen kan na inschrijving vanaf oktober/november. Verzoek de nieuwe pagina's de komende twee dagen nog niet in de categorie verwijderen te zetten, dan kan eventueel nog een kopie gemaakt worden. Dank!
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door huibf »

Kan Regenmaker met zijn tengels afblijven van de Zuidoost Brabant Paginas. :x

De zorgvuldige concessiegrensoverschreidende lijnen worden zonder pardon verwijderd.
Juist de vermelding op die lijnen maakt het inzichtelijk wat voor vreemde vervoerders er rijden.
Ik ben zelf voorstander om ze op meer concessiepaginas toe te voegen. Ik zou ze graag voor Brabant en Limburg ook willen zien, om mee te starten.
....Prefereer dat voor de 100den paginas buiten Nederland die nu de wiki vullen!

Het helpt mij onder andere deze lijnen onder de aandacht te brengen omdat juist hier veel haken en ogen inzitten wat betreft geldigheid van kaarten e.d.

Wat we willen met de wiki is zorgen voor een goed naslagwerk! Er zijn ook adviesorganisaties, provincies en vervoeders die de paginas zien. En gebruiken!

Edit: Ik heb de pagina's zowel van ZuidOost Brabant en van Arnhem-Nijmegen teruggedraaid. Verzoek om er met je vingers vanaf te blijven.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door regenmaker »

Laat voor iedereen duidelijk zijn dat dit niet de juiste manier is om mij, ieder andere gebruiker of beheerder aan te spreken! Mocht je iets anders willen dan hetgeen de standaard is op de wiki dan kan je ook fatsoenlijk overleg plegen via mijn overlegpagina of via PB. Dit soort opmerkingen werken juist averechts en helpen je niet om je zin te krijgen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Disruptieve gebruiker

Bericht door Ardan »

De wiki- en forumbeheerders hebben gezamenlijk besloten dit topic te sluiten. Dit om openlijk moddergooien te voorkomen. We benadrukken dat dit geen censurering betekent: mocht je iemand verdenken of klachten over een bewerker hebben, stuur ze per pb naar de wikibeheerders Frank, regenmaker of Milco. Zij zullen dan besluiten wat erop moet gebeuren. Ook klachten over wikibeheerders zelf kun je bij hen kwijt, mocht je hen niet persoonlijk willen aanspreken kun je ook Zugführer of mij berichten. Als er besluiten worden genomen die betrekking op een wikibewerker hebben zullen we dat hier melden.

Als er vragen zijn kun je die naar ons pb'en.

Groet, Ardan
Namens het beheerdersteam van OVinNederland.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten