Centrale topics over concessies

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Centrale topics over concessies

Bericht door Nitein-Repart »

Hallo,
Als ik soms door het forum blader is het soms vrij onoverzichtelijk door alle topics, etc. Idee van mij is om per concessie een centraal te maken die in het menu apart in de lijst staat (bovenaan) zodat het extra opvalt. Voorbeeld:

OV in Oost Nederland

Centrale topics:
[Arriva] Achterhoek
[Arriva] Rivierenland
[Breng/Hermes] Arnhem/Nijmegen
[Connexxion] Valleilijn
[Syntus] Veluwe
[Syntus] Twente
[Syntus] Midden-Overijssel
[Arriva] Vechtdallijnen
[Connexxion] IJsselmond
[Arriva] Lelystad
[Connexxion] Almere
[NS] HRN-spoorlijnen in Oost-Nederland

Overige topics:
Hanzelijn
Stationsverbouwing Zwolle
etc.

Zo wordt het forum een stuk overzichtelijker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Centrale topics over concessies

Bericht door Daantje »

Als je alles sticky maakt wordt het ook niet meer herkenbaar dus dat lost je probleem niet op. Een forum bestaat nou eenmaal uit losse topics en zo vreselijk druk dat het onoverzichtelijk wordt is het hier nou ook weer niet, toch? Een centraal topic bevat dan vaak meerdere discussies tegelijk en veel posts en pagina's en is dan ook weer niet overzichtelijk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Centrale topics over concessies

Bericht door fogeltje »

Wat we eventueel kunnen doen is een gesloten, sticky, topic maken waarin dan de links staan naar de betreffende centrale topics zover ze voorhanden zijn. Moderators kunnen dit bijwerken als nieuwe topics komen. Het is extra klikwerk, maar dan heb je slechts 1 extra sticky topic, want Daantje's opmerking is heel terecht.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Centrale topics over concessies

Bericht door Suus »

Centrale topics ontstaan organisch, niet van bovenaf opgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Centrale topics over concessies

Bericht door fogeltje »

Die topics bestaan dus inderdaad al, ik dacht dat bedoeld werd om deze bestaande centrale topics sticky te maken en eventueel anders te benoemen (en mijn voorstel was dan niet alles sticky maken, maar 1 sticky topic met links naar de bestaande centrale topics). Maar het kan zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb.
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Centrale topics over concessies

Bericht door Wubbo »

Ooit was de redenering om geen centrale topics te maken dat veel berichten niet in zo'n topic zouden passen: er zijn veel berichten die in twee centrale topics passen, of deels in de ene en deels in de andere horen, waardoor je begint aan een structuur die je alleen maar inperkt ipv helpt. Zo heb ik bijvoorbeeld uit de centrale topics in het forumdeel over Zuid-Nederland een aantal keer berichten van het ene centrale topic naar het andere moeten verplaatsen, omdat de discussie daar beter tot zijn recht kwam dan in het eerste topic. Als er over een onderwerp (maar dat hoeft niet perse een concessie te zijn) veel berichten zijn, ontstaat er vanzelf een centraal topic - dat vanzelf ook weer wegzakt als er geen berichten zijn. Maar goed, dat was de redenering jaren geleden, die kan nu natuurlijk weer anders zijn.

Is voor een centrale plek om alle informatie te verzamelen, de Wiki niet een geschiktere plek?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten