Features

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Features

Bericht door AppleMoose »

Jij wil het invoeren om posters te laten merken dat zijn/haar berichten gewaardeerd worden, ook al wordt er niet altijd op gereageerd.
Als mensen het niet echt leuk vinden, maar enkel op die knop drukken omdat anderen het doen, heb je als poster nog niet het inzicht of je post gewaardeerd wordt of niet. Dus dan kan iemand wel heel veel likes hebben, maar je weet nog niet of ze het daadwerkelijk menen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Alargule

Re: Features

Bericht door Alargule »

Je vriendin kan ontzettend vaak tegen je zeggen dat ze van je houdt, maar daarmee weet je natuurlijk nog niet of ze het meent...

Garanties heb je niet in het leven, en daar is het me ook niet om te doen. Zo'n like-systeem kan de community echter verlevendigen. Als je posts likes krijgen ben je eerder geneigd te blijven posten. Als anderen zien dat je posts likes krijgen zullen ze misschien ook wel meer hun best gaan doen om posts te schrijven die 'likable' zijn. Misschien dat het daarmee uiteindelijk ontspoort in een populariteitswedstrijdje, maar dat is een extreem scenario.

Enfin, ik heb het idee bij deze te berde gebracht. Het is nu aan het forumbeheer of de duim omhoog of omlaag gaat, haha.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Features

Bericht door Ardan »

Op facebook heb je inderdaad mensen die liken om het liken, of voor aandacht, of omdat anderen het doen, maar ik denk dat we daar hier niet zo bang voor hoeven te zijn.
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Features

Bericht door Alargule »

Nou, die Ronaldussen vertrouw ik niet helemaal hoor. Beetje een popie-jopie volgens mij.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Features

Bericht door AppleMoose »

Alargule schreef:Je vriendin kan ontzettend vaak tegen je zeggen dat ze van je houdt, maar daarmee weet je natuurlijk nog niet of ze het meent...
Dat zegt ze nooit tegen mij, al was het maar omdat ik geen vriendin heb (A) En dat hou ik graag zo *O*
Garanties heb je niet in het leven, en daar is het me ook niet om te doen. Zo'n like-systeem kan de community echter verlevendigen. Als je posts likes krijgen ben je eerder geneigd te blijven posten. Als anderen zien dat je posts likes krijgen zullen ze misschien ook wel meer hun best gaan doen om posts te schrijven die 'likable' zijn.
Dit is weer een andere opzet dan wat je eerst schreef. Daar begreep ik uit dat je het wilde invoeren om je waardering uit te spreken richting een poster, zonder dat je direct een reactie plaatst. In dat geval is het vreemd dat je dan een systeem wil invoeren waarbij je anderen wilt overhalen om zoveel mogelijk te liken. Dan krijg je toestanden dat mensen gaan liken om het liken. Dan krijgt de poster alsnog niet die waardering die je wenst te geven en worden de likes waardeloos. je kunt er dan dus gewoon weinig tot niks mee.
Misschien dat het daarmee uiteindelijk ontspoort in een populariteitswedstrijdje, maar dat is een extreem scenario.
Extreem of niet, dat risico ligt op de loer. En zoals jezelf al zegt, garanties heb je niet... :wink:
Alargule schreef:Nou, die Ronaldussen vertrouw ik niet helemaal hoor. Beetje een popie-jopie volgens mij.
Waar is de like-knop als je 'm nodig hebt? :mrgreen: Maar gezien je opmerking blijft dan wel de vraag of ik deze opmerking echt leuk vind of alleen omdat ik hoop dat ik er populairder door wordt (A) :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Alargule

Re: Features

Bericht door Alargule »

Gelukkig, humor heb je dan wel ;)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Features

Bericht door AppleMoose »

Voor de rest heb ik niks? Lekker dan -o-
Laatst gewijzigd door AppleMoose op wo 16 nov 2016, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Alargule

Re: Features

Bericht door Alargule »

:lol:

De hele uitwisseling hierboven is sowieso al like-waardig ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Features

Bericht door Wubbo »

Alargule schreef:Enfin, ik heb het idee bij deze te berde gebracht. Het is nu aan het forumbeheer of de duim omhoog of omlaag gaat, haha.
Daarbij is het natuurlijk wel van belang wat anderen ervan vinden en hoe het zou moeten (los van de vraag wat er technisch kan), daarom is een beetje discussie in dit topic wel fijn :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Features

Bericht door Milco »

Ik vind het idee van liken wel aardig, zeker bij de fotoverslagen en de verhalen zoals Mikos ze plaatst. Regelmatig zit ook ik te denken wat ik nu weer moet reageren. Een duimpje zou wat mij betreft wel mogen! :) :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Alargule

Re: Features

Bericht door Alargule »

Wubbo schreef:
Alargule schreef:Enfin, ik heb het idee bij deze te berde gebracht. Het is nu aan het forumbeheer of de duim omhoog of omlaag gaat, haha.
Daarbij is het natuurlijk wel van belang wat anderen ervan vinden en hoe het zou moeten (los van de vraag wat er technisch kan), daarom is een beetje discussie in dit topic wel fijn :pos:
Zeker. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Features

Bericht door Daniel »

Jullie zijn zo te zien niet de enige met zo'n wens, kom zat tegen via Google. Helaas is de MOD om zo'n knop toe te voegen nog niet beschikbaar: er bestaat er alleen nog eentje in development.
Handmatig zoiets toevoegen kan wel, maar heeft niet onze voorkeur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Features

Bericht door Meltrain »

Misschien is het dan wel handig om het liken te anonimiseren: anders krijg je mogelijk alsnog redenaties als "Jantje liket het verslag van Joris, dus moet ik het ook doen of", "Pieter liket mij niet, vindt hij mijn verslag niet mooi ofzo?"
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Features

Bericht door Zugführer »

Dat is met de korte "leuk verslag" reacties nu precies hetzelfde eigenlijk toch?
Er zijn mensen genoeg waarvan ik vermoed dat ze mijn laatste verslag wel gelezen hebben en waardeerden maar die er niet op gereageerd hebben. En andersom ga ik niet bij de verslagen van iedereen die "leuk verslag" heeft geschreven nu ook "leuk verslag" schrijven :p

Het lijkt mij in ieder geval een goede toevoeging, ook voor bijvoorbeeld posts als deze. Jammer dat 't nog niet kan ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten