Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door deadlock »

Statler Rail schreef:Overigens is er in Duitsland een speciaal forum over dit soort buslijnen: http://fernbusforum.forumprofi.de/index.php

Een erg actief forum, maar dat komt natuurlijk ook omdat in Duitsland de Fernbus al wat verder ontwikkeld is dan in Nederland.
Misschien ook omdat er meer dan 100 miljoen Europeanen zijn die het als eerste taal hebben. Gokje hoor!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door michiel71 »

Herhaalde oproep voor de behoefte aan een nieuw forum ;)
Ezra schreef: Ik heb het in dit topic gepost, omdat er op dit moment geen topic over MeinfernbusFlix of internationaal langefstandsbusvervoer bestaat. Deze busmaatchappij timmert hard aan de weg en heeft inmiddels zelf een Nederlandse divisie. Daarnaast is het onderwerp van dit topic achterhaald, omdat de binnenlandse ic- bussen inmiddels al rijden. Ik vind het daarom geen slecht idee om dit topiconderwerp te veranderen naar 'MeinfernbusFlixbus,' internationaal langeafstandsvervoer' o.i.d. Hierdoor ontstaat er ruimte voor het benoemen van nieuwe lijnen, overzichten van Nederlandse vervoerders op lijnen, alledaagse gebeurtenissen rondom de lijnen, et cetera.

Goed idee?
Wubbo schreef:Als er veel topics over een onderwerp komen (zoals dit, maar het kan ook een ander onderwerp zijn) dan zullen we de afweging maken of we er een nieuw forumdeel voor in het leven roepen. Voor nu vinden we het aantal topics over vervoer van/naar het buitenland niet hoog, en doen we dat dus niet.

Als het trouwens gaat om het maken van een overzicht lijkt de Wiki een veel geschiktere plaats dan het forum (waar je altijd de beperking hebt dat een bericht niet door een ander aangepast kan worden). Het forum is veel meer de plek voor discussies, maar die volgen over het algemeen weinig op een bericht over een nieuwe buslijn (wel meer op een bericht over een verdwenen buslijn).
Statler Rail schreef: Overigens denk ik dat veel meer hobbyisten de Fernbussen interssant zouden vinden als ze wisten dat deze lijnen steeds meer echte lijndiensten beginnen te worden met dienstregelingen, lijnnummers, aansluitingen, omlopen, route-vergunningen, enzovoort. Alleen is dat soort informatie op dit moment nog niet zo goed ontsloten.
Overigens is er in Duitsland een speciaal forum over dit soort buslijnen: http://fernbusforum.forumprofi.de/index.php
Een erg actief forum, maar dat komt natuurlijk ook omdat in Duitsland de Fernbus al wat verder ontwikkeld is dan in Nederland.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door AppleMoose »

Als je zonodig op een centrale plek er over wilt babbelen, dan open je gewoon een apart centraal topic over dit soort busdiensten. Een apart forumonderdeel blijft mijns inziens overbodig. Te weinig berichten, te weinig interesse.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door Wubbo »

Ik heb nu een onderwerp geopend hiervoor, zodat de berichten over langeafstandsbussen geclusterd kunnen worden. Ik zie nog steeds niet het nut van een forumdeel, maar laat me graag overtuigen. Dat werkt trouwens beter met argumenten dan met vingerwijzen of je mening doordrukken, maar dat terzijde.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door michiel71 »

Wubbo schreef:Ik heb nu een onderwerp geopend hiervoor, zodat de berichten over langeafstandsbussen geclusterd kunnen worden. Ik zie nog steeds niet het nut van een forumdeel, maar laat me graag overtuigen.
Ik vind één onderwerp wel erg lastig om snel te kunnen scannen of er interessante topics voorbij komen.
Dat betekent dat ik alsnog de hele draad moet ingaan om te kijken wat de ontwikkelingen per busbedrijf zijn
(Meinfernbus Flixbus / Eurolines / Postbus/ Ecolines/ Megabus / OuiBus / OAD enz.)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door Z2N »

Eerlijk gezegd ben je de enige die erover wil praten, en dan is een forum per definitie nutteloos. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door Wubbo »

michiel71 schreef:
Wubbo schreef:Ik heb nu een onderwerp geopend hiervoor, zodat de berichten over langeafstandsbussen geclusterd kunnen worden. Ik zie nog steeds niet het nut van een forumdeel, maar laat me graag overtuigen.
Ik vind één onderwerp wel erg lastig om snel te kunnen scannen of er interessante topics voorbij komen.
Dat betekent dat ik alsnog de hele draad moet ingaan om te kijken wat de ontwikkelingen per busbedrijf zijn
(Meinfernbus Flixbus / Eurolines / Postbus/ Ecolines/ Megabus / OuiBus / OAD enz.)
Vind je het ene bedrijf interessanter dan het andere bedrijf dan? En wat zoek je qua ontwikkelingen? Past dat niet beter op de Wiki?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door AppleMoose »

Voor andere OV-diensten hebben we ook niet voor ieder bedrijf een eigen topic, dus waarom zouden we dat wel doen voor dit soort busdiensten?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door Vinny »

Er is wel een onderscheid in concessies. Wat mij betreft zou "het buitenland" minder een containerbegrip moeten worden. Misschien een idee om voor België, Duitsland en Frankrijk een aantal standaard topics te maken? Net als de Wel en Wee draden in de concessiegebieden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door Meltrain »

michiel71 schreef:
Wubbo schreef:Ik heb nu een onderwerp geopend hiervoor, zodat de berichten over langeafstandsbussen geclusterd kunnen worden. Ik zie nog steeds niet het nut van een forumdeel, maar laat me graag overtuigen.
Ik vind één onderwerp wel erg lastig om snel te kunnen scannen of er interessante topics voorbij komen.
Dat betekent dat ik alsnog de hele draad moet ingaan om te kijken wat de ontwikkelingen per busbedrijf zijn
(Meinfernbus Flixbus / Eurolines / Postbus/ Ecolines/ Megabus / OuiBus / OAD enz.)
Maar wil je dan alleen over internationale busdiensten praten in het onderdeel "OV van Nederland náár het buitenland"?
Het lijkt me dat alle internationale treinen (zoals Thalys en ICE) daar dan ook in thuis horen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Nieuw forum? OV van Nederland náár het buitenland.

Bericht door Jef400 »

Ja, inderdaad. Zelfs het grensoverschrijdende lijntje van de stadtbus Nordhorn hoort daar bij.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten