De nieuwe layout

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daniel »

In mijn herinnering ging je met dat witte blokje ook gewoon naar het eerste ongelezen bericht. Daar gebruikte ik ´m althans altijd voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door reisthijs »

Witte blokje is nieuwste bericht, en dat werkt dus ook als er geen ongelezen berichten zijn :wink:

Het oranje blokje lijkt overbodig, die knop links doet immers hetzelfde?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:
deadlock schreef:Nee, die link is fout. Klopt gewoon niet.
Hoezo fout? Je komt toch in het subforum terecht waar dit topic instaat?
Te klein, niet in het klikpad, dat soort dingen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De nieuwe layout

Bericht door Meltrain »

Wat ik van de mobiele site een pluspunt vond, was dat op de hoofdpagina gelijk van elk subforum te zien was, wat het laatstgeplaatste bericht was, zodat ik, als ik dat bericht al eerder gelezen had, ik wist dat ik niet meer naar dat subforum hoefde te gaan.
En ik heb het nu dus over de situatie dat ik niet ingelogd ben, wat vrij vaak het geval is als ik op mijn telefoon het forum bezoek.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Michael »

deadlock schreef:En kan ik dit uitschakelen?
Afbeelding

Als ik op die link klik dan weet ik dat en ik verwacht het oude gedrag, dit is overinformatie.
Je kan die melding zelfs meteen wegklikken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De nieuwe layout

Bericht door Ardan »

Dat is geen vraag op zijn antwoord.

Edit ik bedoel antwoord op zijn vraag stop de tijd.
Ik doe ook maar wat
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: De nieuwe layout

Bericht door Hageneis »

Na een paar dagen denk ik nu toch helaas te moeten vaststellen dat de mobiele weergave een enorme achteruitgang is. Niet alleen klopt de navigatie niet meer, maar de hele rendering van de pagina's gaat met horten en stoten.
Hierdoor worden steeds de verkeerde links gevolgd. Ik hoop dat beheer dit snel kan verhelpen.
larsico
Berichten: 20
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 16:54

Re: De nieuwe layout

Bericht door larsico »

Een aantal icoontjes ziet er op mijn mobiel best wel slecht uit. Zijn er plannen om die in een hogere resolutie te gaan gebruiken?

Verder vind ik dat bij de mobiele layout, bijvoorbeeld op een pagina als 'actieve onderwerpen', op sommige plaatsen best veel links/klikbare onderdelen dicht bij elkaar staan, waardoor het makkelijk is mis te klikken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daniel »

Ik had zelf inderdaad ook die ervaring met de mobiele versie. Zeker op een telefoon staan sommige zaken wel wat dicht op elkaar wat het met dikke vingers toch nog wat lasting in gebruik maakt.
Voor ons is deze responsive style uiteraard ook nog allemaal nieuw. Ondanks dat er wel getest is voordat we live gegaan zijn zijn er altijd dingen die pas echt aan het licht komen in het dagelijks gebruik.

We zullen echter wel behoorlijk in de style moeten duiken om alles te optimaliseren dus daar kan wat tijd overheen gaan. Maar dit soort gebruikerservaringen nemen we uiteraard wel mee in de optimalisatie van deze nieuwe softwareversie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
larsico
Berichten: 20
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 16:54

Re: De nieuwe layout

Bericht door larsico »

Top! Snap dat het ook voor jullie nieuw is. Het zijn allemaal geen vreselijke dingen, het forum is zo ook prima te gebruiken, maar fijn dat jullie van plan zijn er mee aan de slag te gaan!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: De nieuwe layout

Bericht door Z2N »

Ik heb misschien wel iets dat makkelijk op te lossen moet zijn: is het mogelijk om de gebruikersafbeeldingen te verwijderen in de mobiele weergave? De zorgen namelijk voor extra dataverbruik, en ik ga normaal al zo snel door mn bundel heen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daniel »

Hmm, ik vrees dat dat iets lastiger is geworden omdat je nu juist een mobiele weergave hebt van het forum zoals dat er online uit ziet. Alhoewel... er blijken op kleinere schermen links te kunnen verdwijnen dus dan zou het ook met afbeeldingen moeten kunnen lijkt mij.
Vereist in elk geval even een grondige blik in de code hoe ze dit precies hebben ingericht. En achja, dat zijn "maar" 15 stylesheets die her en der ook nog met elkaar samenhangen (heeft al leuke uitdaginkjes gegeven om de header in en buiten het forum er hetzelfde uit te laten zien)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: De nieuwe layout

Bericht door microshit »

Hmm, op basis van de media de div class "avatar container" niet tonen. In theorie :p
Ah ja, lijkt te werken, zie hier: http://screencast.com/t/W4stZUnoILwa
Wat ik alleen niet durf te zeggen, is of dan de afbeelding dan alsnog wordt opgehaald - als deze wel wordt gedownload maar niet getoond is het ook niet zo nuttig.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De nieuwe layout

Bericht door zone5324bericht... »

op m'n tablet krijg ik wel de knop voor laatste bericht.
op m'n gsm in portrait in ieder geval niet.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: De nieuwe layout

Bericht door microshit »

Dan heeft je GSM nog even net een kleiner type scherm dan je tablet ;) Er kan zelfs nog een verschil zitten tussen kleine tablets en grote tablets. En kleine GSM's en grote GSM's
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daniel »

Nouja, GSMs zijn over het algemeen toch wel kleiner dan tablets he :P Maar er lijkt inderdaad wel een aanpassinkje te moeten gaan plaatsvinden om de wat grotere GSMs goed te ondersteunen. Zijn er hier toevallig nog anderen die op een GSM in landscape-stand fotobanners krijgen (i.p.v. de kop met OV in Nederland.nl op blauwe achtergrond)?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door webguy »

Bedoel je dit?
Afbeelding
Als je alleen naar resolutie kijkt voor de responsiveness is at niet zo heel raar. Mijn telefoon heeft meer pixels dan m'n tablet...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daniel »

Ja dat bedoel ik inderdaad. Responsiveness gaat trouwens niet op resolutie maar op max-width van het browservenster of het device. Gelukkig maar, want anders had ik op m'n eigen mobiel al fotobanners gehad in de portrait-stand met de huidige instelling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Suus »

Bee schreef:Bug: Als ik een topic heb gelezen via Tapatalk en ik bezoek op een later moment de website zelf op mijn computer, dan blijven forums met berichten die ik eerder gelezen heb wel oranje. Als ik dan op dit forum tik zijn er dan geen ongelezen onderwerpen meer, omdat ik die eerder al via Tapatalk heb gelezen.
Deze bug ergert mij mateloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De nieuwe layout

Bericht door Vinny »

Belangrijkste punt van kritiek is dat ik te dikke vingers heb voor de petiterige icoontjes op de mobiele versie...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De nieuwe layout

Bericht door Ardan »

Ik kan op de mijne echt superver inzoomen, nergens last van. Moet er wel even bijzeggen dat ik niet de grootste ben :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door regenmaker »

Vinny schreef:Belangrijkste punt van kritiek is dat ik te dikke vingers heb voor de petiterige icoontjes op de mobiele versie...
Past er geen laptop in je broekzak? :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Geert »

Bee schreef:
Bee schreef:Bug: Als ik een topic heb gelezen via Tapatalk en ik bezoek op een later moment de website zelf op mijn computer, dan blijven forums met berichten die ik eerder gelezen heb wel oranje. Als ik dan op dit forum tik zijn er dan geen ongelezen onderwerpen meer, omdat ik die eerder al via Tapatalk heb gelezen.
Deze bug ergert mij mateloos.
Ik kan de bug reproduceren. We zijn afhankelijk van Tapatalk voor een oplossing, ik heb een supportverzoek bij Tapatalk ingediend met een beschrijving van de bug en hopelijk kunnen ze het snel oplossen. Ik lees echter op andere plekken dat deze bug er al sinds april in zit, dus verwacht voorlopig nog niet te veel.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De nieuwe layout

Bericht door ODRAIL »

Wat ik mis in de nieuwe layout is de directe afmeldknop. Deze zit nu via een klein menu verborgen. Kan hier iets aangedaan worden?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: De nieuwe layout

Bericht door Ronald »

Op de mobiele weergave mis ik het "snel reageren" -veld en lijken de links moeilijker "aanklikbaar" dan vroeger. Ik zit er heel vaak naast en dan heb ik zeker niet het kleinste formaat smartphone. Verder wordt bij de lijst "ongelezen berichten" de datum (en auteur) van het eerste bericht in het topic genoemd, terwijl ik de laatste datum (en auteur) verwacht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten