De nieuwe layout

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daantje »

Ik heb ook meer moeite met dingen aanklikken dan eerst. Soms krijg ik ook ineens een ander topic dan ik wilde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daniel »

Ik merk het zelf overigens ook op m´n tablet, maar vraag me tegelijk ook wel af hoe dat nu precies aan de site kan liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daantje »

Dat weet ik ook niet en daarom had ik het ook niet eerder gemeld maar eerst had ik het niet/minder en op andere mobiele sites ook niet/minder.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: De nieuwe layout

Bericht door BR628 »

De active topics zit verstopt. Best wel irritant want wie gaat er subforum voor subforum zoeken of er iets nieuws is gepost? Zou top zijn als dat wel rechtstreeks op te roepen is vanaf de hoofdpagina dus zeg maar rechts van de knop FAQ ofzo.

En op de mobiele site mis ik de snelle link per topic naar het laatste bericht. Nu moet je op de laatste pagina alsnog naar beneden scrollen. Niet fijn.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: De nieuwe layout

Bericht door nvdw »

Daantje schreef:Ik heb ook meer moeite met dingen aanklikken dan eerst. Soms krijg ik ook ineens een ander topic dan ik wilde.
Dit merk ik ook op mijn smartphone. Dat is een Lumia 800 met Windows Phone 7.8 en IE9 - inmiddels gigantisch oud maar wellicht dat gebruikers met jongere WP's/IE's er ook last van hebben.

Wat gebeurt er: de balk met de vijf 'pictogrammetjes' (snelle links, faq, notificaties, pb's, profiel) wordt altijd eerst met tekst geladen, voordat de meeste teksten alsnog verdwijnen en alleen de pictogrammetjes overblijven, zoals het hoort. Die moeten echter wel weer netjes gerangschikt worden, zodat de pagina eerst enkele seconden aan het 'oprollen' is. :(
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De nieuwe layout

Bericht door ODRAIL »

Op zondag 9 augustus heb ik het onderstaande bericht geplaatst. Graag wil ik van het beheer een reactie.
KM46 schreef:Wat ik mis in de nieuwe layout is de directe afmeldknop. Deze zit nu via een klein menu verborgen. Kan hier iets aangedaan worden?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De nieuwe layout

Bericht door Wubbo »

We hebben je bericht gelezen, net als alle andere berichten. We hebben een heel lijstje van punten die genoemd zijn (zowel hier als ook door andere beheerders) en bekijken wat we op kunnen lossen en wat niet. Wordt vervolgd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De nieuwe layout

Bericht door Thom91 »

Is het mogelijk dat dat lijstje hier neergezet wordt? Lijkt me iig niet iets om geheim over te hoeven doen. Scheelt mij ook weer zeuren als het toch al op het lijstje staat.

Algemene review:
Desktop website is imo te breed, dat smalle van vorige versie trok mij persoonlijk meer, verder is het een prima update. De mobiele versie daarentegen heeft voor mijn gevoel totaal geen aandacht gehad en is gewoon als 'Oh, handig dat zit er bij' geïmplementeerd zonder de gevolgen te bekijken. De ongelezen berichten knop zit achter een andere knop, volgens mij moeten op mobiele sites bepaalde vaak gebruikte zaken direct vooraan staan ipv ergens achter een andere knop.

Om heel eerlijk te zijn ben ik zeker mobiel het 'plezier' dat het forum bracht verloren door de matige uitwerking van de update.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De nieuwe layout

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:Is het mogelijk dat dat lijstje hier neergezet wordt? Lijkt me iig niet iets om geheim over te hoeven doen. Scheelt mij ook weer zeuren als het toch al op het lijstje staat.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door webguy »

Komt er aan! (Even lijstje goed samenstellen)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De nieuwe layout

Bericht door Thom91 »

*kuch*
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door webguy »

Goed, daar komt 'ie dan. Hierbij het lijstje met bugs die in onderzoek zijn, opgelost zijn en niet worden opgelost. De bugs in onderzoek staan ongeveer op volgorde van prioriteit. Als beheer willen we alvast laten weten dat we niet verwachten elk probleem op te lossen. Onze richtlijn is dat we uit gaan van de standaard PHPbb installatie. We hebben een klein beheer team - we hebben niet de tijd om het wiel opnieuw uit te vinden.
Een nieuwe versie brengt wijzigingen met zich mee - veel daarvan moet je inderdaad even aan wennen en dat kan inderdaad vervelend zijn. Hoewel PHPbb niet op alle punten perfect is, zijn de wijzigingen wel dingen die niet over een nacht ijs gaan. Sommige dingen zullen we dus aan moeten wennen, en gaan we dus niet oplossen.

In onderzoek
- Ga naar laatste bericht-knopje ook tonen in mobiele layout
- Link terug naar het subforum ook tonen in mobiele browsers
- Klikbare onderdelen verder van elkaar in mobiele browsers
- Snel reageren vak op mobiel
- Tonen laatste reactie op mobiele browser
- Vergroten maximale schermafmeting waaronder mobiele layout verschijnt
- Resizen banner vs forumpagina gelijktrekken om af te komen van banners met blauw vlak ernaast
- Link 'Toon actieve onderwerpen' zonder Menu Snelle Links
- Tapatalk forums niet ongelezen gemakeerd (Bij Tapatalk gemeld)
- 'Ga naar' knop met select en invullen met huidige subforum
- Tapatalk reclamebalk op mobiel weg
- Gebruikersafbeeldingen in mobiele browsers niet tonen
- Markeer als gelezen zonder melding/popup/delay
- Knop 'Afmelden' zonder menu Snelle links
- Niet leesbaar op iPad - tekst loopt door elkaar heen (Niet te reproduceren op retina iPads)
- Afgekorte linkteksten in pagina die op normaal schermformaat getoond wordt (Kunnen we niet reproduceren, screenshot nodig)

Wordt niet opgelost
- Inconsistente achtergrond portal (want: Portal is apart project)
- IE9 zoomen zorgt voor tekst die verticaal loopt (want: Gaat prima in andere browsers, veel werk)

Opgelost
- Verkortingen (Ht, Luik)
- Extra profiel Info wordt getoond

Proces
Schiet maar als we bugs vergeten zijn (vast), waarschijnlijk wordt dit dan een sticky in een nieuw onderwerp waarin de laatste status wordt bijgehouden. Mocht je screenshots hebben van dingen die er raar uit zien, PB ze dan met vermelding van browser naam & versie naar webguy.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daantje »

Ik mis toch nog dat het lijkt alsof links slecht reageren als je erop 'klikt' op een touchscreen apparaat. Dat komt naar mijn idee niet zozeer doordat het dicht op elkaar staat want soms dan tik ik wel daadwerkelijk op het goede maar gebeurt er niets.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De nieuwe layout

Bericht door Thom91 »

Complimenten voor de lijst, toont de energie die jullie er in steken! *O*

Ik heb mogelijk nog 1 toevoeging:
Ik vind dat hele menu met 'snelle links' heel overbodig, zeker mobiel. Wanneer is een link snel als je daarvoor nog eerst op een andere knop moet duwen om bij een 'snelle' link moet komen. Ik weet niet of dat een 'feature' van phpBB is of dat het een 'feature' van jullie is maar ik ben er iig niet content mee, zeker mobiel.

Succes ermee, als jullie een tester nodig hebben wil ik mij wel vrijwillig opwerpen ;)

Edit: @Daantje, ik herken het probleem met misclicks & niet reagerende knoppen totaal niet overigens. (Galaxy S5)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Suus »

Even een vraag, hebben anderen ook dat het aanpassen en typen van teksten op de wiki bij langere teksten met horten en stoten gaat sinds de nieuwe header daar?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Ik weet niet of dat een 'feature' van phpBB is of dat het een 'feature' van jullie is maar ik ben er iig niet content mee, zeker mobiel.
Van alles dat onder de balk met links naar de andere OVNL-onderdelen en boven de advertenties staat kan je er wel zo'n beetje vanuit gaan dat het een phpBB feature is.
Edit: @Daantje, ik herken het probleem met misclicks & niet reagerende knoppen totaal niet overigens. (Galaxy S5)
Dat lijkt dan ook een probleem te zijn wat meer apparaat-afhankelijk is en niet door de forumsoftware komt. Android versie zou ook nog kunnen, ik heb er wel last van op m'n tablet (Android Kitkat) en niet op m'n mobiel (Android Lollipop).
Bee schreef:Even een vraag, hebben anderen ook dat het aanpassen en typen van teksten op de wiki bij langere teksten met horten en stoten gaat sinds de nieuwe header daar?
Tot op heden nog niet gemerkt. We hebben trouwens wel een verzoek voor degenen die aan de hoofdpagina mee-ontworpen hebben op de wiki want er lijkt ergens in de code daarvan iets te zitten waardoor de hoofdpagina op tablets smaller wordt weergegeven dan de andere pagina's van de wiki.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De nieuwe layout

Bericht door Ardan »

'Toon nieuwe berichten' ook graag uit het 'snelle links'-menu :)
Ik heb een Samsung Galaxy S3 en ervaar geen problemen op de mobiele versie. Al zoom ik als ik ergens op wil klikken ook altijd erg ver in op die knop dus misklikken kan haast niet.
Bee's probleem op de wiki (haperen) ervaar ik ook wel eens, nu ik er goed over nadenk. Firefox (geen idee welke versie) op Windhoos 8.1.

Banner met blauwe balken heb ik nog niet gezien. Wél herken ik in mijn eigen banners dat de kwaliteit achteruit is gegaan, vooral die van de rijdende IC op Amsterdam Zuid. Ik heb samen met die foto nog drie andere bannerfoto's aangeleverd, de metro op Weesperplein, de Valleilijnbus in Heerde, en nog eentje, even ontschoten. Die foto's heb ik toen bij het opsturen alvast bijgesneden op het toen gangbare bannerformaat maar na de update is de banner groter geworden, maar mijn foto's hebben dus nog steeds het oude formaat omdat ik ze bijgesneden aanleverde. Wat mij betreft mag zeker die rijdende IC verwijderd worden. Heb nog wel wat andere bannerfoto's, die kan ik wel opsturen maar dan niet bijgesneden :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Ik vind dat hele menu met 'snelle links' heel overbodig, zeker mobiel. Wanneer is een link snel als je daarvoor nog eerst op een andere knop moet duwen om bij een 'snelle' link moet komen. Ik weet niet of dat een 'feature' van phpBB is of dat het een 'feature' van jullie is maar ik ben er iig niet content mee, zeker mobiel.
Dat is een feature van phpBB en niet van ons. De belangrijkste aanpassingen die wij ten opzichte van een standaard phpBB gedaan zijn de afwijkende header (en tabjes), de treinverkortingen, het openen van links in een nieuw venster en de integratie met Tapatalk. Alle menu's, knoppen etc. die je ziet zijn dus de standaard phpBB-versie (maar wel enigszins veranderd tussen versie 3.0 en 3.1).
Ardan schreef:Heb nog wel wat andere bannerfoto's, die kan ik wel opsturen maar dan niet bijgesneden :P
Stuur maar op!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door deadlock »

BR628 schreef:De active topics zit verstopt. Best wel irritant want wie gaat er subforum voor subforum zoeken of er iets nieuws is gepost? Zou top zijn als dat wel rechtstreeks op te roepen is vanaf de hoofdpagina dus zeg maar rechts van de knop FAQ ofzo.

En op de mobiele site mis ik de snelle link per topic naar het laatste bericht. Nu moet je op de laatste pagina alsnog naar beneden scrollen. Niet fijn.
doorzoeken? Die topics hebben een ander icoontje en de fora ook...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De nieuwe layout

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:
Thom91 schreef:Ik vind dat hele menu met 'snelle links' heel overbodig, zeker mobiel. Wanneer is een link snel als je daarvoor nog eerst op een andere knop moet duwen om bij een 'snelle' link moet komen. Ik weet niet of dat een 'feature' van phpBB is of dat het een 'feature' van jullie is maar ik ben er iig niet content mee, zeker mobiel.
Dat is een feature van phpBB en niet van ons. De belangrijkste aanpassingen die wij ten opzichte van een standaard phpBB gedaan zijn de afwijkende header (en tabjes), de treinverkortingen, het openen van links in een nieuw venster en de integratie met Tapatalk. Alle menu's, knoppen etc. die je ziet zijn dus de standaard phpBB-versie (maar wel enigszins veranderd tussen versie 3.0 en 3.1).
Ok, maar houdt dat in dat er niets aan te veranderen is of?
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door webguy »

Bij voorkeur niet :) Maar we gaan kijken hoeveel werk het is en wat het oplevert.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De nieuwe layout

Bericht door isadora »

Snelle links graag laten bestaan, erg handig.

Verder, nieuw is vaak even wennen.
Iedereen kent Windows, en iedereen is altijd lyrisch over een nieuwe versie.
Als er iets veranderlijk is, is het dat wel.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De nieuwe layout

Bericht door Thom91 »

Snel reageren: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2328611


Deze kwam ik tegen, is wellicht handig:
Auto-embed: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2272431

Verder kwam ik op de phpbb site weinig tegen wbt add-ons
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De nieuwe layout

Bericht door Hendrik »

Het zoomknopje op foto's is sinds de update ook verdwenen, of heb ik dat mis?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De nieuwe layout

Bericht door Geert »

Hendrik schreef:Het zoomknopje op foto's is sinds de update ook verdwenen, of heb ik dat mis?
Klopt, de plugin die we voorheen gebruikten was helaas nog niet beschikbaar voor phpbb 3.1. Wanneer deze wel beschikbaar is (in een stabiele versie) zal de zoomfunctie weer terugkomen.

@Thom91, bedankt voor de suggesties qua extensies! Zullen we zeker in het achterhoofd houden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten