Foto in Quote

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Foto in Quote

Bericht door MdJ »

Beste,

Steeds vaker zie ik quotes met vrij grote foto's. Niet alleen kost dat je internetbundel op je telefoon, ook is het onnodig. Vooral omdat met een paar scrollen met de vinger of muis de foto kan worden opgezocht. En al helemaal frusterend is een serie foto's die gequoted wordt, met daaronder een tekst als "Mooie foto's", of "Klopt", of "Zeker", of dergelijke korte boodschappen waarbij de foto er echt niet verplicht bij hoeft.

Nu weet ik dat er al eens eerder naar gevraagd wordt, maar kan de forumsoftware de IMG-tags in een quote(!, niet de eerste plaatsing) veranderen naar URL-tags en hoe denken jullie daarover? Zo wordt de foto een linkje en kan je -indien gewenst- alsnog de foto bekijken, maar wordt dat niet verplicht.

Met de vriendelijke groet,
MdJ.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Foto in Quote

Bericht door Hainje »

1000% voorstander van linkjes naar de foto's in geval van een quote.
🍉
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Foto in Quote

Bericht door Gekko123 »

Een URL zou kunnen, of je haalt hem weg uit het direct zichtbare deel via de spoiler-tags.

In het verleden is deze discussie ook al een keer aangewakkerd. Toen is er vanuit het beheer opgeroepen aan alle gebruikers om kritisch te zijn naar wat ze quoten. Dat wil ik bij deze dan ook graag nog een keer doen. Mocht je het idee hebben dat er grote foto's bij zitten, meldt het bericht dan. Dan kunnen wij als beheerders altijd nog besluiten om er een URL naar de foto neer te zetten. Mensen die regelmatig grote foto's quoten zonder ze in een URL te zetten zullen we uiteindelijk dan ook aanspreken.

Ik laat dit topic overigens gewoon open, mocht er meer vraag zijn vanuit jullie kan er misschien in de software nog wel het een en ander aangepast worden.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Foto in Quote

Bericht door MdJ »

Ik kon me ook herinerren dat dit ook wel gemeld was, maar kon het betreffende topic niet zo snel makkelijk vinden. "Quote" en "foto"levert natuurlijk nogal wat zoekresultaten op. :lol:

Dank voor de reactie.
Bij twijfel: gebruik beton.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Foto in Quote

Bericht door Chrysa »

Gekko123 schreef:, of je haalt hem weg uit het direct zichtbare deel via de spoiler-tags.
Dan laadt ie de foto alsnog toch?
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Foto in Quote

Bericht door MdJ »

Mocht iemand meer visueel ingesteld zijn, dit bedoel ik dan dus:
viewtopic.php?p=474783#p474783
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Foto in Quote

Bericht door Geert »

Chrysa schreef:
Gekko123 schreef:, of je haalt hem weg uit het direct zichtbare deel via de spoiler-tags.
Dan laadt ie de foto alsnog toch?
Yep.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foto in Quote

Bericht door fogeltje »

Dat lijkt mij dan geen optie. Meldt berichten met gequote vooralsnog zoals Geert voorstelt.
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Foto in Quote

Bericht door Wubbo »

Wees zelf vooral kritisch op wat je quote (geldt ook voor jou fogeltje, ik heb net de quote uit je bericht gesloopt want dat was het vorige bericht ;-)). Ik heb een standaardreden gemaakt bij de meldingen voor een foto in een quote, zodat het in ieder geval makkelijker is om te melden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Foto in Quote

Bericht door Hainje »

Dat je het vorige bericht quote vind ik op zich nog niet zo erg, dat scheelt weer geklooi als er iemand ineens tussendoor post. Veel duidelijker dan. Zo lang er maar niet een hele zwik aan foto's staan. :P
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten